ECCO schoenprijzen
ECCO schoenprijzen
ECCO schoenen lopen in de regel lekker, alleen ze zijn vaak nogal aan de prijs.
Nu zag ik mooie schoenen, maar in de officiële ECCO winkel zijn ze tot mijn schrik Euro 210,-
Dus maar eens bij Bol en Amazon gekeken, daar zijn dezelfde schoenen "maar" Euro 123,- met verzenden en ontvangen en retour inclusief, vanuit Nederland.
Hoe is zo'n groot prijsverschil mogelijk, of zouden het toch een soort van tweedeklasser/ kwaliteit zijn ?
Wie kan hier iets over zeggen ?
Nu zag ik mooie schoenen, maar in de officiële ECCO winkel zijn ze tot mijn schrik Euro 210,-
Dus maar eens bij Bol en Amazon gekeken, daar zijn dezelfde schoenen "maar" Euro 123,- met verzenden en ontvangen en retour inclusief, vanuit Nederland.
Hoe is zo'n groot prijsverschil mogelijk, of zouden het toch een soort van tweedeklasser/ kwaliteit zijn ?
Wie kan hier iets over zeggen ?
- Ron5300
Beste antwoord
Gekozen door BL2
Re: ECCO schoenprijzen
Kom op zeg, Ts heeft de Ecco schoenen elders gekocht en ook nu blijkt weer dat prijsvergelijking veel voordeel op kan leveren.
Ts heeft bij de keuze van de online winkel goed opgelet want die heeft de dropshippers buiten beschouwing gelaten.
Wat heeft het dan voor een nut om de aanschaf te bekritiseren als zijnde niet lokaal tegen de adviesprijs de schoenen te kopen en het risico van een verkeerde bezorging ook te benoemen.
In plaats van de Ts met de aankoop plezier te wensen worden er weer randzaken bijgehaald die niets met de aankoop van doen hebben.
Ts heeft bij de keuze van de online winkel goed opgelet want die heeft de dropshippers buiten beschouwing gelaten.
Wat heeft het dan voor een nut om de aanschaf te bekritiseren als zijnde niet lokaal tegen de adviesprijs de schoenen te kopen en het risico van een verkeerde bezorging ook te benoemen.
In plaats van de Ts met de aankoop plezier te wensen worden er weer randzaken bijgehaald die niets met de aankoop van doen hebben.
Bij Bol en Amazon wellicht via een reseller die een partijtje op de kop heeft weten te tikken?
sergio1963
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Er is op Amazon een aparte ECCO-store die (waarschijnlijk) zelf door het merk of zijn lokale distributeur gerund wordt. Op Amazon tref ik ook van/voor aanbiedingen aan die vanuit dezelfde store geplaatst lijken te zijn. Veel goedkopere (afgeprijsde) schoenen worden door Amazon zelf aangeboden: adviesprijs €120,- nu €70-. Kan een geval FBA zijn, dan ruimt Amazon op voor de merkhouder. Let goed op wie de verkoper is, want dat kan van invloed zijn op uw service-aanspraak en de verwerking van uw recht op retour. Lees ook de reviews!
Bij Bol zie je bv dat de verkoper een ander bedrijf is. Kijk dan extra goed naar de reviews.
Kijk ook eens naar Zalando of Ziengs en andere vertrouwde verkopers.
Het merk is Deens, maar de schoenen komen uit Portugal, Slovakia, Thailand, Indonesia, Vietnam en China.
De brand outlet in Amsterdam Sugar City krijgt geen fijne reviews.
Goeie schoenen vind je op de gekste plekken. Ik ontdekte ooit een kleine Camper concept store op Spitalfields Market in Londen. Twee paar prima schoenen voor 100 euro!
Bij Bol zie je bv dat de verkoper een ander bedrijf is. Kijk dan extra goed naar de reviews.
Kijk ook eens naar Zalando of Ziengs en andere vertrouwde verkopers.
Het merk is Deens, maar de schoenen komen uit Portugal, Slovakia, Thailand, Indonesia, Vietnam en China.
De brand outlet in Amsterdam Sugar City krijgt geen fijne reviews.
Goeie schoenen vind je op de gekste plekken. Ik ontdekte ooit een kleine Camper concept store op Spitalfields Market in Londen. Twee paar prima schoenen voor 100 euro!
sergio1963
vindt dit leuk
Scapino verkoopt ook Ecco schoenen en daar zijn ze ook een stuk goedkoper.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
StevieNL81
Ecco heeft meerdere lijnen met diverse prijsklassen en daarbinnen heb je dan nog oude en nieuwe modellen. De prijsrange ligt daardoor ook iets van tussen de 80 en 250 euro.
