DigiD en UWV
-
gezondheid
DigiD en UWV
Via mijn DigiD heb ik alles uit staan zodat ik alles per post ontvang. Behalve de Belastingdienst want dat kun je niet uitzetten.
Ondanks dat ik alles heb uitstaan stuurt het uwv berichten digitaal.
Zo ben ik een indicatie Participatie Wet kwijtgeraakt. Maar heb ook belangrijke berichten gemist dat ik geld moet terugbetalen aan het uwv.
Gebeld met DigiD loket. Echter zij verwijzen mij door naar het uwv.
Wie weet hier meer over? Gebeld met het uwv en zij verwijzen mij door naar mijn DigiD.
Zo ben ik een indicatie Participatie Wet kwijtgeraakt. Maar heb ook belangrijke berichten gemist dat ik geld moet terugbetalen aan het uwv.
Wie weet hier meer over? Gebeld met het uwv en zij verwijzen mij door naar mijn DigiD.
Re: DigiD en UWV
Met het UWV heb ik geen ervaring. Wel weet ik of het slim is om alles alleen per reguliere post te willen ontvangen. De kans dat dit tegenwoordig fout gaat is vrij groot. Slimmer is misschien om het juist wel aan te zetten en de Berichten Inbox app aan te zetten. Dat krijgt U een melding dat er een nieuw bericht is.gezondheid schreef: ↑11 aug 2025 13:06Via mijn DigiD heb ik alles uit staan zodat ik alles per post ontvang. Behalve de Belastingdienst want dat kun je niet uitzetten.
U kunt ook alles aanzetten en vervolgens 1 maal per week oid controleren of er nieuwe berichten zijn op MijnOverheid.
-
Morgan le Fay
Gebruik voor dit soort zaken gewoon DigiD dan bent u van een berg gezeur af.
En u bent zelf verantwoordelijk voor het wel of niet ontvangen van emails.
En u bent zelf verantwoordelijk voor het wel of niet ontvangen van emails.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2025 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig beledigend
Reden: Onnodig beledigend
-
Methusalah
Waarom is dit een verassing? Uit ervaring, het wordt toch echt wel heeeel duidelijk uitgelegd dat je praktisch elke dag even moet inloggen in je UWV omgeving om je taken te bekijken.
Ich habe es nicht gewusst is geen geldig excuus.
-
gezondheid
Nogmaals ik heb uwv geen toestemming gegeven om berichten te versturen via hun website. Deze staat uit. Dan mag je verwachten dat ze dan ook geen belangrijke berichten versturen via internet. Als je iets uit hebt staan dan moet dat ook uitstaan. Verder krijg ik ook geen notificaties van wanneer er een bericht binnen is gekomen. Immers het staat uit.
Uit ervaring? Dat doet niet terzake, optie mijn overheid staat uitgeschakeld dus dan is dat doorslaggevend.
Uit ervaring? Dat doet niet terzake, optie mijn overheid staat uitgeschakeld dus dan is dat doorslaggevend.
Mijn advies is om contact op te nemen met https://www.nationaleombudsman.nl/uwv?
Maar misschien een betere advies is om mee te gaan met het moderne tijdperk. Zowel per mail als per app krijg ik een melding bij een nieuwe brief of taak.
Maar misschien een betere advies is om mee te gaan met het moderne tijdperk. Zowel per mail als per app krijg ik een melding bij een nieuwe brief of taak.
-
HandigeHarrie
Als de mogelijkheid bestaat om te kiezen alles per post te ontvangen dan is het niet oke dat UWV alles UITSLUITEND per mail verstuurd. Beide kan wel.
UWV moet opheldering kunnen geven over de keuzes die zij wel/niet bieden; u heeft misschien bij uw UWV-account uw keuze niet correct staan?
Als UWV u naar DIGID verwijst, lijkt het er op of u alleen bij DIGID heeft aangegeven dat u alles per post wilt ontvangen, maar die mogelijkheid komt mij onbekend voor. Of heeft u bij UWV aangegeven nooit de emails te hebben ontvangen? Dat is niet eens relevant, als u correct bij UWV niet heeft aangezet dat alles (uitsluitend) per email gestuurd mag worden.
