LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De schaamte voorbij!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
RobR

De schaamte voorbij!

Ongelezen bericht door RobR »

In dit forum zijn al meer dan 25000 reacties van gedupeerden die via dit medium steun en hulp zoeken om met hun leed te kunnen omgaan.
Er zijn echter vele duizenden mensen die deze weg niet kennen, die geen computer bezitten of er niet mee kunnen omgaan.
Dit geldt ook voor de ouders van een kennis van mij die evenals zovelen een aantal Legio lease contracten hebben afgesloten om wat te kunnen sparen voor de oude dag.
Dit echtpaar zit nu met een restschuld van €120.000,=!
Zij hebben inmiddels ook het Dexia aanbod gekregen en hebben, helemaal ten eide raad, beiden het contract ondertekend. Ze zijn beiden voor in de zeventig en schaamden zich om er mee naar buiten te komen en hadden ook niet de mogelijkheden om zich hierover te informeren.

De lease contracten zijn door de echtgenote aangegaan en
de echtgenoot wist er toen niets van.

Zij moeten nu 10 jaar lang een voor hun ongekend hoge maandelijkse aflossing betalen en zijn de wanhoop nabij.

Hoe schaamteloos van Dexia dat zij voor deze mensen hun oude dag voorziening omzeep hebben gebracht !

Mijn vraag hier in dit forum aan iedereen die denkt wat te kunnen helpen: wat kunnen deze mensen nog ondernemen?.

Zou het nog mogelijk zijn om via egaalease alsnog hun contracten nietig te verklaren ?

Kees

Re: De schaamte voorbij!

Ongelezen bericht door Kees »

Ja.

info

Ongelezen bericht door info »

alsnog naar een advocaat gaan en snel dit kost minder dan de aflossing aan Dexia kijk eens op www.rechten.nl

info

Piep

Ongelezen bericht door Piep »

Beste Rob,

Dit is een heel erg voobeeld!

Het vervelende is wel dat als de mensen die je noemt beiden het zogenaamde Dexia-voorstel hebben getekend, er geen weg terug is. Ze hebben dan namelijk ook aangegeven Dexia te vrijwaren van welke rechtsvervolging dan ook!

Vervelend, maar waar. De schande voorbij.

Piep

...en schande natuurlijk!

Piep

jemig, wat is er aan de hand? Bedoel natuurlijk schaamte.

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Best Rob R,
Door ondertekening en acceptatie van het aanbod hebben deze mensen inderdaad afstand gedaan van hun recht tot procederen. Dat staat duidelijk in het aanbod bij mijn weten en daarover is ook in de media (krant en TV) veel gezegd dus een beroep op dwaling m.b.t. het tekenen van het aanbod zit er niet echt in vrees ik.
Tenzij Dexia hen op een of andere aantoonbare wijze heeft gedwongen tot het accepteren van het aanbod of misbruik heeft gemaakt van omstandigheden i.z.v. artikel 3:44 BW. Dat zou je met een advocaat moeten uitzoeken.
Misschien dat indien er met tussenpersonen is gewerkt die het slecht hebben gedaan in informatie opzicht en zo er nog een actie uit onrechtmatige daad tegen die tussenpersonen mogelijk is om (een deel van) de schade te verhalen, maar dat is iets om voor te leggen aan een advocaat.
Sterkte,
Groet, Sara

..

Ongelezen bericht door .. »

nog eens

Hans2

Ongelezen bericht door Hans2 »

Voor alle gedupeerden is de "overhaaste reactie" van Dexiabank toen ze in de gaten hadden dat ze voor een groot financieel debacle zouden komen te staan na overname van de bank Labouchere een ramp.