Maar het gaat in dit geval om hetzelfde type, kleur, uitvoering schoen.
Zo'n groot prijsverschil, ongeveer de helft, moet toch eigenlijk niet kunnen ?
Zo'n groot prijsverschil, ongeveer de helft, moet toch eigenlijk niet kunnen ?
-
StevieNL81
Het gaat om de Track 25 neem ik aan?
Op Amazon lijkt het een aanbiedingsprijs te zijn.
Dan nog scheelt het veel maar ja ....
Amazon zal in bulk inkopen met korting, Amazon heeft lagere bedrijfskosten ... het is een ander bedrijfsmodel.
Op Amazon lijkt het een aanbiedingsprijs te zijn.
Dan nog scheelt het veel maar ja ....
Amazon zal in bulk inkopen met korting, Amazon heeft lagere bedrijfskosten ... het is een ander bedrijfsmodel.
wikop
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Alles kan. Zo'n merk heeft klanten die gemakzuchtig niet naar de prijs (hoeven) kijken en klanten die altijd op een koopje uit zijn. Net als in de supermarkt. Ik koop alleen koffiebonen als ze in de aanbieding zijn.
Eigen brandstores zijn meestal de duurste plek om te kopen. Resellers zoals Scapino ruimen tijdig op. Nike probeert dat te voorkomen, maar Ecco heeft dat waarschijnlijk niet in de hand.
Dit soort merken laat bovendien dezelfde schoen (tas, jas) soms in verschillende kwaliteiten uitvoeren. Dat heet dan MFO ofwel Made For Outlet.
Je kan ook beide varianten bestellen, even kijken hoe de kwaliteit is en daarna de duurste of de slechtste terug sturen.
-
sergio1963
En Scapino valt weer onder Ziengs, zitten hier in Assen in hetzelfde kantoor en hebben de magazijnen vlak bij elkaar.
Vaak als een product bijna is uitverkocht gaat de rest voorraad tegen actie prijzen weg. Heb vorig jaar 3 paar Ecco schoenen bij Ziengs met behoorlijke korting kunnen kopen.
Consumenneke
vindt dit leuk
Het gaat inderdaad om de Track25. De klassieker van ECCO welke al tientallen jaren in het assortiment zit, en nooit uitverkocht raakt.
Heb als test vannacht eens een paar besteld, met nagenoeg 50 procent korting tegenover de locale ECCO store.
Ze zouden straks al moeten komen, eens kijken of het de originele zijn, anders gratis retour.........
Heb als test vannacht eens een paar besteld, met nagenoeg 50 procent korting tegenover de locale ECCO store.
Ze zouden straks al moeten komen, eens kijken of het de originele zijn, anders gratis retour.........
wikop
en Consumenneke
vinden dit leuk
-
Consumenneke
Dat is een mythe. Amazon is een groot bedrijf, maar ze maken een beetje winst op verkoop voor derden (FBA) en niet op de spullen die ze zelf inkopen. Op Prime leggen ze ook geld toe. Ze zijn niet in staat geweest Bol, Coolblue en zelfs Wehkamp te passeren.StevieNL81 schreef: ↑17 apr 2026 21:34Amazon zal in bulk inkopen met korting, Amazon heeft lagere bedrijfskosten ... het is een ander bedrijfsmodel.
Zonder AWS is het een bedroevende bedoening. Met enkele lichtpuntjes, dat wel.
Doe maar eens een echte vergelijkende test, dan zie je dat Amazon helemaal niet zo goedkoop is.
The proof of the pudding is the...
Het zal waarschijnlijk een opkoper zijn geweest. Schoenenwinkel die stopt en de restanten komen dan goedkoop in de markt.
-
Consumenneke
Zou mij niks verbazen als ECCO zelf gewoon een deal heeft met Amazon dat ze de Ecco Store als outlet gebruiken om restanten te verkopen. Je krijgt 41% korting op de adviesprijs voor een paar Track 25s.
Amazon is te groot voor partijenhandel.
Amazon is te groot voor partijenhandel.
-
StevieNL81
Maar het is volgens TS geen outlet maar een doorlopend model.
Ik blijf erbij dat dit oa te maken heeft met inkoopprijzen en ook met concurrentie op het platform. In dit geval was Amazon zelf de verkoper, dus geen tussenhandelaren. Maar op Amazon is het aanbod aan schoenen (en merken) groter dan in de Ecco winkel zelf. Om te concureren bieden ze de schoenen dus goedkoper aan dan in eigen winkel.
