Pagina 1 van 5
Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 25 jul 2025 13:01
door Charlie007
Deze post is om mijn ongenoegen over Ziggo te uiten, mensen te waarschuwen en hopelijk iemand hoger in de boom bij Ziggo wakker te schudden. Tips over wat ik nog verder kan doen, zijn welkom.
Aanleiding: mijn ouder zijn slachtoffer geworden van malafide verkoop (lees: oplichting en intimidatie) aan de deur door Ziggo. Dat is al erg genoeg maar ik ben nu al ruim 3 dagen, 4 uur in totaal bezig om dat contract geannuleerd te krijgen en hier een bevestiging van te krijgen!
Op een rijtje hoe deze malafide club omgaat met klanten:
- bij telefonische navraag of er een nieuw contract geregistreerd was, konden ze niets vinden.
- toen gelukkig een paar uur later de brief toevallig die dag binnen kwam, konden ze het opeens wel vinden...
- maar de annulering niet verwerken want 'het stond nog niet in het systeem'
- Een dag later bij de klachtenafdeling (want die was de dag ervoor vanaf 17 uur al naar huis) leek het snel goed te gaan. De e-mail zou een dag later komen want 'het mail-systeem ligt eruit". Je raadt het al, geen mail.
- Nu gaat de brief eruit maar ik wil een paper trail. Ik bellen voor een mailadres: dat hebben ze niet. Het moet via de chat. Chat? Mijn ouders zijn tachtig! Goed, ik naar de website:
- formulier voor opzeggen is heel handig offline, kan alleen via de telefoon.
- Chat kan alleen via de app. App?!! Mijn ouders zijn tachtig!! Ik ga straks inloggen op de site, hopelijk krijg ik dan een chat-mogelijkheid. Anders moet ik de app downloaden, inloggen en dan via zo'n klein schermpje (ik ben dus ook geen 18 meer en met leesbril) dat allemaal weer in gaan tikken.
En dan natuurlijk alles uit gaan zoeken want mijn ouders gaan dus wel echt weg bij de Ziggo nu. Dat was het ironische: ze waren dus klant...
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 25 jul 2025 14:27
door Speedy123
Charlie007 schreef: ↑25 jul 2025 13:01
mijn ouder zijn slachtoffer geworden van malafide verkoop (lees: oplichting en intimidatie) aan de deur door Ziggo.
Dat zijn behoorlijk zware beschuldigingen. Ik mis echter volledig de onderbouwing van deze beschuldigingen?
Op welke wijze heeft de verkoper aan de deur getracht uw ouders op te lichten? Wat voor intimidatie kwam daarbij te kijken?
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 25 jul 2025 14:35
door sergio1963
Dit is geen consumenten vraag maar een briefje in de klaagmuur.
Wat is er nu precies gebeurd?
Uw ouders kunnen wel 80 zijn maar staan waarschijnlijk niet onder bewind.
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 25 jul 2025 14:40
door Veldt01
Ziggo colporteert niet zelf (net zoals de KPN dat niet doet). Wel hebben ze deals met externe bedrijven die dat voor ze doen (en daar een bonus voor krijgen). Je ouders hebben dus in eerste instantie geen deal gesloten met Ziggo maar met het colporterende bedrijf die dat in batches doorgeeft aan Ziggo (vandaar dat Ziggo ook niet acuut kon zien dat er een abonnement was afgesloten.
Hier kun je vanalles van vinden echter je ouders kunnen ondanks dat ze 80 zijn ook gewoon nee zeggen en (veel belangrijker) hun gegevens niet verstrekken. Doe je dat niet dan kan Ziggo ook niets met de overeenkomst.
Ik heb hier zelf ooit mee te maken gehad (KPN) waarbij ik a; geen overeenkomst ben aangegaan en b: ook mijn gegevens niet heb verstrekt en ik vervolgens wel vrolijk een orderbevestiging kreeg toegekestuurd (bleken ze mijn data uit een andere overeenkomst te hebben geleend) en vervolgens een abonnement te hebben doorgedrukt en voor je dan op kunt zeggen ben je inderdaad een eeuwigheid verder.
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 25 jul 2025 14:44
door riddert
Laat uw ouders van 80 het lekker zelf regelen, oud en wijs genoeg zou je denken.
Ze hebben alle tijd van de wereld om contact met Ziggo te leggen.
Word altijd een beetje geïrriteerd als de ouderdoms kaart gespeeld wordt. Alsof senioren niet in staat zijn om zelf dingen te regelen.
