LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misbruik inbellen internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Nita Rosmolen-Versendaal

misbruik inbellen internet

Ongelezen bericht door Nita Rosmolen-Versendaal »

De laatste tijd werd bij internetten de verbinding met Planet Internet verbroken en kwam er binnen 60 sec een nieuwe verbinding automatisch tot stand....Nu blijkt,dat er iemand mijn computer automatisch inbelt op een internationaal nummer...Zo heeft het mij in 10 dagen tijd 110 euro gekost!
Gelukkig belde de KPN om te waarschuwen en heb ik deze inbelverbinding(die ik nooit zelf geinstalleerd heb) laten verwijderen..Mijn geld ben ik kwijt...U bent gewaarschuwd... :(

Gast

Re: misbruik inbellen internet

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat u op de verkeerde topic zit. Probeer het nog eens op item, internet. :arrow:

Gast

Nouja op de andere topics gaat het ook allemaal ovr onze zeker hier op het dieren topic, dus waarom niet dit bericht hier................

telefoon

Ongelezen bericht door telefoon »

ook wij zijn het slachtoffer van iemand die via onze pc inbeld,wij kregen een telefoontje van essent kabelcom dat wij een afwijkende telefoonrekening hebben.we zijn er nu achter dat de verbinding met castel verbroken word en dat er dan ingebeld word via dial.
Het nummer waar steeds heen gebeld word is 09062658002.
Wie is er ook het slachtoffer van degene die achter deze praktijken zit het kost ons nu al in 3 weken 278 euro.
Essent zegt dat ze niks kunnen doen,we hebben alle 0906 nummers laten blokkeren.
Wat kunnen we hieraan doen,het is toch niet normaal dat dit zomaar kan.
Volgens ons is dit pure diefstal,moeten we aangifte doen?
Wie kan ons tips geven welke stappen wij moeten ondernemen.
Bij voorbaat dank

Gast

Er wordt in de diverse computerbladen al jaren gewaarschuwd voor 09 dialers welke via internet op je computer geinstalleerd worden
Er zijn 2 remedies:
1- 09 nummers laten blokkeren
2- Met surfen over internet uitkijken, en regelmatig controleren of je dialer is gewijzigd, of niet meer op internet surfen.

Zelf heb ik al jaren geleden de 09 nummers laten blokkeren, het is link om een modem op je computer aangesloten te hebben en niet de 09 nummers geblokkeerd te hebben, ook als je kabel of ADSL hebt.

Rolandroland

Ongelezen bericht door Rolandroland »

0906-2658002 Toegekend Colt Telecom B.V. 7-8-2002 0906 betaalde informatienummers met een lengte van elf cijfers

is de eigenaar van deze 0906 nummer. U kunt de adres gegevens opvragen bij de Opta. Telefoon (gratis) 08000223122.

mercvrivs

Ongelezen bericht door mercvrivs »

Op je computer is een zgn "dialer"geinstalleerd.Dit zijn stiekeme
programatje's die naar dure nummers bellen.

Surf eens naar http://www.download.com
sectie "Spyware" hier staan 4 goede spyware programma's
die de dialers kan verwijderen.Als je deze programma's
regelmatig laat scannen,heb je geen last meer van "dialers"

Gast

en meestal krijgt u deze dialers van :

1 bezoeken van zgn gratis sexsites
(dievolgens de verhalen hier nooooit iemand bezoekt)
2 Gok en casini sites
3 Serial en crack zoek sites

mojimy50

Ongelezen bericht door mojimy50 »

Geachte, Ook wij zijn de dupe geworden van inbelpractijken.11september werden wij benaderd,door de kpn,of wij op de hoogte waren van een afwijkende hoge telefoonrekening.Was zeer verbaast,daar wij nooit gebruik maken van die nummers.Was dan ook met stomheid geslagen dat er werd verteld dat er o900 nummers waren gebeld.Bij nader onderzoek bleek de switch company uit rosmalen de boosdoener.Wat ik mij afvraag is het volgende:hoe is het mogenlijk dat deze malafide bedrijven een verbinding tot stand mogen brengen zonder je op de kosten te wijzen.Alles gebeurd immers achter de schermen.Wie kan mij hierop antwoord geven?Het is toch pure diefstal.Wacht in spanning reactie af,groetend eva

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Ik denk hier bij Radar al genoeg over is gezegd .
Zelf gebruik ik een ander browser Firefox daarmee zijn zulke dingen helemaal niet mogelijk .
Maar surf je met Internet Explorer dan moet je een hier :
http://www.dialerbedrog.nl/ kijken Daar staat genoeg hierover.
http://www.dialerdetect.nl/nederlands/ is om het te voorkomen.

