Ervaring met Oplaadtopper B.V.

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
fldspierings
Contacteer:

Ervaring met Oplaadtopper B.V.

Ongelezen bericht door fldspierings »

's avonds nog even snel een Apple kabel besteld omdat zij garandeerde de volgende dag te leveren, daar ging het al meteen mis. Bestelling is door hen al te laat verzonden waardoor ik deze pas drie dagen later in huis had.
Blijkt het product (in tegenstelling tot wat de site beweert) ook nog niet-origineel te zijn maar Chinese imitatie.
Verkoper reageert nergens op, dus inmiddels maar een claim ingediend bij American Express.
Zijn er meer mensen die een slechte ervaring hebben met dit bedrijf?

Moneyman
Beste antwoord
Gekozen door fldspierings

Re: Ervaring met Oplaadtopper B.V.

door Moneyman » 05 aug 2025 15:25

Dirkie schreef:
05 aug 2025 14:19
Speedy123 schreef:
05 aug 2025 10:21
Drie pagina's voor zoiets simpels als een misleidende advertentie.

De kabeltjes zijn niet van het merk 'Orgineel'. In de toelichting staat duidelijk dat de kabeltjes merkloos zijn en daarom geen logo of merkteksten op de lader hebben.

Ga je naar de site en klik je op de 'Opladers voor iPhone & iPad' dan krijg je de volgende tekst voorgeschoteld:
Onze iPhone opladers zijn origineel en kan je zorgeloos gebruiken om je iPhone of iPad op te laden.
Als klant mag je dan verwachten dat je dan een originele Apple lader gaat bestellen. Bij het selecteren wordt dit nogmaals bevestigd:
Originele iPhone snellader USB-C adapter 20W
Pas als je naar beneden scrolt en je door de uitgebreide product beschrijving worstelt komt de aap uit de mouw:
Dit is inderdaad misleiding maar bij het artikel waar het TS om gaat staat dit nergens op die pagina.
Er staat slechts dat dit een OEM product is. En die zijn net zo goed als het origineel. Zoek maar eens op wat OEM betekend.
Het staat er wel degelijk, meermaals zelf. Ze misbruiken het woord "origineel", en wekken daarmee ten onrechte de indruk dat het kabels van Apple zijn. En dat zijn het niet.

De misleiding is overduidelijk.
Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Hoe laat besteld en op welke dag?
Zo goed als alles komt uit China en gezien de prijzen had u kunnen weten dat de spullen uit China zouden komen.

fldspierings
Contacteer:

Wat u nu zegt is echt onzin.
Zij adverteren met een originele Apple MagSafe 3 laadkabel, voor 23:59 besteld morgen in huis.
Ik heb 23-07-2025 om 23:15 besteld, zij hebben uiteindelijk 24-07-2025 na 16:00 pas verzonden en bij ontvangst op 26-07-2025 blijkt het na levering Chinese rommel en blijkt de klantenservice onbereikbaar.
Dat is geen "had u kunnen verwachten", dat is opzettelijke misleiding.
De advertentie staat er nog steeds op (https://www.oplaadtopper.nl/originele-u ... meter.html) Dus ik zou zeggen, oordeel zelf.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Als je verder de productomschrijving leest dan zeggen ze idd dat het geen Apple merk is. Maar ze mogen ze niet zo 'verstoppen'

fldspierings
Contacteer:

Zij adverteren met Originele USB-C naar Magsafe 3 kabel 2 meter.
Als zij vervolgens geen originele kabel blijken te leveren, al dan niet met vermelding in de "kleine lettertjes" is het juridisch gezien gewoon misleiding.

Volgens mij mag een webwinkel er niet vanuit gaan dat de productomschrijving tot het laatste lettertje wordt gelezen, als de titel iets anders zegt.

Overigens heb ik het net zelf ook voor het eerst gelezen, maar ik kan u verzekeren dat het ook geen gelijkwaardige kabel is maar goedkope Chinese troep.

Helaas vind dit forum iedere foto die ik toe wil voegen "te groot" (315KB, het is 2025 :shock: )

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik lees dat ze maandag terug zijn van vakantie en dan is de klantenservice weer bereikbaar. Hopelijk komt u er alsnog met hun uit.

fldspierings
Contacteer:

Geloof het niet, heb 26-07-2025 meteen na ontvangt al een mail gestuurd.
Toen waren ze nog niet "op vakantie", en zouden ze binnen 2-3 werkdagen reageren.
(Was het geautomatiseerde antwoord)

Daarbij doen ze zich voor als een mega bedrijf, dan ben je toch niet totaal onbereikbaar vanwege vakantie?

