LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nou breekt me de klomp !

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Hydrocephalus

Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Hydrocephalus »

HILVERSUM - Meer dan de helft van de gezinnen met een middeninkomen (1200-2000 euro netto) komt maandelijks met moeite rond. Bij huishoudens zonder kinderen gaat het om 45 procent. Dat is zondag gebleken uit een peiling van onderzoeksbureau Intomart, in opdracht van het tv-programma Netwerk.
De Geus begrijpt het niet ! Ik ook niet: Hoe moeten de mensen met een minimum-inkomen dan ? OF hebben de middeninkomens problemen met budgetering ?

Gast

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zit ook in die groep en ik kan niet anders zeggen dan dat er prima rond te komen van dat bedrag. Bij ons leven er drie personen van dat bedrag, en er blijft ieder jaar weer geld over om te sparen.

Gast

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Gast »

Nou dat is niet zo moeilijk te begrijpen,als je een beetje kunt denken !

Alles is afgestemd op dat inkomen,zoals hypotheek en je betaald natuurlijk de volle mep aan belasting die je niet krijgt kwijtgescholden zoals bij de minima.En aangezien ze steeds meer weghalen bij de midden inkomens en dit weer gedeeltelijk naar de minima gaat is het toch wel te begrijpen dat het steeds moeilijker is om aan je verplichtingen te voldoen.
Maar dit lost zich vanzelf wel op om dat deze mensen straks ook tot de minima gaan behoren.En die gaan er minimaal op achteruit.

Dus blijf lekker thuis en ga absolut niet werken :lol:

Bak

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Bak »

Ik heb ook ooit tot de middeninkomen gehoord maar dat is altijd beter dan dan de minima denk ik.
Niet dat ik veel krijg omdat ik nog een koophuis bezit . Maar dat wordt vaak vergeten.
Dat je rond kan komen ligt wel aan je situatie maar ook hoe je het uitgeeft.

Heel veel regelingen ,voor mensen op bijstandniveau, zoals een gratis wasmachine zijn bij een heleboel gemeentes zijn sinds dit jaar afgeschaft .De tijd van zomaar thuis blijven en geld ontvangen geldt nu alleen maar nog voor een hele kleine groep. Denk aan verslaafden en zo.
Er is heus daar ook wel wat aan verandert.

Gast

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Gast »

Het ligt er ook aan of je 1200 tot 1500 of 1500 tot 2000 in de maand hebt.Maar we worden allemaal genaaid hier in Nederland dus wat maakt het uit.Ze moeten die diknekken eens aanpakken,maar dat kan niet want zij regeren het land :evil:

Ik behoor gelukkig tot de hogere inkomensgroep,maar werk daar wel volcontinu voor,dus ook de weekende en feestdagen.Ik heb daar zelf voor gekozen om een wat beter inkomen te hebben,dus ik klaag er niet over.Maar als ik met sommige mensen spreek die maar rond de 1400 hebben kan ik het mij best voorstellen dat zij ook veel moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen.Ik merk zelf dat ik al een aantal stappen heb moeten terug doen,ivm het stijgen van belastingen schoolgeld en natuurlijk geen loonsverhoging.
Het is een feit dat natuurlijk de echt rijkere mensen hier weer op vooruit gaan,en de gemiddelde werkman niet en aangezien dat de grootste groep is , zijn dit wel de mensen die de economie moeten draaiende houden,zodat iedereen kan blijven consumeren.

Groet jan met de pet

Gast

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Gast »

Ik behoor gelukkig tot de hogere inkomensgroep,
Mooi. Wacht maar tot de SP aan de macht komt, dan gaan we jou eens even flink aanpakken. Het wordt tijd dat de uitkeringen in dit land toch minimaal 10 of 20 procent omhoog gaan. Bij jou kunnen we het dus wel halen.
STEM DUS ALLEMAAL SP DE VOLGENDE KEER.

Gast

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Gast »

Het word tijd dat dit kabinet eruit gaat en een partij komt die wel aan iedereen denkt, dus ook minder belastinggelden afdragen en minder geld verspild aan de derde wereld.
Als het koningshuis eruit is, scheelt het ook weer aan belastinggelden.
Wat dacht je van de Nederlandse soldaten die in Irak zitten?
Dat kost ons ook geld, immers het word bij ons allemaal d.m.v. belasting uit onze zakken geklopt.
De minima krijgt niet zoveel meer kwijtgescholden, was het maar waar.