Deze overhaaste reactie in de vorm van het "Dexia aanbod"
heeft vooral mensen getroffen die bijvoorbeeld niet over een computer met internet beschikken. Onwetende mensen
die zich niet zoals velen ,zich hebben kunnen informeren via bijvoorbeeld dit forum., of andersinds achterlijk werden gehouden door te informeren bij de Dexiabank hoe dat nu zat?
Nou dat wisten ze bij de bank wel, het aanbod wat tenslotte uit menslievensheid ontstaan.Gewoon tekenen!!
Mensen die getekend hebben die geen feedback hebben gehad met anderen,die thuis met elkaar hebben moeten afwegen wat het goede was om te doen na de overval van Dexiabank met hun aanbod daarvan zijn er misschien velen, vooral ouderen.

Rob als je zo,n hoge restschuld hebt, is ook de inleg hoog geweest.
Hoeveel oude mensen zijn misschien zo gepakt. Mensen die
veel gespaard moeten hebben om zo'n bedrag in te kunnen leggen.
Maar hoe overleg je zo iets met je omgeving als je zo oud bent? Niet iedereen kan dat. De oudjes die jij kent zijn
echt door Dexia voor het blok gezet, terwijl hun contracten met zeer grote waarschijlijkheid ook door misleiding tot stand zijn gekomen.
Want welk product je ook maar onder de loep neemt, het blijken toch allemaal wanproducten die aan de man gebracht zijn.
SCHANDE! Een wanreclame ook voor de Dexiabank.
Dirk Bruneel dreigt een ieder die naam van de bank een slecht imago toebrengt aan te klagen.
Als er een is die zijn eigen bank in het openbaar loopt te besmeuren is hij het zelf wel.
Heel triest voor deze oude mensen, ze hebben het niet verdiend zo op hun oude dag behandelt te worden.
Hellaas zat het Dexia aanbod wel zo in elkaar, dat er bijna geen weg meer terug is.
Politieke ruchtbaarheid is nog een manier.
Dexiabank is volgens mij nog steeds bezig zich op gladde ijs te begeven in de rol van schuldsaneerder.
Daarnaast speelt de bank gewoon voor eigen rechter, en kan dat voorlopig blijven doen, gezien ook de politieke ontwikkelingen in ons land.
Rob even triest is het natuurlijk dat je bijvoorbeeld als jong gezin getroffen wordt door zo'n financiële ramp, met nog opgroeiende kinderen, die je nog wilt laten studeren.

Peter2

Ongelezen bericht door Peter2 »

Beste Rob,

Ik heb een idee mail dit verhaal eens naar de SP en vraag daar eens of ze wat voor deze mensen kunnen doen? Het is weer een criminele actie van dexia kan dexia niet eens meer met hoofd letter tikken zover ben ik al.

Peter

Peter2

Ongelezen bericht door Peter2 »

Beste Rob,

Zie dat Hans 2 het nog beter onder woorden heeft gebracht wat ik niet kan sta daar ook achter.

Peter

Sara Etty

Probleem in deze blijft helaas toch dat a. het aanbod van Dexia duidelijk as over afstand van rechten tot procederen etc. tegen Dexia en b. dat niet zo zeer het internet, maar de gangbare en voor een ieder bereikbare media hier wel aandacht aan besteed hebben.
Deze mensen hebben getekend, wetend wat voornoemde consequenties waren en daar doe je dus niets meer aan meen ik. Dat laat onverlet zoals gezegd een eventuele actie uit onrechtmatige daad tegen eventuele tussenpersonen indien hierbij betrokken. Het aanbod disculpeert die personen immers niet.

Hans2

Beste Sara,
Jij reageert vanuit een juridische optiek.
Je hebt je ook bewust juridisch verder ingelezen in de materie die speelt.

Sara ik heb naar aanleiding van het Dexiaaanbod in februari 2003 telefonisch contact gezocht
met de Dexiabank en mij van de domme gehouden, ook toen ik na het inspreken van mijn naam hoorde dat het gesprek werd opgenomen.
Ik heb gewoon om informatie gevraagd, in een toonzetting waarop ik mij iets dommer voordeed dan ik was. Er werd mij verteld dat de bank in onderhandelingen was geweest met de stichting leaseverlies, dat er met de stichting niet tot een akkoord was te komen door te extreme eisen van de stichting.
Het Dexia voorstel was er om de mensen tegemoet te komen, de bank was tot niets verplicht.
In mijn situatie werd gesteld dat ingaan op het Dexiaanbod de optie was om financiële
problemen in de toekomst voor te zijn.
De bank heeft een speciaal telefoonnummer geopend en ik kon altijd terug bellen voor nadere informatie.