De wereld word notabene door senioren geregeerd, kijk naar Trump, Poetin en Netanyahu.
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 25 jul 2025 15:32
door J. Deltoer
U bepaalt niet of de ouders van TS vaardig genoeg zijn om dit op te lossen.
Niet iedereen kan mee met de ontwikkelingen. We zijn niet allemaal Trump, Putin en Netanyaho.
Charlie007 schreef: ↑25 jul 2025 13:01
- Nu gaat de brief eruit maar ik wil een paper trail. Ik bellen voor een mailadres: dat hebben ze niet. Het moet via de chat.
Dat is wel echt belachelijk tegenwoordig. Bedrijven willen allemaal je e mail maar willen zelf niet bereikbaar zijn via mail. Dus je hebt geen bewijs en je moet maar brieven gaan schrijven om je punt te verduidelijken.
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 25 jul 2025 18:22
door Moneyman
riddert schreef: ↑25 jul 2025 14:44
De wereld word notabene door senioren geregeerd, kijk naar Trump, Poetin en Netanyahu.
… en da’s inderdaad gelijk hét bewijs dat we het beter niet aan senioren over kunnen laten…
Ontopic: ik zou me afvragen of je niet beter gewoon kunt blijven… Ziggo heeft niet echt iets verkeerd gedaan, en andere providers zijn echt niet beter.
Laat die 80-plussers gewoon rustig zitten waar ze zitten, scheelt een hoop gedoe en potentiële nieuwe topics.
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 25 jul 2025 21:04
door peter17111962
Ziggo heeft inderdaad geen mailadres maar wel de Ziggo community.
Maak daar een account aan en stel daar Uw vraag en U krijgt daar antwoord.
Let wel op. Dat is een openbaar forum. Dus schrijf daar geen (mail) adressen
of tel nummers. Ziggo weet wie U bent aan de hand van de door U ingevulde
gegevens bij het aanmaken van uw account.
https://community.ziggo.nl/
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 25 jul 2025 21:16
door sergio1963
Ik communiceerde altijd via Facebook met Ziggo, weet niet of dat nu nog kan.
Zit alweer een tijdje bij ODIDO
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 25 jul 2025 22:32
door Arizonakid
Maar als ze al bij Ziggo zitten, wat is dan nu het probleem?
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 25 jul 2025 22:52
door wikop
Arizonakid schreef: ↑25 jul 2025 22:32
Maar als ze al bij Ziggo zitten, wat is dan nu het probleem?
Dat vroeg ik me ook af
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 26 jul 2025 00:43
door Consumenneke
Na de gebruikelijke
hartelijke ontvangst en enkele betweterige reacties wil ik graag toevoegen: U heeft wat mij betreft gelijk met uw boze klacht. Het is alleen niet slim om meteen hoog van de toren te blazen met woorden als
oplichting en
malafide. Wel ben ik met u van mening dat deze verkooppraktijken eigenlijk onder het strafrecht zouden moeten vallen.
Charlie007 schreef: ↑25 jul 2025 13:01
Aanleiding: mijn ouder zijn slachtoffer geworden van malafide verkoop (lees: oplichting en intimidatie) aan de deur door Ziggo.
Het is al veel langer bekend dat Vodafone/Ziggo gebruikt maakt van dubieuze wederverkopers die geen middel schuwen om nieuwe abonnees te werven. Dit zijn vaak de dubieuze callcenters die eerste geld verdienden aan de misleidende verkoop van energiecontracten en inmiddels aan zonnepanelen en thuisbatterijen.
Na jaren van klachten heeft de ACM onlangs ingegrepen en
toezeggingen geeist mbt de telefonische verkoop. Dat zijn soms dezelfde agencies die ook zogenaamde Face2face ofwel deur-aan-deur verkoop doen.
Zoek maar eens op
buitendienst Ziggo en je ziet al snel wie banen aanbiedt - zoals
deze. Dat zijn vaak performance-based jobs met een laag basisinkomen en premies voor elke klanten die binnengehaald wordt.
Kijk ook naar dit
eerdere topic over de verkopers van Ziggo die oudere mensen misleiden.
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 26 jul 2025 11:01
door Speedy123
U begon erg goed met uw reactie:
Consumenneke schreef:
Het is alleen niet slim om meteen hoog van de toren te blazen met woorden als oplichting en malafide.
Maar helaas gaat u dan toch de fout in:
Consumenneke schreef:
Kijk ook naar dit
eerdere topic over de verkopers van Ziggo die oudere mensen
misleiden.
