Schermtijd op schoollaptop krijgen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
gezondheid

Schermtijd op schoollaptop krijgen

Ongelezen bericht door gezondheid »

Van school mogen we er geen Family Safety opzetten omdat biologie programma dat blokkeert.

Mobiele telefoons zijn nu verboden op scholen. Wat je vervolgens ziet is dat scholieren nu op de schoollaptop zitten. Op de schoollaptop kun je bijna hetzelfde als wat je met een mobiele telefoon ook kan......

Weten jullie een goed alternatief voor schermtijd? Dan wel een gratis programma? En waarbij je kunt beslissen welke programma's er wel of niet op mogen.

HenkHH

Re: Schermtijd op schoollaptop krijgen

Ongelezen bericht door HenkHH »

Kijk naar programma 's als Simple Run Blocker of Cold Turkey Blocker.
Aanbevolen combinatie:
Simple Run Blocker → om apps te blokkeren Cold Turkey Blocker (free) → om websites te blokkeren

In principe gratis maar mogelijk voor bepaalde functies niet. Kwestie van even uitproberen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

gezondheid schreef:
20 jul 2026 16:50
Van school mogen we er geen Family Safety opzetten omdat biologie programma dat blokkeert.
Dat is inderdaad een goeie. Goed bedoelde content filters zitten inderdaad de biologie programma's in de weg.

Alternatief is om te kijken naar een programma dat wel de schermtijd in de gaten houdt maar niet de content filtert.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou denken dat in een beetje fatsoenlijke contentfiltering wel "altijd toestaan-uitzonderingen" kunnen worden opgenomen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo ver ik weet kan dat in Microsoft Family Safety ook gewoon. In elk geval selecteren welke content gefilterd wordt. Daar heb ik pas namelijk een familielid mee geholpen. Of je ook programma's kan whitelisten weet ik niet.

Plaats reactie