CARD Services Zwolle maakt iPhone schroef kapot
-
aGraPusher
CARD Services Zwolle maakt iPhone schroef kapot
Zojuist ben ik bij CARD Services in Zwolle geweest om de batterij van mijn iPhone 14 Pro te laten vervangen. Na ongeveer tien minuten kwam de medewerker naar me toe met de mededeling dat hij een schroef niet los kreeg. Toen ik de telefoon controleerde, bleek dat de schroef volledig dolgedraaid was. Die krijg je er nu nooit meer uit.
Wie is in deze situatie verantwoordelijk? Naar mijn mening zijn zij dat.
Er wordt echter geen oplossing geboden. De reactie is simpelweg: “Het is vervelend, maar het kan gebeuren.”
Wie is in deze situatie verantwoordelijk? Naar mijn mening zijn zij dat.
Er wordt echter geen oplossing geboden. De reactie is simpelweg: “Het is vervelend, maar het kan gebeuren.”
Re: CARD Services Zwolle maakt iPhone schroef kapot
Als een reparatiebedrijf je telefoon kapotmaakt tijdens een reparatie, heb je recht op een kosteloze reparatie of vervanging. Je hebt recht op een deugdelijk product en kunt dit claimen bij het reparatiebedrijf.
-
StevieNL81
Er zijn genoeg oplossingen online te vinden om dit op te lossen en van een erkend Apple reparatie bedrijf mag u wel meer verwachten dan 'sorry zoek het uit'.
De vraag zal zijn wie de schade heeft veroorzaakt. Als dat het reparatie bedrijf is, zal daar de aansprakelijkheid normaal gesproken liggen tenzij er vooraf afwijkende afspraken zijn gemaakt omdat het bijvoorbeeld bekend is dat dit probleem kan optreden bij het repareren bij iPhones.
Is de schroef echter bijvoorbeeld bij de initiële fabricage van het toestel al beschadigd en openbaart zich dat nu, kan het ook zijn dat de reparateur daar niet voor aansprakelijk is, maar dat je bijvoorbeeld bij de verkoper van het toestel moet claimen.
Is de schroef echter bijvoorbeeld bij de initiële fabricage van het toestel al beschadigd en openbaart zich dat nu, kan het ook zijn dat de reparateur daar niet voor aansprakelijk is, maar dat je bijvoorbeeld bij de verkoper van het toestel moet claimen.
Ja ha ha, die ziet je al aankomen met een elders kapot gemaakt schroefje. Dan kan eisen wat je wilt, dit ga je daar nooit winnen.
Die verwijzen je direct terug naar het amateuristisch reparatiebedrijf.
Klopt waarschijnlijk volledig, maar toch zal je daar normaal gesproken dan moeten aankloppen met een defect dat bij aflevering al bestond. Immers is het schroefje dan niet elders kapot gemaakt, maar was het al kapot bij aflevering.
Waarop ze direct ontkennen en simpel stellen dat de prutsers van het reparatiebedrijf nog geeneens een schroefje los kunnen draaien
En dan ?
En dan ?
Dat is dan een naar gevolg van de situatie, en dat kunnen ze dan leuk zeggen. Maar is dat, in het geval dat het schroefje inderdaad al defect was bij levering, nog steeds niet het probleem van de reparateur wat de verkoper ook roept. Wel een groter probleem voor TS, want zo'n verkoper zal mijn inziens inderdaad niet snel toegeven in zo'n situatie.
Wel natuurlijk enkel in de situatie dat de reparateur het defect niet kan kunnen vaststellen voordat deze begon met werken. Had de reparateur dat wel kunnen doen, hadden ze simpelweg niet moeten beginnen met de poging tot vervangen batterij. Of wanneer dit een veelvoorkomend issue is, daar vooraf afspraken over moeten maken.
-
witte angora
Degene die het schroefje vernield heeft natuurlijk.aGraPusher schreef: ↑27 jun 2025 22:34Wie is in deze situatie verantwoordelijk? Naar mijn mening zijn zij dat.
Misschien een stomme vraag, maar wel een voor de hand liggende: heb je zelf geprobeerd de batterij te vervangen, en is daardoor het schroefje onherstelbaar beschadigd geraakt? Zo'n bedrijf zal het juiste gereedschap daarvoor hebben, terwijl particulieren nog wel eens kunnen klungelen met wat ze hebben.