Martijn Bos
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 aug 2004 15:45

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Martijn Bos »

Mijn mening is dat wij Nederlanders een luxe-probleem hebben. Vanmorgen hoorde ik op het nieuws dat door alle lastenverzwaringen en loonbevriezingen de koopkracht van de minima sterk achteruit was gegaan. Zo kan er minder aan [/b]vakanties en kleding worden uitgegeven. En dan zie je die beelden uit Afrika, Irak, Rusland.....

Ik vraag me echt af waar wij Nederlanders mee bezig zijn. Ik denk dat kabinet Balkendende momenteel op de juiste plaats zit!

[/b]

Hans1

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Hans1 »

Ik weet niet of we hier een luxeprobleem hebben.
Wat ik wel denk te weten is, dat we een nog altijd welvarend land zijn, wat zo is geworden door een afnemende groep hardwerkende mensen, die altijd nog bereid zijn 's ochtends vroeg in de file te gaan staan.
Wat ik zie, is dat het geld met bakken binnenkomt, maar er met bakken weer uitgaat aan spoorlijntjes enz. dit voornamelijk omdat desbetreffende bewindvoerder zijn/haar zin doordrijft.
De derde wereld is pas aan de orde als mensen geen eten meer dreigen te hebben, dan moet er natuurlijk ingegrepen worden, maar twee negers op een krukje wil nog niet zeggen dat ze het slecht hebben..sterker nog....die liggen niet wakker van miljardenverslindende projecten.

Bak

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Bak »

Zo kan er minder aan [/b]vakanties en kleding worden uitgegeven. En dan zie je die beelden uit Afrika, Irak, Rusland....
.

Die kunnen niet eens meer op vakantie .En je moet toch kleding hebben.
We leven toch niet in de rimboe .
Dat hoeft niet het duurste te zijn maar ik heb een lengte dat gewoon niet te koop is.
Ik vraag me echt af waar wij Nederlanders mee bezig zijn. Ik denk dat kabinet Balkendende momenteel op de juiste plaats zit!
Dat vraag ik inderdaad af alleen begrijpen mensen nog steeds dat hier erg veel geld wordt verspilt aan onzinnige projecten.
Van oosterscheldkering tot betuwelijn ,overschrijdingen zijn al jaren normaal.
In Afrika eerst eens de coruptie aanpakken ,dan pas geld geven en controleren wat er mee gebeurt..

Daar gaat ons geld allemaal naar toe terwijl de zieken en zo nu worden aangepakt.
Ook geen PVDA voor mij maar een partij die weer echt voor ons land zorgt .Maar zeker niet dit kabinet want die denken alle rijken en gezonde mensen eerst .

Gast

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Gast »

Quote:
Ik behoor gelukkig tot de hogere inkomensgroep,


Mooi. Wacht maar tot de SP aan de macht komt, dan gaan we jou eens even flink aanpakken. Het wordt tijd dat de uitkeringen in dit land toch minimaal 10 of 20 procent omhoog gaan. Bij jou kunnen we het dus wel halen.
STEM DUS ALLEMAAL SP DE VOLGENDE KEER.

======================================

Echt het antwoordt van een SUKKEL !

Als je goed leest zit ik nog onder de 2000 sufferd,leer eerst lezen,en ik stem niet op SP dat zijn ook zakkenvullers.

Gast

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Gast »

SP IS EEN ROTTE PARTIJ<DAT ZIE JE AL AAN DIE ROTTE TOMAAT HAHAHAHAHAHAHA WEG MET DIE ZIELIGE GROENTEBOER !!!!!!!!!!!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Gast »

Wat wil SP nou !!!!!!! Veel woorden en geen daden,kletsen ook maar uit hun nek,laat ze maar lekker dromen,ze komen toch nooit in het kabinet die losers.
Dit bericht is voor Gast




Quote:
Ik behoor gelukkig tot de hogere inkomensgroep

-------------------------------------------------------------

De middeninkomens dat zijn toevallig wel de meeste mensen die tussen de 1200 en 2000 euro zitten,die gaan echt niet SP stemmen.
Slimmie ik moet echt om je lachen, en ik heb eigenlijk ook wel medelijden met je omdat je zo een domme oproep doet.
Stem SP hahahaha duffe lollie :lol:

