Pagina 1 van 2

NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 22 sep 2004 08:00
door Rolandroland
2 weken geleden waren er veel storingen met de trein.

na 10 minuten van de normale vertrek tijd werd er omgeroepen: de treinen rijden niet. Verder geen informatie over hoe en wat.....

Ook stond er eens op een mooie bord van de NS: NIET INSTAPPEN. Heb gelukkig wel in gestapt anders had ik de trein gemist.

Vorige keer stond er eveneens weer op een bord NIET INSTAPPEN. Ik ging toch echt wel instappen kwam er meneer naar mij toe heb je dat niet op dat bord gezien? Tja,dan moet die informatie wel kloppen.

Tegenwoordig doen ze wel stickers op de 'display' van de NS wanneer de locatie van aankomst niet klopt. Defect plakken ze erop. Ik had ooit geld terug gekregen bij vertraging door die foutieve melding. Na half jaar kreeg ik mijn geld terug (-: Toch leuke verassing.

NS: nederlandse smoesjes.... Laatst ontspoorde er een trein nu heet het SN.................

Spoort Niet :lol:

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 25 sep 2004 10:04
door resp00126133
Ik dacht dat NS stond voor No Service, maar maakt niet uit.

Informatie bij vertragingen is nog altijd een groot probleem. Vaak komt informatie niet tijdig. Is het wel tijdig dan is het vaak onjuist. En is het juist en tijdig dan is het vaak weer onvolledig.

Zelfs in de docusoap van de NS afgelopen week lieten ze nog een fout in de informatievoorziening zien, waardoor iemand z'n laatste trein miste.

Ik reis inmiddels al zo lang met de NS dat ik m'n eigen plan trek en niet meer opvolg wat er allemaal gezegd wordt, maar helaas zijn duizenden anderen daarmee natuurlijk niet geholpen.

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 05 nov 2004 20:37
door nak
Onderstaande is waargebeurd.
Het was medio 2003. Ik zat in de intercity welke vanaf Amsterdam CS via Utrecht, Den Bosch naar Eindhoven zou gaan. Het was een nieuwe zogenaamde dubbeldekker.
Vertrek tijd volgens de dienstregeling 16.37.
Zowel langs de bovenetage alsmede onderlangs liepen 2 conducteurs die vertellen dat de trein niet gaat. Reden: er was geen machinist.
Buiten op het perron stonden 5 conducteurs met elkaar te praten.
En aan de voorkant van de trein zag ik terhoogte van de eerste ingang 3 machinisten die in een heftige discussie verwikkeld waren.
Op het zelfde moment wordt er omgeroepen dat de trein wegens een logistiek probleem niet zal rijden en dus komt te vervallen.
Omdat ik in het verleden wel meer stunts meegemaakt heb blijf ik in de buurt van de conducteurs staan.
Als één van hen wegloopt vraag ik waar die trein naar toe gaat.
Hij antwoord heel laconiek; naar Eindhoven !!!!!!
Als u snel bent kunt u nog mee.
Als we onderweg zijn blijkt dat de trein, in tegenstelling tot andere dagen niet in Duivendrecht en Amsterdam-Bijlmer stopt.
En Bij controle van de vervoersbewijzen krijg ik van de conducteurs te ****** dat ik één van de twee passagiers ben die in de trein zitten.
Een hele trein, in ns jargon 12 bakken voor twee passagiers.
In Utrecht stroomde de trein werkelijk vol en dreigden we niet te kunnen vertrekken omdat er nu weer te véél passagiers aan boord waren. Uiteindelijk zijn we toch vertrokken en kwam ik met een vertaging van 45 minuten in Den Bosch aan.
Hoezo een goede service en goede dienstregeling.
Op een andere plaats heb ik al aangegeven dat ik in 4 jaar tijd 380 vertragingen heb opgelopen waarbij ik de aansluitende trein gemist heb.
Gelukkig hoef ik nu geen gebruik meer te maken van het openbaar vervoer. Want ik mag stellen dat ik na vier jaar OV m'n neus er van vol heb.

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 18 jan 2005 09:28
door karr-1
Informatievoorziening is bij de NS zoiezo zeer slecht. Ze roepen berichten om waar geen mens iets van begrijpt, geven halve of slechte informatie en ook de medewerkers zelf zijn niet geinformeerd en doen ook geen enkele moeite om informatie te krijgen.