-
Methusalah
Als het schroefje al beschadigd was dan had dit bedrijf dat heus wel opgemerkt en helemaal als argument gebruikt. Dus dit scenario is onwaarschijnlijk.Cro schreef: ↑28 jun 2025 20:29Dat is dan een naar gevolg van de situatie, en dat kunnen ze dan leuk zeggen. Maar is dat, in het geval dat het schroefje inderdaad al defect was bij levering, nog steeds niet het probleem van de reparateur wat de verkoper ook roept. Wel een groter probleem voor TS, want zo'n verkoper zal mijn inziens inderdaad niet snel toegeven in zo'n situatie.
Wel natuurlijk enkel in de situatie dat de reparateur het defect niet kan kunnen vaststellen voordat deze begon met werken. Had de reparateur dat wel kunnen doen, hadden ze simpelweg niet moeten beginnen met de poging tot vervangen batterij. Of wanneer dit een veelvoorkomend issue is, daar vooraf afspraken over moeten maken.
BL2
vindt dit leuk
De discussie over een kapot schroefje bij levering is helemaal niet relevant, want het bedrijf ontkent helemaal niet dat ze dat schroefje kapot hebben gemaakt, maar zeggen slechts “ kan gebeuren”.
En inderdaad, het kan gebeuren, maar dan moeten ze gewoon hun verantwoordelijkheid nemen. En zo een dolgedraaid schroefje verwijderen is helemaal niet zo moeilijk, daar horen ze gewoon het gereedschap voor te hebben.
En inderdaad, het kan gebeuren, maar dan moeten ze gewoon hun verantwoordelijkheid nemen. En zo een dolgedraaid schroefje verwijderen is helemaal niet zo moeilijk, daar horen ze gewoon het gereedschap voor te hebben.
Het vervelende is alleen dat het bedrijf mondeling stelt dat het kan gebeuren. Zodra TS er werkt van maakt en ze aansprakelijk stelt voor de schade, dan kan het oordeel ineens wijzigen naar 'Onze reparateur kon de telefoon niet repareren omdat er een schroef dolgedraaid bleek te zijn waardoor deze schroef niet te verwijderen was.'Moneyman schreef: ↑28 jun 2025 22:14De discussie over een kapot schroefje bij levering is helemaal niet relevant, want het bedrijf ontkent helemaal niet dat ze dat schroefje kapot hebben gemaakt, maar zeggen slechts “ kan gebeuren”.
Maar goed, of dat gaat gebeuren is koffiedik kijken, eerst zal TS het bedrijf aansprakelijk moeten stellen voor de schade aan de telefoon. Pas dan weten we hoe ze ermee om zullen gaan.
Consumenneke
vindt dit leuk
Ik zie eigenlijk ook in de post van TS niet direct een bekentenis van de reparateur.
Volgens TS geeft deze aan dat ze een schroef niet los kregen, en daarna dat dit kon gebeuren. En niet, 'Wij hebben de schroef kapot gemaakt'.
Ik las in ieder geval de post van TS niet als dat de reparateur expliciet erkent dat zij de schroef kapot hebben gemaakt, maar dat het wel eens gebeurt dat door een defecte schroef ze het toestel niet open krijgen.
Volgens TS geeft deze aan dat ze een schroef niet los kregen, en daarna dat dit kon gebeuren. En niet, 'Wij hebben de schroef kapot gemaakt'.
Ik las in ieder geval de post van TS niet als dat de reparateur expliciet erkent dat zij de schroef kapot hebben gemaakt, maar dat het wel eens gebeurt dat door een defecte schroef ze het toestel niet open krijgen.
Klopt hoor Cro, maar als de situatie zo was geweest dat het schroefje al kapot was, dan zou het veel logischer zijn dat ze dat zouden zeggen. Je zegt als reparateur niet “kan gebeuren” als je ook kunt zeggen “dit toestel is al beschadigd”.
-
witte angora
We waren er niet bij, dat maakt het lastig.
Wat ik lees is: de reparateur kwam terug met de mededeling dat hij een schroef niet los kreeg, en vervolgens zei hij dat dat kan gebeuren. Waarom hij de schroef niet los kreeg, dat staat er niet bij. Terwijl dat dus de clou is.
Wat ik lees is: de reparateur kwam terug met de mededeling dat hij een schroef niet los kreeg, en vervolgens zei hij dat dat kan gebeuren. Waarom hij de schroef niet los kreeg, dat staat er niet bij. Terwijl dat dus de clou is.
