Foutieve informatie terugbetaling beëindiging OV-chipkaart
-
gebruikersnaampje
Foutieve informatie terugbetaling beëindiging OV-chipkaart
Geachte dames en heren,
Wanneer je je (persoonlijke) OV-chipkaart beëindigd, ontvang je de volgende e-mail:
"Je hebt je OV-chipkaart met kaartnummer 3528 0500 XXXX XXXX zojuist beëindigd bij de automaat. We hebben het overgebleven saldo van € 45,99 overgemaakt naar rekeningnummer XXXXXXXXXXXXXXX123 vanuit Trans Link Systems. Je ontvangt dit binnen een aantal werkdagen op je rekening."
Bovenstaande e-mail ontving ik ergens medio vorige week, en nu, donderdagmiddag tegen vijven, heb ik nog steeds geen bedrag mogen ontvangen.
Navraag via de chat leert dat men hanteert "15 dagen na beëindiging".
Ik plaats dit zodat mensen die tegen hetzelfde aanlopen snel geholpen zijn, en niet (zoals ik) nodeloos hun tijd verspillen aan het - in de wacht staan voor - contact met de klantenservice van OV-chipkaart.nl
Wanneer je je (persoonlijke) OV-chipkaart beëindigd, ontvang je de volgende e-mail:
"Je hebt je OV-chipkaart met kaartnummer 3528 0500 XXXX XXXX zojuist beëindigd bij de automaat. We hebben het overgebleven saldo van € 45,99 overgemaakt naar rekeningnummer XXXXXXXXXXXXXXX123 vanuit Trans Link Systems. Je ontvangt dit binnen een aantal werkdagen op je rekening."
Bovenstaande e-mail ontving ik ergens medio vorige week, en nu, donderdagmiddag tegen vijven, heb ik nog steeds geen bedrag mogen ontvangen.
Navraag via de chat leert dat men hanteert "15 dagen na beëindiging".
Ik plaats dit zodat mensen die tegen hetzelfde aanlopen snel geholpen zijn, en niet (zoals ik) nodeloos hun tijd verspillen aan het - in de wacht staan voor - contact met de klantenservice van OV-chipkaart.nl
- 16again
Beste antwoord
Gekozen door gebruikersnaampje
Re: Foutieve informatie terugbetaling beëindiging OV-chipkaart
Maar waarom zet men dan "binnen een aantal werkdagen" in de mail ipv "binnen 2 weken?"Moneyman schreef: ↑13 aug 2026 17:04Fijn. Nu staat het niet langer alleen op de meest logische plek, namelijk in de Algemene Voorwaarden, maar ook op het forum van Radar.Indien u recht heeft op restitutie zal teruggave zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen
15 dagen na het moment van annulering plaatsvinden.
Het eerste klinkt mij toch korter in de oren.
Fijn. Nu staat het niet langer alleen op de meest logische plek, namelijk in de Algemene Voorwaarden, maar ook op het forum van Radar.gebruikersnaampje schreef: ↑13 aug 2026 16:45Ik plaats dit zodat mensen die tegen hetzelfde aanlopen snel geholpen zijn, en niet (zoals ik) nodeloos hun tijd verspillen aan het - in de wacht staan voor - contact met de klantenservice van OV-chipkaart.nl
Indien u recht heeft op restitutie zal teruggave zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen
Bedankt, maar wij wisten het al:
"Wanneer Translink (het bedrijf achter de OV-chipkaart en OVpay) uw geld terugbetaalt, hangt af van de reden van uw aanvraag. In de meeste gevallen wordt het bedrag binnen 15 dagen op uw bankrekening gestort"
"Wanneer Translink (het bedrijf achter de OV-chipkaart en OVpay) uw geld terugbetaalt, hangt af van de reden van uw aanvraag. In de meeste gevallen wordt het bedrag binnen 15 dagen op uw bankrekening gestort"
Maar waarom zet men dan "binnen een aantal werkdagen" in de mail ipv "binnen 2 weken?"Moneyman schreef: ↑13 aug 2026 17:04Fijn. Nu staat het niet langer alleen op de meest logische plek, namelijk in de Algemene Voorwaarden, maar ook op het forum van Radar.Indien u recht heeft op restitutie zal teruggave zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen
witte angora
en Consumenneke
vinden dit leuk
