LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fitanova

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
B.Pijs

Fitanova

Ongelezen bericht door B.Pijs »

Fitanova vital by nature stuurt me elke maand wel een brief dat ik 65.000 euro gegarandeerd gewonnen heb !!!!!!
als ik ze wil bellen voor informatie en hoe het nu precies zit met die prijzen krijg ik geen gehoor ?
er klopt helemaal niets van het zijn een stel oplichters !!! dat dit allemaal zomaar mag in nederland. ik heb ze trouwens 1 keer aan de telefoon gehad om te vragen of ze mijn adres gegevens uit hun bestand willen halen en toen moest ik de brief terug sturen met daarop de vermelding "uit bestand halen wens niet langer post van jullie"
ook hier wordt niet op gereageerd. Krijg nog steeds post van ze.

AAD.01

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door AAD.01 »

Niet geloven, mogelijk ook nog illegaal, wij hebben in het verleden ook mee te maken, wij hebben het gewoon genegeerd, laat ze maar sturen, pak de retour envelop en stuur het terug, maar let op, maak je naam en adres onbruikbaar / onleesbaar met een zwarte stift.

Nemelis

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Nemelis »

Ik kreeg vandaag ook van fitanova een brief in de bus met de mededeling dat ik €50000 heb gewonnen. (Ik kan me niet herinneren dat ik me heb opgegeven voor deze loterij, maar ok. €50000 is altijd leuk). Om te winnen moet ik binnen 72 uur antwoorden.

Nu zat er een formulier bij waarop ik 2 x ja kon antwoorden: 1x dat ik de prijs zou willen ontvangen (aangekruist dus) en 1x dat ik een 60 tabletten fitanova op proef zou willen hebben voor slechts (bijna) €50,-- (niet aangekruist dus, want dat hoef ik niet).
Verder moest ik mijn adresgegevens opgeven en een machtiging voor afrekening van de tabletten invullen (maar die heb ik niet besteld dus ook niet ingevuld).
Ook kon ik aangeven of als ik binnen 24 uur reageerde de 3 extra prijsen (Dvd-spelen, hifi-speler en televisie), binnen 48 uur de dvd-speler en hifi-speler of binnen 72 uur (alleen de dvd-speler) zou willen ontvangen (moest je aankruisen).

Nu ben ik benieuwd hoe men zal reageren nu ik expliciet niet mijn rekeningnummer heb ingevuld en niet besteld heb. Want volgens mij zijn ze wel verplicht de prijzen uit te rijken als ik binnen 72 uur gereageerd heb. Of zit ik hier mis?

MDayan

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door MDayan »

Reageren binnen 72 uur vanaf 12.00 8/1/2005.
Denk niet dat het lukt.
Voor het zelfde geld kruizen ze het 2e Ja vakje zelf aan en rippen rekeningnr. ergens anders vandaan ?

Normaal heb ik alleen maar geldzorgen en nooit dit soort berichten ontvangen. Maar ... plotseling vandaag :

Te mooi om waar te zijn!

1. Ketting-mail met money van Bill Gates.
2. Ook ik ben een winnaar van 50.000 bij Fitanova.

Wat zal ik doen?

1. = Baat het niet dan schaadt het niet.
2. = Weggooien. Kost alleen maar tijd/geld.
Vertrouw niemand die al je gegevens wilt. en zelf alleen een lullig postbusje bekend maakt.

nemelis
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jan 2005 21:52

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door nemelis »

Wat betreft dat zelf gegevens neer zetten: Ik heb een copy gemaakt van wat ik ingevuld heb. Kortom ik heb een bewijs. Ze zullen daarna kunnen zeggen dat ik daarna wel de andere ja en het rekeningnummer heb ingevuld, maar dan zullen ze moeten bewijzen dat mijn bewijs vals is.

Wat betreft die 72 uur: Volgens mij red ik dat nog net als ik vandaag de reactie op de bus doe.