In de link die u geeft is geen sprake van misleiding. Een bewoner laat zelf een deur-aan-deur verkoper toe tot haar huis die haar een aanbod doet om 30 procent korting bij Ziggo te krijgen. De bewoner overlegt even telefonisch met haar zoon, geeft de telefoon aan de verkoper en die sommeert de verkoper het huis te verlaten. Wat de verkoper vervolgens gewoon doet.
Waar is er hier dan sprake van
misleiding?
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 26 jul 2025 15:06
door Consumenneke
Speedy123 schreef: ↑26 jul 2025 11:01
Waar is er hier dan sprake van
misleiding?
Op papier en online kan u selectief citeren. Maar in de rechtszaal haalt u bakzeil als meneer zijn moeder meeneemt.
brusubi schreef: ↑09 apr 2025 22:56
Vanavond om 20.55 werd ik gebeld door mijn
84 jarige dementerende moeder dat er een meneer in de kamer stond en dat ze een contract
moest tekenen en dan zou ze 30 procent korting krijgen. Mijn moeder die duidelijk
totaal geen idee had waar het over ging was gestresst en
wilde eigenlijk liever niet tekenen en belde dus gelukkig mij.
Ik vroeg de zwerver die zich bij mijn moeder had binnengepraat aan de lijn en hij begon onmiddellijk over zijn contract, ik vertelde hem dat hij het huis onmiddellijk moest verlaten, hij bleef door emmeren en pas na een stevige discussie was hij bereid mijn moeders huis te verlaten.
Dit hoort eigenlijk in het strafrecht thuis, maar je kan geen aangifte doen en als dat wel zou kunnen strandt een vervolging al vroeg. Ik vind het niet eens zozeer misleidend als wel misdadig!
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 26 jul 2025 15:53
door Moneyman
Consumenneke schreef: ↑26 jul 2025 15:06
Speedy123 schreef: ↑26 jul 2025 11:01
Waar is er hier dan sprake van
misleiding?
Op papier en online kan u selectief citeren. Maar in de rechtszaal haalt u bakzeil als meneer zijn moeder meeneemt.
brusubi schreef: ↑09 apr 2025 22:56
Vanavond om 20.55 werd ik gebeld door mijn
84 jarige dementerende moeder dat er een meneer in de kamer stond en dat ze een contract
moest tekenen en dan zou ze 30 procent korting krijgen. Mijn moeder die duidelijk
totaal geen idee had waar het over ging was gestresst en
wilde eigenlijk liever niet tekenen en belde dus gelukkig mij.
Ik vroeg de zwerver die zich bij mijn moeder had binnengepraat aan de lijn en hij begon onmiddellijk over zijn contract, ik vertelde hem dat hij het huis onmiddellijk moest verlaten, hij bleef door emmeren en pas na een stevige discussie was hij bereid mijn moeders huis te verlaten.
Dit hoort eigenlijk in het strafrecht thuis, maar je kan geen aangifte doen en als dat wel zou kunnen strandt een vervolging al vroeg. Ik vind het niet eens zozeer misleidend als wel misdadig!
Als je blindvaart op de opmerkingen van een gefrustreerde zoon van een dementerende moeder snap ik dat je makkelijk tot dat soort conclusies komt.
De werkelijkheid is heel anders. Of er hier sprake is van misleiding en/of strafrechtelijk laakbare gedragingen is maar zeer de vraag.
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 26 jul 2025 16:05
door Consumenneke
Moneyman schreef: ↑26 jul 2025 15:53
De werkelijkheid is heel anders.
Lijkt me een zware verantwoordelijkheid, om de waarheid in pacht te hebben.

Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 26 jul 2025 17:30
door Aygulf
Charlie007 schreef: ↑25 jul 2025 13:01
Deze post is om mijn ongenoegen over Ziggo te uiten, mensen te waarschuwen en hopelijk iemand hoger in de boom bij Ziggo wakker te schudden. Tips over wat ik nog verder kan doen, zijn welkom.
Aanleiding: mijn ouder zijn slachtoffer geworden van malafide verkoop (lees: oplichting en intimidatie) aan de deur door Ziggo. Dat is al erg genoeg maar ik ben nu al ruim 3 dagen, 4 uur in totaal bezig om dat contract geannuleerd te krijgen en hier een bevestiging van te krijgen!
Op een rijtje hoe deze malafide club omgaat met klanten:
- bij telefonische navraag of er een nieuw contract geregistreerd was, konden ze niets vinden.
