VOG? Kan ik die nog wel krijgen?
VOG? Kan ik die nog wel krijgen?
Goede avond beste mensen van het forum.
Ik heb donderdag een sollicitatiegesprek bij een incassobureau.
Dit werd mij verteld aan de telefoon:
Een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een interne screening maken deel uit van onze sollicitatieprocedure.
Nu is mijn vraag of ik die kan krijgen?
Ik ben ontslagen maar er is geen aangifte tegen mij gedaan.
Wie kan mij er meer over vertellen?
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb donderdag een sollicitatiegesprek bij een incassobureau.
Dit werd mij verteld aan de telefoon:
Een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een interne screening maken deel uit van onze sollicitatieprocedure.
Nu is mijn vraag of ik die kan krijgen?
Ik ben ontslagen maar er is geen aangifte tegen mij gedaan.
Wie kan mij er meer over vertellen?
Ik hou jullie op de hoogte.
Re: VOG? Kan ik die nog wel krijgen?
Gewoon aanvragen, wij weten toch niet wat jij allemaal (nog meer.....) hebt uitgespookt.
JP_013
vindt dit leuk
-
Ik_weet_niet_alles
Als er geen strafbare feiten zijn gepleegd zou een VOG geen probleem moeten zijn.
Vog word relatief makkelijk afgegeven. Als je nooit (of heel lang geleden) ergens voor veroordeeld bent hoef je je ook geen zorgen te maken. Wordt uiteraard wat anders als je veroordeeld bent voor een bankoverval en solliciteert voor een baan in de financiële sector. Of veroordeelt bent voor een zedenmisdrijf en bij een kinderdagverblijf of een school solliciteert.
Ik kreeg wel een VOG toen ik bij die vorige werkgever werd aangenomen.
Bedankt ik weet voldoende.
Bedankt ik weet voldoende.
Weer een topic wat je zelf uit had kunnen zoeken.
Google op VOG.
Dan kom je terecht op de website van Justis (die de VOG's afgeeft)
Even doorklikken en je kan hier zelf bekijken hoeveel kans je maakt op een VOG.
Google op VOG.
Dan kom je terecht op de website van Justis (die de VOG's afgeeft)
Even doorklikken en je kan hier zelf bekijken hoeveel kans je maakt op een VOG.
Soms zijn ervaringsdeskundigen de beste deskundigen…
Incassobureaus zullen vast zitten te wachten op iemand die in de schuldsanering zit en recent op staande voet is ontslagen. ik mag toch hopen dat ze wat verder kijken als alleen maar een VOG.
-
Methusalah
Neuh, neuh... Voel je niet verplicht. Absoluut niet. Sterker nog, liever niet.
Dat rolt er wel uit bij die interne controle. Als het goed is doen ze een bkr check.
madfred
vindt dit leuk
-
StevieNL81
-
Morgan le Fay
Oeps, je vernaggelt een mooi engels gezegde.
If you can't beat them join them.
Denk niet dat DK dit werk kan doen want hij is een (op zijn Engels) Liability
StevieNL81
vindt dit leuk
In het sollicitatiegesprek zal ongetwijfeld uw vorige werkgever aan de orde komen als ook waarom u bij de vorige werkgever ontslag heeft genomen.
U kunt besluiten om uw vorige werkgever niet te noemen maar in de screening procedure valt u geheid door de mand want als blijkt dat u door het lekken van informatie op staande voet ontslagen bent kunt u die baan wel vergeten.
U kunt besluiten om uw vorige werkgever niet te noemen maar in de screening procedure valt u geheid door de mand want als blijkt dat u door het lekken van informatie op staande voet ontslagen bent kunt u die baan wel vergeten.
-
Ik_weet_niet_alles
Dan gaat u ervan uit dat het gaat om een baan bij een gerespecteerde incassobureau. Er zijn genoeg bureaus die het niet zo nauw nemen met de regels. Wellicht dat zij het verleden zelfs als een pro zien.Ron5300 schreef: ↑03 jun 2025 13:28In het sollicitatiegesprek zal ongetwijfeld uw vorige werkgever aan de orde komen als ook waarom u bij de vorige werkgever ontslag heeft genomen.
16again
vindt dit leuk
-
Arizonakid
Hoe verzin je het.
Blijkbaar heb je wat ontwikkelingen in de incassobranche gemist… want dit statement is onjuist.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑03 jun 2025 19:49Dan gaat u ervan uit dat het gaat om een baan bij een gerespecteerde incassobureau. Er zijn genoeg bureaus die het niet zo nauw nemen met de regels. Wellicht dat zij het verleden zelfs als een pro zien.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Was dit dan de laatste?Moneyman schreef: ↑03 jun 2025 23:18Blijkbaar heb je wat ontwikkelingen in de incassobranche gemist… want dit statement is onjuist.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑03 jun 2025 19:49Dan gaat u ervan uit dat het gaat om een baan bij een gerespecteerde incassobureau. Er zijn genoeg bureaus die het niet zo nauw nemen met de regels. Wellicht dat zij het verleden zelfs als een pro zien.
https://www.telegraaf.nl/binnenland/pol ... 37131.html
Da's inderdaad een perfect voorbeeld van oud nieuws, want die club was een jaar geleden al technisch failliet. En dat was daarnaast -behalve in naam- ook alles behalve een incassobureau.16again schreef: ↑04 jun 2025 07:03Was dit dan de laatste?Moneyman schreef: ↑03 jun 2025 23:18Blijkbaar heb je wat ontwikkelingen in de incassobranche gemist… want dit statement is onjuist.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑03 jun 2025 19:49Dan gaat u ervan uit dat het gaat om een baan bij een gerespecteerde incassobureau. Er zijn genoeg bureaus die het niet zo nauw nemen met de regels. Wellicht dat zij het verleden zelfs als een pro zien.
https://www.telegraaf.nl/binnenland/pol ... 37131.html
Incasso cowboys als die er nog zijn vragen niet eens om een VOG en doen ook geen interne screening van nieuw aan te nemen personeel.
Moneyman
vindt dit leuk