Pagina 1 van 1

Geen geld terug bij NS e-ticket?

Geplaatst: 02 apr 2025 10:16
door Bugsvoyager
Goededag allen,

Even de situatie.
Ik heb bij online ns een ticket gekocht.
Bleek verkeerde datum ik wist zeker dat ik 2 april heb gezet maar 2 keer achter elkaar hebben ze 2 mei

Aangezien ik deze e ticket heb betaald (3 keer waarvan 1 goede datum) kost alles bij elkaar meer dan 60 euro.

De andere 2 tickets kan ik niet gebruiken omdat ik geen gebruik maak tussen Arnhem en Schiphol. En je kunt niet scannen omdat datum gebonden.

NS service wil deze niet terug betalen hoe staat hier in mijn rechten?

Groeten john

Re: Geen geld terug bij NS e-ticket?

Geplaatst: 02 apr 2025 11:22
door HandigeHarrie
Als de fout bij NS ligt en er een verkeerde datum verschijnt (terwijl u echt april - maand 4 - heeft ingetoetst), is het dan zo dat u uiteindelijk nog een "accoord" moet geven ?
Dan wordt het: "u moet alle gegevens controleren voordat u accoord geeft", vrees ik.

Re: Geen geld terug bij NS e-ticket?

Geplaatst: 02 apr 2025 12:32
door Moneyman
De kans op "user error" lijkt me hier een stuk groter dan de kans op "system error". En dan heb je gewoon pech.

Re: Geen geld terug bij NS e-ticket?

Geplaatst: 02 apr 2025 12:38
door Lowieze
Vreemd dat er dan wel 1 ticket met de goede datum is gekocht. Ik lees op het NS forum veel van deze problemen, nl e-tickets met verkeerde datum, en het zijn altijd de mensen zelf die de datum verkeerd ingevoerd hebben.
Uit coulance wil NS nog weleens geld retourneren, dan maar even contact opnemen met de klantenservice, echter rechten op geld terug heeft u niet.

Re: Geen geld terug bij NS e-ticket?

Geplaatst: 02 apr 2025 16:48
door Har45
Algemene voorwaarden (waar u akkoord mee bent gegaan)

Link: https://www.ns.nl/binaries/_ht_16831899 ... ticket.pdf

Sterker nog u mag deze tickets ook niet aan iemand anders (cadeau) doen toekomen. (zie punt 3.2 tweede bullet)

Re: Geen geld terug bij NS e-ticket?

Geplaatst: 03 apr 2025 00:23
door BL2
Lowieze schreef:
02 apr 2025 12:38
....Uit coulance wil NS nog weleens geld retourneren, dan maar even contact opnemen met de klantenservice, echter rechten op geld terug heeft u niet......
Helaas wordt er al weer even niet meer aan coulance gedaan, omdat er gewoon te veel fraude werd gepleegd en dit voor de vervoerder flink in de papieren liep.
Bij aankoop ga je akkoord met de voorwaarden: Bij E-tickets geen geld retour, niet te wijzigen.