Vandaag hebben mijn vriendin en ik de shrik van ons leven gekregen. De jaarrekenning van essent. Wij leven in een appartement met een slaapkamer, niet echt groot dus.
Maar vandaag kregen wij een rekening dat lijkt op een van een compleet ziekenhuis! De rekening bedraagd maar liefs 3.113 euro. Dit zou, volgens essent, voor ons betekenen dat ons maand bedrag van 36 euro zou stijgen naar 322 euro. Hoe is dit mogelijk???
Wij hebben niet al te veel verstand van hun berekening maar zien zo al een aantal fouten.
- Groene stroom
Wij hebben geen groene stroom maar moeten wel hiervoor betalen!
- aanmalingskosten
Dit is de eerste keer dat wij deze rekening zien. Hoe kan het zijn dat wij dit moeten betalen?
Dit is het begin van een nachtmerrie want wij kunnen dit niet betalen mij vriendin is student en ik net klaar met mijn studie en nog baan zoekend!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] jaarrekening essent
Re: jaarrekening essent
€36 euro is ook wel erg weinig. Waarschijnlijk is dit de afrekening over vier jaar of zo. Een normaal maandbedrag voor twee personen in een dergelijke woning is €110 (studenten en werklozen zijn veel thuis). 48 (maanden) maal € 76 (110 - 36) = €3648. Heb je nog geluk met je €3100
Ik denk dat er wel wat mis is met je rekening. Ik en mijn partner betalen wel 100 euro per maand (is dus wel wat meer) maar wonen samen in een huis (van 3 verdiepingen) en kregen van Essent met de jaarafrekening zelfs geld terug. Het kan natuurlijk een rekening over meerdere jaren gaan. Dit kan je natuurlijk zien.
Die groene stroom mag trouwens geen verschil maken want groene stroom van Essent is net zo duur als normale stroom.
Wij zijn trouwens wel zomaar door Essent aangemeld op groenen stroom zonder dit aan te vragen of voor te tekenen. Dus misschien is dat bij jullie ook zo gebeurd, ik zou het meer even nabellen....
Die groene stroom mag trouwens geen verschil maken want groene stroom van Essent is net zo duur als normale stroom.
Wij zijn trouwens wel zomaar door Essent aangemeld op groenen stroom zonder dit aan te vragen of voor te tekenen. Dus misschien is dat bij jullie ook zo gebeurd, ik zou het meer even nabellen....
lijkt mij erg veel voor een apartement met een slaapkamer,of heb je soms een paar elektrische kachels aanstaan?
Want als dat zo dan gaat het erg hard met de meterstanden.
Want als dat zo dan gaat het erg hard met de meterstanden.