UPC u mag het zeggen... goedenmiddag eikel
Geplaatst: 09 sep 2004 09:04
UPC u mag het zeggen... goedenmiddag eikel
De klantvriendelijkheid van UPC bereikte vandaag een hoogtepunt.
Al enige tijd kunnen Chello gebruikers de nieuwsbrief van Almeernieuws niet meer ontvangen. Dit is gemeld bij de storingsdienst en men zou er mee aan de slag gaan.
Vandaag viel echter, voor de zoveelste keer de laatste tijd, weer eens de verbinding weg. Ach, kan gebeuren, nietwaar? PC opstarten, modem resetten en ja hoor, weer verbinding. Maar in plaats van de homepage van Almeernieuws verscheen de Chello installatie pagina.
"Storing", denk ik nog, en volg braaf de aanwijzingen op. Maar helaas, het beoogde effect bleef uit. De installatie pagina bleef terugkomen. Vreemd genoeg waren alle andere internet sites wél bereikbaar.
Controle van het internetadres van Almeernieuws wees uit dat dat ineens verwees naar een wel heel vreemd IP adres, te weten 172.29.11.36. Het bleek het IP adres te zijn van mail.chello.nl, één van de mailservers van de kabelboer.
Dáár moest de storingsdienst dus aan te pas komen. Vol goede moed bellen naar 0900-1580. "Met UPC, u mag het zeggen...". Kort en bondig leg ik de situatie uit aan de helpdesk medewerker. "Sorry meneer, maar dan moet u een brief schrijven, wij doen geen homepages...", was zijn reactie. Ik schiet even uit m'n slof en verzoek hem dringend te zorgen dat de nieuwssite weer beschikbaar komt voor Chello abonnees. Zijn reactie was even verrassend als zorgwekkend... "goedenmiddag, eikel!!" en er wordt opgehangen.
Nou mag iedereen me een eikel noemen, maar géén nitwit in dienst van een moloch die er een betaaldienst op na houdt om hún storingen te melden. Een klacht over deze handelswijze is ingediend, de aanvraag voor ADSL is de deur uit (wat ik iedereen aanraad) en de opzegging voor Chello ligt klaar.
"Chello, te leuk om te stoppen....", nou ik dacht het niet, ik hou er andere waarden en normen op na, "Chello, bye bye eikel."
De klantvriendelijkheid van UPC bereikte vandaag een hoogtepunt.
Al enige tijd kunnen Chello gebruikers de nieuwsbrief van Almeernieuws niet meer ontvangen. Dit is gemeld bij de storingsdienst en men zou er mee aan de slag gaan.
Vandaag viel echter, voor de zoveelste keer de laatste tijd, weer eens de verbinding weg. Ach, kan gebeuren, nietwaar? PC opstarten, modem resetten en ja hoor, weer verbinding. Maar in plaats van de homepage van Almeernieuws verscheen de Chello installatie pagina.
"Storing", denk ik nog, en volg braaf de aanwijzingen op. Maar helaas, het beoogde effect bleef uit. De installatie pagina bleef terugkomen. Vreemd genoeg waren alle andere internet sites wél bereikbaar.
Controle van het internetadres van Almeernieuws wees uit dat dat ineens verwees naar een wel heel vreemd IP adres, te weten 172.29.11.36. Het bleek het IP adres te zijn van mail.chello.nl, één van de mailservers van de kabelboer.
Dáár moest de storingsdienst dus aan te pas komen. Vol goede moed bellen naar 0900-1580. "Met UPC, u mag het zeggen...". Kort en bondig leg ik de situatie uit aan de helpdesk medewerker. "Sorry meneer, maar dan moet u een brief schrijven, wij doen geen homepages...", was zijn reactie. Ik schiet even uit m'n slof en verzoek hem dringend te zorgen dat de nieuwssite weer beschikbaar komt voor Chello abonnees. Zijn reactie was even verrassend als zorgwekkend... "goedenmiddag, eikel!!" en er wordt opgehangen.
Nou mag iedereen me een eikel noemen, maar géén nitwit in dienst van een moloch die er een betaaldienst op na houdt om hún storingen te melden. Een klacht over deze handelswijze is ingediend, de aanvraag voor ADSL is de deur uit (wat ik iedereen aanraad) en de opzegging voor Chello ligt klaar.
"Chello, te leuk om te stoppen....", nou ik dacht het niet, ik hou er andere waarden en normen op na, "Chello, bye bye eikel."