Word knettergek van MediaMarkt
Word knettergek van MediaMarkt
De essentie is dat ze maar half op mijn mails reageren en (waarschijnlijk geïnstrueerd) alle discussie uit de weg gaan.
Korte uitleg:
Senseo Viva Café HD6563 gekocht bij Media Markt.
Senseo Original HD6553 geleverd door Media Markt.
Via klantenservice advies gekregen 'm terug te sturen en "omruilen"aan te vinken, maar die optie is er niet. Via klantenservice wordt aangegeven alsnog terug te sturen en er is reeds doorgegeven dat het een omruiling betreft. Dit via de door hen geleverde barcode teruggestuurd.
Paar dagen later het bericht dat het geld zal worden teruggestort.
Zucht...
Langere uitleg:
Senseo Viva Café HD6563 gekocht met de BTW actie. Ik weet van de Viva Café dat deze directe start heeft: zonder deze functie moet je eerst een minuut of meer wachten totdat de boiler is opgewarmd voordat je weer terug moet lopen naar het apparaat om je kop koffie te zetten. Mijn oude had deze functie en degene die ik voor mijn schoonouders had gekocht niet en dan merk je pas hoe onmisbaar deze functie is. (Philips: kan die paar cent extra er echt niet af bij ALLE Senseo's om dit in de processor erbij te programmeren?)
Ik had gezocht op Viva Café en zo op de Media Markt site terecht gekomen: het product werd zo genoemd, inclusief het correcte typenummer (HD6563). Door hun BTW actie was het op dat moment van alle concurrenten de beste prijs.
Geleverd werd een totaal andere Senseo Original HD6553.
Na contact met de klantenservice en op hun verzoek opsturen van foto's van de Senseo Original doos kreeg ik het advies in de winkel de omruiling te regelen (naar een MM winkel is minimaal 10€ benzine en parkeerkosten (lage schatting)) of om retourformulier aan te maken en "omruiling" te kiezen. Echter deze optie is er helemaal niet, ik kan alleen voor "terugbetaling" kiezen. Dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon hebben waar ik een koopovereenkomst voor ben aangegaan: een Viva Café HD6563.
Dus ik mail terug dat ik al aan zie komen dat ze mijn geld terugstorten en het dan als afgedaan beschouwen en dat ik hun belofte wil dat ik het juiste apparaat krijg opgestuurd. Mail terug gekregen waarin wordt aangegeven dat het al is doorgegeven dat het een omruiling betreft. Separate mail met terugstuurinstructies. Helaas blijkt wanneer ik met de nog steeds dichte doos bij de Primera sta om via DHL terug te sturen dat ik ZELF het verzendlabel had moeten uitprinten of 50 cent bij moet betalen. Volgens mij moet ik een niet-conform artikel GRATIS terug kunnen sturen (volgens medewerker Primera: QR code is gratis verzending, gewone barcode is bijbetalen voor uitprinten label, dus kan wel gewoon gratis maar MM kiest ervoor dit niet te doen). Ik had haast en zou een uurtje later een week op vakantie gaan, dus maar die 50 cent geslikt: nu de doos terugsturen zodat ik na de vakantie mijn correcte Senseo zou hebben...
Helaas... Tijdens de vakantie een mail dat het geld zou worden teruggestort (is ook gebeurd). Na de vakantie een mail eraan gewaagd of dit incompetentie, langs elkaar heenwerken of moedwil is. Krijg ik een antwoord dat het artikel is verstuurd vanuit een winkel en dat ik daarom geen "omruiling" aan kon vinken. De rest van mijn (nette) tirade wordt volledig genegeerd.
Wat maakt het een klant nu uit of een artikel uit een (winkel-)magazijn, een (centraal-)magazijn of vanuit het (maan-)magazijn wordt verstuurd. Hoezo moet ik schijnbaar de dupe daarvan worden?
Overigens lijkt het plaatje op de site van Media Markt bij de tekst "Senseo Viva Café HD6563" op een "Senseo Original HD6553" dus achteraf denk ik dat ze een foute tekst bij de plaatjes hebben gebruikt (en dus misschien ook een foute prijs? Maar de Blokker site geeft nog steeds precies dezelfde prijs weer die MM als prijs hanteerde voordat de BTW korting eraf ging dus dat is niet erg logisch). Ze hebben er inmiddels ook "Senseo Viva Café HD6553" van gemaakt, maar eenieder die op Viva Café zoekt zoals ik komt dus alsnog in dit Kafkaëske tafereel terecht...
