LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ervaring met Groenewoud B.V.?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

Wie heeft ervaring met Groenewoud B.V.?

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het bedrijf Groenewoud B.V.?

Bij Groenewoud B.V. kun je beleggen in teakhout.
Het rendement is erg hoog en volgens mij is het vrij goede investering omdat Groenewoud bepaalde garanties geeft.

URL: http://www.groenewoudbv.com

Bedankt alvast voor jullie reacties.

Groet,

Antoin

Gast

Re: Wie heeft ervaring met Groenewoud B.V.?

En wat heb je aan zulke garanties? Bijv: als de tent failliet gaat kan er geen beslag gelegd worden op de grond.

Fijn, dan heb je dus je eigen stukje grond in Midden-Amerika waar je naartoe mag vliegen om een boom om te zagen. Klinkt leuk, maar je hebt er niks aan.

Gast

Waarom zou je er niets aan hebben?

Zoals je hebt kunnen lezen zijn de garanties middels een aparte stichting afgedekt.
Wanneer Groenewoud failliet gaat, blijft de stichting overeind staan.

Ik zie het probleem even niet.

Groet,

Antoin

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

Wat ik tot nu toe van al die bomenplanters in Zuid Amerika en waar ook ter wereld heb gehoord en gelezen voorspelt niet veel goeds. Als je goed in de slappe was zit en het je niets kan schelen als je een paar mille kwijt raakt, kun je de gok wagen. Ik persoonlijk trap er in elk geval niet in. Als ik al bomen wil koop ik liever fruitbomen. Levert binnen een paar jaar onbespoten fruit uit eigen tuin op. Lekker man!

Gast

En wat is de zekerheid van die Stichting?

Is er al eens een teakfonds geweest zonder problemen of failliet?

Recent heeft Tros Radar nog aandacht besteed aan een van die oplichtersfondsen, maar mensen willen gewoon belazerd blijven worden, en als het dan fout gaat gaan zeuren over misleiding en wat diens meer.

Dus advies: DOEN, dan blijft er voor programma's zoals Radar en Kassa onderwerpen om te behandelen.

(Uiteraard is bovenstaand advies ironisch bedoeld.)

Gast

4 september in kassa ging het o.a. over citrusplantages ook ergens in midden of zuid amerika. Veel gedupeerden, ze waren allemaal hun geld kwijt. Een echte financien kenner zei dat je alle rendementen die boven de 6% uitgaan ZEER krities moet bekijken.

Gast

Zoals je hebt kunnen lezen zijn de garanties middels een aparte stichting afgedekt.
Wanneer Groenewoud failliet gaat, blijft de stichting overeind staan
Da's ook fijn: dan heb je een aandeel in een stichting die een lapje grond bezit. De teakbomen krijg je er niet meer af, dus wat je over houdt is een lapje grond in Midden-Amerika, en dat levert wellicht 10 eurocent per vierkante meter op.

Veel geluk ermee! Iedereen mag gokken, ik houd je niet tegen.

Gast

En als die stichting al wat voor zou stellen, wat is dan gedekt.

Inleg per hectare EUR 24.000,==.
Daarvan gaat maar USD 5.750,== (tegenwaarde vandaag EUR 4.699,==) naar die stichting. Is nog geen 20%.
Het grootste gedeelte (80%) gaat dus al gelijk buiten die stichting om.

Tel uit je winst, sorry verlies!

Gast

Als mensen in deze onzin trappen zullen ze ook wel een lening bij becam of frisia hebben en een biostabil 2000 om hun nek. Kom maar over 23 jaar het rendement claimen van je armetierige boompje in zuid america. De investeerders zijn dan allang met iets anders bezig. Net als met de winst verdrie dubbelaar van dexia is ook hier het geld niet gratis.

Teakboy

Ongelezen bericht door Teakboy »

Reken even mee: inleg van 24.000 euro waarvan 5.000 euro naar een stichting gaat voor het onderhoud. Resteert 19.000 euro. Daarvan kopen ze de grond en planten ze de bomen. Bovendien houden ze nog wel wat over als winst, laten we zeggen 8.000 euro per hectare.

Men belooft een vaste uitkering per jaar van 12,4% ofwel bijna 3.000 euro. De vraag is waar dat geld vandaan moet komen. Pas in jaar 10 wordt de eerste tussenkap gedaan en die moet 2.600 euro opleveren. Tot die tijd maken ze dus geen geld maar keren wel 3.000 euro per jaar uit. Dat moet dus fout gaan.

Daarom even gebeld met Groenewoud en het probleem voorgelegd. Ja, zeggen ze dan, we hebben ook nog een meubelfabriek in de Oekraine en met die winst betalen we de mensen uit.

Wie gelooft in sprookjes steekt hier zijn geld in. Normale mensen gaan hard lachen om dit soort aanbiedingen!

Gast

Ik heb toch maar eens informatie aangevraagd, wilde eens weten wat het precies inhield.

Er zat een folder bij dat er ook mogelijkheden zijn om ook deel te nemen aan een garantieplan

Dit loopt 5, 7 of 9 jaar.
Bij de garanties staat dat het standaard stukje dat waarde van beleggingen kan fluctureren.
Daarbij staat echter
Wel beidt Groendewoud (of typ foutje of ander bedrijf) u de garantie voor de bedraghen welke van toepassing zijn bij een looptijd van 5, 7 en 9 jaar.

