Mijnopzeggingen.nl rekent ineens 24,95 euro

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ashbadal90

Mijnopzeggingen.nl rekent ineens 24,95 euro

Ongelezen bericht door ashbadal90 »

Ik wilde een abbonoment opzeggen. Ik kwam per ongeluk op de website van mijnopzeggingen.nl, zij hebben het niet opgezegd. Dus geen service verleend, en werd €24,95 automatisch geïncasseerd. Vervolgens met zelfde kvk online incasso krijg ik mails en smsberichten. Graag wordt dit verder aangepakt. Ik heb de incasso niet betaald maar wel de 24,95!

rwolters

Re: Mijnopzeggingen.nl rekent ineens 24,95 euro

Ongelezen bericht door rwolters »

Hebben ze het echt niet opgezegd of loopt het abonnement nog even door een stopt het op de eerst mogelijke datum?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

ashbadal90 schreef:
11 mar 2025 14:55
Graag wordt dit verder aangepakt.
Kijk, zo werkt het. Antoinette, alles laten vallen waar je mee bezig bent en je op deze casus storten.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

ashbadal90 schreef:
Vervolgens met zelfde kvk online incasso krijg ik mails en smsberichten.
Wat is kvk online incasso?

Bromsax
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bromsax »

Consumenneke schreef:
12 mar 2025 12:32
ashbadal90 schreef:
Vervolgens met zelfde kvk online incasso krijg ik mails en smsberichten.
Wat is kvk online incasso?
met zelfde kvk nummer, krijg ik online incasso ..... mails

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

"rekent ineens" en "werd automatisch geincasseerd."
Dan vraag ik mij toch af hoe ze aan uw bankgegevens zijn gekomen. Kan het toch niet zijn dat u deze heel per ongeluk zelf hebt ingevuld? Dan zou u toch niet verbaasd moeten zijn dat ze incasseren ofwel?

Consumenneke

Gaan we weer aan victim blaming doen?

Bij Trustpilot zien we nog 127 blije klanten van MijnOpzeggingen uit Nijkerk. Op deze site wordt uitgelegd hoe ze aan de bankgegevens komen.
Wanneer je namelijk akkoord gaat met de algemene voorwaarden, dan ga je ook direct akkoord met een incasso van 19,95 Euro! Huh, maar hoe kan er geïncasseerd worden als ze mijn bankrekeningnummer niet hebben? Daar zit de angel; het IBAN nummer wordt namelijk als verplicht veld gevraagd onder ‘Vul uw gegevens in’. De gebruiker denkt dat dit voor de opzegbrief is, maar daar wordt het nummer helemaal niet voor gebruikt. Wij denken een poging tot misleiding en dit kan veel duidelijker kenbaar gemaakt worden aan gebruikers.
De onderneming achter deze dienst (nergens een KvK-nummer, ook niet in de AV) is gevestigd in een garagebox van Box Complex in Den Dolder waar we vele andere ondernemingen aantreffen. Zoals MijnKentekenLoket, TheorieDigitaal, MijnAfspraken en zo voort. Die melden vaak hetzelfde kantooradres aan de Amperestraat in Nijkerk. Allemaal te herleiden tot een online marketing-ondernemer die is begonnen met een ToeslagLoket oftewel ToeslagenPortal (KvK 73760455) in 2019.

Van uw geld woont hij nu op Bali waar hij villa's bouwt en verhuurt aan andere succesvolle online ondernemers.

Wat een 🏖️ leven toch.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
12 mar 2025 16:15

Bij Trustpilot zien we nog 127 blije klanten van MijnOpzeggingen uit Nijkerk. Op deze site wordt uitgelegd hoe ze aan de bankgegevens komen.
Wanneer je namelijk akkoord gaat met de algemene voorwaarden, dan ga je ook direct akkoord met een incasso van 19,95 Euro! Huh, maar hoe kan er geïncasseerd worden als ze mijn bankrekeningnummer niet hebben? Daar zit de angel; het IBAN nummer wordt namelijk als verplicht veld gevraagd onder ‘Vul uw gegevens in’. De gebruiker denkt dat dit voor de opzegbrief is, maar daar wordt het nummer helemaal niet voor gebruikt. Wij denken een poging tot misleiding en dit kan veel duidelijker kenbaar gemaakt worden aan gebruikers.
Dat is ook precies wat Juliomariner vroeg. Hij vroeg immers of TS zijn gegevens niet gewoon zelf had ingevuld. Er moet dus veel meer gebeurd zijn dan TS schrijft, want met alleen "per ongeluk op een site komen" krijg je niet dit effect.

Dan kan je direct "victim blaming!" roepen, maar je kunt het ook zien als een terechte vraag die hopelijk bij TS ook bewustwording creëert.

Dat die site potentieel misleidend is, neem ik gemakshalve maar even aan, maar is een heel ander punt.

