Middagje naar de horeca ook ONbetaalbaar.

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
J. Deltoer

Middagje naar de horeca ook ONbetaalbaar.

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gisteren in verband met het slechte weer 2 uurtjes met 2 vrienden (meer heb ik er niet) naar een biljartcafe geweest. Van tevoren goed geluncht, om de bittergarnituur uit te sparen, en moesten uiteindelijk toch nog 60euro (ruim f 132,--) aftikken. 2 uur biljart, 2 drankjes pp (waaronder koffie en fris).
En zo zou ik nog een paar topics kunnen vullen hoe ONbetamelijk DUUR het hier geworden is.
Kunnen jullie je dit allemaal nog veroorloven?

Speedy123
Beste antwoord
Gekozen door J. Deltoer

Re: Middagje naar de horeca ook ONbetaalbaar.

door Speedy123 » 02 aug 2025 15:34

J. Deltoer schreef:
02 aug 2025 15:29
Gisteren in verband met het slechte weer 2 uurtjes met 2 vrienden (meer heb ik er niet) naar een biljartcafe geweest. Van tevoren goed geluncht, om de bittergarnituur uit te sparen, en moesten uiteindelijk toch nog 60euro (ruim f 132,--) aftikken. 2 uur biljart, 2 drankjes pp (waaronder koffie en fris).
En zo zou ik nog een paar topics kunnen vullen hoe ONbetamelijk DUUR het hier geworden is.
Ik mis de foto met leuke dames in het biljart café. Wellicht kunt er nog een leuke foto bijplaatsen?

Denk dat Trosradar graag wil weten of mensen de horeca nog wel kunnen betalen. Prima onderwerp voor hier op het forum.
Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

J. Deltoer schreef:
Ik mis de foto met leuke dames in het biljart café. Wellicht kunt er nog een leuke foto bijplaatsen?

Denk dat Trosradar graag wil weten of mensen de horeca nog wel kunnen betalen. Prima onderwerp voor hier op het forum.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou, ik ben wel rap door mijn erfenis heen als het zo doorgaat, dat kan ik je zeggen. Koffie kan je bijna nergens meer onder de 3 euro krijgen, en echt, het is in twee slokken weg. Drie als het erg hete koffie is.

Ach, hoef ik ook geen testament te maken, er is toch niks meer. Scheelt weer notariskosten, dat is tegenwoordig ook niet meer te betalen.

Zal ik een apart topic over notariskosten aanmaken, of vind je het wel prima zo?

O ja, auto's worden ook steeds duurder. En de tram, en de trein, en de huur, en nog veel meer eigenlijk. Onderwerpen genoeg.

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Net terug van een ochtend Sauna met mijn echtgenoot even 140 euro afgetikt.
ONvoorstelbaar

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

J. Deltoer schreef:
(ruim f 132,--)
Wat is dit ?

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

BL2 schreef:
02 aug 2025 16:02
J. Deltoer schreef:
(ruim f 132,--)
Wat is dit ?
De stuiptrekkingen van iemand die het verleden maar niet los kan laten en denkt dat vroeger alles beter was.

witte angora

Methusalah schreef:
02 aug 2025 16:06
BL2 schreef:
02 aug 2025 16:02
J. Deltoer schreef:
(ruim f 132,--)
Wat is dit ?
De stuiptrekkingen van iemand die het verleden maar niet los kan laten en denkt dat vroeger alles beter was.
Dat vroeger alles twee keer zo duur was betekent niet dat het tegenwoordig zo goedkoop is...

J. Deltoer

Eens.
Mij valt nu echt op dat in de zogenaamde natte horeca de prijzen in een jaar tijd met 50% zijn gestegen. Dat is echt enorm.

Los van dit zie ik dat iemand het nodig heeft gevonden om mijn topic en dat andere te moeten melden. Jammer dit gedrag.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Het zorgt er wel voor dat ik ga bezuinigingen op fooi voor personeel. Als ik voor 2 biertjes al 12 euro moet afrekenen ga ik er vanuit dat die hoge prijs oa gebruikt zal worden voor hoge salarissen.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

In Emmerich kost een halve liter bier in de kroeg voor ongeveer €2,50, aan de boulevard kost ongeveer €3,50

Met de trein erheen met de weekend vrij abonnement (inchecken bij Arriva). Op Emmerich wordt OV chipkaart geaccepteerd.

