LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fiets giant ambition met allerlei productiefouten

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
edentifier

fiets giant ambition met allerlei productiefouten

Ongelezen bericht door edentifier »

:evil: 1 Ik dacht, laat ik eens een nieuwe giant ambition kopen voor eur 699,-. Een heren en damesfiets, de aankoop was 3 maanden geleden. Het is uitgelopen op een drama. De versnellingen schakelden om te beginnen niet goed. Het liep niet soepel en soms trapte de fiets ook door. Bijv. net als je een helling op wilde, pijnlijk als je dan op de middenstang terecht komt. Op een gegeven moment had ik een slag in mijn wiel, spontaan bij de herenfiets. En vervolgens bleek dat de hele as niet goed in elkaar zat. Er is toen een nieuwe ketting opgezet, met achtertandwielen en een nieuwe as. Tevens is een roestig boutje vervangen en een roestig houdertje van de kettingkast. Allemaal gratis, onder de garantie, daar zat ook het probleem niet. Ik ben ondertussen 7 keer met beide fietsen teruggegaan en vandaag voor de 8e keer want de fietsen schakelen nog steeds niet goed en trappen nog steeds door, terwijl ze allebei nieuwe assen, kettingen en achtertandwielen hebben. Kortom in mijn beleving een maandagmorgen fiets. Ik lig nu op ramkoers want ik wil of mijn geld terug of een andere fiets. Ik weet alleen niet of ik weer een giant ambition wil. Overigens zit de fiets heerlijk en veert de fiets ook prima. Alleen het schakelen en doortrappen dat moet vloeiend lopen, zeker als je in de duinen fiets met heuvels. Ik hoop dat iemand dezelfde mening is toegedaan want dan weet ik dat het hele model prut is of niet.[/i]

Gast

Re: fiets giant ambition met allerlei productiefouten

Ongelezen bericht door Gast »

Auto-ontwerper moet met voetganger rekening houden - Tuesday September 2003 - BRUSSEL - Auto's moeten zo worden ontworpen dat voetganger en fietser minder letsel oplopen bij een aanrijding. Dat hebben de Europese ministers van interne markt maandag besloten. De ministers hebben een lijstje technische voorzieningen verplicht gesteld, die de fabrikanten en importeurs twee jaar geleden al vrijwillig hebben aangeboden. Vooral het Europees Parlement vond een niet-bindend aanbod niet ver genoeg gaan en eiste wetgeving. De lijst met veiligheidseisen wordt binnenkort mogelijk uitgebreid met een tweede pakket regels. Daarin staat vrijwel zeker dat de 'bull bar', het stoere hekwerk aan de voorkant van terreinwagens, verboden wordt. Veel fabrikanten hebben ook hier al vrijwillig maatregelen genomen.

edentifier

Ongelezen bericht door edentifier »

Graag een reactie die slaat op mijn verhaal. Ik kan het "bullbar" verhaal niet plaatsen????

bertels1

Ongelezen bericht door bertels1 »

Waar heeft u de fiets gekocht ? De fiets moet door de fietsmaker rijklaar worden gemaakt en goed worden afgemonteerd, de verantwoordelijkheid voor de eindmontage ligt bij hem....

Als je met de fiets al 7 keer terug bent geweest, zijn het een stel prutsers....

Ik heb zelf een Batavus gekocht met 24 versnelling en bij aflevering schakelde de fiets perfect, moest na 3 maanden terugkomen voor een gratis onderhoudsbeurt, omdat volgens de fietsemaker de afstelling wel konden verlopen....

succes ermee. :D

Gesloten