Krijg steeds meer de indruk dat er een dropship puber achter die site zit.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

fldspierings schreef:
02 aug 2025 17:14
Als zij vervolgens geen originele kabel blijken te leveren, al dan niet met vermelding in de "kleine lettertjes" is het juridisch gezien gewoon misleiding.
Dus de kabel gewoon terugzenden, dat kan tot 14 dagen na bezorging en is zelfs gratis.
Zie de procedure hiervoor op de site.
Anderzijds, er staat als merk: "origineel". Dus zeker geen Apple. Denk dat je het moet lezen als "Origineel China".....

fldspierings
Contacteer:

Dan moeten ze wel reageren én een retourlabel leveren.
Ik ga geen kosten maken voor hún malafide praktijken.
American Express en hun betaalpartner Mollie zijn inmiddels ook op de hoogte, dus ik hoop dat anderen deze misleiding bespaard blijft.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

fldspierings schreef:
02 aug 2025 16:33
Blijkt het product (in tegenstelling tot wat de site beweert) ook nog niet-origineel te zijn maar Chinese imitatie.
Ik zie op de site het volgende bij de product omschrijving:
De Originele USB opladers voor Apple Watch van Oplaadtopper.nl worden gemaakt in dezelfde fabriek als waar de originele Apple Watch opladers worden gemaakt. De Apple Watch opladers van Oplaadtopper.nl zijn daardoor precies hetzelfde als de Apple Watch opladers van Apple. Er is slechts één verschil en dat is dat de Originele USB laders voor Apple Watch van Oplaadtopper.nl niet onder de merknaam Apple worden verkocht. Onze opladers hebben daarom ook geen logo of andere merkteksten

Bewezen testapparatuur laten zien dat deze Apple Watch opladers identiek aan elkaar zijn. Het uiterlijk, de kwaliteit en de werking van onze Apple Watch laders zijn gelijk aan de originele Apple Watch laders. Onze opladers kunnen daardoor als origineel worden bestempeld. Dit noem je ook wel OEM (Original Equipment Manufacturer).
Origineel suggereert wel degelijk dat de oorsprong van de kabeltjes Apple is en geen OEM. Ik kan me voorstellen dat u zich bekocht voelt.

fldspierings
Contacteer:

Ik mag er als consument vanuit gaan dat de titel en omschrijving tot de bestelknop nauwkeurig genoeg zijn, en die zegt origineel.
Net heb ik inderdaad ook gelezen dat het om OEM zou gaan, maar ook dit is onzin want de kwaliteit is echt TEMU.

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Mijn originele IPhone 16 pro is ook gemaakt in een fabriek in China.
Maar ben het met u eens als ze zeggen voor 23.59 besteld andere dag geleverd, dit ook moet gebeuren.
Denk niet dat het een Dropshipper is, die had geadverteerd met voor 23.59 besteld de andere dag verzonden.
En die had ook geen creditcard geaccepteerd.

fldspierings
Contacteer:

sergio1963 schreef:
02 aug 2025 17:58
Maar ben het met u eens als ze zeggen voor 23.59 besteld andere dag geleverd, dit ook moet gebeuren.
Denk niet dat het een Dropshipper is, die had geadverteerd met voor 23.59 besteld de andere dag verzonden.
Leuk verhaal over die iPhone, maar u zou ook niet blij worden als u een originele iPhone 16 pro besteld en er wordt een Chinese clone draaiend op Android met een straatwaarde van €50 bezorgd.
Als ik een originele kabel Koop voor €35, wordt ik niet blij van een €2,50 op TEMU kabel.

Overigens puur uit nieuwsgierigheid, waarom zou een Dropshipper geen creditcard accepteren?
Dat doet zo'n beetje iedereen tegenwoordig.

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

fldspierings schreef:
02 aug 2025 18:13
sergio1963 schreef:
02 aug 2025 17:58
Leuk verhaal over die iPhone, maar u zou ook niet blij worden als u een originele iPhone 16 pro besteld en er wordt een Chinese clone draaiend op Android met een straatwaarde van €50 bezorgd.
Als ik een originele kabel Koop voor €35, wordt ik niet blij van een €2,50 op TEMU kabel.

