Dagje naar het strand: ON-betaalbaar?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Consumenneke

Dagje naar het strand: ON-betaalbaar?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Ongehoord Nederland stuurt de twee blanke blonde sterreporters Raisa en Arlette naar het strand. Ze kiezen Scheveningen en geven met de hele opnameploeg €228- uit. Geeft dat een reëel beeld van een dagje naar het strand of is het klikbeet om het verontwaardigd deel van kijkend Nederland op zijn wenken te bedienen?

Afbeelding

Wat geef jij uit aan de dagje naar het strand?

Zelf ga ik liever naar een rustig strand in Noord-Holland of Zeeland. :wink:

Wel opvallend dat Ongehoord Nederland steeds meer consumentennieuws meeneemt. Straks komen ze met hun eigen ONBUDSMAN!

witte angora
Beste antwoord
Gekozen door Consumenneke

Re: Dagje naar het strand: ON-betaalbaar?

door witte angora » 05 aug 2025 11:22

Vreemd genoeg is het andere topic gesloten, deze niet.

Het is maar wat je onbetaalbaar noemt. Afgelopen zondag had ik zomaar gratis vervoer in Amsterdam, hartje stad. Geen OV-pas nodig, niks. Was de pont vanaf het CS naar de NDSM-werf, dat is ten allen tijde gratis. Was aan het zoeken naar een geschikte locatie voor de Sailin en Sailout. Geen idee hoe duur de horeca daar is, Horeca bevind zich bij de steiger van de pont. NDSM is een prachtige fotogenieke plek, dat wist ik al langer. Er is meer dan genoeg te fotograferen. Broodje mee en een fles water, en je bent er al.

Eigenlijk hetzelfde als op het strand: je bepaalt zelf hoe duur het is. Maar is dat niet met alles?
NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik loop hier vanaf de camping zo het privéstrand op. Rugtasje, stoeltje en parasolletje mee. Eigen drinken mee en wat lekkers op te snaaien.
En als ik in Nederland naar het strand ga gaat het precies zo. Hooguit parkeerkosten of de kosten voor het OV en zelf alles meenemen. Op de terugweg met de kinderen door de drive.

Wat mij wel tegenzit is dat de Atlantische oceaan een stuk kouder aanvoelt dan de Noordzee.

Consumenneke

NeoDutchio schreef:
01 aug 2025 12:07
Wat mij wel tegenzit is dat de Atlantische oceaan een stuk kouder aanvoelt dan de Noordzee.
Zit je in Portugal?

ON kan nog een hele tijd doorgaan met prijsnostalgie: wat was vroeger nog betaalbaar?

Een dagje Scheveningen lijkt me zo'n beetje de allerduurste optie.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik ga regelmatig naar het strand en dat kost me (op hoogstens wat parkeerkosten na) helemaal niets. Maar zijn zij niet in strandtenten gaan hangen i.p.v. lekker op strand lopen/liggen/zitten?

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dagje strand? Dat kan je zonder problemen zo goed als gratis doen. Pak de fiets, neem zelf je eten/drinken mee. Presto. Beetje onzinnig stemmingsmakend filmpje dit.

Je kiest er zelf voor om duur eten te kopen op het terras.
Vervoer moeten ze niet mee rekenen want dat is op alles van toepassing als je ergens naar toe moet en verschilt voor iedereen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe groot is die opnameploeg eigenlijk? Mannetje of vijf, plus de twee blondies, dan is het iets meer dan 30 euro per persoon. Kop koffie met een appelpunt, dan ben je al aardig in de richting.

Maar als we toch gaan woordspelen en zo: ONzinnig topic.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als je maar onbeperkt bakken overheidsgeld uitgeeft aan bepaalde hobbies dan krijg je het dat de belastingdruk zo hoog wordt dat de leuke dingen voor den gewoonen Nederlander onbetaalbaar worden.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Consumenneke schreef:
01 aug 2025 12:38
Een dagje Scheveningen lijkt me zo'n beetje de allerduurste optie.
Onzin, fiets in de gratis stalling bij de lieve Marokaan van de Bisiklete en gaan liggen en wachten tot het weer tijd is om op te staan. Oké, dat flesje water van thuis uit de kraan was natuurlijk niet echt gratis......