En op de een of andere manier krijgen ze het altijd voor elkaar om dingen om te gaan roepen op het moment dat er een trein langsraast waardoor je dus niets verstaat van de nietszeggende mededeling.

Het is dat ik er van afhankelijk ben, maar de NS is absoluut ruk !!!

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 18 jan 2005 13:23
door Achmed
Karr 1...of Karin 1970 !!!!!!!! :lol:

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 18 jan 2005 15:18
door karr-1
De laatste keer dat ik keek was ik toch echt een mannetje en heet ik zeker geen Karin.

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 18 jan 2005 18:31
door Negen-Met
Geplaatst op 18 Jan 2005 13:23 door Achmed


--------------------------------------------------------------------------------

Karr 1...of Karin 1970 !!!!!!!!
Dat gevoel had ik nu ook meteen....Kweet niet hoe dat komt. :shock:

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 20 jan 2005 20:04
door Gast
IK reis met de trein en mijn vrouw werkt dan nog vaak.
Als de trein niet gaat bel ik haar op om op teletekst en internet te kijken, wat er aan de hand is, zo weet ik wat ik moet doen en of ik snel de andere trein moet pakken, zodat ik via een ander station kan.

Als ik moet wachten op een omroeper, dan is die trein namelijk al weer weg.

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 21 jan 2005 10:35
door Gast
Ik heb eens bij het loket gevraagd over een eventuele vertraging. Toen werd er gezegd dat er niks op Teletekst stond, dus dat er geen vertraging was. De mensen van de NS krijgen hun informatie niet van de NS, maar moeten dat via Teletekst krijgen.

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 21 jan 2005 17:12
door rz
Wat zijn Nederlanders toch ontzettend verpest in hun luxe.
Heus niet alles bij ons Nationale spoorbedrijf loopt goed, maar wat de mensen vergeten is dat de meeste vertagingen komen door hun eigen medemens. Zwartrijders die uit de trein moeten worden gehaald, deuren die worden opengehouden omdat een kennis of vriendje nog mee moet, reizigers die met driehonderd man tegelijk door twee deuren naar binnen willen terwijl er toch echt meer deuren zijn, niet snel genoeg overstappende mensen omdat koffie halen op vertrektijd belangrijker is. Ik maak het geregeld mee dat mensen staan te schelden op een conducteur omdat er politie bij de trein moet komen voor een zwartrijder. Iedereen is het er over eens dat zwartrijden bestreden moet worden maar o wee, als het mij maar geen vertraging kost. Meer dan 86 % van de treinen in Nederland rijdt op tijd, van de 3000 die er iedere dag door ons land rijden. Dat vindt ik een redelijke prestatie. De NS is daarmee het beste spoorbedrijf van Europa maar dat vergeten de mensen.

Dat is kleinzierig.

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 21 jan 2005 18:20
door HarryT-M
Kijk dan maar eens naar de website en probeer een reis naar het buitenland uit te stippelen en te boeken :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Het is bar en boos met de NS, De website werkt voor geen meter, de info is slecht en als je per telefoon informatie vraagt moet je een 09 nummer bellen, je hangt altijd minstens 9 minuten in de wacht en moet dan ook nog eens een paar keer doorverbonden worden.
Als je daarna de rekening van KPN krijgt word je beslist niet vrolijk.
:evil: :roll: :twisted: . De NS moest zich :oops:

Het is niet leuk meer als je € 15.00 op je telefoonrekening ziet en dit is alleen om info te vragen voor een reis die je met HET OPENBAAR vervoer wil maken, dit is nog maar een infogesprek.

Als je gaat boeken komt er minimaal hetzelfde bedrag bij

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 21 jan 2005 20:07
door Gast
De NS is daarmee het beste spoorbedrijf van Europa maar dat vergeten de mensen.
Dan reken je de treinen uit zwitserland maar even niet mee...

Verder ben ik verpest in mijn luxe als ik voor een ov kaart 3000 euris moet neertellen om slechts af en toe een zitplaats te hebben.???