Bij DM zijn alle badkamer benodigheden veel goedkoper. Eventueel uit eten voor ongeveer €15 een maaltijd met veel vlees (met drinken ongeveer €25)p.p. Daarnaast wat drank in mijn rugtas meenemen naar huis van de drankenhandel en behalve een leuke dagje uit heeft het mij veel geld bespaart ten opzichte van Nederland.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
02 aug 2025 18:15
Los van dit zie ik dat iemand het nodig heeft gevonden om mijn topic en dat andere te moeten melden. Jammer dit gedrag.
Dat viel mij ook op. Even gecheckt: het soortgelijk nON-ONderwerp in een separaat topic is ook gemeld.

witte angora

Ik vind de tip van Seinhuis eigenlijk wel een goede. Als ik een keer een regenachtige zaterdag de tijd heb: gewoon een keer naar Emmerich. Kost niks extra, ben je er toch even uit, en je kan ook nog goedkoop uit eten. Plus een boodschappentrolley met goedkope boodschappen mee terug nemen.

Hopen dat de lift op het station werkt, anders wordt het lastig.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

J. Deltoer schreef:
02 aug 2025 18:15
Eens.
Mij valt nu echt op dat in de zogenaamde natte horeca de prijzen in een jaar tijd met 50% zijn gestegen. Dat is echt enorm.

Hier is de prijs van een biertje met 25 cent gestegen in een jaar tijd. Maar inderdaad, 3 euro is heel wat meer dan de 1,50 van 20 jaar terug. Gelukkig is het wettelijk minimumloon van 1300 per maand naar 2400 gegaan, dus is dat deels opgevangen.

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Hoe komt het dat alle snackbars in Schiedam worden gerund door Chinezen?

witte angora

Hoe komt het dat ik sinds vanmiddag overweeg een evenement op te zetten om de acceptatie van blanke Nederlandssprekende heteromannen te bevorderen?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik wil mezelf vooral hard maken voor vermoorde mannen. Het aantal mannen dat vermoord wordt is veel hoger dan het aantal vrouwen, maar schijnbaar vindt niemand dat belangrijk. Die paar vrouwen per jaar is schijnbaar een stuk erger.

J. Deltoer

witte angora schreef:
04 aug 2025 00:00
Hoe komt het dat ik sinds vanmiddag overweeg een evenement op te zetten om de acceptatie van blanke Nederlandssprekende heteromannen te bevorderen?
Foei beste man. Als u bij deze groep behoort is eeuwigdurende schande en de daarbij passende schaamte uw deel. Vraag maar aan Sylvana, Tobik en Frans.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

J. Deltoer schreef:
Ik werk gewoon en mijn salaris is in 10 jaar tijd ook gewoon (mee) gestegen. Dus ja ik kan me dit gewoon nog veroorloven. Ik bezuinig wel weer op andere dingen. Je wil niet weten hoe weinig heel erg nette merk kleding tegenwoordig kost bij de kringloop. Even wassen en weer als nieuw :D

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nijogeth schreef:
04 aug 2025 00:30
Ik wil mezelf vooral hard maken voor vermoorde mannen. Het aantal mannen dat vermoord wordt is veel hoger dan het aantal vrouwen, maar schijnbaar vindt niemand dat belangrijk. Die paar vrouwen per jaar is schijnbaar een stuk erger.
Zet een demonstratie op tegen of voor homocide! Dan is er weer iemand die bezwaar maakt en tegen of voor heterocide is. Het lijken me allemaal onderwerpen voor de misogynicoloog, niet voor de huiskamer van Radar.

witte angora

J. Deltoer schreef:
04 aug 2025 06:22
witte angora schreef:
04 aug 2025 00:00
Foei beste man. Als u bij deze groep behoort is eeuwigdurende schande en de daarbij passende schaamte uw deel. Vraag maar aan Sylvana, Tobik en Frans.
Juist daarom! Op de barricaden! :evil:

Gesloten