Ik blijf erbij dat dit oa te maken heeft met inkoopprijzen en ook met concurrentie op het platform. In dit geval was Amazon zelf de verkoper, dus geen tussenhandelaren. Maar op Amazon is het aanbod aan schoenen (en merken) groter dan in de Ecco winkel zelf. Om te concureren bieden ze de schoenen dus goedkoper aan dan in eigen winkel.
Heb niet besteld bij Amazon, maar bij Bol.
En daar was de bezorger, iets meer dan 12 uur na aankoop, al aan de deur.
Gauw uitgepakt om het eens te bekijken. Keurig in ECCO doos, echt nieuw, inclusief ECCO stickers op de doos.
Mijn oude er eens bijgepakt, echt 100 procent hetzelfde, het echte leer, veters, binnenkant en zool.
In één schoen een keuringssticker van ECCO.
De maat klopt ook, ik liep er zo in weg, de eerste 5000 stappen zijn al weer gemaakt.
En dat niet voor € 210,- maar voor € 123,- inclusief snelle bezorging.
Voor zo'n kwaliteitsschoen een nette prijs. Wel jammer voor de ECCOstore, waar je natuurlijk mee betaald aan de huur, welke zo'n 8500 euro per maand is......
En daar was de bezorger, iets meer dan 12 uur na aankoop, al aan de deur.
Gauw uitgepakt om het eens te bekijken. Keurig in ECCO doos, echt nieuw, inclusief ECCO stickers op de doos.
Mijn oude er eens bijgepakt, echt 100 procent hetzelfde, het echte leer, veters, binnenkant en zool.
In één schoen een keuringssticker van ECCO.
De maat klopt ook, ik liep er zo in weg, de eerste 5000 stappen zijn al weer gemaakt.
En dat niet voor € 210,- maar voor € 123,- inclusief snelle bezorging.
Voor zo'n kwaliteitsschoen een nette prijs. Wel jammer voor de ECCOstore, waar je natuurlijk mee betaald aan de huur, welke zo'n 8500 euro per maand is......
Consumenneke
en Moneyman
vinden dit leuk
Door al dat gepraat over Ecco schoenen bedacht ik ineens, ik kan nog wel een paar makkelijke schoenen gebruiken voor de komende vakantie.
BL2 kocht goedkope Ecco's op bol.com, dus ook maar eens kijken. En warempel, leuke leren sneakers Ecco Biom Energi maatje 43 in het groen afgeprijsd van 150 euro voor 139,80.
Toch nog eventjes checken bij Ecco zelf. Daar zijn ze nu afgeprijsd van 150 euro voor 120 euro.
Moraal van het verhaal, het zegt allemaal niets. Zodra u iets uitgekozen heeft om te kopen gewoon even Googlen op prijsverschillen. De ene keer is bol.com goedkoper, de andere keer een ander bedrijf.
BL2 kocht goedkope Ecco's op bol.com, dus ook maar eens kijken. En warempel, leuke leren sneakers Ecco Biom Energi maatje 43 in het groen afgeprijsd van 150 euro voor 139,80.
Toch nog eventjes checken bij Ecco zelf. Daar zijn ze nu afgeprijsd van 150 euro voor 120 euro.
Moraal van het verhaal, het zegt allemaal niets. Zodra u iets uitgekozen heeft om te kopen gewoon even Googlen op prijsverschillen. De ene keer is bol.com goedkoper, de andere keer een ander bedrijf.
sergio1963
en BL2
vinden dit leuk
-
De Posthoorn
Zo zo, 2 mannen hebben eindelijk de voordelen van online shoppen ontdekt. Jullie zijn niet toevallig degenen die ik op dit forum regelmatig iets zie roepen over steunen van de lokale winkelier? Of geen gedoe met pakketjes die kwijt raken? Of weer gedoe met retourneren?
J. Deltoer
vindt dit leuk
-
Consumenneke
En daarom verdwijnt de detailhandel uit onze steden.
Ik doe daar ook aan mee, maar niet met alledaagse levensmiddelen. Want als we de supermarkt (en kleine detaillist) links laten liggen, verdwijnen ze en komen ze nooit meer terug.
Tsja… ik ga in ieder geval geen dubbele prijs betalen om een detaillist te redden. Maar dat is voer voor een ander topic dan dit.
BL2
en sergio1963
vinden dit leuk
Ik ook niet in dit geval, het prijsverschil was me daar net wat te veel voor........