Huiskes kokkeler

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Reinier1969

Huiskes kokkeler

Ongelezen bericht door Reinier1969 »

Onze auto heeft een verplichte terugroepactie bij Huiskes Kokkeler in Aalten ondervonden. Nadat deze was uitgevoerd vertoonde de auto problemen. Het overschakelen van de elektromotor naar de benzinemotor gaat gepaard met een grote schok. Direct weer teruggegaan naar Huiskes Kokkeler. Nadat ze een uitgebreid onderzoek hadden gedaan kwamen ze tot de conclusie dat er een accumodule kapot was gegaan. Deze werd vervangen maar het bracht geen resultaat. Wederom teruggegaan, ik begrijp ook niet waarom ze zelf niet de constatering hadden gedaan dat het niet geholpen had. Nu moesten ze van minimaal 5 acculadingen de rijgegevens van bijhouden. Nadat wij na ruime een week nog niets van Huiskes kokkeler hadden vernomen hebben wij zelf contact opgenomen. De auto had wederom weer een accumodule kapot. Deze module werd vervangen en wederom was het euvel nog steeds aanwezig. Omdat ik graag wilde weten wat ze in die week hadden uitgevoerd heb ik de track en trace uitgelezen. Nu blijkt dat de auto is ingezet voor veel prive doeleinden zoals sporten met vrienden en boodschapen doen met het gezin. Dit lijkt mij niet helemaal een juiste handeling.
Het probleem is na 5 maanden nog steeds aanwezig en Huiskes Kokkler zegt nu dat ze niets meer kunnen doen dat dit rijgedrag bij de auto hoort.
Daardoor zijn wij op zoek gegaan naar een andere dealer, deze wist het probleem met 15 min. te achterhalen.
Het probleem was dat Huiskes Kokkeler 2 van de 8 modules had vernieuwd waardoor de accu uitbalans raakt en de computer verkeerde informatie krijgt.
Buiten dat de handelswijze van Huiskes Kokkler niet netjes is , is het ook nog ondeskundig. Wie heeft er meer negatieve ervaring met Huiskes Kokkeler en/of accu's van Hybride of elektrische auto's

J. Deltoer

Re: Huiskes kokkeler

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dank u voor uw bericht. Geen ervaring met Huiskes Kokkeler in Aalten. Ben in de markt voor een nieuwe auto, maar dit bedrijf sla ik graag over. Wat een prutsers, wat totaal onprofessioneel gedrag.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dat de auto gebruikt wordt voor priveritten is niet raar, niet alles kan met diagnose apparatuur worden geconstateerd, en soms is het gewoon nodig met een auto te rijden. Zou wel netjes zijn als ze dat laten weten.
Alleen de kapotte cellen in hybride of EV batterijen vervangen is nooit een definitieve oplossing, je krijgt te veel onbalans in je pack, dat is gewoon bewezen prutswerk en niet meer dan een lapmiddel voor eventjes.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Reinier1969 schreef:
03 apr 2026 18:46
Omdat ik graag wilde weten wat ze in die week hadden uitgevoerd heb ik de track en trace uitgelezen. Nu blijkt dat de auto is ingezet voor veel prive doeleinden zoals sporten met vrienden en boodschapen doen met het gezin. Dit lijkt mij niet helemaal een juiste handeling.
Ehhh... ja. Ik had ooit een autootje waar - onder garantie - een andere motor in moest. Auto 7 weken kwijt, bij ophalen stond de teller een paar 1000 kilometer verder. Was niet zo moeilijk te zien, verse APK en zelf nauwelijks mee gereden. Dus ja, dat komt vaker voor, en nee, het is niet netjes. Want het gaat wel op jouw verzekering, en jij betaalt de wegenbelasting enzovoorts.

Maar hoe weet je zo goed dat de bestuurder is wezen sporten met vrienden, en boodschappen heeft gedaan met het gezin?

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

"Nu blijkt dat de auto is ingezet voor veel prive doeleinden zoals sporten met vrienden en boodschapen doen met het gezin"

Wat Witte Angora opmerkt vroeg ik me ook al af. Weet u ook met hoeveel en welke vrienden, naar welke sport club en uit hoeveel personen bestaat het hele gezin??
Afgezien hiervan vind ik het ook een pruts reparatie van dit bedrijf.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Als je een wagen van recente datum hebt, is daar een app bij waarmee je diverse functies kunt bedienen, data kunt bijhouden en ritten worden geregistreerd.
Je kunt dus precies zien wat er met de wagen gebeurt als deze bij de werkplaats is.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Dit is normaal gedrag,of we het nu leuk vinden of niet,dit gebeurd overal

16again

Ongelezen bericht door 16again »

wikop schreef:
06 apr 2026 08:54
Dit is normaal gedrag,of we het nu leuk vinden of niet,dit gebeurd overal
Een auto bij de werkplaats brengen, om dan tijdelijk door werknemers voor prive doeleinden gebruikt te worden is natuurlijk GEEN normaal gedrag.
Sterker, ik noem het joyriding, er is immers geen toestemming van de eigenaar.

Het is anders als dit noodzakelijk is voor de werkzaamheden, bijvoorbeeld als de werkplaats ermee langs een spuiter rijdt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, er zijn genoeg gevallen waarmee de auto gewoon gereden moet worden om uit te vinden wat het probleem is, totdat het probleem zich daadwerkelijk voordoet. Zichzelf herstellende codes bijvoorbeeld. Als de klant dan bij de garage komt, staat er geen code meer geregistreerd en de klant heeft de code ook niet uitgelezen. Bijvoorbeeld een sensor die af en toe eens een foute melding geeft. Je kan dan een monteur uren op pad sturen met de auto, of je geeft ze de auto mee en het uitleesapparaat en hoopt dat in hun eigen tijd die code eens voorbij komt.

Plaats reactie