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Waar gaat dit topic weer over, twee zich zelf benoemde sterreporters vergezeld van een cameraploeg geven gezamenlijk 228 euro uit.
Een dagje naar een strand in Scheveningen is gratis toegankelijk maar de consumpties die in de horeca verkocht worden kunnen wel prijzig zijn.

Heeft u ooit wel eens een strand zoals deze bezocht want mocht dat het geval zijn heeft u strandbezoekers voorzien van koelboxen gevuld met etenswaren een drankjes ook gezien.

Ter afsluiting van de dag op het strand bij een kraam op een snack of friet trakteren maakt het dagje strandbezoek compleet en al zou het bij elkaar 40 euro doen maakt die dag iets om met plezier aan terug te denken.

Off topic, olijfolie is niet geschikt om tegen zonnebrand te beschermen en is het aan te raden om een daarvoor bedoelt middel te gebruiken.

Consumenneke

Dat is inderdaad ook off-topic.
Ron5300 schreef:
01 aug 2025 15:16
Off topic, olijfolie is niet geschikt om tegen zonnebrand te beschermen en is het aan te raden om een daarvoor bedoelt middel te gebruiken.
Maar toch fijn dat u even verwijst naar dit belangrijke vraagstuk. :lol:

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik heb nog nooit een programma van Ongehoord Nederland gezien. Maar u kietelt me nu wel hoor, twee leuke dames die een onderzoek doen naar de prijzen op Scheveningen. Maakt we wel nieuwsgierig. Ik denk dat ik toch maar eens ga kijken.

ON zei u toch? Weet u toevallig ook op welke dag en tijd deze leuke dames hun consumenten programma presenteren?

Complimenten trouwens voor TrosRadar dat ze graag meewerken aan de promotie van een consumenten programma van ON en niet meteen dit topic dichtgooide.

Consumenneke

Speedy123 schreef:
01 aug 2025 15:39
Complimenten trouwens voor TrosRadar dat ze graag meewerken aan de promotie van een consumenten programma van ON en niet meteen dit topic dichtgooide.
De welbekende cynische reactie. Het is niet bedoeld als promotie. Ik reken er op dat de andere vaste deelnemers aan dit forum een eigen mening hebben over de (on)betaalbaarheid van de dagje naar het strand. Dat blijkt ook uit de reacties.

Het is overigens niet verplicht om te reageren, dus wie dit onzin vindt raad ik aan om elders vertier te zoeken. Doe ik zelf ook, I practice as I preach. Breng uw preken zelf in praktijk, zou een mooie vertaling zijn.

Bovendien wilde ik signaleren dat ON steeds meer consumententhema's brengt. Maar met een eigen kritische invalshoek die heel anders is dan de gekende en geliefde invalshoek van de Consumentenbond, Kassa!, Max Consumentenman en Ons Aller Radar!

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Zou mooi zijn as ON een tegenhanger zou bieden tegen Varakassa en Radar.
Een forum hier zou ook mooi zijn

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Het is ook niet verplicht om een onzinnig topic zoals deze toch is te plaatsen dat weet u zelf ook.
U kunt er van uit gaan dat een door u geopend topic reacties oproept in de hoop die ook te krijgen en als die reacties u niet bevallen er weer een andere wending aan haat geven.

Wanneer valt bij u het spreekwoordelijke kwartje en dat betreft het mijn persoonlijke mening dat u onzinnige topics opent om discussies uit te lokken.

U hemt als consument zijnde niet gedupeerd dus betreft het ook geen consumenten vraag hoog uit een denkwijze die u er op na ha houd.

Speedy123

Consumenneke schreef:
01 aug 2025 15:45
Speedy123 schreef:
01 aug 2025 15:39
De welbekende cynische reactie. Het is niet bedoeld als promotie. Ik reken er op dat de andere vaste deelnemers aan dit forum een eigen mening hebben over de (on)betaalbaarheid van de dagje naar het strand. Dat blijkt ook uit de reacties.

