Pagina 1 van 2

La Valette resort

Geplaatst: 23 sep 2004 12:18
door elmar
De eerste 2 weken van september zijn we op vakantie geweest in la Valette resort in st Julian op Malta,dit resort was zo slecht dat ik de mensen wil waarschuwen dit niet te boeken,tevens ben ik op zoek naar mensen met de zelfde klacht,want samen sta je sterker.

Re: La Valette resort

Geplaatst: 26 okt 2004 10:38
door eggcar
Kunt u dit enigszins toelichten? Ik ken dat resort maar al te goed en ben benieuwd wat u bedoelt!

Re: La Valette resort

Geplaatst: 26 okt 2004 16:51
door elmar
in la valetta resort hadden wij een 3 kamer appartement geboekt,zo op het eerste oog een prima appartement,alleen jammer dat er niets functioneerde,als je naar het toilet was geweest moest je je ontlasting met papier naar beneden duwen,meestal kwam er helemaal geen water uit de stortbak,soms een heel klein beetje ,maar er zat helemaal geen druk op ,met douchen kon je kiezen uit koud of gloeiend heet water,mengen was niet mogelijk,dus maar een bodempje water erin laten lopen en je daar in wassen,haar wassen gaat niet op deze manier. als je het water liet weglopen stond de hele badkamer onder water .Ze beloven sateliet t.v.nou onze t v deed het helemaal niet,en een vervang toestel was niet mogelijk,we zijn er 2 weken geweest ,in die 2 weken is er niet schoongemaakt en hebben we ook geen schoon beddengoed gehad,we waren al lang blij als we af en toe een schone handdoek konden bemachtigen,we hebbeb over dit alles meerdre malen geklaagd,met als enige resultaat dat ze je beginnen uit te schelden aan de receptie.Dit is niet mijn idee van vakantie vieren!

Re: La Valette resort

Geplaatst: 27 okt 2004 09:43
door eggcar
Ik ben ook in La Valette Resort geweest. Wij hadden aanvankelijk in St. George's Park geboekt maar dit werd gerenoveerd en in overleg met Hotelplan zijn wij een dag later verplaats naar La Valette. We praten hier over 2 van de grootste gebouwen in St. Julian's die op het moment gerenoveerd worden.
Waar het op neerkomt is. Ik zie niks over dat u geklaagd hebt bij de reisleiding (welke touroperator?) en er zijn wel degelijk geheel gerenoveerde appartementen aanwezig. Ik heb tevens mensen gesproken die dit jaar in La Valette zaten (wij zaten dit jaar er tegenover) en die uitermate tevreden waren. geen klachten over schoonmaken of handdoeken/bedlinnen.
Dus ipv een summier verhaal, licht eens wat verder toe!

Re: La Valette resort

Geplaatst: 27 okt 2004 10:30
door elmar
wij hebben wel degelijk geklaagd,de touroperator is Arke.maar we hebben nog geen antwoord op onze klacht.bij de mensen die een hotelkamer hadden was alles in orde,maar de mensen op onze etage in de appartementen hadden allemaal het zelfde probleem,We zijn geen mensen die over alles lopen te klagen,en we respecteren de gewoontes en tradities van een land,maar ik wil wel dat er aan de normale vereisten wordt voldaan

Re: La Valette resort

Geplaatst: 27 okt 2004 16:11
door anna100
Wat vreemd. U hoort ter plekke te klagen en dan zou je gelijk reactie moeten krijgen. Of heeft u pas bij Arke na terugkomst geklaagd?
In dat geval denk ik dat u nul op het rekest krijgt.

Re: La Valette resort

Geplaatst: 27 okt 2004 16:25
door elmar
ik heb ter plekke dagelijks geklaagd,maar dat had geen enkel effect,als je bij de receptie kwam schreven ze je klacht op,en verder gebeurde er niets mee,de volgende dag herhaalde zich het hele gedoe weer,en zo dag na dag.Toen ik na een paar dagen genoeg er van kreeg heb ik het gemeld bij de hostess,met als resultaat dat ze het toilet zijn komen repareren,maar de dag erna was het alweer kapot,dus weer naar de hostess.ik heb ook gevraagd om een schriftelijke bevestiging van mij klacht,maar dat vond ze niet nodig ,het probleem moest ook zo op te lossen zijn volgens haar,vervolgens heb ik haar verschillende keren gebeld op haar mobiel,maar ik kreeg alleen maar voicemail,en ze belde niet terug

Re: La Valette resort

Geplaatst: 27 okt 2004 16:56
door anna100
In dat geval help ik je hopen, dat ze erkent dat er geklaagd is.
Als ze haar eigen hachje denkt te moeten redden zal ze dit misschien ontkennen.

