U beweert soms dingen met grote stelligheid waarvan onduidelijk is waar ze vandaan komen.
Als de overheid een groep mensen benadeelt, kunnen die groepsgewijs in actie komen.
U beweert soms dingen met grote stelligheid waarvan onduidelijk is waar ze vandaan komen.
prikkeldraad schreef: ↑05 jun 2025 14:15Vele jaren geleden had een keukengigant een actie. Je kon het gehele aankoopbedrag terug ontvangen onder de juiste voorwaarden. Men kocht een keuken en leverde na een paar jaar een deel van de aankoop bon (aangetekend.....€ ) in. Dit moest tot drie keer toe. Er was een soortgelijke actie met Gazelle fietsen. Zelf meegedaan met de fietsactie. Zelfde procedure. Uitslag: er werden allerlei kromme, onnavolgbare zijwegen bewandeld om het bedrag niet uit te hoeven betalen....! Er was wel een organisatie die een massaclaim had ingediend. Maar er is niets positiefs uitgekomen. Fijn als er nu, iets uit die claims zou komen, maar ik ben wel wantrouwend geworden. Een artikel kopen, drie keer kosten aantekenen en daarna geld inleggen, voor een claim.Dubbel geldverlies..............
![]()
U trapt weer eens een open deur in want achter alle claimservices zit een verdienmodel namelijk een deel van het te claimen bedrag.Niet alle claimservices zijn effectief en soms zit er een verdienmodel achter, dus het is best een interessant onderwerp.
Eens. En ik ken geen claimservice die linksom of rechtsom géén geld kost.Arizonakid schreef: ↑08 jun 2025 11:31Niks mis met een claimservice, mits je zelf niets hoeft te betalen.
Zodra het je geld kost wordt alleen de claimservice er beter van.
Ik ken ook geen dokter die linksom of rechtsom géén geld kost.Moneyman schreef: ↑08 jun 2025 14:20Eens. En ik ken geen claimservice die linksom of rechtsom géén geld kost.Arizonakid schreef: ↑08 jun 2025 11:31Niks mis met een claimservice, mits je zelf niets hoeft te betalen.
Waarom citeer je Moneyman terwijl je Arizonakid reageert?Consumenneke schreef: ↑08 jun 2025 14:46Ik ken ook geen dokter die linksom of rechtsom géén geld kost.Moneyman schreef: ↑08 jun 2025 14:20Eens. En ik ken geen claimservice die linksom of rechtsom géén geld kost.Arizonakid schreef: ↑08 jun 2025 11:31Niks mis met een claimservice, mits je zelf niets hoeft te betalen.
Toch word ik er als patient meestal beter van.
Dus de beschuldiging dat alléén de claimservice er beter van wordt, is nogal uit de lucht gegrepen.
Ik reageer op beiden. Moneyman reageert immers op Arizonakid die beweert dat alleen de claimservice er beter van wordt zodra het de consument geld kost. U maakt deze keten wel er ingewikkeld door op uw beurt weer op mij te reageren. Daarbij citeert u immers ook Moneyman die het met Arizonakid eens was...alfatrion schreef: ↑08 jun 2025 15:26Waarom citeer je Moneyman terwijl je Arizonakid reageert?Consumenneke schreef: ↑08 jun 2025 14:46Ik ken ook geen dokter die linksom of rechtsom géén geld kost.
Toch word ik er als patient meestal beter van.
Dus de beschuldiging dat alléén de claimservice er beter van wordt, is nogal uit de lucht gegrepen.
De consument wordt er niet beter van op het moment dat de baten lager zijn dan de kosten, en hij dus netto moet betalen.Consumenneke schreef: ↑08 jun 2025 20:15Arizonakid die beweert dat alleen de claimservice er beter van wordt zodra het de consument geld kost.
Daarom zijn zulke opmerkingen letterlijk uit de lucht gegrepen. Onnavolgbaar.alfatrion schreef: ↑08 jun 2025 21:29De consument wordt er niet beter van op het moment dat de baten lager zijn dan de kosten, en hij dus netto moet betalen.Consumenneke schreef: ↑08 jun 2025 20:15Arizonakid die beweert dat alleen de claimservice er beter van wordt zodra het de consument geld kost.
Dat een claimclub niet onder een hoedje speelt met de tegenpartij. Bij de woekerpolis affaire had ik wel dat idee.Consumenneke schreef: ↑08 jun 2025 14:46Ik vind het volstrekt logisch dat een claimservice uiteindelijk probeert tenminste zijn kosten te dekken uit de opbrengst. Het is zelfs een verdienmodel voor investeerders. Er zijn ook bedrijven die opeisbare schulden opkopen.
De Consumentenbond doet dat allemaal behoorlijk transparant. Wat kun je als consument nog meer wensen?