Uitkering gekort met 12,32 vanwege maaltijdvergoeding
Uitkering gekort met 12,32 vanwege maaltijdvergoeding
Goede middag beste mensen van dit forum.
Ik kreeg een paar dagen geleden post van de gemeente Rotterdam over mijn bijstandsuitkering.
Het gaat erom (zie bijlage) dat ik wordt gekort op mijn uitkering, omdat ik van mijn baas een maaltijd vergoeding ontvang.
Ik had in Schiedam en Nieuwerkerk aan den IJssel een bijstandsuitkering en daar werd ik niet gekort.
Nu is mijn vraag of het zinvol is om hiervoor bezwaar te maken.
Bedankt voor jullie reacties en tips!
Ik kreeg een paar dagen geleden post van de gemeente Rotterdam over mijn bijstandsuitkering.
Het gaat erom (zie bijlage) dat ik wordt gekort op mijn uitkering, omdat ik van mijn baas een maaltijd vergoeding ontvang.
Ik had in Schiedam en Nieuwerkerk aan den IJssel een bijstandsuitkering en daar werd ik niet gekort.
Nu is mijn vraag of het zinvol is om hiervoor bezwaar te maken.
Bedankt voor jullie reacties en tips!
-
witte angora
Re: Uitkering gekort met 12,32 vanwege maaltijdvergoeding
Of dat zinvol is hangt af van de voorwaarden die de gemeente stelt. Je zou dus eerst naar de voorwaarden moeten kijken, dan weet je waarschijnlijk al genoeg.
Die kan ik helaas niet vinden.
AI geeft wel een antwoord, maar ik weet niet of ik daarop kan vertrouwen.
AI geeft wel een antwoord, maar ik weet niet of ik daarop kan vertrouwen.
-
witte angora
Neem dan even contact op met je bijstandsconsulent. Die kan het je precies uitleggen. En als blijkt dat de berekening niet goed is kan ze je precies vertellen wat je het beste kan doen.
AI kun je inderdaad niet vertrouwen. Dat kan hooguit een richting geven, maar meer ook niet.
AI kun je inderdaad niet vertrouwen. Dat kan hooguit een richting geven, maar meer ook niet.
Ik ga je eerlijk vertellen:
Ik kan op 2 manieren bezwaar maken.
Digitaal en per post.
Nu komt het....
Opdat ik een briefadres heb kan ik niet digitaal bezwaar maken. Ik heb hierover al een gesprek en mail contact gehad met een dame van de klachtencommissie. ze vertelde eerst dat het aan mijn computer lag en niet aan het feit dat ik een briefadres heb. Ik heb 4 computers geprobeerd en het lukt mij gewoon niet.
Als ik bezwaar wil maken per post kost mij dat helaas geld.
Ik heb een afspraak gemaakt met iemand van sociale raadslieden.
Ik kan op 2 manieren bezwaar maken.
Digitaal en per post.
Nu komt het....
Opdat ik een briefadres heb kan ik niet digitaal bezwaar maken. Ik heb hierover al een gesprek en mail contact gehad met een dame van de klachtencommissie. ze vertelde eerst dat het aan mijn computer lag en niet aan het feit dat ik een briefadres heb. Ik heb 4 computers geprobeerd en het lukt mij gewoon niet.
Als ik bezwaar wil maken per post kost mij dat helaas geld.
Ik heb een afspraak gemaakt met iemand van sociale raadslieden.
-
witte angora
Prima om het via Sociale Raadslieden te doen. Zij kunnen eventueel ook een bezwaarschrift voor je maken. Wacht eerst dat gesprek maar even af, dan weet je meer. Het maken van bezwaar is pas stap twee. Eerst moet je er achter komen of bezwaar maken sowieso zin heeft. Als het geen zin heeft, moet je er verder geen tijd en energie meer in stoppen.
Je hebt gelijk WA!!
witte angora
vindt dit leuk
Het zijn wel inkomsten. Dus ergens is het wel terecht dat je dat gekort wordt.
Exact. Want op dat moment hoef je thuis geen eten te kopen en heb je dus minder bijstand nodig.
Waarom zou je bezwaar maken, Dagkoers? Alleen met als argument "ja maar in andere gemeentes hoefde het vroeger ook niet"?
-
Morgan le Fay
Bijstand en werken gaan zelden samen, tenzij je alles meldt/opgeeft voorafgaand aan de uitkering.
Uitvoering Participatiewet is nu eenmaal strikt.
Misschien het mutatie formulier even langsbrengen en om een ontvangststempel vragen.
Misschien maar gaan werken ipv op de maatschappij teren( en ook nog gewoon met vakantie gaan en verhuizen) .
Misschien het mutatie formulier even langsbrengen en om een ontvangststempel vragen.