Het is overigens niet verplicht om te reageren, dus wie dit onzin vindt raad ik aan om elders vertier te zoeken. Doe ik zelf ook, I practice as I preach. Breng uw preken zelf in praktijk, zou een mooie vertaling zijn.

Bovendien wilde ik signaleren dat ON steeds meer consumententhema's brengt. Maar met een eigen kritische invalshoek die heel anders is dan de gekende en geliefde invalshoek van de Consumentenbond, Kassa!, Max Consumentenman en Ons Aller Radar!
Pardon? Ik ben juist heel enthousiast over uw reclame voor ON. Ik kende ze niet maar ben al aardig warm geworden door uw mooie verhaal over hun rapportage over Scheveningen. Leuke dames die de prijzen van de lokale horeca onderzoeken, prima aanvulling op Trosradar. Ook handig voor de consument die een weekend weg wil plannen.

Hopelijk gaan de dames komende weken nog naar Hoek van Holland, Katwijk en Zandvoort zodat wij als consumenten de prijzen mooi kunnen vergelijken. Kan je zomaar een bom duiten schelen als je een dagje strand plant!

Vandaar mijn complimenten voor Trosradar dat die graag hun platform opstellen om reclame te maken voor omroep Ongehoord Nederland (ON) met foto en al. Een complimentje waard.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Verder is een ON natuurlijk een gestoord zootje wat zo min mogelijk aandacht verdient.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik lees dat ze betaald hebben, dus onbetaalbaar is het al niet. Duur ook niet. Een dagje kroegentocht kan duurder uitpakken voor 2 man.

Consumenneke

Ron5300 schreef:
01 aug 2025 16:13
U hemt als consument zijnde niet gedupeerd dus betreft het ook geen consumenten vraag hoog uit een denkwijze die u er op na ha houd.
Jammer dat u nu hu weer wartaal uitkraamt.

Op een forum is het geen misdaad om een bericht te plaatsen dat uitnodigt tot reageren. Misschien moet u het ook eens proberen. Hoeft niet perse een vraag te zijn.
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties.
Het thema van dit tripje met ON betreft een consumentenkwestie en los daarvan lijkt de aandacht van ON voor alledaagse belevenissen interessant voor mensen die actief zijn op een platform met een kritische kijk op consumentenzaken. Ik ben heel benieuwd naar de eigen kijk van Ongehoord Nederland. Je moet altijd open staan voor andersdenkenden. Daarom zijn de reactie van Ron5300 zo verfrissend.
Speedy123 schreef:
01 aug 2025 16:26
Vandaar mijn complimenten voor Trosradar dat die graag hun platform opstellen om reclame te maken voor omroep Ongehoord Nederland (ON) met foto en al. Een complimentje waard.
U blijft er op hameren. Mijn advies: meld het bij de redactie en wacht even af wat er gebeurt. Ik veronderstel dat ook Radar best benieuwd is naar de reacties op dit soort thema's bij ON. Het noemen van een bedrijf en/of dienst is natuurlijk niet altijd reclame. In dit geval is het zelfs een uitnodiging om kritisch te reageren.

Enthousiast mag ook! :lol:

Speedy123

Consumenneke schreef:
01 aug 2025 18:00
Mijn advies: meld het bij de redactie en wacht even af wat er gebeurt.
Melden? Maar waarom dan? Ik kijk nauwelijks naar gewone televisie en heb zelf geen ervaring met Ongehoord Nederland. Maar je leest er wel vaak rare dingen over in de krant. De NOS gaf ze zelfs boetes. De NPO ging nog een stapje verder en vroeg de politiek om hun vergunning in te trekken.

En nu blijkt dat ze leuke presentatrices in dienst hebben die volgens u een alleraardigst consumenten programma maken waarin ze proefondervindelijk uitvinden hoe duur een dagje naar het strand is. Vandaar mijn lofuiting dat er hier op het TrosRadar forum ruimte is om daar aandacht voor te vragen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nieuw! De huiskamer, deel 2. Locatie: de kelder.

Plaats reactie