De vraag is of UWV mag bepalen dat alles uitsluitend per mail wordt gestuurd (behalve als de klant daarmee akkoord is gegaan dus).
UWV moet opheldering kunnen geven over de keuzes die zij wel/niet bieden; u heeft misschien bij uw UWV-account uw keuze niet correct staan?
Als UWV u naar DIGID verwijst, lijkt het er op of u alleen bij DIGID heeft aangegeven dat u alles per post wilt ontvangen, maar die mogelijkheid komt mij onbekend voor. Of heeft u bij UWV aangegeven nooit de emails te hebben ontvangen? Dat is niet eens relevant, als u correct bij UWV niet heeft aangezet dat alles (uitsluitend) per email gestuurd mag worden.
De vraag is of UWV mag bepalen dat alles uitsluitend per mail wordt gestuurd (behalve als de klant daarmee akkoord is gegaan dus).
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 11 aug 2025 18:04, 3 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Je kan natuurlijk ook alles gewoon uitprinten. Dan heb je het ook op papier.
Niet alles van het UWV gaat dan op papier. Alleen de communicatie. Echter zult u alsnog gebruik moeten maken van de online omgeving voor bepaalde zaken, dat wordt ook duidelijk uitgelegd bij het intakegesprek. Dat kunt u als het nodig is doen bij het UWV kantoor zelf.
-
Morgan le Fay
Je klinkt als een soeverein.gezondheid schreef: ↑11 aug 2025 17:06Nogmaals ik heb uwv geen toestemming gegeven om berichten te versturen via hun website. Deze staat uit. Dan mag je verwachten dat ze dan ook geen belangrijke berichten versturen via internet. Als je iets uit hebt staan dan moet dat ook uitstaan. Verder krijg ik ook geen notificaties van wanneer er een bericht binnen is gekomen. Immers het staat uit.
En even een snuggere vraag. Hoe heb jij het UWV laten weten dat ze geen berichten via de site mogen versturen?
Verder als ik zo lees moet je het een en ander terugbetalen wat had kunnen voorkomen worden als je je gewoon aan de regels houdt.
Succes.
-
Morgan le Fay
Beetje op je spelling letten graag.Methusalah schreef: ↑11 aug 2025 14:58Waarom is dit een verassing? Uit ervaring, het wordt toch echt wel heeeel duidelijk uitgelegd dat je praktisch elke dag even moet inloggen in je UWV omgeving om je taken te bekijken.
-
Ik_weet_niet_alles
Wat een laffe aanval van de reageerders op iemand die eens niet alles digitaal wil regelen en eigen keuzes maakt. Blijkbaar is dat in deze tijd niet meer toegestaan.
RonaldMC
vindt dit leuk
-
sergio1963
Als TS een Soeverein was geweest had hij niks met de UWV te naken willen hebben en had hij zijn eigen inkomen verzorgt.Morgan le Fay schreef: ↑11 aug 2025 18:09Je klinkt als een soeverein.gezondheid schreef: ↑11 aug 2025 17:06Nogmaals ik heb uwv geen toestemming gegeven om berichten te versturen via hun website. Deze staat uit. Dan mag je verwachten dat ze dan ook geen belangrijke berichten versturen via internet. Als je iets uit hebt staan dan moet dat ook uitstaan. Verder krijg ik ook geen notificaties van wanneer er een bericht binnen is gekomen. Immers het staat uit.
En even een snuggere vraag. Hoe heb jij het UWV laten weten dat ze geen berichten via de site mogen versturen?
Verder als ik zo lees moet je het een en ander terugbetalen wat had kunnen voorkomen worden als je je gewoon aan de regels houdt.
Succes.
Het probleem hier is toch dat TS de digitale berichten mist, daardoor onterecht ontvangen geld niet tijdig terug betaald heeft en daardoor nu in de problemen komt?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑11 aug 2025 19:29Wat een laffe aanval van de reageerders op iemand die eens niet alles digitaal wil regelen en eigen keuzes maakt. Blijkbaar is dat in deze tijd niet meer toegestaan.
