LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nissan Primera met roest

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mpilon

Nissan Primera met roest

Ongelezen bericht door mpilon »

Mijn Nissan Primera 5 deurs van 4 jaar oud begint op de kofferbak te roesten van binnenuit op meer dan 3 plaatsen!

Zowel de dealer als Nissan Nederland weigeren de roestschade te verhelpen, ondanks het feit dat het ding nog vollop in de carosseriegarantie zit.

Alle onderhoudsbeurten zijn notabene keurig bij de Nissan dealer uitgevoerd. De wagen heb bij de dealer gekocht toe die 9 maanden oud was. Er is nooit schade aan de achterbak geweest.

Het is te gek voor woorden. Op mijn brief met de vraag of ze het normaal vinden dat een wagen die EUR 25.500 heeft gekost na 4 jaar spontaan begint te roesten heb ik simpelweg geen antwoord gekregen.

Zijn er meer mensen die dergelijke ervaringen hebben?

flepp

Re: Nissan Primera met roest

Ongelezen bericht door flepp »

laat ze veroesten :lol:

Lasvegas
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2004 14:32

Re: Nissan Primera met roest

Ongelezen bericht door Lasvegas »

zie de ford roestgarantie. Ook daar roest na 4 jaar. Maar mijn probleem was complexer. Garantie is garantie. Ga naar de dealer. Die moet jouw zaak oppakken en verhelpen. Langdurig bellen/post sturen helpt uiteindelijk. Probeer desnoods een andere dealer in de buurt.

Succes....(weer zo'n autofabrikant die onder de garantie uit wil).

NooitMeerFIAT

Re: Nissan Primera met roest

Ongelezen bericht door NooitMeerFIAT »

En vergeet Fiat niet: zie Fiat Punto 2000 roest (http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=16923)

De dealer heeft hem nog tegen met reductie hersteld, dat zou jouw Nissan dealer ook moeten doen (consumentenrecht).

De Fiat importeur weigerde ook de garantieverplichtingen na te komen. Blijkbaar is roestgarantie bij meer merken een loze kreet, die alleen uit concurrentieoverwegingen bestaat (en maar steeds langer wordt).

Fiatje is inmiddels van de hand gedaan. Ze zijn in ieder geval een trouwe klant kwijt! En mijn vrouw wilde na 5 Fiats er weer een, maar ik hoefde niet veel moeite te doen om dat uit haar hoofd te praten.

Een auto die na 4 jaar roest is een WAN-product!!!!

teun

Re: Nissan Primera met roest

Ongelezen bericht door teun »

Ik had ook een nissan primera van bouwjaar 1994 met na 4 jaar oud te zijn roest op de achterklep. Dit heeft de dealer indertijd opgelost door de roestplekken aan te stippen. Uiteraard heeft het uitblijven van roest door deze simplistische manier niet lang geduurd. Uiteindelijk heb ik 2 jaar geleden de auto bij de dealer ingeruild voor een nieuwere primera station van het bouwjaar juni 1999. En wat denk je dat er gebeurd na 1 jaar gebruik van deze auto?>Inderdaad, ook deze auto vertoont roest op de achterklep. Omdat ik mijn vertrouwen in de roestwerende werking van mijn dealer heb opgegeven(zij kunnen immers toch geen goede reparatie uitvoeren voor wat roestbehandeling betreft) heb ik zelf maar de roestplekken bewerkt. Nu maar hopen dat de roest weg blijft. Zogenaamde garantie van 6 jaar op doorroesten van binnenuit(wat hier wel degelijk het geval is) moet je met een hele grote korrel zout nemen. De dealer weet het altijd zo te brengen dat de roest ontstaan is door slecht (schoonmaak)onderhoud.....
Een ding weet ik zeker: Nissan is mij als vaste klant(vanaf 1988) in ieder geval kwijt. Nooit meer een Nissan.

Dreke

Re: Nissan Primera met roest

Ongelezen bericht door Dreke »

Bij deze wil eens iets positiefs zeggen over de afhandeling van roestschade. Bij onze Ford Transit werd net nog binnen de termijn van 6 jaar roest geconstateerd aan de schuifdeur en de onderkant.
Fordgarage Adria in Goes heeft dit zonder moeilijk te doen, sterker , ze wezen mij erop, laten repareren en de kosten verhaald bij de importeur.
Er zit nu weer twee jaar garantie op.
Ik vind dat er ook wel eens iets positiefs gezegd mag worden. Hier kunnen andere garages een voorbeeld aan nemen.

Gesloten