Kunnen zij zomaar éénzijdig de koop annuleren? Ze hebben me gelokt met een omschrijving en een prijs waardoor ik voor hen gekozen heb en niet voor een concurrent voor een paar euro meer die redelijk met de BTW actie van MM mee gaan. Inmiddels zijn de gewenste Senseo's dus 20 euro duurder, ben ik 50 cent armer en heeft het me een paar uur mailen, terugbrengen, foto's maken&opsturen en een hele berg irritatie gekost. En zij nemen NUL verantwoordelijkheid om iets recht te zetten.
Korte uitleg:
Senseo Viva Café HD6563 gekocht bij Media Markt.
Senseo Original HD6553 geleverd door Media Markt.
Via klantenservice advies gekregen 'm terug te sturen en "omruilen"aan te vinken, maar die optie is er niet. Via klantenservice wordt aangegeven alsnog terug te sturen en er is reeds doorgegeven dat het een omruiling betreft. Dit via de door hen geleverde barcode teruggestuurd.
Paar dagen later het bericht dat het geld zal worden teruggestort.
Zucht...
Langere uitleg:
Senseo Viva Café HD6563 gekocht met de BTW actie. Ik weet van de Viva Café dat deze directe start heeft: zonder deze functie moet je eerst een minuut of meer wachten totdat de boiler is opgewarmd voordat je weer terug moet lopen naar het apparaat om je kop koffie te zetten. Mijn oude had deze functie en degene die ik voor mijn schoonouders had gekocht niet en dan merk je pas hoe onmisbaar deze functie is. (Philips: kan die paar cent extra er echt niet af bij ALLE Senseo's om dit in de processor erbij te programmeren?)
Ik had gezocht op Viva Café en zo op de Media Markt site terecht gekomen: het product werd zo genoemd, inclusief het correcte typenummer (HD6563). Door hun BTW actie was het op dat moment van alle concurrenten de beste prijs.
Geleverd werd een totaal andere Senseo Original HD6553.
Na contact met de klantenservice en op hun verzoek opsturen van foto's van de Senseo Original doos kreeg ik het advies in de winkel de omruiling te regelen (naar een MM winkel is minimaal 10€ benzine en parkeerkosten (lage schatting)) of om retourformulier aan te maken en "omruiling" te kiezen. Echter deze optie is er helemaal niet, ik kan alleen voor "terugbetaling" kiezen. Dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon hebben waar ik een koopovereenkomst voor ben aangegaan: een Viva Café HD6563.
Dus ik mail terug dat ik al aan zie komen dat ze mijn geld terugstorten en het dan als afgedaan beschouwen en dat ik hun belofte wil dat ik het juiste apparaat krijg opgestuurd. Mail terug gekregen waarin wordt aangegeven dat het al is doorgegeven dat het een omruiling betreft. Separate mail met terugstuurinstructies. Helaas blijkt wanneer ik met de nog steeds dichte doos bij de Primera sta om via DHL terug te sturen dat ik ZELF het verzendlabel had moeten uitprinten of 50 cent bij moet betalen. Volgens mij moet ik een niet-conform artikel GRATIS terug kunnen sturen (volgens medewerker Primera: QR code is gratis verzending, gewone barcode is bijbetalen voor uitprinten label, dus kan wel gewoon gratis maar MM kiest ervoor dit niet te doen). Ik had haast en zou een uurtje later een week op vakantie gaan, dus maar die 50 cent geslikt: nu de doos terugsturen zodat ik na de vakantie mijn correcte Senseo zou hebben...
Helaas... Tijdens de vakantie een mail dat het geld zou worden teruggestort (is ook gebeurd). Na de vakantie een mail eraan gewaagd of dit incompetentie, langs elkaar heenwerken of moedwil is. Krijg ik een antwoord dat het artikel is verstuurd vanuit een winkel en dat ik daarom geen "omruiling" aan kon vinken. De rest van mijn (nette) tirade wordt volledig genegeerd.
Wat maakt het een klant nu uit of een artikel uit een (winkel-)magazijn, een (centraal-)magazijn of vanuit het (maan-)magazijn wordt verstuurd. Hoezo moet ik schijnbaar de dupe daarvan worden?
