PostNL brievenbuspakje vals statusoverzicht (incorrect, foutief)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
gebruikersnaampje

PostNL brievenbuspakje vals statusoverzicht (incorrect, foutief)

Ongelezen bericht door gebruikersnaampje »

Geachte lezers,

Iemand heeft met PostNL een brievenbuspakje naar mij gestuurd, met track-and-trace. Al sinds vorige week vrijdag pronkt er op de statuspagina van PostNL het volgende:
Bezorgtijd: Dinsdag tussen 08:00 en 18:00
Vandaag, dinsdag, veranderde dat 's-ochtends logischerwijs naar:
Bezorgtijd: Vandaag tussen 08:00 en 18:00
Ik heb zojuist in de brievenbus gekeken, en vond daar alleen een brief van de gemeente. De postbode is dus vandaag langsgeweest.

Hierop ben ik een chat gestart op PostNL. Na mij door de chatbot te hebben heengeworsteld, kwam de medewerker met het volgende:
Die zin betekent dat het bij het sorteercentrum binnen is.
Dat is natuurlijk klinklare onzin. Als het vandaag bezorgd gaat worden moet het noodzakelijkerwijs in handen van de postbode zijn, en dus niet nog in het sorteercentrum liggen.

Hieruit trek ik de volgende conclusies
1. Het statusoverzicht op PostNL is geen ene #%^*! waard.
2. Wanneer je navraag doet, kan je zeer wel een PostNL-medewerker treffen die bereid is inzake leugenachtige teksten neer te plempen.

Moneyman

Re: PostNL brievenbuspakje vals statusoverzicht (incorrect, foutief)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je weet dat brievenbuspakketjes niet altijd door de postbode die ook de gewone post doet worden bezorgd…?

Je trekt ook onjuist conclusies. Een pakket kan prima vandaag bezorgd worden en op dat moment nog niet in handen van de postbode zijn.

gebruikersnaampje

Dank voor uw typische Radar-reactie: sterk in de contramine. Ik laat mij verder niet afleiden en ga constructief verder.

PostNL moet een aparte status creëren: "op sorteercentrum".

Daarnaast mogen ze uiteraard een verwachte bezorgdag en -tijd doorgeven.

De aanduiding "op sorteercentrum" mogen ze echter pas weghalen zodra het daadwerkelijk in handen van de bezorger is.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

En? Heb je het gisteren gehad?

Moneyman

gebruikersnaampje schreef:
17 jun 2026 01:46
Dank voor uw typische Radar-reactie: sterk in de contramine. Ik laat mij verder niet afleiden en ga constructief verder.
OK, als het niet reageren op een correctie van onjuiste standpunten en het juist wel reageren op dingen die ik niet eens schreef en het vervolgens op de man spelen constructief is, wens ik je succes in de strijd.

Overigens moet PostNL natuurlijk niet een extra statusstap creëeren. Ze kunnen prima “ wordt vandaag bezorgd” aangeven als het pakket nog in het sorteercentrum is. Het kan dan immers prima alsnog vandaag bezorgd worden.

Wat wel fijn zou zijn is als de aangegeven indicatie beter zou kloppen. Tegelijk is het volgens mij een feit van algemene bekendheid dat de aanduiding hooguit een indicatie is en alles behalve een zekerheid. Of het nou echt iets toevoegt als PostNl dat er nog explicieter bij gaat zetten, waag ik te betwijfelen. Want wat weet je dan meer dan je nu ook al weet?

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Bij mij staat hij vaak om 1100 in de ochtend nog op wordt gesorteerd. Begin vd middag naar onderweg en eind vd middag is het er.

Johan-17

Ongelezen bericht door Johan-17 »

PostNL Tijsindicatie klopt vrijwel nooit. Bij mij stond gisteren ook: wordt vandaag tussen 8.00 en 18. 00 uur bezorgd.
Niks bezorgd. Enige wat ze goed kunnen is de prijzen telkenmale verhogen.

Johan-17

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Sorry: natuurlijk tijdsindicatie

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Krijg vaak wordt morgen bezorgd, maar dan staat er ook pakket nog niet door ons ontvangen.
Ik weet dan dat het een paar dagen later wordt.
Vaak bij pakjes van AliExpress

gebruikersnaampje

Moneyman schreef:
17 jun 2026 07:58
[...]
Of het nou echt iets toevoegt als PostNl dat er nog explicieter bij gaat zetten, waag ik te betwijfelen. Want wat weet je dan meer dan je nu ook al weet?
Uuuh, dat de bekijker van de status de exacte locatie van het poststuk weet. Das heel de raison d'être van 't ding toch chappie? Aangezien jij ook nog eens vindt dat het slechts een schatting is, kan de bekijker o.b.v. [1] eigen ervaringen PLUS [2] kennis van de exacte locatie; zijn eigen geïnformeerde schatting maken. Allemaal toppie toch?

Ook misken je totaal dat PostNL natuurlijk enorme ervaring heeft met het logistieke traject dat poststukken afleggen en vooral ook; wanneer die aankomen.

