LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] precario heffing op waterleiding van pwn Zaanstad

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
bobie

precario heffing op waterleiding van pwn Zaanstad

Ongelezen bericht door bobie »

Dit is een steel belasting bedacht door een geflipte wethouder van zaanstad
De pwn stuurt elke zaandammer een rekening van 36 euro van af 2003
het is toch belachlijk voor woorden dat deze gemeente dit zomaar kan doen
Radar doe hier iets aan
Bij voorbaat zal ik deze rekening weigeren te betalen en raad iedere zaandammer aan dit ook te doen
dus bij de volgende verkiezing. deze wethouder is van de VVD dus niet meer op deze partij stemmen

Gast

Re: precario heffing op waterleiding van pwn Zaanstad

Ongelezen bericht door Gast »

Het wordt nog leuker met PWN.

Ik heb een rekening gekregen van de PWN. Hierin wordt ik gevraagd om even precarioheffing te betalen vanaf 1-1-2003 t/m 1-8-2004.
Op zich valt dit nog wel mee, alleen ik woon pas vanaf 3 mei 2004 in mijn huidige woning.
Uiteraard bezwaar aangetekend. Na enige briefwisseling met PWN komt er als reactie, dat de heffing toch betaald moet worden (volledig) omdat het kosten voor PWN zijn voor dit jaar. Hierbij heeft PWN een "peildatum" gekozen (te weten 1 augustus 2004).

Hierbij deelt PWN ook mee dat ze geen oude gegevens van bewoners hebben. (overigens ontvangt de vorige bewoner een dag na de laatste brief van PWN zijn eindafrekening).

Is hier nog iets aan te doen?
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij in Kassa al geweest.
Gemeentes verspillen te veel en daarvoor moet de burger dokken.
EX-Bestuurders die van hun wachtgeld genieten .
Hier ook te veel drempels en dan is het geld op.

Ja de VVD .Een hoop woorden en weinig daden .En als het even kan pak de burger maar weer. Mijn hoop is nog op oppsitiepartijen die echt het willen veranderen.Niet van de PVDA want dat is allemaal eender.

M.Dekker

Ongelezen bericht door M.Dekker »

Geachte redactie.
Hier bij zou ik graag willen reageren op het onderwerp Precario PWN Zaanstad .
Daar wij per 1 Mei 2004 een zelfstandige woonruimte hebben worden wij aangeslagen voor de precario 2003.
Hier heb ik met PWN regelmatig contact gehad en dat is tot op heden niet tot een bevredigend resultaat gekomen .
Daar wij van mening zijn dat PWN per jaar behoord te factureren en dus niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor het jaar 2003.
Ook het feit dat PWN nalatig is geweest met het tijdig in rekening brengen van de genoemde precario 2003 aan de voormalige bewoner lijkt het ons vreemd dat wij voor de fouten van PWN moeten betalen .
Gaarne zouden wij aan u willen vragen wat onze mogelijkheden zijn in deze .
Het gaat ons niet zo zeer om het bedrag maar om het principe .

A.Klous

Ongelezen bericht door A.Klous »

Ook ik heb bezwaar gemaakt tegen de precario omdat ik pas vanaf 21 april 2004 een woning in Zaanstad bezit.

Echter zonder succes, volgens pwn moet je maar betalen anders wordt je afgesloten.

Het probleem is dat je nergens bezwaar kunt maken, ik heb de consumentenbond en de ombudsman een brief gestuurd maar die kunnen er niets mee.

Intussen heb ik mijn deel betaald en dat is 5,50 euro, het lijkt erop dat dit gaat uitdraaien op afsluiting en daarna een rechtzaak.

Van de pwn verwacht ik geen medewerking, en ik ga deze week advies vragen bij de rechtbijstand.

1 ding is zeker ik zal dit onrecht tot het eind aanvechten.

Gesloten