Overigens puur uit nieuwsgierigheid, waarom zou een Dropshipper geen creditcard accepteren?
Dat doet zo'n beetje iedereen tegenwoordig.
De slechte dropshippers gebruiken geen creditcard omdat ze uw bestelling vaak rechtstreeks op uw naam en adres bestellen bij de grote Chinese internetwinkels, ze zijn daarna moeilijk of niet traceerbaar.
De goede dropshipper gebruikt deze wel maar zijn ook keurig traceerbaar met KVK inschrijving.

De fout die het bedrijf maakt, dat ze origineel in de advertentie zetten, maar een ander verhaal (hier boven al genoemd) in hun advertentie.
Maar u hebt niet verder gelezen dan de advertentie kop.
Maar ze zijn tot morgen op vakantie dus probeer het maandag nog een keer

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Met een dropshipper binnen een paar dagen dan de bestelling hier?
Ik heb ook gekeken,er staat toch echt gemaakt in dezelfde fabriek als de orinele

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

fldspierings schreef:
02 aug 2025 17:14
Ik kan het (zie onderstaand) geen "kleine letterjes" noemen. Ze zijn er op zich duidelijk zat over.

Ik vind echter ook dat het woord "origineel" op zichzelf al misleidend is - want dat is het duidelijk niet. Dat het (mogelijk) identiek aan het origineel is, maakt het niet origineel. Je kunt je overeenkomst dus -naast herroepen- gewoon ontbinden.
Waarom is de originele USB-C naar Magsafe 3 kabel zo goedkoop?
Wij houden graag van het betaalbaar houden van onze originele Magsafe 3 kabels. Om onze prijzen laag te houden kopen wij onze originele Magsafe 3 kabels in zeer grote aantallen in, direct bij de fabrikant. Hierdoor worden onze originele Magsafe 3 kabels geleverd in bulkverpakking en niet in een duur verpakkingsdoosje. Hierdoor kunnen wij voor een scherpe prijs inkopen en daardoor bespaar jij weer euro's in de portemonnee.

Originele USB-C naar Magsafe 3 kabel 2 meter van Oplaadtopper.nl
De originele USB-C naar Magsafe 3 kabels van Oplaadtopper.nl worden gemaakt in dezelfde fabriek als waar de originele Apple USB-C naar Magsafe 3 kabels worden gemaakt. De oplaadkabels van Oplaadtopper.nl zijn daardoor precies hetzelfde als de oplaadkabels van Apple. Er is slechts één verschil en dat is dat de Magsafe 3 kabels van Oplaadtopper.nl niet onder de merknaam Apple worden verkocht. Onze Magsafe 3 kabels hebben daarom ook geen logo of andere merkteksten.

Bewezen testapparatuur laten zien dat deze Magsafe 3 kabels identiek aan elkaar zijn. Het uiterlijk, de kwaliteit en de werking van onze Magsafe 3 kabels zijn gelijk aan de originele Apple Magsafe 3 kabels. Onze oplaadkabels kunnen daardoor als origineel worden bestempeld. Dit noem je ook wel OEM (Original Equipment Manufacturer). De Magsafe 3 kabels van Oplaadtopper.nl hebben de originele chip voor het herkennen van je toestel en zijn dus niet schadelijk voor je batterij, oplaadpoort of je toestel. Je kan onze originele kabels dus helemaal zorgeloos gebruiken en onze oplaadkabels werken exact hetzelfde.

BL2

Maar hoe vaak ik al niet gebroken kabeltjes heb gehad, altijd bij de stekker, en wel 100 procent echt origineel Apple. Dat lijkt soms ook gewoon Temu kwaliteit.......

BL2

fldspierings schreef:
02 aug 2025 17:20
Geloof het niet
Ja, daar twijfel ik ook nog steeds aan. Je plaatst op de reviewsite wel opvallend vaak 1-ster reviews....

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dus ja, wederom wordt het belang van even verder lezen dan alleen de kop bewezen.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Er staat originele Magsafe kabel en niet originele Apple kabel
Daarnaast staat dat de kabel uit dezelfde fabriek komt als een Apple kabel.
Ook hier staat niet dat het een Apple kabel is
Het enige punt is de iets te late levering

Plaats reactie