Gast

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Gast »

Die gast die zegt dat we sp moeten stemmen was zeker de slimste van de klas ? 10 tot 20 % bij de werkman weghalen en bij de minima 10 tot 20 % erbij.Dan zal het zeker beter gaan met de economie?Wij als gewone werkman moeten al genoeg belasting betalen voor de minima,laat ze maar eerst eens gaan werken net zo als wij.Laat ze rommel op straat gaan opruimen er ligt genoeg zwerfvuil op straat,doen ze nog eens wat terug voor de uitkering die ze ontvangen over de rug van de werkende.

misspoes

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door misspoes »

ik zie inderdaad dat er over het algemeen geld tekort is bij enkelen. Kijk alleen maar eens naar de spelfouten hier op het forum, dat is pas te triest voor woorden. Een zelfstandig naamwoord met DT.
Tip: bezuinig op luxe artikelen, niet op educatie.

Gast

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas hoor ik niet meer tot de middenklasse. (Werkloos!)
Maar alle problematiek is heel makkelijk: Belastingverhoging voor de upperklas! Zoveel dat ze in de middenklasse terechtkomen!
Daarme zijn de topinkomens gelijk opgelost, ministers mogen wat mij betreft dan hun bruto verhoging van 33% :evil: hebben: ze houden er dan niks meer aan over.
Op dat moment dat ze zelf in de middenklasse terecht komen hebben ze misschien door wat er leeft! (maar wellicht ze ze er dan zelfs nog te stom voor)

Bak

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Bak »

Laat ze rommel op straat gaan opruimen er ligt genoeg zwerfvuil op straat,doen ze nog eens wat terug voor de uitkering die ze ontvangen over de rug van de werkende.
Ja die banen bestaan alleen komen er geen nieuwe door Balkenende 1 .Of die ook nog mogen blijven is ook nog steeds niet zeker .
Helaas hebben de meeste niet gekozen om werkeloos te zijn en wil eens zien of die mensen met goed betaalde banen ook gaan vegen als ze gedwongen worden ontslagen .
Ben ook niet 100% voor de SP maar verdiep je eerst eens in de partijprogramma`s van bepaalde partijen dan maar wat te roepen.

Bak

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Bak »

ik zie inderdaad dat er over het algemeen geld tekort is bij enkelen. Kijk alleen maar eens naar de spelfouten hier op het forum, dat is pas te triest voor woorden.
Elke zin begint met een hoofdletter (Ik). Wie maakt er nou geen spel en type fouten ?
Dit heeft niks met deze discussie te maken.

mannes
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2004 08:30

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door mannes »

KIJK MIJN VRIEND MET VOLLE VERSTAND EN HIJ IS 31 JAAR MET GEBOORTE HEEFT HIJ IETS MET HET HAND EN HIJ WIL NIET LATEN AFKEUREN MAAR KOMT OOK MOEILIJK AAN HET WERK VANWEGENS ZIJN HAND DENK IK MAAR WAT IK ERG VINDT DAT HIJ STEEDS GEEN UITKERING KRIJGT DAT VINDT IK HEEL VREEMD WIJ ZIJN AL NAAR CWI GEWEEST BIJ GEMEENTE EN NOG NIKS DAT VINDT IK ERG ZO WORDEN WE GEHOLPEN IN DIT MAATSCHAPPIJ EN VAN MIJN EIGEN INKOMSTE KOM IK OOK NIET RONDT MET TWEE PERSONEN. :(


Redactie Radar:
AUB niet alleen met hoofdletters schrijven. Zie forumregels.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Nou breekt me de klomp !

Ongelezen bericht door Son of god »

Maar alle problematiek is heel makkelijk: Belastingverhoging voor de upperklas! Zoveel dat ze in de middenklasse terechtkomen
Nee dat communisme wat jij nastreeft werkt lekker, erg goed voor de productiviteit :roll:
Wat is er mis met mensen die een goede baan hebben? Over het algemeen zijn dit ook de zwaardere banen (wellicht niet lichamelijk) met veel verantwoordelijkheid. Daar mag toch voor betaald worden? Als je iedereen hetzelfde salaris geeft is dat de doodsteek voor de maatschappij.
Mensen zijn nu eenmaal egoïstisch en streven het beste voor zichzelf na.

@mannes *proest* schrijf dan niets, er is geen touw aan vast te knopen.

Gesloten