Moet je niet aan mij vragen. Taaltechnisch klopt het natuurlijk gewoon. Het zijn overigens zelfs drie weken.16again schreef: ↑13 aug 2026 17:23Maar waarom zet men dan "binnen een aantal werkdagen" in de mail ipv "binnen 2 weken?"Moneyman schreef: ↑13 aug 2026 17:04Fijn. Nu staat het niet langer alleen op de meest logische plek, namelijk in de Algemene Voorwaarden, maar ook op het forum van Radar.Indien u recht heeft op restitutie zal teruggave zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen
-
gebruikersnaampje
Dank voor uw bijval. In het e-mailtje dat je krijgt staat ook doodleuk dat het bedrag "is overgemaakt". Als ik iets overmaak naar een andere bank, staat het er gelijk op. Men bedoelt dus hoogstens dat ze een overboekingsverzoek hebben ingediend bij hun eigen bank.16again schreef: ↑13 aug 2026 17:23Maar waarom zet men dan "binnen een aantal werkdagen" in de mail ipv "binnen 2 weken?"Moneyman schreef: ↑13 aug 2026 17:04Fijn. Nu staat het niet langer alleen op de meest logische plek, namelijk in de Algemene Voorwaarden, maar ook op het forum van Radar.Indien u recht heeft op restitutie zal teruggave zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen
Mijn bericht gaat dus niet over de AV, maar over die achterlijke e-mail die men ontvangt.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2026 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Belediging verwijderd
Consumenneke
vindt dit leuk
Ach... ik dacht toch echt dat jij degene was die onderstaande tekst hier op het forum plaatste.gebruikersnaampje schreef: ↑14 aug 2026 15:25Ik haal een e-mail aan die men ontvangt na het beëindigen van de OV-chipkaart en dan begint hij over Algemene Voorwaarden. Mijn bericht gaat dus niet over de AV, maar over die achterlijke e-mail die men ontvangt.
Dankzij mij (en BL2) weet je nu dat je voortaan niet "nodeloos tijd hoeft te verspillen aan in de wacht staan", maar dat je gewoon even op de site of in de voorwaarden kunt kijken. Scheelt tijdverspilling en frustratie.gebruikersnaampje schreef: ↑13 aug 2026 16:45Ik plaats dit zodat mensen die tegen hetzelfde aanlopen snel geholpen zijn, en niet (zoals ik) nodeloos hun tijd verspillen aan het - in de wacht staan voor - contact met de klantenservice van OV-chipkaart.nl
Graag gedaan.
-
gebruikersnaampje
On topic: Mensen ontvangen na het beëindigen een e-mail met foutieve informatie. Díé zet mensen op het verkeerde been. Juridisch gaat zo'n belofte trouwens ook 'over' de AV heen. Zal je (zogenaamd) ook wel niet begrijpen.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2026 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Consumenneke
Zonder alle driftige kwalificaties snijdt de opmerking van GBN wel degelijk hout. Bedrijven moeten duidelijk zijn en zich niet verschuilen achter kleine lettertjes in algemene voorwaarden. De wereld wordt gerund door lilliletterputters ondertussen.gebruikersnaampje schreef: ↑14 aug 2026 15:25Ik haal een e-mail aan die men ontvangt na het beëindigen van de OV-chipkaart en dan begint hij over Algemene Voorwaarden. Mijn bericht gaat dus niet over de AV, maar over die achterlijke e-mail die men ontvangt.
Er is alleen helemaal niemand, ook geen “lilliletterputter”Consumenneke schreef: ↑14 aug 2026 18:03Bedrijven moeten duidelijk zijn en zich niet verschuilen achter kleine lettertjes in algemene voorwaarden. De wereld wordt gerund door lilliletterputters ondertussen.
Het grootste probleem zit wat mij betreft in het feit dat ze in de mail onvoldoende duidelijk zijn en een verkeerde indruk wekken door te zeggen “we hebben XXX overgemaakt”, terwijl dat -als het daadwerkelijk 15 dagen duurt- niet het geval is. Zeg dan gewoon dat je het terugbetalingsproces in gang hebt gezet ofzo.