Ford kuga phev hybride

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Cro

Re: Ford kuga phev hybride

Ongelezen bericht door Cro »

peteralbers schreef:
25 mei 2025 10:38
Tja ik benader het als volgt.
Mogelijke kortsluiting in een cel / accu.
Kan je naar mijn bescheiden mening niet met software oplossen, zonder de prestaties te verminderen van de auto.
Is dat wat je wilt?
Ik denk gewoon Ford met de billen bloot & 8000 accu packs vervangen.
Of dat kan of niet zal de vraag zijn inderdaad, je kan bepaalde zaken met batterij packs softwarematig beïnvloeden door parameters te veranderen zonder dat je daadwerkelijk performance verliest. Of dat hier ook kan, is natuurlijk de vraag, zal er mogelijk van afhangen wat er gegarandeerd is in de specificaties als ondergrens en dus hoeveel speelruimte ze hebben met wat ze aan veiligheidsmarge hebben ingebouwd in die specs.

Kan dat niet, dan zal er m.i. inderdaad weinig anders opzitten dan accu packs vervangen, echter zal dat wel een enorme operatie zijn met vermoed ik enorme wachttijden. Het zal immers wereldwijd wel om wat meer auto's gaan dan de genoemde 8000, en levertijden op accupacks zijn lang niet altijd heel erg goed.

peteralbers

Ongelezen bericht door peteralbers »

Ben heel benieuwd waar Ford mee gaat komen in de uitzending?

peteralbers

Dat dus
Redactie van Radar
Willen jullie deze vraag morgen stellen aan Ford?

peteralbers

Dat dus
Redactie van Radar
Willen jullie deze vraag laten stellen aan Ford

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Arizonakid schreef:
08 mei 2025 21:01
Mag niet meer opgeladen, of kan niet meer opgeladen?
Als de auto gewoon werkt, zou ik gewoon laden.
Mag idd niet, maar kan wel.
Een kameraad van mij heeft ook ook een Kuga, maar hij laad hem gewoon lekker op.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

thecure schreef:
25 mei 2025 17:56
Arizonakid schreef:
08 mei 2025 21:01
Mag niet meer opgeladen, of kan niet meer opgeladen?
Als de auto gewoon werkt, zou ik gewoon laden.
Een kameraad van mij heeft ook ook een Kuga, maar hij laad hem gewoon lekker op.
Maar hoe verstandig is dat, gaat er iets mis, reken er maar op dat de verzekering bijvoorbeeld niet uit zal keren...... Of kan je kameraad dat risico makkelijk dragen zou er iets gebeuren?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

thecure schreef:
25 mei 2025 17:56
Is vooral iets met aansprakelijkheid.....

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

De update zou inmiddels al beschikbaar zijn meldt een kuga bezitter bij autoweek.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

peteralbers schreef:
25 mei 2025 16:33
Dat dus
Redactie van Radar
Willen jullie deze vraag morgen stellen aan Ford?
Ford aan tafel bij Radar, in de uitzending van maandag 26 mei.

Spannend!!!

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Consumenneke schreef:
26 mei 2025 13:30

Ford aan tafel bij Radar, in de uitzending van maandag 26 mei.

Spannend!!!
Weinig spannends aan, artikel autoweek;
Daarin adviseren ze de auto niet meer op te laden en uitsluitend op benzine te rijden totdat het euvel is verholpen. Inmiddels is en een oplossing in de vorm van een software-update, die de Ford-dealers sinds afgelopen woensdag kunnen installeren

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Voor de gedupeerden best wel spannend want het zal niet alleen om de voor handen zijnde software update gaan maar ook om een schadeloos stelling.

de auditu

Ongelezen bericht door de auditu »

Kun je in een hybride auto voorkomen dat er teruggeladen wordt tijdens het rijden?

Ron5300

Bij de Ford Kuga blijkbaar wel want dat stond ook in het dwingende advies.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
26 mei 2025 15:32
Bij de Ford Kuga blijkbaar wel want dat stond ook in het dwingende advies.
Waar lees je dat? In de brieven die ik van Ford heb gezien schreef Ford dat je de auto alleen in de Auto EV-stand mag rijden (ergo: de hybride stand), waarbij opladen tijdens het rijden (bijvoorbeeld onder het remmen) gewoon mogelijk is. De accu wordt dan alleen niet actief door de benzinemotor opgeladen.

de auditu

Dan wijst het probleem dus richting OBC?

Moneyman

de auditu schreef:
26 mei 2025 15:45
Dan wijst het probleem dus richting OBC?
Hier staat de brief waar Ford het probleem in duidt.

Afbeelding

Ron5300

Ford adviseert eigenaren van een Ford Kuga PHEV van voor de facelift om de accu niet op te laden. Daarnaast geldt het advies om enkel te rijden in de standaard 'Auto EV'-modus. Dit om te voorkomen dat de benzinemotor tijdens het rijden de accu gaat opladen.
Bron Autoweek.

Moneyman

Ron5300 schreef:
26 mei 2025 15:53
Ford adviseert eigenaren van een Ford Kuga PHEV van voor de facelift om de accu niet op te laden. Daarnaast geldt het advies om enkel te rijden in de standaard 'Auto EV'-modus. Dit om te voorkomen dat de benzinemotor tijdens het rijden de accu gaat opladen.
Bron Autoweek.
Daar staat dus niet dat de auto o.a. tijdens het remmen niet regenereert. Alleen dat de benzinemotor niet actief de accu oplaadt.

de auditu

Dat vroeg ik mij ook af.

MotoCon

Ongelezen bericht door MotoCon »

Nog geen reacties van ná de uitzending... Ik zal het spits maar afbijten ;-)

Ik vond het bijterige hondjes gedrag in dit geval toch wat misplaatst. Ford heeft het best aardig opgelost. Dat iedereen een nieuwe accu zou moeten krijgen is echt onzin, en bovendien niet erg duurzaam. De geupdate software zorgt ervoor dat je tijdig wordt gewaarschuwd ALS je inderdaad een slechte accu hebt. Dan wordt die alsnog gratis vervangen. De meeste accu's zijn namelijk helemaal niet slecht, het probleem was de identificatie ervan. Die kerel van Ford had zich best wat beter kunnen verdedigen. Het idee dat je een hardware probleem niet kunt oplossen met een software update klopt ansich natuurlijk wel, maar niet tegen dit accu probleem. Als de software niet afgaat, heb je gewoon geen slechte accu.

Dat gezeur over die 120 euro is ook zowat. Waarom moet je als eigenaar volledig gecompenseerd worden? Als de benzineprijs stijgt ga je ook geen verhaal halen bij Ford. Met 120 euro kun je 2x vol tanken, dat is ca 1600 km. Als je meer rijdt dan dat in 2 maanden, dan doe je dat ook niet alleen op elektriciteit, en ook die elektriciteit is niet gratis. Ik snap dus niet dat mensen denken dat de compensatie hen moet vrijwaren van ALLE kosten gedurende 2 maanden. Alleen de EXTRA kosten zijn relevant. Maar ja, zo'n verhaal trekt geen kijkers natuurlijk 😉

En normaal ben ik helemaal niet zo van het verdedigen van grote bedrijven. Ze hadden het bij Radar beter kunnen hebben over de waardeloze communicatie met hun klanten. Want dat verdient ècht geen schoonheidsprijs... Al met al denk ik dat Ford dit véél beter heeft aangepakt dan veel andere merken, en eigenlijk juist een pluim verdient.

Plaats reactie