Maar ik ben benieuwd hoe fitanova gaat reageren (ik denk niet, maar dan ga ik kijken of ik geen verdere stappen kan ondernemen. Want ik heb toch gewonnen volgens de brief van hun. :twisted: )

Gast

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Gast »

Tsja zolang er mensen zijn die erin trappen blijf je die brieven krijgen. Gewoon weggooien en niet op reageren.

nemelis
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jan 2005 21:52

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door nemelis »

Tsja zolang er mensen zijn die erin trappen blijf je die brieven krijgen. Gewoon weggooien en niet op reageren.
Er zit dus een verschil tussen erin trappen (daaronder versta ik dat je dus ook dingen bij hun besteld) en het spelletje meespelen (niet bestellen, maar kijken of ze wel doen wat ze volgens hun eigen regels zouden moeten doen, dus uitbetalen).

Doe ik ook altijd met Readers Digest en ik heb daar toch een behoorlijke besteklade met steakmessen aan overgehouden + een panoramacamera, een goede weekendtas, etcetera. Hier speel ik het spelletje wat smeriger: ik bestel iets en stuur het bij ontvangst direct weer terug (na eerst het cadeautje eruit gehaald te hebben).
Het is maar hoe je tegen zoiets aankijkt. Als je het goed doet hou je er wat aan over zonder dat het je geld kost. (OK, je naam staat in een reclame-database)

Maar ieder zijn hobby :wink:

m de jong

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door m de jong »

ik heb gereageerd op het feit dat ik heb gewonnen en ook alles aangekruist, sinds 3 maanden wordt regelmatig het geld voor de pillen van mijn rekening gehaald en ik stuur ze dan weer terug, ook heb ik ze aangetekend een brief geschreven waarin ik vermeldde dat ik geen gebruik wenste te maken van hun produkt en ook dat ik met directe ingang mijn automatische incasso intrek maar er komt geen reaktie en wordt er toch nog iedere maand geld afgeschreven en de pillen toegestuurd ik stuur ze consequent terug maar er wordt niets teruggestort. wat moet ik nog verder doen

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Te mooi om waar te zijn!

1. Ketting-mail met money van Bill Gates.
2. Ook ik ben een winnaar van 50.000 bij Fitanova.

Wat zal ik doen?

1. = Baat het niet dan schaadt het niet.
2. = Weggooien. Kost alleen maar tijd/geld.
Dat 1 niet baat het ook niet schaad is niet waar, de bedoeling van die mails zijn er om mailservers plat te krijgen of op zijn minst ernstig te verstoppen met een overvloed aan mailtjes.... stuur die onzin ook niet door, anders krijgen we weer klachten over traagwerkende servers en niet aankomende mail op dit forum ;)

FlexiLexi

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door FlexiLexi »

Ik zie hier enkele keren vermeld op dit forum dat de mensen van fitanova oplichters zijn en dat je volgens de brief van fitanova gegarandeerd die geldprijs hebt gewonnen. Zijn er ook nog mensen die die rommel gewoon eens goed lezen??? Het staat vaak een beetje verwarrend in de brief, maar er staat toch duidelijk dat je pas gewonnen hebt als je persoonlijke nummer ook klopt. en aangezien heel nederland deze folders in de brievenbus krijgt is je winkans wel heel erg klein.
Dus mensen: GEWOON NIET OP REAGEREN, JE KRIJGT NIET ZOMAAR 50000 EURO CADEAU.

FlexiLexi

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door FlexiLexi »

Oh, ja. Als je dan toch geld wil verdienen met zoiets als fitanova: Begin gewoon zelf zo´n nep bedrijfje. Blijkbaar verdient het goed.

nemelis
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jan 2005 21:52

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door nemelis »

Dat het oplichters zijn wil ik ook niet ontkennen. Dat is dus ook de reden geweest dat ik niets besteld heb (hoeft niet, staat duidelijk in de brief) en dus ook mijn rekening niet heb opgegeven bij de machtiging (immers ik heb niets besteld en ik vertrouw die lui voor geen decimeter als ik dan toch mijn rekening-nummer bij het machtiging stuk zou hebben ingevuld.