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Dat TS op zo'n site terechtkomt, is één ding. Maar dat ze out of the blue bij TS 24,95 incasseren, is een heel ander iets. Zou TS dan niet de site contacteren met de vraag of ze een bewijs kunnen sturen dat er is opgezegd? Als er geen prestatie is geleverd voor dat bedrag, zou ik hen gewoon aanschrijven met dat ze onterecht 24,95 incasseren en vragen om het geld terug i.v.m. wanprestatie.

juliomariner

sorry hoor maar iemand die in 2025 op allerlei vage sites persoons en bankgegevens achterlaat. Moeten we dqar nog medelijden mee hebben?
Moeten we iedereen maar zijn handje vasthouden en niet zelf laten nadenken?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
12 mar 2025 17:05
sorry hoor maar iemand die in 2025 op allerlei vage sites persoons en bankgegevens achterlaat. Moeten we dqar nog medelijden mee hebben?
Medelijden? Neuh, wat mij betreft niet.
Dat laat onverlet dat als een site/bedrijf idd dit soort praktijken uitvoert ik daar ook geen enkele medelijden voor kan opbrengen, dus pak ze maar aan!

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
Het zal je verbazen hoeveel mensen dit soort dingen nog doen.

Consumenneke

juliomariner schreef:
Motief om mee te praten op een forum over consumentenzaken?

juliomariner

angel1978 schreef:
12 mar 2025 17:08

Medelijden? Neuh, wat mij betreft niet.
Dat laat onverlet dat als een site/bedrijf idd dit soort praktijken uitvoert ik daar ook geen enkele medelijden voor kan opbrengen, dus pak ze maar aan!
Helemaal mee eens. Als ergens in de binnenstad een fiets niet op slot zet ben je hem ook kwijt. Dat weet iedereen. Moet ik dan medelijden hebben met het slachtoffer? nee,
Moet ik de dief hard aanpakken? ja tuurlijk.

juliomariner

Consumenneke schreef:
12 mar 2025 17:18
juliomariner schreef:
Motief om mee te praten op een forum over consumentenzaken?
Heel simpel, mensen helpen met zaken die niet zo voor de hand liggen. In ieder geval wat mij betreft niet dus " slachtoffers" die zelf overal hun data laten slingeren en mensen die nog steeds kopen bij malafide dropshippers.
Deze zijn wat mij betreft hopeloos.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
12 mar 2025 16:15

Wanneer je namelijk akkoord gaat met de algemene voorwaarden, dan ga je ook direct akkoord met een incasso van 19,95 Euro! Huh, maar hoe kan er geïncasseerd worden als ze mijn bankrekeningnummer niet hebben? Daar zit de angel; het IBAN nummer wordt namelijk als verplicht veld gevraagd onder ‘Vul uw gegevens in’.
Eerste pagina van mijnopzeggingen.nl op 28 februari 2025:
Krijg grip op al uw abonnementen

Wij helpen u met het verzenden van opzegbrieven om abonnementen op te zeggen die u niet meer gebruikt tegen een betaling van 19,95.
Daarna bij het invullen van de gegevens een niet gecheckte checkbox die de klant zelf moet aanvinken:
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden en het Privacybeleid en geef hierbij uitdrukkelijk toestemming om het servicekostenbedrag van 19.95 euro af te schrijven en de bijbehorende verwerking van mijn persoonsgegevens.
En dan verbaasd zijn dat het 19,95 kost?

Ik vind het allemaal prima hoor maar ik zie de victim blaming in deze casus niet.

Was trouwens nog een koopje, de prijs is heden ten dage 29,95 geworden.

Consumenneke

Speedy123 schreef:
12 mar 2025 23:44
Een hele geruststelling dat u het een bonafide aanbieding vindt. :lol:

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Consumenneke schreef:
13 mar 2025 01:03
Speedy123 schreef:
12 mar 2025 23:44
Een hele geruststelling dat u het een bonafide aanbieding vindt. :lol:
Wat is er dan niet bonafide?
Je maakt gebruik van een dienst waarvoor je betaald.
Je vult al je gegevens zelf in en gaat akkoord.
Dat je achteraf dit zelf gratis had kunnen doen, had jezelf kunnen uitkiezen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit soort dienstverleners zoekt de grens op van wat enerzijds binnen de toetsingskaders valt, en anderzijds toch mensen makkelijk laat klikken. Ik zou, kijkend naar de criteria die de Hoge Raad heeft vastgesteld, zeggen dat de bestelknop aan de eisen voldoet. Er blijkt immers duidelijk uit dat er een betaalverplichting is, en de prijs staat er vlak boven.

Tegelijk kan ik me prima voorstellen dat er kantonrechters zijn die hun eigen koers varen en desondanks een eventuele vordering toch af zullen wijzen. Het is maar net welke rechter je treft. In de sector Amsterdam (de vrijstaat van de rechtspraak) kom je er als consument wel mee weg denk ik.

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ietwat onderbelicht blijft, dat de "dienst" niet is geleverd. Wanprestatie of non-conformiteit? Een niet-opgezegd abonnement betekent dat het doorloopt à .... euro per maand; en dat je als je dat ontdekt dus zo snel mogelijk zelf opzegt. Ik zou dus zeggen dat er sprake is van non-conformiteit en er niet betaald had hoeven worden.

Plaats reactie