T.a.v. de bejaarde mensen die getekend hebben, zij hebben waarschijnlijk ook misschien wel een beetje in paniek” te snel” op het aanbod gereageerd.
Wat een toestand als je misschien al jaren samen bent en een van de partners heeft zich er in laten luizen Ik veronderstel helemaal niet op die leeftijd ga je je lek en gebrek zomaar vanzelfsprekend niet naar buiten brengen, dat houd je binnenskamers volgens oude normen.

Wat mij ook bezig houd ten aanzien van het volledig in de war gooien van het leven van mensen op oudere leeftijd is…….. wat ethisch nog wel en wat niet door de beugel zou kunnen.
Ethiek en ethisch denken is gericht op het bevorderen van het welzijn van de mensen.
Deze zaken zouden nog weer eens politiek aangekaart moeten worden.
Bovenstaand verhaal kan helemaal niet, mag helemaal niet.

15 jaar geleden was het een schande als je als boeken club slecht ziende bejaarden een contact aanpraatte van 3 boeken voor 10 gulden, en de mensen zaten daar dan aan vast voor één jaar. Dat kwam bij de ombudsman op de televisie
Nu hebben wij het over oudjes die voor 120000 Euro(±265000 gulden) de boot in gaan.

Mensen met geldzorgen komen in een hel terecht, ze staan er mee op en gaan er mee naar bed.
SCHANDE dat dit allemaal kan zonder dat er politiek wordt ingegrepen.Rob ik zou dit zeker nog weer eens onder de aandacht brengen van Agnes Kant van de SP [email protected]

Hans2

Sara Etty

Los van andere kanttekeningen die ik zou kunnen maken, de ombudsman is alleen voor zaken tussen overheid en buregers, dus die boekenclub zal daar niet in behandeling genomen zijn.

Hans2

mischien het leeftijdsverschil
Ik bedoelde het televisieprogramma "de ombudsman"van de vara met Frits Bom.
Hierin werd ±15 jaar geleden dit item "ledenwerving
van boekenclubs" aandacht aanbesteed.

Ozzie

Ongelezen bericht door Ozzie »

Ik herinner me dat de Vara een consumentenprogramma had dat de ombudsman heette. Volgens mij is later de huidige ombudsman door ontstaan.

lease hater

Ongelezen bericht door lease hater »

maar we moeten er wal aan denken dat dexia alleen de problemen heeft overgenomen, we moeten onze haat richten op legio, niet die mensen bij het aanbod callcenter

Marie-Louise

Ongelezen bericht door Marie-Louise »

hans, jouw reactie aan Rob raakt mij recht in het hart, dit is de spijker op de kop wat betreft dexia intriges hebben teweeggebracht. Het is een schande dat het zo ver is gekomen en dat in de Media nog regelmatig wordt gesproken over teleurgestelde beleggers, terwijl hier juist sprake is van eerzame spaarders die door Dexia zijn misleid. Er zou eigenlijk en zwartboek moeten worden samengesteld om de politiek te laten zien dat het hier een sociaal desaster betreft.

Marie-Louise

Hans2

Voor Rob
Help die oudjes!
Aan de geachte kamerleden:

[email protected]
[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]

Frans

Ongelezen bericht door Frans »

Heel goed dat dit echtpaar het aanbod heeft getekend. Zo kunnen ze in ieder geval proberen in aanmerking te komen voor de hardheidsclausule (waar niemand hier op het forum het over heeft!!). Deze regeling is heel coulant en zal voor deze mensen misschien uitkomst bieden.

Gesloten