Pagina 1 van 1
Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 11:06
door gezondheid
Bij Lebara staat in de app onder kopje "meer" bij data
Activiteit van de laatste 3 uur is misschien nog niet zichtbaar.
De gegevens van sms en bellen is al snel up to date. Maar bij data loopt het wel meer dan 3 uur achter. Soms wel een dag. Hebben meer mensen dat? De klantenservice zegt wanneer je data bij 80 procent van je bundel een smsje krijgt en bij 100%. Ik krijg ook geen sms!
Weet iemand hier meer van? Ik wil niet over mijn bundel heengaan eigenlijk.
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 11:18
door riddert
Neem dan een abbonement met onbeperkt data. Dan heb je die zorg ook niet, en hoef je niet op te letten of je al dan niet op een Wifi netwerk zit.
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 11:30
door Moneyman
Wat zegt Lebara zelf?
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 11:37
door PGros
gezondheid schreef: ↑16 mei 2025 11:06
Maar bij data loopt het wel meer dan 3 uur achter. Soms wel een dag. Hebben meer mensen dat?
Ja dat heb ik ook. Het dataverbruik loopt inderdaad verder achter dan de drie uur.
Wil je direct zien wat je verbruikt hebt kun je op de gsm bij gegevensverbruik goed zien wat je verbruikt hebt en waar de hoeveelheid data heen gaat. (En direct, niet na een aantal uren)
En een SMS krijg ik wel bij 80% verbruik
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 12:20
door Consumenneke
PGros schreef: ↑16 mei 2025 11:37
En een SMS krijg ik wel bij 80% verbruik
Neemt dat soort meldingen toe? Ik krijg die ook van mijn providers. Simpel voor data, maar ook Google en Apple voor cloud services.
Klopt die melding altijd, of is het (ook) een manier om te up-sellen ofwel extra verkeer/opslag te verkopen?
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 12:20
door rwolters
Lebara is een MVNO en daardoor zijn ze afhankelijk van de netwerkeigenaar die de verbruiksgegevens moet doorgeven. Voor gesprekken en SMS is het simpel: gesprek afgelopen of SMS verstuurd en je kunt die gegevens doorgeven. Maar voor data hangt het er maar net vanaf hoe het ingeregeld is. Een datasessie staat immers voor langere tijd open en om iedere paar seconden het verbruik door te geven aan MVNO's wordt erg duur. De netwerkeigenaren (KPN, Odido, Vodafone) kunnen dat in hun eigen netwerk voor hun eigen klanten wel eenvoudig real-time verwerken maar richting MVNO's doen ze dat meestal niet omdat de netwerkintegratie daarvoor te complex is.
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 12:47
door BL2
riddert schreef: ↑16 mei 2025 11:18
Neem dan een abbonement met onbeperkt data. Dan heb je die zorg ook niet, en hoef je niet op te letten of je al dan niet op een Wifi netwerk zit.
Nou inderdaad, een beperkte databundel is echt uit de begintijd der mobiele abbo's.
Gewoon een onbeperkte data abbo nemen, geen gestress, geen gedoe en een vast bedragje.
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 12:51
door wikop
Ik wist niet dat deze vorm nog bestond,wij hebben hier beiden onbeperkt internet,samen 25 euro per maand
Waarom neem je dat niet?
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 13:03
door Ron5300
Lebara heeft geen onbeperkt data bundel in het pakket dus die optie valt af.
Dat het data verbruik niet realtime zichtbaar is kan met de eigenaar van het KPN netwerk van doen hebben omdat Lebara op het KPN netwerk meelift.
Afhankelijk van het merk telefoon kunt wel het realtime data verbruik inzien en zonodig een dagelijks data limiet instellen en wie weet kan dat op uw persoonlijke pagina van Lebara ook.
Voor wat betreft de waarschuwingen bij 80% data verbruik zijn providers dat wettelijk verplicht en lijkt het me vrij stug dat een provider die al bij zeg 60% dataverbruik gaat versturen om te gaan up-sellen in de hoop dat een klant data bij gaat kopen.
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 13:41
door Consumenneke
Wat zou het makkelijk zijn als iedereen zoals ik zou zijn.
riddert schreef: ↑16 mei 2025 11:18
Neem dan een abbonement met onbeperkt data. Dan heb je die zorg ook niet, en hoef je niet op te letten of je al dan niet op een Wifi netwerk zit.
BL2 schreef: ↑16 mei 2025 12:47
Nou inderdaad, een beperkte databundel is echt uit de begintijd der mobiele abbo's.
Gewoon een onbeperkte data abbo nemen, geen gestress, geen gedoe en een vast bedragje.
wikop schreef: ↑16 mei 2025 12:51
Ik wist niet dat deze vorm nog bestond,wij hebben hier beiden onbeperkt internet,samen 25 euro per maand
Waarom neem je dat niet?
Maar we hebben vrije keuze als consument. Een
eat-all-you-can abonnement is niet naar ieders smaak.
