Zeer teleurgesteld in D-reizen Vught – geen passende reis, geen hulp, geen begrip

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
wijallemaalop24

Zeer teleurgesteld in D-reizen Vught – geen passende reis, geen hulp, geen begrip

Ongelezen bericht door wijallemaalop24 »

Voor mijn moeder en haar vriendin (beiden 76 jaar) hebben wij met zorg een reis geboekt via D-reizen Vught. Het reisbureau wist dat het om twee oudere dames ging, en wij vertrouwden erop dat er rekening zou worden gehouden met hun leeftijd en wensen. Helaas bleek het tegendeel waar.

Het hotel bleek niet passend. De dames moesten in bad douchen – iets wat op hun leeftijd absoluut niet veilig is. Dit had echt besproken moeten worden bij het boeken. Daarnaast waren de reispapieren volledig in het Duits opgesteld, terwijl ze die taal niet goed begrijpen. Dat maakt het voor hen lastig om zelfstandig iets op te zoeken of te regelen.

Ook bleek het hotel een uitgesproken LHBT+-doelgroep te hebben. Op zich geen probleem, maar dit was nergens vermeld, en het is wel iets wat je in een oriënterend gesprek met oudere reizigers hoort te benoemen. Het gaat om persoonlijke voorkeuren, en daar moet ruimte voor zijn – zeker als het aanbod op maat wordt gedaan.

Wat het nog vervelender maakte: er was ter plaatse geen host of aanspreekpunt aanwezig. Er is dus ook geen enkele ondersteuning of begeleiding geweest vanuit de touroperator. De dames wisten niet dat ze zelf contact moesten opnemen bij klachten – en eerlijk gezegd mag je van een reisbureau verwachten dat zij dat soort zaken goed uitleggen aan oudere klanten. Zeker als het gaat om hulp bij problemen.

Na terugkomst hebben we onze zorgen gedeeld, maar er werd alleen maar verwezen naar regels en voorwaarden. Er was geen enkele empathie, geen begrip, geen poging tot oplossing of enige vorm van verantwoordelijkheid. D-reizen verschuilt zich volledig achter procedures.

Voor ons is het duidelijk: wij boeken hier nooit meer. En ik hoop dat dit anderen helpt bij hun keuze voor een betrouwbaar en betrokken reisbureau.

Lowieze

Re: Zeer teleurgesteld in D-reizen Vught – geen passende reis, geen hulp, geen begrip

Ongelezen bericht door Lowieze »

(…wij vertrouwden erop dat er rekening zou worden gehouden met hun leeftijd en wensen..)

Heeft u bij het boeken ook uw wensen medegedeeld? Is alles besproken waar u op rekende?

Wij hebben, bij een andere vestiging van D-reizen, in het verleden een reis geboekt en duidelijk uitgelegd wat onze wensen waren. Daarop is e.e.a. besproken, uitgezocht en uiteindelijk geboekt. Natuurlijk kan er wel eens iets tegenvallen, maar eigenlijk was alles prima in orde.

Seinhuis

Re: Zeer teleurgesteld in D-reizen Vught – geen passende reis, geen hulp, geen begrip

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Sommige (ouwe) mensen boeken juist een bad.

Alle persoonlijke wensen moeten aan de reisbureau doorgegeven worden en op papier gezet worden.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

wijallemaalop24 schreef:
17 apr 2025 17:14
Het hotel bleek niet passend. De dames moesten in bad douchen – iets wat op hun leeftijd absoluut niet veilig is.
Eens, tegelijk hoort dit bij een goede reisvoorbereiding. Als de inrichting van de badkamer essentieel is voor een fijn verblijf, dan moet je dat hardop uitspreken bij een bezoek aan een reisbureau. Niet zomaar binnenlopen, maar echt met je punten vastgelegd (op je telefoon of op papier).
wijallemaalop24 schreef:
Daarnaast waren de reispapieren volledig in het Duits opgesteld
Wat niet zo raar is, als je het spoor volgt. Via de sites: D-reizen is sinds 2021 onderdeel van Prijsvrij Vakanties en dat bedrijf is sinds 2014 weer 50% eigendom van Der Touristik.
Via een zoekopdracht kom je een stap hoger uit. 'dertour group', om precies te zijn bij 'DERTOUR Northern Europe'.
Kort en goed: met een Duits moederbedrijf is wel duidelijk waarom de reispapieren niet in het Nederlands zijn.
Ik zou dit punt apart oppakken en bij D-reizen (klachten/suggesties) neerleggen, want bij een verkoop hoort in Nederland hoort dit in het Nederlands beschikbaar te zijn.
wijallemaalop24 schreef:
Ook bleek het hotel een uitgesproken LHBT+-doelgroep te hebben.
Hier heeft D-reizen alleen invloed op, wanneer alle hotelkamers exclusief via D-reizen worden geboekt. Normaal worden kamers via verschillende kanalen aangeboden, wat je als gast ter plekke merkt aan waar de andere gasten vandaan komen.
Het hangt ook van de periode af. Je kunt net de pech hebben, dat er een groepsaanbieding voor de doelgroep was in dezelfde week. Een week later kan het weer een single-hetero-doelgroep zijn, die er een fijne vakantie heeft.