Niet willen meedoen aan het digitale tijdperk maakt het leven er niet eenvoudiger. Zeker nu de overheid steeds vaker voor digitale communicatie kiest.
-
Morgan le Fay
Digitaal moeten zijn is niet ieders keus maar opgelgd door...
-
Morgan le Fay
Het idee van "soevereiniteit" en uitkeringen is een complex vraagstuk, vooral binnen de context van de soevereinenbeweging. Soevereinen verwerpen vaak de geldigheid van overheidsinstanties en wetten, inclusief die betreffende uitkeringen. Ze geloven dat ze niet gebonden zijn aan de regels die ze zelf niet hebben goedgekeurd of geaccepteerd. Dit kan leiden tot conflicten met instanties zoals het UWV, die uitkeringen verstrekken, omdat soevereinen weigeren de vereiste procedures te volgen of informatie te verstrekkesergio1963 schreef: ↑11 aug 2025 20:27Als TS een Soeverein was geweest had hij niks met de UWV te naken willen hebben en had hij zijn eigen inkomen verzorgt.Morgan le Fay schreef: ↑11 aug 2025 18:09Je klinkt als een soeverein.gezondheid schreef: ↑11 aug 2025 17:06Nogmaals ik heb uwv geen toestemming gegeven om berichten te versturen via hun website. Deze staat uit. Dan mag je verwachten dat ze dan ook geen belangrijke berichten versturen via internet. Als je iets uit hebt staan dan moet dat ook uitstaan. Verder krijg ik ook geen notificaties van wanneer er een bericht binnen is gekomen. Immers het staat uit.
Succes.
sorry even AI gebruikt.
Maar TS vindt het wel prima om een digitaal platform gebruiken om lekker te klagen over dat hij/zij dingen niet digitaal wil doen.... Wees dan consequent en stuur een brief naar de Radar-redactie.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑11 aug 2025 19:29Wat een laffe aanval van de reageerders op iemand die eens niet alles digitaal wil regelen en eigen keuzes maakt. Blijkbaar is dat in deze tijd niet meer toegestaan.
Morgan le Fay
en Harry020
vinden dit leuk
Opgelegd omdat we geen oneindige bakken met geld en mensen hebben. Als we zaken niet gedigitaliseerd zouden hebben zou het helemaal vastlopen. Bovendien is het onzinnig duur als je meerdere communicatiekanalen moet onderhouden. Daarnaast wordt door velen al jaren geroepen dat de overheid zelf maar eens moet bezuinigen. Nou, dat doen ze dus o.a. met digitalisering.Morgan le Fay schreef: ↑11 aug 2025 20:44Digitaal moeten zijn is niet ieders keus maar opgelgd door...
-
Methusalah
Het is gewoon niet slim om als je uitkeringen ontvangt dat per post te doen. Je hebt vaak periodieke verplichtingen en als daar niet aan voldoet kan je die uitkering kwijt raken. En post kan een stuk makkelijker kwijt raken.
En 'heeeel' is een bewuste overdreven keuze.
Waar heb je het over? De wereldberoemde Duitse uitspraak?Morgan le Fay schreef: ↑11 aug 2025 18:17Beetje op je spelling letten graag.Methusalah schreef: ↑11 aug 2025 14:58Waarom is dit een verassing? Uit ervaring, het wordt toch echt wel heeeel duidelijk uitgelegd dat je praktisch elke dag even moet inloggen in je UWV omgeving om je taken te bekijken.
-
Morgan le Fay
Iets met cremerenMethusalah schreef: ↑11 aug 2025 21:36Het is gewoon niet slim om als je uitkeringen ontvangt dat per post te doen. Je hebt vaak periodieke verplichtingen en als daar niet aan voldoet kan je die uitkering kwijt raken. En post kan een stuk makkelijker kwijt raken.
Waar heb je het over? De wereldberoemde Duitse uitspraak?Morgan le Fay schreef: ↑11 aug 2025 18:17Beetje op je spelling letten graag.Methusalah schreef: ↑11 aug 2025 14:58Waarom is dit een verassing? Uit ervaring, het wordt toch echt wel heeeel duidelijk uitgelegd dat je praktisch elke dag even moet inloggen in je UWV omgeving om je taken te bekijken.