LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen schuld aan Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Josha

betalen schuld aan Dexia

Ongelezen bericht door Josha »

Ook wij hebben een schuld bij Dexia op 9 mei loopt ons contract af en blijven we zitten met een schuld van zo'n €12.000 Wij kunnen dit alleen betalen doordat we onze hypotheek hebben verhoogd.Ik heb namelijk geeb zin om een deurwaarder aan de deur te krijgen.Hopelijk doet de rechter over een paar jaar uitspraak en krijgen we ons geld terug.Ik wil Dexia nu laten weten dat we deze schuld zullen betalen onder protest, maar weet niet goed hoe ik moet beginnen, heeft iemand die de schuld ook gaat betalen misschien een voorbeeldbrief voor mij? Vast bedankt

Karin

Re: betalen schuld aan Dexia

Ongelezen bericht door Karin »

Hoi Josha,

Ik heb ze ook een brief verstuurd met daarin dat ik onder protest en voorbehoud van alle rechten mijn schuld zal betalen en dat ik een juiste afhandeling verwacht met het BKR. Ik heb hem helaas nu niet bij de hand.
Ik heb gisteren met pijn en moeite die betaling gedaan en daar heb ik uiteraard weer bijgezet dat ik betaal onder protest en voorbehoud van alle rechten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes Karin

klaas

Ongelezen bericht door klaas »

Niet slim dat geld ziet je nooit meer terug

Je hebt te maken met boefen en niet met nette zaken mensen

jaap

Ongelezen bericht door jaap »

een vraagje:
iedereen zeg hier heel flink "ik betaal niet"
en gelijk heebn ze (we).
Maar als je uiteindelijk toch betaalt (als je aan het geld
kan komen is dat de beste oplossing m.i. onder protest),
hebben jullie dan eerst een discussie/briefwisseling met Dexia gehad om uitstel c.q. afstel te krijgen????
Mijn restschuld is n.l. te hoog.

Karin

Ik heb betaald omdat ik weer verder wil gaan met m'n leven en dat ik betaald heb wil nog niet zeggen dat ze van me af zijn. Maar ik hoef nu niet meer bang te zijn dat ik straks geen lening meer kan aanvragen of een hypotheek. Want dat gun ik ze allemaal niet daar bij Dexia.

Ik denk dat ik maar een verliesverdriedubbelaar aan de medewerkers van dexia ga bieden.Ik vertel er gewoon een leuk verhaaltje bij en ze zijn verkocht.

jaap

.

Karin

Hoi Jaap,

Toen ik die brief kreeg dat ik een restschuld had zat ik helemaal in de rats en mijn vriend heeft toen in zijn omgeving geinformeerd wat ik het beste kon doen.Ik heb toen een brief opgesteld met daarin dat ik onder protest en voorbehoud van alle rechten zal betalen.
Ik heb dus geen briefwisseling met dexia gehad omdat dat gewoon onbegonnen werk is.Het zal alleen maar eenzijdig zijn want reactie hoef je van hun niet te verwachten.
Ik heb dus wel een krediet moeten afsluiten om mijn schuld te kunnen betalen.

Gr Karin

jaap

gelijk heb je Karin,
als iedereen dat doet blijft er voor mij hoop ik wat over om kwijtgescholden te krijgen.
Nog beter is als niemand zou betalen.
Dexia kan moeilijk 100.000 incassozaken opstarten of zoveel deurwaardees sturen lijkt me.
Maja, je moet al dir trammelant per brief en aan huis wel op kunnen brengen.
En dan is betalen onder protest niet verkeerd m.i.
Maar zorg wel voor een goede protestaantekening,
' k zou er eerst om proberen te vragen bij DExia zwart op wit voordat ik betaalde.

jaap

dank je voor je antwoord Karin.

Soms lees je hier wel eens als je gewoon niet betaal dat je maandenlang niks van ze hoor...
Ben bang dat ik dan inneens een vbeel hogere restschuld heb opgebouwd door allerlei bijgekomen kosten zoals rente en zo.
Klopt dit bij iemand ????

wil

Ongelezen bericht door wil »

De stichting leaseverlies had het een tijd geleden over het aanspannen van een proefproces, waaruit uit moest komen, dat de restschuld van gedupeerden niet betaald hoefde te worden voordat de collectieve rechtzaak afgerond zou zijn, maar ik hoor daar helemaal niet meer van.

Karin

Hoi Jaap,

Ik heb mijn brief aangetekend verstuurd en ik heb dus nu ook thuis een handtekening van een dexia medewerker liggen dat ze hem hebben ontvangen.

Ik was daar ook bang voor dat je opeens een hogere schuld kreeg door rentes e.d. en dat die kosten uiteindelijk wel voor eigen rekening zullen komen en van mij krijgen ze echt geen cent meer.

Erik

Ongelezen bericht door Erik »

Jaap, dat is niet zo, ze moeten eest een aantal herinneringen sturen en uiteindelijk kunnen ze wel een incassobureau inschakelen. Zo gauw de dreigementen je te veel worden kan je alsnog kiezen wat te doen, dan wel pertinent niet betalen, dan wel een regeling voorstellen waar ze dan weer schriftelijk op moeten reageren, en zo ben je weer een paar maanden verder..

jaap

up

jaap

dat was ik van plan, bedankt Eric.

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Beste Erik,
een kanttekening bij jouw verhaal hierboven. Dexia hoeft niet maanden herinneringen te sturen alvorens de vordering over te dragen op en incossoburau. Dit plaatsvinden kan nadat de vordering opeisbaar is geworden, lessee daarop geattendeerd is na waarschwing van Dexia dat deze zal overgaan tot de overdracht van de vordering op een incassobureau indien lessee in gebreke blijft bineen de in dat schrijven gestelde termijn. Dus ook al bineen een paar weken. Als je pech hebt.

jaap

.

jaap

.

jaap

maar in elk geval kunnen ze de restschuld niet opgeschroefd hebben als ze me een paar maanden "vergeten"
zijn ?????
moeten ze een herinering aangetekend doen???

jaap

.

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Volgens mij kan die restschuld zelf niet meer toenemen. Wel komen er natuurlijk incassokosten bij indien de vordering aan dergelijk bureau wordt overgedragen.
Rekeningen, aanmaningen en herinneringen hoeven zeker niet aangetekend verstuurd te worden door Dexia.

Gesloten