Overigens lijkt het plaatje op de site van Media Markt bij de tekst "Senseo Viva Café HD6563" op een "Senseo Original HD6553" dus achteraf denk ik dat ze een foute tekst bij de plaatjes hebben gebruikt (en dus misschien ook een foute prijs? Maar de Blokker site geeft nog steeds precies dezelfde prijs weer die MM als prijs hanteerde voordat de BTW korting eraf ging dus dat is niet erg logisch). Ze hebben er inmiddels ook "Senseo Viva Café HD6553" van gemaakt, maar eenieder die op Viva Café zoekt zoals ik komt dus alsnog in dit Kafkaëske tafereel terecht...
Kunnen zij zomaar éénzijdig de koop annuleren? Ze hebben me gelokt met een omschrijving en een prijs waardoor ik voor hen gekozen heb en niet voor een concurrent voor een paar euro meer die redelijk met de BTW actie van MM mee gaan. Inmiddels zijn de gewenste Senseo's dus 20 euro duurder, ben ik 50 cent armer en heeft het me een paar uur mailen, terugbrengen, foto's maken&opsturen en een hele berg irritatie gekost. En zij nemen NUL verantwoordelijkheid om iets recht te zetten.
-
Re: Word knettergek van MediaMarkt
Ik wens je veel succes met dat geklungel daar... wat leesvoer vind je hier: viewtopic.php?t=203034&hilit=mediamarkt
Jablan
vindt dit leuk
Lang verhaal...
Kort en krachtig: ja, je hebt recht op levering van het bestelde product. En nee, dat ga je bij MM waarschijnlijk niet krijgen.
Als ik nu al zie hoeveel tijd en energie je erin steekt (en vooral: hoe emotioneel je erbij betrokken bent...) zou ik het wel weten: kies voor je gemoedsrust en laat het gaan.
En als positieve afsluiting: je kunt nu je keuze heroverwegen en een beter apparaat dan een Senseo bij een betere verkoper aan te schaffen
Kort en krachtig: ja, je hebt recht op levering van het bestelde product. En nee, dat ga je bij MM waarschijnlijk niet krijgen.
Als ik nu al zie hoeveel tijd en energie je erin steekt (en vooral: hoe emotioneel je erbij betrokken bent...) zou ik het wel weten: kies voor je gemoedsrust en laat het gaan.
En als positieve afsluiting: je kunt nu je keuze heroverwegen en een beter apparaat dan een Senseo bij een betere verkoper aan te schaffen

Ik vond het allemaal wel meevallen, totdat ik las dat het je 50 cent gekost heeft.
Oh mijn god. Wat een criminelen.
Oh mijn god. Wat een criminelen.
GSadventure
, Bram Bonnewel
, wikop
, Aluapje1
, Nevyn
, bupaul
en AxBeer123987
vinden dit leuk
-
Wat gaat het nog meer kosten om het gelijk te halen? Ik schat wel meer dan die €20,- prijsverschil.
Er is een fout gemaakt bij MM en dat kan u beamen aangezien ze de foto van product A met de tekst van product B hebben neergezet.
Geen idee van hoe lang geleden dit is, maar Blokker heeft geen verkoop meer via hun site. Iets met een faillissement. Kijk ik op dit moment naar andere verkopers, dan zit er wel degelijk een behoorlijk prijsverschil tussen de original en de Viva. Daaraan had u het dus ook kunnen zien.
Het is aan u de keuze, de fout van MM accepteren of er tegenin gaan. Het laatste gaat tijd kosten en het is maar de vraag of dit niet onder de bekende 'zet- en drukfout' geschaard kan worden. 100% kans op winst is er dus niet.
Er is een fout gemaakt bij MM en dat kan u beamen aangezien ze de foto van product A met de tekst van product B hebben neergezet.
Geen idee van hoe lang geleden dit is, maar Blokker heeft geen verkoop meer via hun site. Iets met een faillissement. Kijk ik op dit moment naar andere verkopers, dan zit er wel degelijk een behoorlijk prijsverschil tussen de original en de Viva. Daaraan had u het dus ook kunnen zien.