Aan M.de Jong: Heeft u al geprobeerd om het bedrag te storneren? Dan zal als alles goed gaat Fitanova vanzelf wel bij u aankloppen waarom zij het geld niet meer krijgen en dan kunt u zeggen (mits u copieën hebt van uw aangetekende brief) dat u opgezegt hebt.
Ik denk dat u daarmee in uw recht staat om te storneren.

nemelis
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jan 2005 21:52

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door nemelis »

Mischien is het nog verstandiger om eerst nog een aangetekende brief met ontvangstbevestiging te sturen.
Als zij die ontvangstbevestiging niet willen tekenen kunt u dan volgens mij ook juridisch nog gaan kijken wat de mogelijkheden zijn.

Annielieke
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 dec 2004 14:15

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Annielieke »

Ik ontvang ook regelmatig post van Fitanova. En onlangs ook nog zo'n zelfde instantie, die dezelfde procedure (loze beloftes) heeft. Blijkt echter hetzelfde postbusnr en alles te zijn!

Kan de kachel er weer mee aanmaken!

M. Henriquez

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door M. Henriquez »

Bel naar het nummer 040-230 24 84 hier wordt altijd opgenomen.
ps. :idea: Als je abonnee bent ken je telefonisch je abonnement direct stopzetten!

Amanda27

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Amanda27 »

Ook ik wordt gek van fitanova, ik ben inmiddels al zo rijk en moet al wel 10 gewonnen auto's voor de deur hebben staan......
Maar ik heb er nooit op greageerd, ten eerste omdat ik idd ook al een keer heb geprobeerd om te bellen, niks aan de lijn en ten tweede wanneer iemand een hoog geldbedrag wint zetten ze het niet groot op de buitenkant dat de post zeer persoonlijk is omdat deze persoon € 500.000 heeft gewonnen!!!!!!!!!!!!!.
Kortom, ik wordt er ook helemaal gek van.
Nu heb ik ze via de antw envelop willen melden dat ik niet meer wens nog langer post van hen te krijgen, maar ik heb inmiddeld door meerdere reaacties al vernomen dat dit geen zin heeft.

richard24
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 feb 2005 16:53

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door richard24 »

Je kunt je voor dergelijke dingen afmelden. Vooral al die geadresseerde reclame van RD. Ga naar www.infofilter.nl voer je gegevens in en je adres en telefoonnummer worden voor dat soort reclame of telefonische reclame 5 jaar geblokkeerd.

jeradimo

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door jeradimo »

Ze zullen wel erg veel geld hebben bij fitanova, want ook wij hebben al verscheidene prijzen "gewonnen". Maandelijks krijgen we post, en reageren binnen 72 uur.....ammehoela! Ook als je niet reageert, wat we uiteraard niet doen, blijf je post krijgen met "herhaalde oproep", "laatste kans" en "waarom wilt u geen geld winnen?". Als je de brief goed leest maak je eruit op dat je nog niets gewonnen hebt. Er worden meerdere prijzen uitgereikt, waaronder een prijs van 1 euro. De kans is volgens mij 100 % dat als je iets besteld hebt, dat jij dan die ene euro hebt gewonnen. Maar je wordt er wel zat van dat die rommel steeds weer in je brievenbus ligt!!

altijd al geweten

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door altijd al geweten »

u moet eerst de brief goed lezen!

bedenk dat de mensen die daar werken in zaltbommel deze allerlei op en aanmerkingen niet lezen!

behalve wanneer u er een nette brief bij doet en daarin aangeeft dat u geen gebruik meer wil maken van hun aanbiedingen.

als u dit doet wordt u uit het bestand gehaald!

er zijn mensen die schunnige brieven mee sturen met de antwoord envelop
de mensen die daar werken kunnen er niets aan doen.
of ze sturen bakstenen op in een pakket.

de prijs wordt wel degelijk uitgekeerd maar u begrijpt de kans is klein.

medewerker vitanova

Edjuh

Re: Fitanova

Ongelezen bericht door Edjuh »

Wat een onzin.
Kom er toch gewoon voor uit dat al dat prijzen gedoe een smerig middel is om onwetende mensen dure rommel en/of abonnementen aan te smeren! :twisted:

Gesloten