Integratie/overname OpenBank door Santander

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
witte angora

Integratie/overname OpenBank door Santander

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmorgen kreeg ik een mail van Santander. Het komt er op neer dat OpenBank, dat al eigendom is van Santander, geïntegreerd wordt in Santander. De mail ging er - als ik het goed heb begrepen - over dat er straks nog maar één bankvergunning is, en dat klanten niet meer onder twee afzonderlijke depositoregelingen vallen, maar onder één depositoregeling. Dat is dus uiteraard alleen een probleem als je bij beide banken een rekening hebt, en het totaal hoger is dan een ton.

Helaas wist ik tot nu toe helemaal niets over die integratie, dus dat kwam een beetje rauw op mijn dak vallen. De vragen:

- Is het al langer bekend dat beide banken gaan integreren?
- Het merk OpenBank blijft, als ik het goed heb begrepen. nog wel bestaan. Hoe gaan beide banken er straks uitzien, c.q. wat is hun doelgroep, c.q. welke activiteiten gaan ze ontplooien?
- Kan je straks OpenBank nog steeds als betaalrekening gebruiken? Zo niet, wat gebeurt er dan met je rekening bij OpenBank?
- Is het straks nog mogelijk bij beide banken een spaarrekening en/of een depositorekeing aan te houden?
- Is het straks nog mogelijk bij OpenBank te beleggen? Hoe zit het dan bij Santander? Die heeft volgens mij de mogelijkheid niet, daar kan je enkel sparen en deposito's aanhouden.
- Welke gevolgen heeft de integratie nog meer voor Nederlandse klanten?
- Zijn er nog andere dingen die Nederlandse klanten zouden moeten weten?

Morgan le Fay

Re: Integratie/overname OpenBank door Santander

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ben even aan het spitten geweest en kom tegen dat dit in oktober 2025 al in de planning zat.
https://www.santander.com/en/press-room ... -customers
Heb verder geen andere info omtent voorwaarden ed.

Plaats reactie