Witgoedbedrijf

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Niek Hendriks

Witgoedbedrijf

Ongelezen bericht door Niek Hendriks »

De firma Welhof uit Zaandam komt zijn afspraken niet na en communiceert zeer moeizaam. Ik ben al meer dan een maand bezig om een goed functioneerde wasmachine te krijgen (die heb ik besteld inclusief installatie). De servicemonteurs hebben geen verstand van zaken. Mijn geld krijg ik ook niet terug omdat de retourtermijn van slechts twee weken is verstreken. Het wordt tijd om deze "cowboys" aan te pakken. Ik wil mijn geld terug en elders een wasmachine aanschaffen. Kunnen jullie mij helpen? Ik hoor graag.

BL2

Re: Witgoedbedrijf

Ongelezen bericht door BL2 »

12 tot 24 maanden garantie, maar de Google reviews zijn dramatisch, ze scoren een 1,8........
Had je die al gelezen voordat je bij deze handelaar in 2dehands en 2dekeus had besteld ?
Stel ze nog één maal per mail in gebreke, bij geen reactie kan je een juridisch traject opstarten.
Wat is er met de wasmachine aan de hand, en wat heeft deze gekost ?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Niek Hendriks schreef:
16 aug 2025 13:48
De firma Welhof uit Zaandam komt zijn afspraken niet na en communiceert zeer moeizaam. Ik ben al meer dan een maand bezig om een goed functioneerde wasmachine te krijgen (die heb ik besteld inclusief installatie). De servicemonteurs hebben geen verstand van zaken. Mijn geld krijg ik ook niet terug omdat de retourtermijn van slechts twee weken is verstreken. Het wordt tijd om deze "cowboys" aan te pakken. Ik wil mijn geld terug en elders een wasmachine aanschaffen. Kunnen jullie mij helpen? Ik hoor graag.
Dit is wel heel vaag.
U spreekt van een retour termijn van 14 dagen. Is de wasmachine dan wel of niet geleverd?
Is deze (indien geleverd) wel of niet aangesloten
Waarom hebben de service monteurs geen verstand van zaken?
Zijn er voorwaarden om een installatie mogelijk te maken waar misschien niet aan voldaan is?
Kortom er is meer duidelijkheid nodig voordat hier een goed antwoord op gegeven kan worden.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

U kunt uw geld pas terug krijgen als u Welhof in gebreke stelt en een redelijk termijn geeft om de problemen op te lossen. Dus zoals BL2 al stelt, stel Welhof schriftelijk in gebreke en geef ze 30 dagen de tijd om de problemen op te lossen. Doen ze dat niet binnen de gestelde termijn, dan kunt u de aankoop ontbinden en uw geld terug eisen.

Weigert Welhof u dan terug te betalen, dan zult u een juridische procedure aan moeten spannen tegen Welhof om op die manier uw geld terug te krijgen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
18 aug 2025 11:34
… stel Welhof schriftelijk in gebreke en geef ze 30 dagen de tijd om de problemen op te lossen.
Van die 30 dagen zou ik er 7 maken. Zie niet in waarom je nog een maand zou willen wachten met een niet-werkende machine, terwijl je al meer dan een maand bezig bent. Die 7 dagen zijn een redelijke termijn.

Speedy123

Moneyman schreef:
18 aug 2025 12:41
Speedy123 schreef:
18 aug 2025 11:34
… stel Welhof schriftelijk in gebreke en geef ze 30 dagen de tijd om de problemen op te lossen.
Van die 30 dagen zou ik er 7 maken. Zie niet in waarom je nog een maand zou willen wachten met een niet-werkende machine, terwijl je al meer dan een maand bezig bent. Die 7 dagen zijn een redelijke termijn.
Wat zich afgelopen maand heeft afgespeeld qua communicatie tussen koper en verkoper, is voor ons niet inzichtelijk.

Het kan zijn dat de monteur concludeerde dat er een onderdeel stuk is dat niet op voorraad is en besteld moet worden. Waarna de monteur nog een keer terug moet komen om het onderdeel te vervangen. Het begrip redelijk is altijd lastig en wordt in principe bepaald door de rechter.

Zelf heb ik dan zoiets van waarom zou je het risico nemen dat de rechter je claim afwijst omdat de gestelde termijn als niet redelijk gezien wordt? Zeker bij witgoed, wat toch een wat complexer product is. Een juridische procedure kost je toch al snel vele maanden voordat je een rechtelijke uitspraak krijgt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het gaat om een termijn waarbinnen duidelijk moet worden wat er aan de hand is. Je kunt nu van alles gaan verzinnen, maar uit de OP blijkt nog niets bijzonders.

Gewoon een korte termijn geven, en als er binnen die tijd een concrete afspraak gemaakt wordt die nog wat meer tijd vergt, kan je dat altijd nog gunnen.

Maar zonder enige aanleiding beginnen met dertig dagen is bizar lang. Bangmakerij over afgewezen vorderingen slaat nergens op.

Speedy123

Moneyman schreef:
18 aug 2025 14:36
Het gaat om een termijn waarbinnen duidelijk moet worden wat er aan de hand is. Je kunt nu van alles gaan verzinnen, maar uit de OP blijkt nog niets bijzonders.

Gewoon een korte termijn geven, en als er binnen die tijd een concrete afspraak gemaakt wordt die nog wat meer tijd vergt, kan je dat altijd nog gunnen.

Maar zonder enige aanleiding beginnen met dertig dagen is bizar lang. Bangmakerij over afgewezen vorderingen slaat nergens op.
Uit de zin 'De servicemonteurs hebben geen verstand van zaken. ' uit de OP maak ik op dat er al monteurs langs geweest zijn. Wat er verder aan de hand is, dat is inderdaad maar gissen. Normaliter zal een service monteur toch aangeven wat er aan de hand is en waarom het niet in één keer gerepareerd kan worden en wat de verdere actie zal zijn? Maar hier ligt het kennelijk wat lastiger.

Maar goed, het is ook prima om de termijn op 7 dagen te zetten.

Plaats reactie