Tegenvragen:
- welk hotel in welke plaats?
- was het een 'adult only' hotel?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Het lijkt me het beste voor uw moeder en haar vriendin dat ze zelf haar reisjes gaat regelen, in plaats van dat u dit voor haar doet.

Ik lees in uw verhaal Vooral zaken die u zelf niet goed geregeld heeft voor de dames.

Dat u nu het reisbureau de schuld in de schoenen probeert te schuiven vind ik niet correct.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Buiten het al eerder genoemde:
wijallemaalop24 schreef:
Wat het nog vervelender maakte: er was ter plaatse geen host of aanspreekpunt aanwezig. Er is dus ook geen enkele ondersteuning of begeleiding geweest vanuit de touroperator. De dames wisten niet dat ze zelf contact moesten opnemen bij klachten – en eerlijk gezegd mag je van een reisbureau verwachten dat zij dat soort zaken goed uitleggen aan oudere klanten. Zeker als het gaat om hulp bij problemen.
Heeft u enig idee hoeveel hotels er aangeboden worden door D-reizen? Hoe kan je daar overal een host of aanspreekpunt hebben? Daarbij hebt u geboekt, hoe zou D-reizen dat dan hebben moeten uitleggen aan uw moeder en haar vriendin?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

wijallemaalop24 schreef:
Voor mijn moeder en haar vriendin (beiden 76 jaar) hebben wij met zorg een reis geboekt via D-reizen Vught.
Hoezo, "met zorg geboekt"? Blijkbaar heb je de basale dingen die je zo te zien belangrijkvond juist niet gecheckt... Ik lees niets wat je niet op voorhand had kunnen weten. En of die zaken actief gemeld hadden moeten worden...? Wat mij betreft niet. En jij hebt er evenmin naar gevraagd.

Ik vind het een beetje kinderachtig om hiervoor een dergelijke topic, met zware termen en beschuldigingen, aan te maken. Volgende keer gewoon beter opletten.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je boekt dus een vakantie waar je blijkbaar nul aandacht aan geeft, en verwacht nu iets van het reisbureau?
Echt.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Hebben de dames een mooie vakantie gehad?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een van mijn reacties bij een ander onderwerp is naar aanleiding van een melding verwijderd omdat het volgens de moderatoren sarcastisch zou zijn.
Alle reacties in deze topic zouden ook gemeld kunnen worden want het sarcastisch terechtwijzen van oudere mensen druipt ervan af.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
17 apr 2025 17:50
wijallemaalop24 schreef:
Het hotel bleek niet passend. De dames moesten in bad douchen – iets wat op hun leeftijd absoluut niet veilig is.
Eens, tegelijk hoort dit bij een goede reisvoorbereiding. Als de inrichting van de badkamer essentieel is voor een fijn verblijf, dan moet je dat hardop uitspreken bij een bezoek aan een reisbureau. Niet zomaar binnenlopen, maar echt met je punten vastgelegd (op je telefoon of op papier).
Toch heeft TS hier wel een punt, denk ik. M.i. hebben veel oudere mensen geen idee van douchen in bad. Die zijn nog opgegroeid met de tobbe, later kwam er een 'luxe' douche in hun huurwoning, en verder kwamen ze niet. In mijn vorige huurwoning was het inderdaad 'douchen in bad', maar dat was enkel omdat die appartementen aanvankelijk bedoeld waren als luxe koopwoningen. Anders had ik hier ook nog nooit van gehoord. En waar je nog nooit van gehoord hebt, daar kun je natuurlijk ook geen vragen over stellen.