Helemaal ongemerkt gaat het nooit als je maar alles goed in de gaat houd.Vaak is rechtsonder in de sytemtray(systeemvak) wel wat te zien wat niet goed is. Maar op je netwerkicoon ook.

A.G.Jansen

Ongelezen bericht door A.G.Jansen »

In mijn PC is een porgramma neergezet, zonder mijn toestemming, wat vrolijk belt naar 0906-0400134 wat slechts 80 eurocent per tik kost. Bij controle van mijn kpn nota blijkt dat het bijna 1 uur lang ( 50 € ) haar hete adem en zwoele stem door mijn pc heeft laten dwalen. Helaas geen beelden, dan had ik van mijn geld nog van kunnen genieten?! Het is niet mogelijk om achter de eigenaar te komen van dat nummer. Graag stuur ik hem een factuur om al die door hem veroorzaakte ellende te kunnen verhalen. Kan iemand mij misschien helpen. Even voor de goede orde, ik ben er niet op uit om stampij te maken bij die firma, maar wil het wel aan de kaak stellen zodat andere mensen gevrijwaard blijven van dit soort praktijken.

AJ

Gast

oplossing 1: zorg dat je je computer goed dichttimmert: firewall, virusscanner, anti spyware programma, anti spam programma.

oplossing 2: kom niet op 'duistere' (netjes uitgedrukt) sites. Als je de gewone sites zoals www.trosradar.nl bezoekt krijg je echt geen ongevraagd programma's op je computer geinstalleerd.

oplossing 3: open geen, ik herhaal GEEN mail van mensen die je niet kent. Bijlages al helemaaaaaaaal niet.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Het is soms erg moeilijk om voor de gemidelde internetter onderscheid te maken wat duistere sites zijn .
Die luchtfoto site was er één van maar er zijn er nog veel meer die op het eerste gezicht er niet verdacht uit zien.
http://www2.webwereld.nl/nieuws/reactie ... l?id=18985
Je kan alleen sites van de publieke omroepen gaan bezoeken maar soms wil men wel eens wat meer informatie.

I.E is niet veilig .Na het bekende phishing verhaal is er ieder keer wat anders mee.

Scriptkiddy

Ongelezen bericht door Scriptkiddy »

Het is heel vervelend. Maar als u inbelt via een ander nummer dan van de isp, dan gebruikt u officieel niet meer het abonnement van die isp. Met inbellen pleegt u eigenlijk in feite een telefoontje, maar dan met de pc. De KPN (of een ander telecombedrijf) is niet verantwoordelijk, wanneer vanaf uw huis een nummer gedraaid wordt.
Wat u eigenlijk moet doen is een goede firewall installeren, met een virusscanner. Daarnaast zijn er verschillende spyware progamma's zoals: spyware, ad-aware, cwshredder. Gebruikt u deze alstublieft minimaal 1 keer per week.
Dit is namelijk van belang, u, als klant, blijft verantwoordelijk voor al het telefoonverkeer dat vanaf uw huis gepleegd wordt. Ook al wilt u zo'n nummer niet bellen.
Vergelijk het maar dat als u een kind heeft dat stiekem veel naar zijn of haar vriend(innet)je belt. Ook die kosten moet u betalen, ondanks dat u misschien niet heeft gewild dat er gebeld wordt. U wordt egacht zelf uw telefoon/pc tegen zulk misbruik te beschermen.

succes ermee!

M.Burger

Ongelezen bericht door M.Burger »

Geachte heer jansen,

Ik weet niet of u inmiddels weet aan wie het 0906-0400134 behoort, maar deze is eigendom van MCI Worldcom. Deze organisatie kan u verder helpen.
Mocht u nog meer nummers willen opvragen dan kunt u dat op de website van de opta. De opta geeft deze nummer nml uit, ook klachten kunt u daar kwijt.

succes

Duff

Ongelezen bericht door Duff »

Controleer altijd in Outlook Express onder extra in de menubalk of daar de door u gewenste inbelverbindinr staat. Onder opties hieronder verbinding aanklikken dan bij bovenste regel waarschuwen bij overschakelen naar andere inbelverbinding vinkje plaatsen en het probleem is opgelost!

Gesloten