Consumenneke
vindt dit leuk
Het punt is natuurlijk dat je niet altijd kan zien of een schroef defect is voordat je begint, bijvoorbeeld omdat bij fabricage het schroefdraad is beschadigd, en als dan daardoor de schroef er niet uitkomt, of niet zonder beschadiging kan je daar als reparateur niet veel aan doen.
Als je de beschadiging vooraf had kunnen vaststellen hadden ze dat natuurlijk op die wijze moeten doen, en als ze het zelf gesloopt hebben moeten ze TS gewoon schadeloos stellen.
-
aGraPusher
Ik zal de casus even verder toelichten.
Ik heb de iPhone gekocht op de lanceerdatum en sindsdien heeft deze altijd keurig in een hoesje gezeten, inclusief screenprotector. Er is verder nooit aan gesleuteld en ik ben de eerste eigenaar.
Afgelopen vrijdag was ik de slechte accu zat en wilde ik deze laten vervangen. Ik wil alleen originele onderdelen, dus ik heb via de Apple-website een batterijservice geboekt, en dat kon bij CARD Services Zwolle.
Bij aankomst heb ik samen met de medewerker ‘Zoek mijn iPhone’ uitgeschakeld en de medewerker heeft het toestel visueel gecontroleerd. Vervolgens ben ik gaan zitten en is hij aan de slag gegaan met mijn toestel. Na 10 à 15 minuten kwam hij naar me toe met de mededeling dat ze de schroef er niet uitkregen. Ik controleerde het toestel en zag dat de schroef iets uitstak en volledig was dolgedraaid. Hierop reageerde ik direct verontwaardigd: “Wat heb jij nou gedaan?! Dan stop je toch eerder, in plaats van de hele boel kapot te draaien?”
Daarna volgde een vrij kansloze discussie. Hij wilde het nog een keer proberen. Als alternatief stelde hij voor de schroef eruit te slijpen, maar daarbij zou mogelijk schade aan het toestel ontstaan. Dat vond ik goed, maar ik gaf duidelijk aan: ik heb een iPhone in nieuwstaat ingeleverd, dus ik verwacht ook een iPhone in nieuwstaat terug. Als jullie schade veroorzaken, dan moeten jullie die ook herstellen. Dus een nieuw frame..
Helaas veranderde het gesprek al snel van toon, met reacties als:
“Dit heb je misschien zelf al gedaan.”
“Het was al zo.”
“Het kan gebeuren dat een schroef vastzit.”
En zo kwamen er nog meer smoesjes.
Ik ben in de winkel gebleven totdat ze de situatie per mail zouden bevestigen. Helaas kon ik vrijwel niets met de uiteindelijke mail, want het verhaal klopt simpelweg niet. Dit is wat ze stuurden:
"Geachte heer/mevrouw,
Hierbij ontvangt u de bevindingen van onze technicus die uw iPhone wilde repareren:
'Bottom screw zit vast, schroef komt er niet uit. Meneer neemt de iPhone weer mee.'
Meerdere collega’s hebben naar het probleem gekeken, maar de schroef wil er op geen enkele manier uit.
Hopelijk hebben wij u hiermee voldoende geïnformeerd.
Uw reparatie volgen?
Bent u benieuwd naar de status van uw reparatie of verzending? Ga naar het portaal.
Met vriendelijke groet,
CARD Services Zwolle"
Toen ik bleef aandringen dat dit verhaal niet klopt en dat ik wilde dat ze het zouden aanpassen, dreigde de situatie te escaleren. De medewerker werd agressief en begon tegen mij te schreeuwen. Uiteindelijk ben ik maar vertrokken, omdat het anders inderdaad niet goed zou aflopen. Wat een stelletje leugenaars, met een smerige grijns op hun gezicht!
Maar goed, ik heb besloten om de strijd aan te gaan. Want bij onrecht — dan heb je me, en dan laat ik niet meer los.

Ik heb de iPhone gekocht op de lanceerdatum en sindsdien heeft deze altijd keurig in een hoesje gezeten, inclusief screenprotector. Er is verder nooit aan gesleuteld en ik ben de eerste eigenaar.
Afgelopen vrijdag was ik de slechte accu zat en wilde ik deze laten vervangen. Ik wil alleen originele onderdelen, dus ik heb via de Apple-website een batterijservice geboekt, en dat kon bij CARD Services Zwolle.