Mocht Arke het afwijzen kan het ook voorgelegd worden aan de Geschillencommissie Reizen (postbus 90600, 2509 LP Den Haag)

succes ermee

Re: La Valette resort

Geplaatst: 27 okt 2004 18:50
door elmar
ik wacht op het antwoord van Arke ,en als hun antwoord niet bevredigend is ,schrijf ik naar de geschillencomissie.bedankt voor je belangstelling

Re: La Valette resort

Geplaatst: 27 okt 2004 20:57
door eliane
denk er wel aan dat als je naar de geschillencommissie schrijft je ten eerste, ter plaatse geklaagd moet hebben bij de hostess en een door haar getekend klachtenformulier moet hebben en ten tweede let op dat de datum niet verstrijkt die u heeft om zich te wenden tot de geschillen commissie. Touroeprators wachten lang met klachtenafhandeling zodat u niet meer naar geschillencommissie kunt gaan. Dit alles staat vermeld in de anvr-voorwaarden die u heeft ontvangen bij boeking.

Re: La Valette resort

Geplaatst: 27 okt 2004 20:57
door eliane
denk er wel aan dat als je naar de geschillencommissie schrijft je ten eerste, ter plaatse geklaagd moet hebben bij de hostess en een door haar getekend klachtenformulier moet hebben en ten tweede let op dat de datum niet verstrijkt die u heeft om zich te wenden tot de geschillen commissie. Touroeprators wachten lang met klachtenafhandeling zodat u niet meer naar geschillencommissie kunt gaan. Dit alles staat vermeld in de anvr-voorwaarden die u heeft ontvangen bij boeking.

Re: La Valette resort

Geplaatst: 28 okt 2004 10:38
door elmar
ja ik weet dat ik zwak sta zonder getekend bewijs van hostess,maar ze was niet bereid tot medewerking,ik heb gisteren met Arke gebeld en ze zeiden dat mijn klacht in behandeling was ,maar ze waren aan het wachten op bericht uit Malta van de hostess.ze hebben me beloofd dat ik binnen 2 weken antwoord zou krijgen.ik zal dan hier een berichtje achterlaten,groetjes Els

Re: La Valette resort

Geplaatst: 28 okt 2004 11:47
door Gast
Geplaatst op 28 Oct 2004 10:38 door elmar


--------------------------------------------------------------------------------

ja ik weet dat ik zwak sta zonder getekend bewijs van hostess,maar ze was niet bereid tot medewerking,ik heb gisteren met Arke gebeld en ze zeiden dat mijn klacht in behandeling was ,maar ze waren aan het wachten op bericht uit Malta van de hostess.ze hebben me beloofd dat ik binnen 2 weken antwoord zou krijgen.ik zal dan hier een berichtje achterlaten,groetjes Els
Ja, zoiets dergelijks hebben wij met Arke ook al eens meegemaakt.
Er was een vertraging ontstaan in de vertrektijd (dat zagen we 's-morgens al op teletext), maar we moeste op tijd inchecken omdat er mogelijk een ander vliegtuig werd ingezet i.v.m. technische storing in het eerdere vliegtuig. Uiteindelijk zijn we pas de dag erna ('s-ochtends om 04.30 uur op bestemming aangekomen in plaats van 19.00 uur de avond daarvoor). Door deze vertraging en zeer late aankomst misten we dus eigenlijk al 2 dagen van onze 12-daagse vakantie. Omdat onze terugvlucht ook al 's-morgensvroeg zou zijn (ca. 10.00 uur) misten we dus eigenlijk nóg een dag. Maar goed dat wisten we van tevoren.
In de transfer naar onze acc. heeft de hostess gezegd, gezien het late tijdstip) geen algemene info te geven, maar dat we naar de welkomstbijeenkomst moesten komen ook voor herbevestigen terugvlucht (??). Echter die bijeenkomst vond om 09.30 uur plaats. Als je pas om 04.30 uur in je app. bent na zo'n dag, zijn de meesten echt niet fris en fit om 5 uurtjes later weer aanwezig te zijn. Wij hebben dat ook niet gedaan en eerst uitgeslapen. 2 Dagen later was de hostess in ons app. en hebben we onze klacht kenbaar gemaakt.

Hostess vond dat onze klacht geen klacht was en we moesten blij zijn met die vetraging want daardoor hadden we een extra veilig toestel gehad!!(zo'n kul-verhaal heb ik nog nooit gehoord: een toestel is veilig of onveilig, maar extra veilig....). En wat tijdstip bijeenkomst betreft: zij had een strak schema en we moesten niet denken dat ze de rest van de dag lekker op het strand lag (??? alweer zo'n uitspraak die nergens op sloeg). Zij was dus niet bereid mee te werken, mocht ik bij thuiskomst schriftelijk doen aan Arke.