Het is aan u de keuze, de fout van MM accepteren of er tegenin gaan. Het laatste gaat tijd kosten en het is maar de vraag of dit niet onder de bekende 'zet- en drukfout' geschaard kan worden. 100% kans op winst is er dus niet.
-
MediaMarkt staat net als winkels als Seats ans Sofa's en Albert Heijn op mijn zwarte lijst. Koop hier niet, klantvriendelijkheid=0. Accepteer uw verlies en ga door met uw leven. Ja, u hebt gelijk, maar de kosten, de stress en de energie zijn het niet waard om moeite te doen om uw geljk te halen
Wat een lang verhaal, wat een nutteloze tijd heb je daarin gestoken en ook nog 50 cent armer. Wees blij en opgelucht dat je koopovereenkomst met de MM is ontbonden en er geen Senseo is.
Er zijn veel betere koffiezetters en ruim klantvriendelijkere winkels te vinden.
Koop nooit een koffiezetter met gelijk warm water, dat kost veel energie, de boiler moet 24/7 het water op temperatuur houden.
Er zijn veel betere koffiezetters en ruim klantvriendelijkere winkels te vinden.
Koop nooit een koffiezetter met gelijk warm water, dat kost veel energie, de boiler moet 24/7 het water op temperatuur houden.
Lang verhaal van TS om eigenlijk eigenlijk aan te geven dat MediaMarkt in de basis goed gehandeld heeft (geleverd product was niet het bestelde product, is terug gestuurd en geld is terug gestort). Ja en nog eens lappen tekst omdat je niet de moeite neemt om zelf even het label te printen en daarom 50 cent moet betalen is ook wat overdreven.
Ik hoop alleen dat het schrijven van deze lap tekst bijgedragen heeft aan het verwerking proces.
Ik hoop alleen dat het schrijven van deze lap tekst bijgedragen heeft aan het verwerking proces.
AxBeer123987
, wikop
en GSadventure
vinden dit leuk
-
Wel heel vreemde conclusie. TS wil gewoon het produkt wat hij besteld heeft tegen de geadverteerde prijs en krijgt geen poot aan de grond bij dit bedrijf.
Mooi marktmodel bij MM: je bestelt iets en je krijgt een goedkopere variant geleverd. Tegen klanten die zeuren doen we net of de neus bloedt en maximaal betalen we het aankoopbedrag terug.
Bram Bonnewel
, R-P
, Speedy123
en klaartje59
vinden dit leuk
-
Eigenlijk vind ik dat er wettelijke rente over het bedrag vergoed moet worden, gedurende de tijd dat TS er niet over kon beschikken. Hoeveel zal dat opleveren? Toch minstens een cent of 12 denk ik.
Een alternatief, en vroeger, heel lang geleden, gebeurde dat nog wel eens: voor hetzelfde bedrag een duurder/beter exemplaar leveren. Om die reden heb ik ruim 30 jaar geleden een betere wasmachine geleverd gekregen dan besteld. Maar ja, dat was toen. Nu vecht ieder bedrijf om iedere cent die ze van de klant kunnen pakken.
wikop
vindt dit leuk
Gaat het nu ook nog over 50 cent?
Je hebt je geld terug,en ja,triest dat je niet kreeg wat je besteld had,maar er is gewoon een fout gemaakt
Je hebt je geld terug,en ja,triest dat je niet kreeg wat je besteld had,maar er is gewoon een fout gemaakt
Voordat TS een zaak begint over deze rente adviseer ik wel eerst een gesprek bij het Juridisch Loket.witte angora schreef: ↑06 mar 2025 09:08.....Eigenlijk vind ik dat er wettelijke rente over het bedrag vergoed moet worden, gedurende de tijd dat TS er niet over kon beschikken. Hoeveel zal dat opleveren? Toch minstens een cent of 12 denk ik..........
Misschien mooi als TS daarover een terugkoppeling geeft.
