Heb jij last van spamtelefoontjes?
Heb jij last van spamtelefoontjes?
Je telefoon gaat. Het lijkt een normaal Nederlands nummer, misschien uit je woonplaats of zelfs van je bank. Je neemt op, en direct begint iemand over een aanbieding, of over een probleem met je rekening. Is dit een bekende situatie voor jou? En wat doe jij in zo'n geval?
In dit artikel zochten we uit hoe telemarketeers en oplichters steeds met een ander nummer kunnen bellen én wat je het beste kunt doen: https://radar.avrotros.nl/artikel/waaro ... llen-61716
In dit artikel zochten we uit hoe telemarketeers en oplichters steeds met een ander nummer kunnen bellen én wat je het beste kunt doen: https://radar.avrotros.nl/artikel/waaro ... llen-61716
Re: Heb jij last van spamtelefoontjes?
Ophangen, en door met je leven.
Methusalah
, sergio1963
en Dirkie
vinden dit leuk
-
Morgan le Fay
Ik neem niet eens op. Zoek daarna wel het nummer op ter controle..
Methusalah
vindt dit leuk
-
Methusalah
Ophangen of direct blokkeren en geen tijd aan besteden.
-
sergio1963
Heb de laatste tijd ook een paar keer een 0031 telefoontje gehad.
Als ik opneem krijg ik een A1 vrouwenstem die heel dwingend zegt, ik moet met u praten.
Nu ben ik al 40 jaar bij dezelfde vrouw en heb nooit buiten de pot gepiest, dus dat kan het niet zijn.
Dus maar gelijk ophangen en blokkeren
Als ik opneem krijg ik een A1 vrouwenstem die heel dwingend zegt, ik moet met u praten.
Nu ben ik al 40 jaar bij dezelfde vrouw en heb nooit buiten de pot gepiest, dus dat kan het niet zijn.
Dus maar gelijk ophangen en blokkeren
-
piratenbaas
Ten eerste, een bank gaat niet ongevraagd bellen,althans de mijne niet en ik zit bij de Rabobank.Hebben ze wat te melden,altijd via hun officiele nieuwsbrief,,mailmoment,, en ze waarschuwen ook tot vervelendst toe dat je moet uitkijken voor zus of zo en ik pak zoiezo niet op als ik het nummer niet ken en tenzij ik bijvoorbeeld iets gekocht heb en de winkelier spreekt af te bellen als.. en ik weet het nummer dan weet je dat het oke is en die bedrijven war het hier om gaat belen altijd als je zit te eten dus dan laat ik m lekker lopen ,hebben ze pech en stel dat ik toch pak en een vreemde stem?meteen neerleggen,desnoods leg ik de haak eraf,probleem opgelost
Ik neem altijd op en leg dan de telefoon weg. 12 minuten en een beetje is mijn record.
-
witte angora
Weinig last van. Van de week wel een sms, dat ze een Kia Senseo langs zouden komen brengen voor een proefrit, en dan mijn auto taxeren, of zoiets.
Sms teruggestuurd dat ik geen afspraak heb en dat het oplichters zijn, en meteen geblokkeerd.
Wat mot je er anders mee?
Sms teruggestuurd dat ik geen afspraak heb en dat het oplichters zijn, en meteen geblokkeerd.
-
peter17111962
Wordt vrij regelmatig gebeld door mijn "bank" dat er iets mis zou zijn met mijn internet rekening, Echter ik zit bij een andere bank als die beller beweerd en ik doe niet eens aan internet bankieren. Druk ze dan weg. Wordt ook af en toe gebeld door buitenlandse nummers, die druk ik gelijk weg want ik ken niemand in het buitenland. (Moet trouwens dan wel denken aan die nieuwe reclame van centraal beheer over dat wegdrukken van buitenlandse nummers) Of krijg een sms-je met een of andere link of toegangscode van een of andere rare site. Social media doe ik niet aan kan niet eens met mijn telefoon op internet. Is een Nokia 110 4G Ik meld wel iedere keer dat nummer op "wie heeft gebeld" dat de eigenaar van dat nummer een oplichter is. Dat nummer gespoofd?? Nee ik denk eerder dat die eigenaar van dat nummer dat echt doet en dat die door te zeggen dat die gespoofd is om daarmee weg te kunnen komen.
wikop
vindt dit leuk
Ik ben ook een tijd gebeld door verschillende 06-nummers. Niet opgenomen, ze toegevoegd als contact gewoon met een naam als A12345 o.i.d. en bij WhatsApp gekeken naar hun profielfoto. Allemaal onbekenden.
Vrijwel nooit, en de enkele keer dat het wel zo is geeft mijn Samsung telefoon netjes aan dat het waarschijnlijk spam is. Dan hoef ik alleen maar weg te drukken.
Nou in elk geval nooit, nooit een SMS terugsturen. Waarom zou je dat überhaupt doen, en nu weten ze in elk geval dat je nummer in gebruik is, en de gebruiker reageert bij duistere berichten.witte angora schreef: ↑11 jul 2025 20:44
Echt onbegrijpelijk na alle waarschuwingen !
sergio1963
, wikop
en de auditu
vinden dit leuk
Maar hier toch flink actief met ruim 700 berichten. Hoe doe je dat dan, met een typemachine ?peter17111962 schreef: ↑11 jul 2025 21:56.....Social media doe ik niet aan kan niet eens met mijn telefoon op internet. Is een Nokia 110 4G .....
