Pagina 1 van 1

Geen ticket in fysieke Bershka winkel

Geplaatst: 22 dec 2025 15:58
door Mienepien
Ik was vandaag bij de Bershka in Leiden en kreeg daar na aankoop geen papieren ticket mee. Het ticket moest op mijn Bershka pas (die ik niet heb) of via mijn telefoonnummer. Mag dit zomaar? Het lijkt mij een onnodige inbreuk op de privacy.

Re: Geen ticket in fysieke Bershka winkel

Geplaatst: 23 dec 2025 09:41
door Morgan le Fay
Door gebruik te maken van het internet is uw privacy al naar de vaantjes.
Om hier een topic te starten is om uw email adres gevraagd en daar zit een IP adres aan vast en dat is weer met techniek na te gaan waar dat vandaan komt.
Geen kassarollen scheelt weer afval.

Re: Geen ticket in fysieke Bershka winkel

Geplaatst: 23 dec 2025 09:53
door witte angora
Met een ticket bedoel je een aankoopbon, neem ik aan? En waarom zou dit niet mogen? Zoveel aankoopbonnen worden via de mail verstuurd...

Re: Geen ticket in fysieke Bershka winkel

Geplaatst: 23 dec 2025 09:57
door StevieNL81
Als je betaalt kan je afgifte van een kwitantie vorderen, tenzij je wederpartij een redelijk belang bij heeft om geen kwitantie te geven', zegt hij. 'Je hoeft dus niet te accepteren dat die kassabon per mail komt.'
Daarom dus.

Maar vervolgens:
Wil het bedrijf in kwestie toch geen bon geven? 'Dan zou ik erop aandringen dat je toch die kassabon krijgt. Krijg je die niet, dan koop je het ergens anders.'
Je kan het dus moeilijk afdwingen.

https://radar.avrotros.nl/artikel/moet- ... even-34452

Re: Geen ticket in fysieke Bershka winkel

Geplaatst: 23 dec 2025 15:18
door rwolters
Wellicht hebben ze dit ingevoerd omdat er teveel bonnen die op thermopapier waren geprint onleesbaar waren geworden en mensen daarover gingen klagen. Als je het elektronisch krijgt vervaagt de bon in ieder geval niet. Wel zo handig voor garantie.