-
klaartje59
en Speedy123
vinden dit leuk
Gelukkig gebeurt dat nog (begin vorig jaar nog met een nieuwe vaatwasser die ik kocht). Maar die koop ik dan inderdaad niet bij de Mediamarkt o.i.d., maar gewoon bi de lokale witgoedwinkel. Die komt 'm voor een prijs die vergelijkbaar was met die van Coolblue ook nog installeren. En levert dus een paar weken later een luxere versie, omdat de oude beschadigd binnen was gekomen en niet meer verkrijgbaar was.witte angora schreef: ↑06 mar 2025 09:08Een alternatief, en vroeger, heel lang geleden, gebeurde dat nog wel eens: voor hetzelfde bedrag een duurder/beter exemplaar leveren. Om die reden heb ik ruim 30 jaar geleden een betere wasmachine geleverd gekregen dan besteld. Maar ja, dat was toen. Nu vecht ieder bedrijf om iedere cent die ze van de klant kunnen pakken.
Het kan dus wel... maar dan moet je wel opletten waar je koopt.
Thijs124
en witte angora
vinden dit leuk
-
Hier ook. Ik koop bij de lokale witgoedwinkel. Alleen hebben die niet zoveel in de winkel staan als bij de Mediamarkt en daarom gebruik ik de Mediamarkt als etalage. Ik zoek in de MM het apparaat uit dat ik wil hebben en laat het dan door de lokale winkel bestellen en als nodig ook afleveren en installeren. Werkt prima.Moneyman schreef: ↑06 mar 2025 10:30Gelukkig gebeurt dat nog (begin vorig jaar nog met een nieuwe vaatwasser die ik kocht). Maar die koop ik dan inderdaad niet bij de Mediamarkt o.i.d., maar gewoon bi de lokale witgoedwinkel. Die komt 'm voor een prijs die vergelijkbaar was met die van Coolblue ook nog installeren. En levert dus een paar weken later een luxere versie, omdat de oude beschadigd binnen was gekomen en niet meer verkrijgbaar was.
Het kan dus wel... maar dan moet je wel opletten waar je koopt.
Nevyn
, Moneyman
en witte angora
vinden dit leuk
-
De laatste keer (een jaar geleden) dat ik bij de lokale witgoedhandel een wasmachine wilde kopen bleek die ruim 700 euro te kosten. Bij coolblue was exact dezelfde 450 euro. Er zijn grenzen aan koop lokaal. Ik gun iedereen een boterham, maar het hoeft geen 6 gangen diner van de Librije te zijn.
bupaul
, Nevyn
en AxBeer123987
vinden dit leuk
-
Eigen ervaringen zijn leuk, maar dat gaat TS niet helpen. Ook is het maar de vraag of MM de gewenste koffiezetter in het pakket heeft.
Het is een overduidelijke fout van MM die binnen de grenzen van redelijkheid en mogelijkheden.
Het is een overduidelijke fout van MM die binnen de grenzen van redelijkheid en mogelijkheden.
Helemaal mee eens. Heb dezelfde ervaring met mijn Siemens iq500. Belgisch model bleek bijna 300 euro goedkoper te zijn als het Nederlandse model. Dus Art&Craft mocht hem gewoon leveren, scheelde een hoop duiten.J. Deltoer schreef: ↑06 mar 2025 11:54De laatste keer (een jaar geleden) dat ik bij de lokale witgoedhandel een wasmachine wilde kopen bleek die ruim 700 euro te kosten. Bij coolblue was exact dezelfde 450 euro. Er zijn grenzen aan koop lokaal. Ik gun iedereen een boterham, maar het hoeft geen 6 gangen diner van de Librije te zijn.
Tuurlijk wel. Het laat zien dat er meerdere opties zijn, en dat je echt niet bent overgeleverd aan zo'n serviceloze dozenschuiver als MediaMarkt.
Wat bedoel je te zeggen?NeoDutchio schreef: ↑06 mar 2025 12:01Het is een overduidelijke fout van MM die binnen de grenzen van redelijkheid en mogelijkheden.
-
Ach, ik heb vorige week een waterkoker gekocht. De Bosch die ik wilde kon de plaatselijke witgoedboer niet leveren. Het enige andere exemplaar met temperatuurregeling die ze hadden, een Inventum, moesten ze bestellen, maar ik kon ook het demo-exemplaar krijgen. Dat dus maar gedaan. Kreeg er nog eens 7,50 korting op. En - behalve dat het ding zo'n 60% goedkoper was dan wat ik wilde, blijkt hij in de praktijk ook nog eens prettiger te werken, en beter te hanteren.
Soms heb je van die dagen...
Soms heb je van die dagen...

Jablan
, GSadventure
en bupaul
vinden dit leuk