Consumenneke
vindt dit leuk
-
J. Deltoer
Ik reageer wel altijd. De ene keer is microsoft zo aardig om je computer van afstand over te nemen omdat die geïnfecteerd is, de andere keer krijg je heel interessante beleggingsadviezen die echt niemand anders krijgt en ook krijg je erfenissen van Nigeriaanse prinsen waarbij je alleen maar een klein bedrag aan kosten tevoren moet overmaken.
Wie wil dat nu mislopen?
Wie wil dat nu mislopen?
Dirkie
, BL2
, witte angora
, Duc
en wikop
vinden dit leuk
Vaste telefoon zelden, maar dit telefoonnr. heeft ook nooit in een telefoonboek gestaan en dat scheelt een beste slok op een borrel.
Mobile telefoon vaker, maar als ik een nummer niet ken neem ik meestal niet op, zeker nooit als het met een buitenlands nummer +xx begint.
Dat geldt ook voor de vaste telefoon.
Mobile telefoon vaker, maar als ik een nummer niet ken neem ik meestal niet op, zeker nooit als het met een buitenlands nummer +xx begint.
Dat geldt ook voor de vaste telefoon.
-
peter17111962
Hoe ik dat doe??? Met mijn laptop. Toets gewoon iedere keer inlognaam en password in en typen maar.BL2 schreef: ↑12 jul 2025 15:06Maar hier toch flink actief met ruim 700 berichten. Hoe doe je dat dan, met een typemachine ?peter17111962 schreef: ↑11 jul 2025 21:56.....Social media doe ik niet aan kan niet eens met mijn telefoon op internet. Is een Nokia 110 4G .....
wikop
, Bram Bonnewel
en BL2
vinden dit leuk
-
witte angora
Ik doe het met de typmachine, en vervolgens op de fax.
De postduif is opgevreten door de katten, dat is geen optie.
De telefoon, die heb ik enkel voor de spam.
De postduif is opgevreten door de katten, dat is geen optie.
De telefoon, die heb ik enkel voor de spam.
scharrelschipper
, wikop
, Duc
en Dirkie
vinden dit leuk
Op het moment hebben ik en mijn partner regelmatig last van spam telefoontje, ophangen en nummer blokkeren.
Vaak computer over human resources, bellen steeds met ander nummer, langzaam aan wordt het al minder, geen idee waarom ze het zo doen, trapt toch niemand meer in…..hoop ik….
Vaak computer over human resources, bellen steeds met ander nummer, langzaam aan wordt het al minder, geen idee waarom ze het zo doen, trapt toch niemand meer in…..hoop ik….
-
peter17111962
Werd ook regelmatig gebeld door loterijen of ik mee wil gaan spelen. Ze vroegen toen aan mij wat ik zou doen als ik de hoofdprijs zou winnen. waarop ik antwoordde met: Daarmee betaal ik eerst mijn schulden. Op hun vraag wat ik dan met de rest zou doen gaf ik als antwoord dat die maar moeten wachten totdat ik nog een keer de hoofdprijs win. Verbinding werd verbroken en ben nadien nooit meer gebeld door loterijen.
wikop
vindt dit leuk
-
Consumenneke
De verstandige en risicobewuste consumenten (en kleine ondernemers) op dit forum trappen niet in de trucs van telemarketingbureaus, colporteurs en andere snode verkopers.
Toch is het een lucratieve business die aan de achterkant mogelijk wordt gemaakt door serieuze bedrijven en instellingen. Energieleveranciers, telecombedrijven, loterijen, uitgevers en zelfs goede doelen werken samen met dubieuze marketingbureaus waarvan een deel ook bij scams betrokken is. Ik krijg voortdurend telefoontjes...
Onlangs heeft de ACM de aandacht gevestigd op VodafoneZiggo waarvan bekend is dat ze dubieuze telemarketingbureaus van data voorzien zodat die consumenten en kleine ondernemers voortdurend lastig vallen met aanbiedingen - die achteraf vaak tegenvallen.
We zijn bezig met glasvezel in uw buurt....
Zelf vind ik het gek
dat de Tweede Kamer een uitzondering maakt voor goede doelen, uitgevers en loterijen - die gezamenlijk lobbyen.
Toch is het een lucratieve business die aan de achterkant mogelijk wordt gemaakt door serieuze bedrijven en instellingen. Energieleveranciers, telecombedrijven, loterijen, uitgevers en zelfs goede doelen werken samen met dubieuze marketingbureaus waarvan een deel ook bij scams betrokken is. Ik krijg voortdurend telefoontjes...
Onlangs heeft de ACM de aandacht gevestigd op VodafoneZiggo waarvan bekend is dat ze dubieuze telemarketingbureaus van data voorzien zodat die consumenten en kleine ondernemers voortdurend lastig vallen met aanbiedingen - die achteraf vaak tegenvallen.
We zijn bezig met glasvezel in uw buurt....
Die bureaus schakelen nu over naar zonnepanelen en thuisbatterijen.VodafoneZiggo erkent dat zij verantwoordelijk is voor de telefonische werving van het bedrijf zelf en van de bedrijven die namens haar bellen. In een toezegging aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) zegt VodafoneZiggo toe dat de bedrijven die voor of namens haar bellen zich aan de regels voor telefonische werving zullen houden.
Zelf vind ik het gek
wikop
vindt dit leuk