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 22 jan 2005 00:35
door rz
Neem dan lekker je eigen auto. Dan heb je een eigen zitplaats en kun je lekker naar je buurman in de file kijken, als die vervroegd zijn lunch zit op te eten omdat hij in de file staat en (in de altijd en eeuwige haast) thuis geen tijd had om fatsoenlijk een boterham te eten als ontbijt.
Tenslotte wil ook iedereen graag een eigen auto, maar o wee die file's.
Nederland is gewoon een druk bevolkt land en daar is de infrastructuur van ons land niet meer op berekend.

Zowel voor het spoor als op de wegen.

Maar ik begrijp het wel hoor. Dit land bestaat voor 80 % uit mensen die overal over moeten zeuren.

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 22 jan 2005 00:49
door martin67
Voor 3000 euro per jaar zou je wel een zitplaats mogen verwachten ja.
Ze willen toch graag hun klanten houden? Als je zelden kunt zitten zoeken mensen de auto wel weer op.
Maar dat je betaalt voor vervoer en niet voor vervoer + zitplaats vind ik ongekend, de prijs-kwaliteit verhouding is dan volledig zoek.

in welke trein zit je dan trouwens, ik reis met mijn 3000 euro kostende ov het hele land door en heb vrijwel altijd een zitplaats, ook in de spits...

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 22 jan 2005 14:36
door Gast
Maar ik begrijp het wel hoor. Dit land bestaat voor 80 % uit mensen die overal over moeten zeuren.
Waar is een forum voor dan, om het te hebben over hoe goed alles geregeld is?? en wat doe je zelf, je zeurt over mensen die zeuren, dat is hetzelfde als stoppen met stoppen of doorgaan met doorgaan.


Verder reis ik veel in de randstad utrecht rotterdam en amsterdam en alle tussenlioggende gebieden in in de spits moet ik toch vaak staan

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 23 jan 2005 14:32
door Gast
Geplaatst op 22 Jan 2005 00:49 door martin67


--------------------------------------------------------------------------------

Voor 3000 euro per jaar zou je wel een zitplaats mogen verwachten ja.
3000 Euro per jaar = ca. 8,22 euro per dag (gereduceedr tarief dus).
Waarom denk jij dan meer te mogen verwachten (recht op 'n zitplaats te hebben) dan iemand die een los kaartje koopt van misschien wel ca. 12 euro voor diezelfde reis???

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 23 jan 2005 16:47
door Gast
Kan hier iemand niet rekenen of zo....

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 23 jan 2005 16:52
door Gast
Er is gewoon 3000 door 365 gedeeld, geen rekening gehouden met weekenden en vakantie. als je dat wel doet dan kom je rond de 235 werkbare dagen per jaar (maximaal) dan kom je uit rond de 12 euro per dag. JE komt er dan achter dat de reductie met een jaar trajectkaart dan 10 procent of zo is.

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 25 jan 2005 12:37
door arnoo - OV-er
ik weet niet wie 'gast' is maar uw belangrijkste levensdoel lijkt klagen te zijn gezien uw vele reacties op dit forum.

Even voor de duidelijkheid, ik maak het zelden mee dat ik geen zitplaats heb, de meeste mensen zijn te lui om verder te lopen dan een compartement of durven anderen niet te vragen tas of bagage op schoot te nemen. Dus om nu te zeggen dat NS te weinig zitplaatsen biedt... dat is niet waar.
Dat men graag klaagt over de NS is in dit land een nationale hobby maar veel mensen nemen niet de moeite om de NS te schrijven hetgeen misschien meer effect heeft omdat ze wellicht te traag reageren maar de opmerking wel verwerken. In dit forum of elders in de media je beklag doen is eenvoudig en in zekere zin lui, net als klagen over te weinig zitplaatsen.

Re: NS verkeerde meldingen of te weing informatie:

Geplaatst: 25 jan 2005 12:54
door Gast
Ik heb regelmatig brieven en faxen naar de NS gestuurd. Zelfs al krijg je een ontvangstbevestiging dan nog zeggen ze na 3 maanden dat ze het niet ontvangen hebben of gewoonweg zijn kwijtgeraakt.

En als je geluk hebt en wel een antwoord krijgt, dan is dat in 99% van de gevallen toch een standaard antwoord met eronder 'excuses voor dit ongemak'.

Daarbij kan je niet altijd doorlopen naar het andere treinstel als je maar een paar minuten hebt om een andere trein of een bus te halen. Dan moet je wel zo ver mogelijk voorin gaan zitten/staan.