Thuis hebben we inderdaad alsnog onze klacht schriftelijk gemeld.
Ook in ons geval werd op info gewacht van de reisleiding ter plaatse.
Echter Arke erkende wel het probleem, vond dat de hostess anders had kunnen handelen, maar vond dat zij uiteindelijk toch aan haar verplichtingen had voldaan (wij zaten toch gedurende de geboekte periode in acc. die we geboekt hadden en dit was normaal bij dit soort vakanties). Arke verwees ons naar de vervoersmaatschappij (Martinair). Echter, je raadt het waarschijnlijk al, Martinair vond dat ze binnen 24 uur ons van A naar B hadden vervoerd en daarmee aan haar verplichting van de overeenkomst had voldaan. We hebben het daarbij maar gelaten, gezien het "van het kastje naar de muur sturen".

Ook wij zijn niet van die notoire klagers. Maar we menen wel dat wanneer wij een klacht hebben daar ook serieus mee omgegaan dient te worden. En zoals ik hier ook zie: omdat iemand anders geen klachten heeft, betekent dit nog niet dat deze mensen een ongegronde klacht hebben!!! Maar zoals zo vaak staan de beste stuurlui aan wal. :wink:

Elmar, wij hopen dat je een bevredigend antwoord krijgt van Arke. Laat het wel nog even weten hier.

Bert.

Re: La Valette resort

Geplaatst: 28 okt 2004 13:20
door Gast
ik denk toch dat martinair gelijk heeft. de datum is namelijk geen onderdeel van de overeenkomst. ze zijn wel verplicht u te vervoeren en aan die verplichting hebben ze voldaan.
ik denk dat de hostess ter plaatse wat flexibeler had kunnen zijn met het inplannen van de welkomstbijeenkomsten. ik snap ook welwat ze bedoeld met extra veilig. typisch geval van 'wees blij dat u er ueberhaupt nog bent gekomen'

Re: La Valette resort

Geplaatst: 28 okt 2004 14:50
door Gast
maar dat we naar de welkomstbijeenkomst moesten komen ook voor herbevestigen terugvlucht (??).
Dat 'herbevestigen terugvlucht' is alleen bedoeld om excursies te kunnen verkopen!

Re: La Valette resort

Geplaatst: 28 okt 2004 15:06
door elmar
ik vind het belachelijk dat je een schriftelijke bevestiging van een hostess moet hebben dat je geklaagd heb,ik denk dat het wel vaker voorkom dat er een verschil van mening is ,en dan is het haar woord tegen dat van ons,en dan is het niet zo moelijk te voorspellen wie gelijk krijgt,ook vind ik het jammer dat de mensen die ter plekke aan het klagen zijn verder niets doen als ze weer thuis zijn,want de mensen die in een apartement hadden gelogeerd waren allemaal aan het klagen,er was zelfs een koppel die weigerde om er nog een nacht door te brengen,ze vroegen om de manager te spreken ,maar dat kon niet,en ze zijn op eigen kosten ergens anders naar toe gegaan.maar ik zal maar eens afwachren wat Arke schrijft.groetjes Els

Re: La Valette resort

Geplaatst: 28 okt 2004 15:23
door Gast
Geplaatst op 28 Oct 2004 13:20 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

ik denk toch dat martinair gelijk heeft. de datum is namelijk geen onderdeel van de overeenkomst. ze zijn wel verplicht u te vervoeren en aan die verplichting hebben ze voldaan.
ik denk dat de hostess ter plaatse wat flexibeler had kunnen zijn met het inplannen van de welkomstbijeenkomsten. ik snap ook welwat ze bedoeld met extra veilig. typisch geval van 'wees blij dat u er ueberhaupt nog bent gekomen'
Dat weet ik niet zo zeker of de datum geen onderdeel uitmaakt van de overeenkomst. Zoals u dat weergeeft zou ik dus bijvoorbeeld ook 2 dagen later vervoerd mogen worden. Dat zou toch te gek zijn. In mijn antwoord van Martinair hadden zij het over het voldoen van vervoer binnen 24 uur. (ter aanvulling op mijn eerder bericht: we hebben op Rotterdam Airport van Martinair ter compenstaie wel een voucher gekregen voor een warm saucijzenbroodje. De koffie mochten we zelf betalen).
M.b.t. de stelling van de hostess kregen wij ook diezelfde indruk (niet zeuren, jullie zijn er toch).