Misschien maar gaan werken ipv op de maatschappij teren( en ook nog gewoon met vakantie gaan en verhuizen) .
-
juliomariner
U wilt geen kosten maken. Dus investeren in een postzegel is u te veel?
Wens u veel succes met uw bezwaar maar hier houd het voor mij op.
Wens u veel succes met uw bezwaar maar hier houd het voor mij op.
Ik werk ook knul.Morgan le Fay schreef: ↑01 sep 2025 17:44Bijstand en werken gaan zelden samen, tenzij je alles meldt/opgeeft voorafgaand aan de uitkering.
Bemoei jij je met je eigen zaken.
Jij zit hier altijd de boel op te stoken en te dwarsbomen.
Jij zit hier altijd de boel op te stoken en te dwarsbomen.
-
Morgan le Fay
Heb dit al gemeld, uitschelden is bij mij de grens.
Zelfs op dit forum krijgt een vrouw de volle laag als het gaat om beledigingen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Morgana
Prima dat je het gemeld hebt,
Hier ben ik niet mee eens. Velen zullen niet weten welke forumdeelnemer man of vrouw is; en is ook totaal niet van belang in deze discussie.Morgan le Fay schreef: ↑01 sep 2025 20:08Zelfs op dit forum krijgt een vrouw de volle laag als het gaat om beledigingen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Morgana
-
Wat-nou-weer
Bezorgen is een bijbaantje, iets dat je doet naast je studie of een echte baan. Bedrijven zitten te springen om personeel. Dan is het best vreemd dat een gezond persoon nog bijstand nodig heeft.Dagkoers schreef: ↑01 sep 2025 19:46Ik werk ook knul.Morgan le Fay schreef: ↑01 sep 2025 17:44Bijstand en werken gaan zelden samen, tenzij je alles meldt/opgeeft voorafgaand aan de uitkering.
Aygulf
, BL2
, kuklos
en juliomariner
vinden dit leuk
Uhmmm. je hebt ook een inkomen via de Participatiewet.Dagkoers schreef: ↑01 sep 2025 19:46Ik werk ook knul.Morgan le Fay schreef: ↑01 sep 2025 17:44Bijstand en werken gaan zelden samen, tenzij je alles meldt/opgeeft voorafgaand aan de uitkering.
Daar heb je plichten. Je inkomsten opleveren is dat 1 van.
Dat wordt als inkomsten gezien.
Je kan het proberen aan te vechten, maar ik denk dat je die tijd dan beter kan besteden om te gaan werken, waar dan ook.
-
witte angora
Moest meteen denken aan wat ik laatst las. Ging over een belegger die zich niet druk maakte om allerlei aftrekposten voor de belasting te verzinnen. Hij gebruikte die tijd liever om geld te verdienen. Leverde hem veel meer op.
Eigenlijk een prima nadenkertje. In plaats van je druk te maken om zaken die in verhouding een paar centen opleveren kan je je beter druk maken om zaken die veel meer opleveren. In dit geval dus: een goed betaalde baan, en dan stoppen met dat bezorgen.
En wat je met al je vrije tijd kan doen? Zoek een paar hobby's, leer je vanzelf wat meer mensen kennen, enzovoorts.
Dat is de reden dat ik eerst wil overleggen met sociale raadslieden.
Wat ik ook apart vind is het volgende:
Ik heb vaker op kamers gewoond.
Op het moment dat ik bijstand had, werd kamerhuur beoordeeld ZONDER kostendelers.
Dat was in Schiedam het geval en ook in Nieuwerkerk aan den IJssel.
Nu huur ik een kamer in Rotterdam, en wordt het toch gezien dat ik een gezamenlijke huishouding heb.
Hier heb ik wel bezwaar gemaakt.
Uitzonderingen kostendelersnorm:
de commerciële huurder/onderhuurder/kostganger of de verhuurder/onderverhuurder/kostgever die in dezelfde woning woont;
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-bijstand
Maar goed, ik ben maar een eenvoudige boeren...
Ik zal het wel weer niet bij het rechte eind hebben.
Wat ik ook apart vind is het volgende:
Ik heb vaker op kamers gewoond.
Op het moment dat ik bijstand had, werd kamerhuur beoordeeld ZONDER kostendelers.
Dat was in Schiedam het geval en ook in Nieuwerkerk aan den IJssel.
Nu huur ik een kamer in Rotterdam, en wordt het toch gezien dat ik een gezamenlijke huishouding heb.
Hier heb ik wel bezwaar gemaakt.
Uitzonderingen kostendelersnorm:
de commerciële huurder/onderhuurder/kostganger of de verhuurder/onderverhuurder/kostgever die in dezelfde woning woont;
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-bijstand
Maar goed, ik ben maar een eenvoudige boeren...
Ik zal het wel weer niet bij het rechte eind hebben.