- toen gelukkig een paar uur later de brief toevallig die dag binnen kwam, konden ze het opeens wel vinden...
- maar de annulering niet verwerken want 'het stond nog niet in het systeem'
- Een dag later bij de klachtenafdeling (want die was de dag ervoor vanaf 17 uur al naar huis) leek het snel goed te gaan. De e-mail zou een dag later komen want 'het mail-systeem ligt eruit". Je raadt het al, geen mail.
- Nu gaat de brief eruit maar ik wil een paper trail. Ik bellen voor een mailadres: dat hebben ze niet. Het moet via de chat. Chat? Mijn ouders zijn tachtig! Goed, ik naar de website:
- formulier voor opzeggen is heel handig offline, kan alleen via de telefoon.
- Chat kan alleen via de app. App?!! Mijn ouders zijn tachtig!! Ik ga straks inloggen op de site, hopelijk krijg ik dan een chat-mogelijkheid. Anders moet ik de app downloaden, inloggen en dan via zo'n klein schermpje (ik ben dus ook geen 18 meer en met leesbril) dat allemaal weer in gaan tikken.
En dan natuurlijk alles uit gaan zoeken want mijn ouders gaan dus wel echt weg bij de Ziggo nu. Dat was het ironische: ze waren dus klant...
Wat bedoelt u met, tot twee keer toe, "mijn ouders zijn tachtig!'. Zijn ze ziek, dementerend, blind of wat is het probleem. Wordt er een beetje allergisch van als men zich achter een leeftijd gaat verschuilen. Uw ouders waren 48 jaar toen internet voor iedereen in Nederland toegankelijk werd. Nooit wat mee gedaan of niet geïnteresseerd omdat u alles misschien deed? Nogmaals, als uw ouders dementerend zijn is het een ander verhaal en dan bied ik mijn excuus aan. Maar alleen maar verontwaardigd "tachtig!" roepen alsof je dan automatisch zielig en onmondige bent. En uzelf moet een leesbril gebruiken, het is toch wat.....
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 26 jul 2025 17:46
door peter17111962
Ik begrijp heel goed waarom ts niet wil dat zijn ouder(s) zelfstandig abonnementen kunnen afsluiten, immers mocht ooit zijn ouders komen te overlijden, dan zou het best eens zo kunnen zijn dat de erfenis van ts dan een paar honderd Euro lager uitvalt.
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 26 jul 2025 17:49
door Consumenneke
Aygulf schreef: ↑26 jul 2025 17:30
Uw ouders waren 48 jaar toen internet voor iedereen in Nederland toegankelijk werd.
U kunt niet goed rekenen. In de jaren waar u naar verwijst bestond het internet uit bulletinboards. Apps zijn een jaar of vijftien geleden pas populair geworden. Communicatie van apps en chatbots is voor veel ouderen (en ook jongeren) niet te doen.
Los daarvan is deze agressie tegen vraagstellers en alle
victim blaming op dit forum ongepast.
Bovendien moet bij verkoop aan de deur het opzeggen binnen 14 dagen eenvoudig zijn - zie
Consuwijzer. In dit geval is waarschijnlijk zelfs sprake van een jaar opzegtijd.
Re: Ziggo colportage en onmogelijk te annuleren
Geplaatst: 26 jul 2025 18:32
door Ik_weet_niet_alles
Moneyman schreef: ↑26 jul 2025 15:53
Consumenneke schreef: ↑26 jul 2025 15:06
Speedy123 schreef: ↑26 jul 2025 11:01
Waar is er hier dan sprake van
misleiding?
Op papier en online kan u selectief citeren. Maar in de rechtszaal haalt u bakzeil als meneer zijn moeder meeneemt.
Dit hoort eigenlijk in het strafrecht thuis, maar je kan geen aangifte doen en als dat wel zou kunnen strandt een vervolging al vroeg. Ik vind het niet eens zozeer misleidend als wel misdadig!
Als je blindvaart op de opmerkingen van een gefrustreerde zoon van een dementerende moeder snap ik dat je makkelijk tot dat soort conclusies komt.
De werkelijkheid is heel anders. Of er hier sprake is van misleiding en/of strafrechtelijk laakbare gedragingen is maar zeer de vraag.
Vindt u het zelf ook niet te ver gaan om de moeder gelijk als dementerend te beschouwen? Iemand gefrustreerd te nomen en een moeder dementerend te noemen vind ik niet passend bij een functie van gerechtsdeurwaarder.