Geplaatst op 28 Oct 2004 14:50 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------
Dat 'herbevestigen terugvlucht' is alleen bedoeld om excursies te kunnen verkopen!
Wij denken (weten het eigenlijk wel zeker) dat dat herbevestigen een "smoes" is om je naar de bijeenkomst te lokken. Wij zien zo'n bijeenkomst meer als aanvullende informatie over het land/streek. Uiteindelijk beslissen wij niet "impulsief" op z'n bijeenkomst of wij meedoen aan een excursie. Dat komt naderhand wel als we rustig de omschrijvingen hebben kunnen lezen. Wij vinden het belangrijk dat we weten wat de gewoontes zijn en waar we bijv. de bakker, het postkantoor of de pinautomaat kunnen vinden. En mogelijk andere zaken waar we wel/niet rekening mee moeten houden. Dáárvoor gaan wij naar zo'n bijeenkomst en zo'n bijeenkomst is o.i. ook mede daarvoor bedoeld.
Wij vinden dat een hostess wel degelijk rekening kan houden met de aankomsttijden van de "klanten" en daarop een planning maken. En als daar eens een extremiteit in voorkomt (zoals in ons geval) moet zo iemand ook flexibel kunnen zijn en niet halstarrig omdat zoiets haar planning in de war brengt.

Bert.

Re: La Valette resort

Geplaatst: 28 okt 2004 16:22
door Fan
Wat ik niet zo goed begrijp is, dat jullie bij de bijeenkomst al de terugvlucht moeten bevestigen? Hoe weet zo,n host/ess nu hoelaat je vliegtuig weer vertrekt? Kijk, je hebt natuurlijk een ticket gekregen met ook je terug reis met vertrektijden erop, maar hoe kan men dan al weten of dat je vliegtuig geen vertraging of zoiets dergelijks heeft?

Ons werd op zo,n bijeenkomst altijd wel verteld, dat wij een dag voor vertrek, de infoborden/boek in het hotel of appartement in de gaten moeten houden ivm. met de laatste mededelingen. Hebben ze die niet, dan weet men het vaak wel bij de receptie en tegenwoordig mag je hun ook mobiel bellen voor inlichtingen omtrent vertrektijden. Dit is tenminste onze ervaring zowel in Spanje als in Turkije, met Arke, Oad, Neckermann als ook Sunweb.


Ik heb ook nooit de ervaring gehad, dat men tijdens de bijeenkomst probeerden exursies te boeken. Ze vertellen je wel het èèn en ander, maar het ligt toch echt aan jezelf of je dat wel of niet wilt. Wij hebben de reisleiding niet zo nodig, omdat wij veel op eigen houtje doen, maar voor noodgevallen is het wel fijn dat je op hen kunt terug vallen.

En ja, dat ze niet mee willen werken met klachten, dat hoort ook niet zo. Ik vind wel dat ze er moeten voor zijn, om naar je te luisteren en helpen met het oplossen van klachten. Toch jammer dat, het dus blijkbaar niet altijd goed gebeurd.
Fan

Re: La Valette resort

Geplaatst: 28 okt 2004 16:43
door Gast
Geplaatst op 28 Oct 2004 16:22 door Fan


--------------------------------------------------------------------------------

Wat ik niet zo goed begrijp is, dat jullie bij de bijeenkomst al de terugvlucht moeten bevestigen? Hoe weet zo,n host/ess nu hoelaat je vliegtuig weer vertrekt? Kijk, je hebt natuurlijk een ticket gekregen met ook je terug reis met vertrektijden erop, maar hoe kan men dan al weten of dat je vliegtuig geen vertraging of zoiets dergelijks heeft?
Dat hebben wij niet verzonnen. Wij hebben dat al meerdere malen met diverse andere reisorganisators meegemaakt. Het gaat ook niet zozeer om terugvlucht te bevestigen, maar om je naar zo'n bijeenkomst te lokken. En ja, natuurlijk worden er ook excursies besproken en probeert men excursies te verkopen. Zo gaat dat ook met autoverhuur.
De vluchttijden voor een en dezelfde bestemming met vertrek en aankomst op een bepaalde dag (wel zelfde vluchtnummers!!) zijn voor het gehele seizoen nagenoeg hetzelfde. Kijk maar eens op teletekst of op de internetpagina van schiphol.
Wij denken dat dat "bevestigen van de terugvlucht" niet meer dan een theaterspel is van de hostess ter plaatse.

Re: La Valette resort

Geplaatst: 28 okt 2004 17:07
door Fan
Ik zeg ook niet dat jullie dat verzonnen hebben! Okè?

Maar bij mij is het nog nooit zo overgekomen, wat betreft die exursies verkopen. Als die bijeenkomst afgelopen was, gingen we meteen weg en wilde ik wel wat boeken, dan kon dat altijd nog wel. Maargoed, ieder ervaart het waarschijnlijk dan anders.
Fan