Geen terugbetaling annulering Waylon Ahoy
-
Rogerwaters
Geen terugbetaling annulering Waylon Ahoy
Duizenden mensen zijn gedupeerd doordat Ticketpoint de tickets niet terugbetaling. Het concert van Waylon in Ahoy is geannuleerd. We kregen eerst maanden geen bericht. Vorige week kregen we een mail van Ticketpoint dat ze niet verantwoordelijk zijn. Ze verwijzen naar Entertainment networks dat failliet blijkt te zijn. Waylon zelf reageert ook niet hierop in de media. Graag oppakken in een uitzending.
Re: Geen terugbetaling annulering Waylon Ahoy
Volgens mij is hierover al een discussie gaande op Kassa.
Is dit onder het mom laten we het hier ook proberen?
Is dit onder het mom laten we het hier ook proberen?
Heeft u betaalt met uw creditcard, neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.
Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of neem contact op met een deurwaarder.
Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of neem contact op met een deurwaarder.
Leuk om te zien dat ook Roger Waters op de kleintjes let, al had ik er geen Waylon fan in gezien.
Uitleg van Ticketpoint ziet er op zich wel logisch, al heb ik niet de voorwaarden door geplozen om te controleren of het wel echt klopt. Lijkt een beetje op het 'platform' model dat je Bol.com e.d. ook ziet hanteren.
https://klantenservice.ticketpoint.nl/n ... lertijden-
Uitleg van Ticketpoint ziet er op zich wel logisch, al heb ik niet de voorwaarden door geplozen om te controleren of het wel echt klopt. Lijkt een beetje op het 'platform' model dat je Bol.com e.d. ook ziet hanteren.
Ticketpoint is toch wel een oude bekende hier op het forum,
uitgaan-entertainment-f21/ticketpoint-g ... 00562.html
Ze staan overigens ook op trustpilot, al is de bedrijfsomschrijving een beetje vaag:
https://nl.trustpilot.com/review/ticketpoint.nl
uitgaan-entertainment-f21/ticketpoint-g ... 00562.html
Ze staan overigens ook op trustpilot, al is de bedrijfsomschrijving een beetje vaag:
https://nl.trustpilot.com/review/ticketpoint.nl
Ik vraag me af of uitsluiten van aansprakelijkheid in de voorwaarden stand gaat houden bij een rechter. Dat is immers een beding wat op de "grijze lijst" staat.Cro schreef: ↑24 feb 2026 16:04Uitleg van Ticketpoint ziet er op zich wel logisch, al heb ik niet de voorwaarden door geplozen om te controleren of het wel echt klopt. Lijkt een beetje op het 'platform' model dat je Bol.com e.d. ook ziet hanteren.
Met deze manier van kaartverkoop wordt de consument eigenlijk gedwongen tot 100% vooruitbetaling, en is er geen enkele zekerheid. En worden fans geldschieter.
Als het bij bijvoorbeeld Bol mag, waarom zou het dan hier niet kunnen. Mits natuurlijk de voorwaarden op orde zijn, zoals ik al aangaf, ik heb ze niet doorgenomen. Zoals ze het uitleggen sluiten ze immers voor zover ik kan zien aansprakelijkheid niet uit voor overeenkomsten die ze aangaan, maar claimen ze aan juridisch gezien geen onderdeel te zijn van de overeenkomst waaruit aansprakelijkheid zou voortvloeien jegens de consument in dit geval. Iets dat je bij zo'n beetje alle marktplaatsen op Internet tegenwoordig ziet.16again schreef: ↑25 feb 2026 08:00Ik vraag me af of uitsluiten van aansprakelijkheid in de voorwaarden stand gaat houden bij een rechter. Dat is immers een beding wat op de "grijze lijst" staat.Cro schreef: ↑24 feb 2026 16:04Uitleg van Ticketpoint ziet er op zich wel logisch, al heb ik niet de voorwaarden door geplozen om te controleren of het wel echt klopt. Lijkt een beetje op het 'platform' model dat je Bol.com e.d. ook ziet hanteren.
Met deze manier van kaartverkoop wordt de consument eigenlijk gedwongen tot 100% vooruitbetaling, en is er geen enkele zekerheid. En worden fans geldschieter.
Daarnaast ken ik, behalve bij verkoop aan de deur, niet echt een model waarbij de consument de tickets niet altijd 100% vooruit betaald. Een risico op bijvoorbeeld faillissement heb je op die manier altijd, tenzij je dus altijd je kaarten op de dag van het evenement aan de deur koopt. Maar bij evenementen die uitverkopen (regelmatig binnen enkele ogenblikken na start verkoop) zal dat natuurlijk niet werken. Ik ken geen (online) ticket verkopers waar je een kaartje kan kopen met bijvoorbeeld 50% nu en 50% aan de deur.
Een kaartverkoper als ticketpoint kan natuurlijk wachten met het doorsluizen van het geld, tot de dag van het evenement. Bij kaartverkoop op de dag van het evenement is het geld ook niet eerder binnen.Cro schreef: ↑25 feb 2026 09:17Daarnaast ken ik, behalve bij verkoop aan de deur, niet echt een model waarbij de consument de tickets niet altijd 100% vooruit betaald. Een risico op bijvoorbeeld faillissement heb je op die manier altijd, tenzij je dus altijd je kaarten op de dag van het evenement aan de deur koopt.
