FBTO niet bereikbaar
Geplaatst: 12 mei 2025 18:38
Ik wilde wat aan mijn FBTO zorgverzekering vragen, en tot mijn allergrootste verbazing waren ze haast niet te bereiken.
De opties waren:
1. via een AI-chatbot die je niet snapte,
2. Via whatsapp waarbij de medewerkers elkaar steeds afwisselende, ze privacy gevoelige vragen stelden, en waar je echt 8x je vraag moest stellen en uiteindelijk nog geen compleet antwoord kreeg (meerdere dagen mee bezig geweest), of
3. bellen.
Ik werk tijdens de openingstijden van fbto en heb dan gen beschikking tot mijn telefoon. Bellen en appen vielen dus eigenlijk al af voor me. De chatbot was echt R.U.K.
Een mailadres doet FBTO niet aan.
Ik vond online wel een klachtenformulier, dus heb een 'klacht' ingediend van goh ik werk fulltime dus kan jullie niet bellen en/of appen. Mijn oma (zonder smartphone) heeft een hersenbloeding gehad en kan niet goed praten, dus die doet ook alleen schriftelijk communiceren.
Hoe kan het dat een zorgverzekering alleen via een AI of telefonisch te bereiken is?
Ik viel echt zowat van m'n stoel. Hoezo is er geen mailadres? Hoezo is er een klantenformulier?
Kan dit zo maar? Mag een zorginstelling er gewoon voor kiezen maar voor een bepaalde groep bereikbaar te zijn?
De opties waren:
1. via een AI-chatbot die je niet snapte,
2. Via whatsapp waarbij de medewerkers elkaar steeds afwisselende, ze privacy gevoelige vragen stelden, en waar je echt 8x je vraag moest stellen en uiteindelijk nog geen compleet antwoord kreeg (meerdere dagen mee bezig geweest), of
3. bellen.
Ik werk tijdens de openingstijden van fbto en heb dan gen beschikking tot mijn telefoon. Bellen en appen vielen dus eigenlijk al af voor me. De chatbot was echt R.U.K.
Een mailadres doet FBTO niet aan.
Ik vond online wel een klachtenformulier, dus heb een 'klacht' ingediend van goh ik werk fulltime dus kan jullie niet bellen en/of appen. Mijn oma (zonder smartphone) heeft een hersenbloeding gehad en kan niet goed praten, dus die doet ook alleen schriftelijk communiceren.
Hoe kan het dat een zorgverzekering alleen via een AI of telefonisch te bereiken is?
Ik viel echt zowat van m'n stoel. Hoezo is er geen mailadres? Hoezo is er een klantenformulier?
Kan dit zo maar? Mag een zorginstelling er gewoon voor kiezen maar voor een bepaalde groep bereikbaar te zijn?