Dus nogmaals: Als er al sinds vrijdagavond op de website pronkt "dinsdag tussen 08:00 en 18:00" dan is er iets totaal mis met het systeem als het om dinsdag om 18:45 nog in het sorteercentrum blijkt te liggen.

Het statusoverzicht bij Track-and-Trace zoals dat momenteel door PostNL wordt weergegeven, is gewoon onzin.
[1] De exacte locatie wordt niet getoond
[2] Er wordt stellig aangeduid wanneer het bezorgd gaat worden, met een brede tijdsindicatie, wat op z'n minst suggereert dat het wél die dag gaat aankomen. Daar staat op dit moment ook geen woorden bij zoals 'schatting'.

Jouw kwalificatie dat het een feit van algemene bekendheid zou zijn dat het slechts een schatting betreft, houdt gelet op het bovenstaande m.i. geen stand.

Moneyman

17 jun 2026 13:59
Moneyman schreef:
17 jun 2026 07:58
[...]
Of het nou echt iets toevoegt als PostNl dat er nog explicieter bij gaat zetten, waag ik te betwijfelen. Want wat weet je dan meer dan je nu ook al weet?
Uuuh, dat de bekijker van de status de exacte locatie van het poststuk weet.
Ja, dat is een leuke, maar helaas onhaalbare wens. Tenzij de wereld ineens dusdanig drastisch gaat veranderen dat we ook wensen te betalen voor de investering die dit soort wensen vergen...
Jouw kwalificatie dat het een feit van algemene bekendheid zou zijn dat het slechts een schatting betreft, houdt gelet op het bovenstaande m.i. geen stand.
Je argumenten hoe het zou moeten/ kunnen werken zijn uiteraard geen argument om het feit van algemene bekendheid (namelijk dat de praktijk anders is dan de theorie) te weerleggen.

gebruikersnaampje

Ik heb het even verder nagevraagd.

Zodra het poststuk het sorteercentrum heeft verlaten, verschijnt er onder de grote letters met de bezorgdag en -tijd een klein tekstje, te weten "zending gesorteerd".

Zodra het poststuk bij de daadwerkelijke bezorger is aangekomen, leest die tekst "onderweg voor bezorging".

Ergo, wat ik voorstelde bestaat dus al. Stop dus lekker met je eeuwige negativiteit zoals "onhaalbare wens" e.d.

Wat ik dus zou nog zou willen zien is dat men duidelijker is wanneer de bezorgdag en -tijd zich nog in de schattingsfade bevindt. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer een verzender nog slechts een verzendlabel heeft gekocht, maar het poststuk nog niet heeft overhandigd. Zodra het poststuk daadwerkelijk in handen is van PostNL moet het m.i. o.b.v. die enorme ervaring van miljoenen poststukken toch mogelijk zijn om een zeer goede guesstimation te doen.

PostNL heeft die data en zal die data heus gebruiken om de logistieke processen te stroomlijnen. Zeker sinds de eeuwwisseling is elk groot bedrijf bezig met Big Data.

Moneyman

17 jun 2026 21:22
Ik heb het even verder nagevraagd.

Zodra het poststuk het sorteercentrum heeft verlaten, verschijnt er onder de grote letters met de bezorgdag en -tijd een klein tekstje, te weten "zending gesorteerd".

Zodra het poststuk bij de daadwerkelijke bezorger is aangekomen, leest die tekst "onderweg voor bezorging".

Ergo, wat ik voorstelde bestaat dus al. Stop dus lekker met je eeuwige negativiteit zoals "onhaalbare wens" e.d.
Je verdraait de boel. Wat jij wilde, en wat ik een onhaalbare wens noemde, was iets heel anders:
Uuuh, dat de bekijker van de status de exacte locatie van het poststuk weet.
Lastig discussiëren als de doelpalen worden verplaatst als dat toevallig beter uitkomt… :roll:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is sowieso best lastig discussiëren als de manier van discussie zo aanvallend is.

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

Nijogeth schreef:
18 jun 2026 11:21
Het is sowieso best lastig discussiëren als de manier van discussie zo aanvallend is.
Er wordt sowieso helemaal niet om een discussie gevraagd. De reageerders maken er een discussie van. What's new?

Nijogeth

Wat wordt er wel gevraagd dan?

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

Nijogeth schreef:
18 jun 2026 11:38
Wat wordt er wel gevraagd dan?
Niks, zie OP e.a. reacties van TS.

Nijogeth

Oftewel, TS had verwacht dat dit een soort mededelingenbord is, waar je een mededeling doet en niemand kan reageren? Maar dit is een forum, waarbij dus sowieso al de insteek is dat er reacties op komen. Dat is gebeurd, overigens is dat niet het begin van de discussie (aangezien het vraag was en een opmerking), die werd in mijn ogen hier gestart "Dank voor uw typische Radar-reactie: sterk in de contramine. Ik laat mij verder niet afleiden en ga constructief verder.".

Plaats reactie