Zelf heb ik deze week een extra abonnement bij 50+ Mobiel genomen (ik zal geen link plaatsen) omdat je daar veel data voor weinig geld mag verbruiken. Dat is goedkoper dan een databundel bijkopen.
Is er trouwens niet ook een aanbieder die wifi koppelt aan mobiel, waardoor je geen vaste telecom meer nodig hebt?
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 14:01
door Ron5300
Wat zou het makkelijk zijn als iedereen zoals ik zou zijn.
Zelf heb ik deze week een extra abonnement bij 50+ Mobiel genomen (ik zal geen link plaatsen) omdat je daar veel data voor weinig geld mag verbruiken. Dat is goedkoper dan een databundel bijkopen.
Wij zijn niet zoals u en dat is maar goed ook.
Adviseert u 50+mobiel zonder andere goedkope providers zoals Simpel en andere goedkope providers te noemen dan maakt u toch een soort van verkapte reclame.
Ik heb de huisregels niet van voor tot achter doorgenomen maar is het reclame maken voor één provider niet in strijd met de huisregels?
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 14:09
door Consumenneke
Beter lezen svp.
Ron5300 schreef: ↑16 mei 2025 14:01
Ik heb de huisregels niet van voor tot achter doorgenomen maar is het reclame maken voor één provider niet in strijd met de huisregels?
Ik heb verschillende providers reeds eerder genoemd.
Consumenneke schreef: ↑16 mei 2025 12:20
Neemt dat soort meldingen toe? Ik krijg die ook van mijn providers. Simpel voor data, maar ook Google en Apple voor cloud services.
Gezien de vraag over Lebara is een vergelijking met de praktijk bij andere providers bijna niet te vermijden.
Het noemen van een ervaring is nog geen aanbeveling en een aanbeveling is nog geen reclame. Maar ik geef u na: zelfs de juristen van de Stichting Reclame Code rekken de definitie langzaam op. Misschien kunnen we binnenkort samen een klacht indienen tegen een al te positieve review!
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 14:28
door Ron5300
U heeft volkomen gelijk, ik hoop dat u zich door mijn belachelijke domme reactie niets gekwetst voelt.
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 16 mei 2025 16:34
door Methusalah
Consumenneke schreef: ↑16 mei 2025 13:41
Wat zou het makkelijk zijn als iedereen zoals ik zou zijn.
riddert schreef: ↑16 mei 2025 11:18
Neem dan een abbonement met onbeperkt data. Dan heb je die zorg ook niet, en hoef je niet op te letten of je al dan niet op een Wifi netwerk zit.
BL2 schreef: ↑16 mei 2025 12:47
Nou inderdaad, een beperkte databundel is echt uit de begintijd der mobiele abbo's.
Gewoon een onbeperkte data abbo nemen, geen gestress, geen gedoe en een vast bedragje.
wikop schreef: ↑16 mei 2025 12:51
Ik wist niet dat deze vorm nog bestond,wij hebben hier beiden onbeperkt internet,samen 25 euro per maand
Waarom neem je dat niet?
Maar we hebben vrije keuze als consument. Een
eat-all-you-can abonnement is niet naar ieders smaak.
Zelf heb ik deze week een extra abonnement bij 50+ Mobiel genomen (ik zal geen link plaatsen) omdat je daar veel data voor weinig geld mag verbruiken. Dat is goedkoper dan een databundel bijkopen.
Is er trouwens niet ook een aanbieder die wifi koppelt aan mobiel, waardoor je geen vaste telecom meer nodig hebt?
Sorry, geen inhoudelijk reactie maar ik kan dit niet laten. De gebezigde uitspraak is 'all you can eat' niet 'eat all you can' dat is meer steenkolen Engels.

Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 17 mei 2025 11:12
door Consumenneke
Consumenneke schreef: ↑16 mei 2025 13:41
Wat zou het makkelijk zijn als iedereen zoals ik zou zijn.
riddert schreef: ↑16 mei 2025 11:18
Neem dan een abbonement met onbeperkt data. Dan heb je die zorg ook niet, en hoef je niet op te letten of je al dan niet op een Wifi netwerk zit.
BL2 schreef: ↑16 mei 2025 12:47
Nou inderdaad, een beperkte databundel is echt uit de begintijd der mobiele abbo's.
Gewoon een onbeperkte data abbo nemen, geen gestress, geen gedoe en een vast bedragje.
wikop schreef: ↑16 mei 2025 12:51
Ik wist niet dat deze vorm nog bestond,wij hebben hier beiden onbeperkt internet,samen 25 euro per maand
Waarom neem je dat niet?
Een beperkte databundel wordt nog steeds door 80% van alle mobielbezitters verkozen boven
use all you can. Onbeperkt is daarin
niet ongelimiteerd, dat staat in de kleine lettertjes. Onbeperkt bellen in Nederland is wel unlimited.
Re: Lebara jouw gebruik
Geplaatst: 17 mei 2025 16:19
door gezondheid
Onbeperkt internet is er vanaf 20 euro per maand bij budget Mobiel. Echter ik heb aan 1gb genoeg per maand. Alleen moest ik even Google Maps gebruiken en dan is je bundel zo op.