Pagina 1 van 1
Vakantiediscounter
Geplaatst: 28 apr 2025 19:24
door Joost Hegger
Reis naar Florence geregeld vis vakantiediscounter. 4 overnachtingen. Vliegticket, gekregen van vakantiediscounter, terugreis stond gepland op 12 april. Op het vliegveld bleek dat de terugreis was op 13 april. Niets over annulering bekend.We hadden door storing niet kunnen inchecken bij eurowings. Reisbureau was telefonisch niet bereikbaar zelfs niet het noodnummer.
Vakantiediscounter wil gemaakte kosten zoals o.a. hotel niet vergoeden. We moeten dat zelf maar regelen met de vliegmaatschappij en die reageren niet. Zal nooit meer een reis boeken bij Vakantiediscounter.
Re: Vakantiediscounter
Geplaatst: 29 apr 2025 12:10
door Speedy123
Joost Hegger schreef: ↑28 apr 2025 19:24
Reis naar Florence geregeld vis vakantiediscounter. 4 overnachtingen. Vliegticket, gekregen van vakantiediscounter, terugreis stond gepland op 12 april. Op het vliegveld bleek dat de terugreis was op 13 april. Niets over annulering bekend.We hadden door storing niet kunnen inchecken bij eurowings. Reisbureau was telefonisch niet bereikbaar zelfs niet het noodnummer.
Vakantiediscounter wil gemaakte kosten zoals o.a. hotel niet vergoeden. We moeten dat zelf maar regelen met de vliegmaatschappij en die reageren niet. Zal nooit meer een reis boeken bij Vakantiediscounter.
Het verhaal is niet helemaal duidelijk.
1. Betreft het hier een pakketreis of heeft u losse tickets gekocht?
2. Welke data / tijden stonden er in uw papieren?
3. Wat bedoelt u met door storing hadden we niet kunnen inchecken? Bedoelt u daarmee dat u nimmer voor de vlucht van 12 april ingecheckt heeft en dat u daarom een dag later herboekt bent?
Re: Vakantiediscounter
Geplaatst: 05 mei 2025 20:33
door Joost Hegger
Het was een pakketreis.
In de papieren stond zaterdag 12 april 9,35 uur
Het inchecken lukte niet door een technische storing denk ik.
Re: Vakantiediscounter
Geplaatst: 05 mei 2025 20:57
door Speedy123
Joost Hegger schreef: ↑05 mei 2025 20:33
Het was een pakketreis.
In de papieren stond zaterdag 12 april 9,35 uur
Het inchecken lukte niet door een technische storing denk ik.
Dan zit Vakantiediscounter fout. Ze zijn aangesloten bij de ANVR. De ANVR voorwaarden zijn heel duidelijk:
6.3
Maakt vervoer deel uit van de reis en kan door overmacht niet voor je terugkeer op de afgesproken datum worden gezorgd, dan heb je recht op maximaal drie (3) gratis overnachtingen in een, als dat mogelijk is, gelijkwaardige accommodatie.
Lees artikel 12 (
https://www.anvr.nl/uploads/ANVR_Voorwa ... 8e9211.pdf) goed door en dien een klacht in bij Vakantiediscounter (heeft u dat al gedaan en hebben ze schriftelijk geweigerd, stap dan meteen naar de ANVR). Blijven ze de vergoeding weigeren, dien dan een klacht in tegen Vakantiediscounter bij de ANVR. Wacht er niet te lang mee maar kom gelijk in actie.