Ik ga nog maar even opzoek of zij een "financiele bijsluiter" hebben en/of ze ergens geregistreerd staan.

Gast

De Stichting Teak Verlies kan dus opgericht worden.

En dan over enige tijd klagen dat men is misleid etc.

Zo zijn alle aandelenlease drama's ook begonnen, met dat verschil:
- bij teak stort men geld, en is men het na enige tijd gegarandeerd kwijt;
- bij aandelenlease start men, om vervolgens na enige tijd bij niet-stijgende beurs een schuld te hebben, dan wel wordt uitgenodigd te betalen.

Kortom teak geeft tenminste altijd zekerheid dat men verliest.

anoniem1

Ongelezen bericht door anoniem1 »

Ik kan julli bij deze vertellen dat "gast" wel zeer positief is over de firma Groenewoudt bv. Een beetje te doorzichtig misschien?

Ik weet waar ik over praat (zie legio/dexia/hoquwin en hoe ze wel te pakken).

Twee dingen: Een hectare teak in Zuid-Amerika kost $350.
$50 voor de grond en $300 voor de plantjes (1100 stuks).
Als men hier een rendementsprognose op los laat van 10,5% heeft men na 20 jaar precies genoeg om de aanschaf terug te verdienen (plus eventuele opbrengsten uit bijkap).

Stel dat een hectare teak over 20 jaar inderdaad $250.000 waard is (bij 10,5% over €32.000), wie is er dan zo gek om het voor die prijs aan te schaffen??!!

Heeft iemand daar wel eens over nagedacht?

shamyrah

Ongelezen bericht door shamyrah »

hallo gast,

laatste aflevering van radar gemist ???
je kunt het alsnog opzoeken op radar zelf, kun je gelijk lezen hoeveel mensen hiermee de boot zijn ingegaan.

anoniem1

Ik denk, zonder te overdrijven, dat ik in de loop der jaren meer dan 1250 mensen heb weten over te halen om in teak te gaan beleggen. Gewoon via de telefoon en een hele fijne mooie brochure.....
Inlegbedrag variërend van Fl.6.000.- tot Fl.250.000.- per persoon.

Natuurlijk heb ik de uitzendingen gezien.
Ik heb me enerzijds kostelijk geamuseerd en anderzijds verbaasd over de onvolledige en deels totaal niet ter zake doende informatie over het hoe en waarom.

anoniem1

En nog eens wat.

Waar komt toch dat krankzinnige idee vandaan dat men bij een dalende beurs geld kwijt raakt?! (eerdere posting van gast).

Het is toch niet zo dat de Nederlandsche Bank NV bij een stijgende koers geld bij gaat drukken en bij een dalende het tegenovergestelde?!

Als jij geld verliest bij een koers die tegen je in loopt, is er iemand anders die dat aan je verdient! Eigenlijk heel logisch.....

Als de bank opbelt om te zeggen dat het geld op is omdat de koersen dalen is dat niet gewoon domme pech, maar een kwestie van verkeerde trades maken. Tegelijkertijd verdient de instelling een vermogen bij aan- en verkoop en op tegenovergestelde posities, die altijd ingenomen worden (hedgen).

Gast

Heeft er in Nederland de afgelopen tien jaar iemand WEL geld verdient met teakhoutinvesteringen? Ja, uiteraard, degenen die het op poten hebben gezet. Maar ook de inleggers?

peewee

Ongelezen bericht door peewee »

Het aantal gedupeerden van al dan niet tropisch hardhout-beleggingen moet inmiddels in de tienduizenden lopen. Even het rijtje af.
ECOBEL (1998)
ECO BRasil (2002)
Goodwood (2002)
Groen Invest Nederland (2003)
United Green (2004)

De Vereniging Consument & Geldzaken heeft overigens al in 1996 (dus al acht jaar geleden !!!) Minister Zalm -dat was nog tijdens Paars I, gewezen op lacunes in de toezichtwetgeving. Al deze beleggingen vallen namelijk buiten de reikwijdte van de Wet Toezicht Beleggingsinstellingen. Toezicht van overheidszijde vindt er niet plaats op deze beleggingsvormen, zoals dit wel het geval is met gewone beleggingsfondsen.

Gast

GARANTIES
De waarde van uw investering kan fluctueren, behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Wel biedt Groendewoud u de garantie voor de bedragen welke van toepassing zijn bij een looptijd van 5, 7 en 9 jaar.

Dit staat dus letterlijk op de site van Groenewoud.
Ik zou er dus maar heel goed over nadenken voordat je met hen in zee gaat.

Eventueel kun je nog bijkomende informatie aanvragen bij:

Authoriteit Financiele Markten
http://www.afm.nl

Gast

GARANTIES
De waarde van uw investering kan fluctueren, behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Wel biedt Groendewoud u de garantie voor de bedragen welke van toepassing zijn bij een looptijd van 5, 7 en 9 jaar.
In bovenstaande tekst staat Groendewoud ipv Groenewoud!!!!!
Het is dus Groendewoud die iets garandeert.
Vraag me af of dat ook zo in hun folder staat?
Wellicht toch een "kapitale" tikfout?

Gesloten