Dat zou mogelijk kunnen, al lijkt dat me niet gebruikelijk in die branche gezien de 'up front' kosten die iedere organisator heeft bij dat soort evenementen die normaliter betaald worden vanuit de voorverkoop (dit is ook waarom als het misgaat, het kopen in de voorverkoop voor de consument over het algemeen nadelig uitpakt. Maar dat maakt niet dat de consument dan niet alsnog 100% vooruit heeft betaald bij koop van de tickets.16again schreef: ↑25 feb 2026 10:11Een kaartverkoper als ticketpoint kan natuurlijk wachten met het doorsluizen van het geld, tot de dag van het evenement. Bij kaartverkoop op de dag van het evenement is het geld ook niet eerder binnen.Cro schreef: ↑25 feb 2026 09:17Daarnaast ken ik, behalve bij verkoop aan de deur, niet echt een model waarbij de consument de tickets niet altijd 100% vooruit betaald. Een risico op bijvoorbeeld faillissement heb je op die manier altijd, tenzij je dus altijd je kaarten op de dag van het evenement aan de deur koopt.
Waarbij je dan potentieel ook nog het risico loopt dat de tussenpartij simpelweg nalaat af te dragen of failliet gaat, en als die dan niet correct werkt met een derdengeld constructie worden de problemen dan nog groter, want dan sta je met je ticket aan de deur en mag je er niet omdat er niet afgedragen is door de tussenpersoon. Of je moet je ticket nogmaals kopen als ze er op tijd achter zijn. Of je dat nu moet willen....
Als je alleen vanuit de theorie denkt klopt dat. Maar bij een evenement als een concert zitten vrijwel alle kosten aan de voorkant, en worden geleverd door veel kleinere leveranciers die niet maanden op hun geld kunnen wachten. Maar ook Ahoy zal een flink deel van de zaalhuur vooraf willen hebben. Als alle kaarten aan de kassa verkocht zouden worden oude dag van het evenement, zou het geeneens georganiseerd kunnen worden want dan is er geen geld.16again schreef: ↑25 feb 2026 10:11Een kaartverkoper als ticketpoint kan natuurlijk wachten met het doorsluizen van het geld, tot de dag van het evenement. Bij kaartverkoop op de dag van het evenement is het geld ook niet eerder binnen.Cro schreef: ↑25 feb 2026 09:17Daarnaast ken ik, behalve bij verkoop aan de deur, niet echt een model waarbij de consument de tickets niet altijd 100% vooruit betaald. Een risico op bijvoorbeeld faillissement heb je op die manier altijd, tenzij je dus altijd je kaarten op de dag van het evenement aan de deur koopt.
Ik zou juridische hulp inschakelen. Om welk bedrag gaat het.
Buiten het feit dat binnenkomen met een QR code vele malen sneller gaat dan betalen voor het ticket bij de kassa. 1000 mensen in korte tijd binnen laten lukt dan niet meer.
-
Angelique020378
Zojuist onderstaand bericht ontvangen per mail;
Bericht aan ticketkopers Waylon's Top 1000 Allertijden
Beste ticketkoper,
Met spijt moeten wij u informeren dat Entertainment Networks B.V., de organisator van Waylon's Top 1000 Allertijden, op 27 januari 2026 heeft besloten het faillissement aan te vragen.
Wat betekent dit voor u?
Entertainment Networks B.V. verkeert in een ernstige financiële noodsituatie en kan haar verplichtingen niet langer nakomen. Dit betekent helaas dat het concert niet zal plaatsvinden zoals gepland.
Uw ticket en terugbetaling
De afhandeling van uw ticket en eventuele terugbetaling zal plaatsvinden via de curator die door de rechtbank zal worden benoemd zodra het faillissement is uitgesproken. U ontvangt hierover te zijner tijd nadere informatie.
Wij adviseren u vooralsnog geen actie te ondernemen. Zodra de curator is benoemd, zult u worden geïnformeerd over de procedure voor het indienen van uw vordering.
Onze excuses
Wij betreuren deze situatie ten zeerste en begrijpen uw teleurstelling. Ondanks alle inspanningen om het evenement doorgang te laten vinden, is dit helaas niet gelukt.
Met oprechte excuses,
Entertainment Networks B.V.
Bericht aan ticketkopers Waylon's Top 1000 Allertijden
Beste ticketkoper,
Met spijt moeten wij u informeren dat Entertainment Networks B.V., de organisator van Waylon's Top 1000 Allertijden, op 27 januari 2026 heeft besloten het faillissement aan te vragen.
Wat betekent dit voor u?
Entertainment Networks B.V. verkeert in een ernstige financiële noodsituatie en kan haar verplichtingen niet langer nakomen. Dit betekent helaas dat het concert niet zal plaatsvinden zoals gepland.
Uw ticket en terugbetaling
De afhandeling van uw ticket en eventuele terugbetaling zal plaatsvinden via de curator die door de rechtbank zal worden benoemd zodra het faillissement is uitgesproken. U ontvangt hierover te zijner tijd nadere informatie.
Wij adviseren u vooralsnog geen actie te ondernemen. Zodra de curator is benoemd, zult u worden geïnformeerd over de procedure voor het indienen van uw vordering.
Onze excuses
Wij betreuren deze situatie ten zeerste en begrijpen uw teleurstelling. Ondanks alle inspanningen om het evenement doorgang te laten vinden, is dit helaas niet gelukt.
Met oprechte excuses,
Entertainment Networks B.V.
Laatst gewijzigd door Angelique020378 op 06 mar 2026 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.