Bij aankomst heb ik samen met de medewerker ‘Zoek mijn iPhone’ uitgeschakeld en de medewerker heeft het toestel visueel gecontroleerd. Vervolgens ben ik gaan zitten en is hij aan de slag gegaan met mijn toestel. Na 10 à 15 minuten kwam hij naar me toe met de mededeling dat ze de schroef er niet uitkregen. Ik controleerde het toestel en zag dat de schroef iets uitstak en volledig was dolgedraaid. Hierop reageerde ik direct verontwaardigd: “Wat heb jij nou gedaan?! Dan stop je toch eerder, in plaats van de hele boel kapot te draaien?”
Daarna volgde een vrij kansloze discussie. Hij wilde het nog een keer proberen. Als alternatief stelde hij voor de schroef eruit te slijpen, maar daarbij zou mogelijk schade aan het toestel ontstaan. Dat vond ik goed, maar ik gaf duidelijk aan: ik heb een iPhone in nieuwstaat ingeleverd, dus ik verwacht ook een iPhone in nieuwstaat terug. Als jullie schade veroorzaken, dan moeten jullie die ook herstellen. Dus een nieuw frame..
Helaas veranderde het gesprek al snel van toon, met reacties als:
“Dit heb je misschien zelf al gedaan.”
“Het was al zo.”
“Het kan gebeuren dat een schroef vastzit.”
En zo kwamen er nog meer smoesjes.
Ik ben in de winkel gebleven totdat ze de situatie per mail zouden bevestigen. Helaas kon ik vrijwel niets met de uiteindelijke mail, want het verhaal klopt simpelweg niet. Dit is wat ze stuurden:
"Geachte heer/mevrouw,
Hierbij ontvangt u de bevindingen van onze technicus die uw iPhone wilde repareren:
'Bottom screw zit vast, schroef komt er niet uit. Meneer neemt de iPhone weer mee.'
Meerdere collega’s hebben naar het probleem gekeken, maar de schroef wil er op geen enkele manier uit.
Hopelijk hebben wij u hiermee voldoende geïnformeerd.
Uw reparatie volgen?
Bent u benieuwd naar de status van uw reparatie of verzending? Ga naar het portaal.
Met vriendelijke groet,
CARD Services Zwolle"
Toen ik bleef aandringen dat dit verhaal niet klopt en dat ik wilde dat ze het zouden aanpassen, dreigde de situatie te escaleren. De medewerker werd agressief en begon tegen mij te schreeuwen. Uiteindelijk ben ik maar vertrokken, omdat het anders inderdaad niet goed zou aflopen. Wat een stelletje leugenaars, met een smerige grijns op hun gezicht!
Maar goed, ik heb besloten om de strijd aan te gaan. Want bij onrecht — dan heb je me, en dan laat ik niet meer los.

Als ik zo naar die foto kijk is dat geen toestel in nieuwstaat. Ik zie nogal wat krasjes. Misschien ook wel eens op die kant gevallen. Afkoelen en het opnieuw ter reparatie aanbieden. Ergens anders misschien met het eerlijke verhaal.
Foto is net niet duidelijk genoeg hoe ver die schroef nu stuk is.
Foto is net niet duidelijk genoeg hoe ver die schroef nu stuk is.
-
witte angora
De introductiedatum is september 2022, het toestel is dus bijna 3 jaar oud. Nieuwstaat lijkt me dus niet voor de hand te liggen.
Overigens zijn er nog steeds prima manieren om die schroef er uit te halen, je moet enkel het juiste gereedschap hebben.
Overigens zijn er nog steeds prima manieren om die schroef er uit te halen, je moet enkel het juiste gereedschap hebben.
-
J. Deltoer
Wat een ontzettende PRUTSERS daar bij Card Services Zwolle. Hoezo services. Hier is geen service alleen maar arrogantie. Helaas komt het tegenwoordig vaker voor dat de marketingjongens leuke kreten bedenken en sier maken met allerlei holle slogans en intussen wordt een benadeelde klant afgebekt.
Misschien voor de winkel gaan staan en iedere potentiële klant die naar binnen wil deelgenoot maken van uw ervaringen.
Ik zou dit ook even posten bij Kassa, Max en het libelleforum.
Misschien voor de winkel gaan staan en iedere potentiële klant die naar binnen wil deelgenoot maken van uw ervaringen.
Ik zou dit ook even posten bij Kassa, Max en het libelleforum.