En ja, ik vond het niet echt prettig en veilig. Onzinnig ook, temeer omdat ik dat bad eigenlijk nooit als zodanig gebruikte. Vind er geen fluit aan, een half uur in dat kouder wordende water liggen weken en een beetje voor je uit zitten staren.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom moet zo benadrukt worden dat het om oudere mensen gaat?
Kunnen oudere mensen niet meer zelf nadenken en voor zichzelf opkomen?

J. Deltoer

Omdat oudere mensen graag ontzorgd willen worden en daarom graag naar een reisbureau stappen waar met hen meegedacht dient te worden (en waar ze dan ook voor betalen).
Maar bij D reizen Vught hebben ze het niet begrepen. Daar laten ze oude mensen keihard in de kou staan en halen ze naderhand hun schouders op.

witte angora

Eigenlijk zijn er vier problemen:

- douchen in bad (terecht punt)
- lhbt groepen (dat kun je overal tegen komen, daar kun je niet op anticiperen; aan de andere kant, als je als twee hetero dames samen in zo'n hotel zit... :roll: )
- er was geen host aanwezig (oftewel: bij wie kan je terecht met klachten?)
- alles was in het Duits (terecht punt, naar mijn mening)

Samenvattend wisten de dames niet hoe ze ter plekke bij D-reizen hun klachten kenbaar konden maken, en kon er dus ook niet voor een oplossing worden gezorgd. M.i. zit daar zeker wel een aandachtspunt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo'n douche in een bad komt echt heel erg vaak voor bij vakantieverblijven. Dat kun je D-Reizen echt niet kwalijk nemen als ze daar niet naar vragen. Ik kijk er specifiek naar als ik een accommodatie boek, omdat ik er een hekel aan heb en gewoon een douche wil, maar schijnbaar was dit voorafgaand geen wens en was iedereen goed te been (in kamers voor mensen die minder goed te been zijn zit er uiteraard geen bad).

De rest doet eigenlijk niet echt ter zake of kan D-Reizen weinig aan doen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
18 apr 2025 07:48
Samenvattend wisten de dames niet hoe ze ter plekke bij D-reizen hun klachten kenbaar konden maken, en kon er dus ook niet voor een oplossing worden gezorgd. M.i. zit daar zeker wel een aandachtspunt.
Maar hoe komt dit?
*Komt dit omdat de dochter van een van de dames alles geregeld heeft en gehoopt had dat D-reizen een host ter plekke had;
*Had de dochter verwacht dat D-reizen alles nog met de dames is kwestie zou bespreken;
*Heeft de dochter niets doorgesproken met de dames en enkel alle reisbescheiden overhandigd;
*Had D-reizen ook contact op moeten nemen met de dames die gingen reizen;
*Wanneer kregen de dames door dat alles in het Duits was en wanneer hebben ze dit bij wie aangekaart.

Lowieze

Juist als je voor oudere mensen boekt, waarvan je weet dat ze bepaalde eisen hebben, zou je er zelf op moeten letten dat comfort en begeleiding hoog op het verlanglijstje staat.
Je kunt niet van een reisbureau verwachten dat zij dat weten, er zijn nog genoeg ouderen die goed ter been zijn en geen begeleiding nodig hebben.
Wees duidelijk bij het boeken wat de eisen zijn. Daar moet je niet achteraf mee komen.

J. Deltoer

Als je voor oudere mensen boekt ga je juist naar een reisbureau omdat je daar expertise verwacht en dat zij pro actief handelen. Niet dat jij als klant er alles moet uit zien te trekken en sleuren.

Lowieze

J. Deltoer schreef:
18 apr 2025 08:37
Als je voor oudere mensen boekt ga je juist naar een reisbureau omdat je daar expertise verwacht en dat zij pro actief handelen. Niet dat jij als klant er alles moet uit zien te trekken en sleuren.
Dat noemen ze duidelijk zijn bij het aanvragen van een reis. Je hebt toch een mond, gebruik die dan.

witte angora

'Meedenken', zo noem je dat toch?

D-reizen had ook zelf het initiatief kunnen nemen en de vraag kunnen stellen of de dames goed ter been zijn. Beetje inlevingsvermogen, beetje empathie, dat is toch zeker niet teveel gevraagd? Juist daarvoor boek je bij een mens in plaats van bij een chatbox.

Plaats reactie