LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] missen trein door kaartautomaat
missen trein door kaartautomaat
Station Hoorn-Kersenboogerd
Van de week was het weer zover. Ik moest op zondag met de trein. Ik zorg ervoor dat ik 13 minuten vóór de trein vertrekt op het perron ben, want ik moet nog een kaartje kopen.
Met mij moeten er nog veel meer mensen een kaartje hebben. Vlak voordat de trein vertrekt heb ik een kaartje. De mensen die na mij aan de beurt zijn hebben geen tijd meer om een kaartje te halen. De conducteur is onverbiddelijk en de trein vertrekt. Dat is heel vervelend voor die mensen, want de trein komt eens in het half uur. Bij het volgende station (2 minuten verder) is het gebruikelijk dat de trein 4 (!!!!!) minuten blijft wachten, tot het tijd is om weer te vertrekken. Wat is dan de reden dat de trein op de halte ervoor die mensen niet in de gelegenheid stelt om een kaartje te bemachtigen. Want al had dat 3 minuten oponthoud betekent, dan nog kon de trein ruim op tijd vertrekken vanaf dat volgende station.
Op het bewuste station staat maar één automaat. Nog zo een ouderwetse ook . Dus je moet ieder kaartje apart intoetsen en ook apart betalen. Als je toevallig niet richting Amsterdam moet, dan moet je eerst naar het ene perron, onder het station door weer terug en dan weer naar boven om op het juiste perron te komen. Gewoon belachelijk.
En als je op de site van de NS zoekt naar een emailadres, om te vragen of er eenautomaat bij zou kunnen komen, dan is die er niet. Zeker bang om teveel klachten te krijgen.
En wat mij nu is overkomen, dat is al zeker de 4e keer binnen hele korte tijd.
Van de week was het weer zover. Ik moest op zondag met de trein. Ik zorg ervoor dat ik 13 minuten vóór de trein vertrekt op het perron ben, want ik moet nog een kaartje kopen.
Met mij moeten er nog veel meer mensen een kaartje hebben. Vlak voordat de trein vertrekt heb ik een kaartje. De mensen die na mij aan de beurt zijn hebben geen tijd meer om een kaartje te halen. De conducteur is onverbiddelijk en de trein vertrekt. Dat is heel vervelend voor die mensen, want de trein komt eens in het half uur. Bij het volgende station (2 minuten verder) is het gebruikelijk dat de trein 4 (!!!!!) minuten blijft wachten, tot het tijd is om weer te vertrekken. Wat is dan de reden dat de trein op de halte ervoor die mensen niet in de gelegenheid stelt om een kaartje te bemachtigen. Want al had dat 3 minuten oponthoud betekent, dan nog kon de trein ruim op tijd vertrekken vanaf dat volgende station.
Op het bewuste station staat maar één automaat. Nog zo een ouderwetse ook . Dus je moet ieder kaartje apart intoetsen en ook apart betalen. Als je toevallig niet richting Amsterdam moet, dan moet je eerst naar het ene perron, onder het station door weer terug en dan weer naar boven om op het juiste perron te komen. Gewoon belachelijk.
En als je op de site van de NS zoekt naar een emailadres, om te vragen of er eenautomaat bij zou kunnen komen, dan is die er niet. Zeker bang om teveel klachten te krijgen.
En wat mij nu is overkomen, dat is al zeker de 4e keer binnen hele korte tijd.
Re: missen trein door kaartautomaat
Met alle respect, ik vind het een grote onzin wat u verteld, als u die dag ervoor een kaartje had gehaald uit de automaat zonder datum, dan had u wel op tijd de trein gehaald.
Moet de ns dan schade lijden omdat u en uw medereizigers een kaartje moeten kopen?
Ik vind van niet, u bent zelf zo gemakzuchtig om het op dezelfde dag te doen waardoor u uw trein misloopt, de schuld ligt bij u en niet bij de ns.
Moet de ns dan schade lijden omdat u en uw medereizigers een kaartje moeten kopen?
Ik vind van niet, u bent zelf zo gemakzuchtig om het op dezelfde dag te doen waardoor u uw trein misloopt, de schuld ligt bij u en niet bij de ns.
Re: missen trein door kaartautomaat
Beste gast,
Mijn mening is dat als je weet dat er maar 1 automaat staat je maar optijd moet zijn!
Je weet het vooraf dus gewoon ruim optijd op het station staan zou ik zeggen!
Want een kaartje zonder datum ; je weet niet of er dan wel een stempel automaat staat?
Dit moet je dan even aan de trein-misser vragen voordat je dat idee oppert, want als je in de trein zit en het kaartje is niet afgestempeld krijg je een boete van hier tot Tokio!!
Mijn mening is dat als je weet dat er maar 1 automaat staat je maar optijd moet zijn!
Je weet het vooraf dus gewoon ruim optijd op het station staan zou ik zeggen!
Want een kaartje zonder datum ; je weet niet of er dan wel een stempel automaat staat?
Dit moet je dan even aan de trein-misser vragen voordat je dat idee oppert, want als je in de trein zit en het kaartje is niet afgestempeld krijg je een boete van hier tot Tokio!!
Re: missen trein door kaartautomaat
Misschien weten jullie vooraf wanneer je ergens heen gaat, maar wij vinden het leuk om spontaan ergens heen te gaan. En vooraf een kaartje kopen kan mischien wel iets zijn als je altijd naar hetzelfde toe gaat. Zo slim was ik zelf ook wel vwb de railrunner, en dan inderdaad zonder datum.
En als er goed gelezen zou zijn, dan had je ook kunnen lezen dat IK niet de trein heb gemist maar die mensen na mij.
Als de trein wel even op die mensen had gewacht, wat zouden zij dan voor schade lijden? Want zoals ik al vermeld had, moet de trein op de volgende halte toch 4 minuten wachten tot deze mag vertrekken.
En wat ik bedoel te zeggen met dit verhaal; waarom komt er niet in ieder geval aan iedere kant van het station een automaat. Dat scheelt al behoorlijk en misschien ook nog zo een nieuwer apparaat, waarmee je meerdere kaartjes tegelijkertijd kunt kopen.
En als er goed gelezen zou zijn, dan had je ook kunnen lezen dat IK niet de trein heb gemist maar die mensen na mij.
Als de trein wel even op die mensen had gewacht, wat zouden zij dan voor schade lijden? Want zoals ik al vermeld had, moet de trein op de volgende halte toch 4 minuten wachten tot deze mag vertrekken.
En wat ik bedoel te zeggen met dit verhaal; waarom komt er niet in ieder geval aan iedere kant van het station een automaat. Dat scheelt al behoorlijk en misschien ook nog zo een nieuwer apparaat, waarmee je meerdere kaartjes tegelijkertijd kunt kopen.
Re: missen trein door kaartautomaat
Want een kaartje zonder datum ; je weet niet of er dan wel een stempel automaat staat?
dat is ook onzin, op elk station is er een stempelautomaat aanwezig.
mocht het zo zijn dat de automaat defect is of wat dan ook, dan zeg je het tegen de conducteur, dan behoef je geen boete te betalen.
Re: missen trein door kaartautomaat
Ik weet niet of Gast vaak met de trein gaat, ik dagelijks, maar de conducteur is vaak in geen velden of wegen te bekennen. En als jij hem of haar in de eerste wagon ziet maar jij staat toevallig aan de andere kant van het perron kun je rennen wat je wilt, maar dat haal je nooit. En ik heb gisteren een programma op tv gezien Op het Spoor, als ik dat programma mag geloven werken er alleen maar ontzettend leuke, aardige, behulpzame en vriendelijke mensen op de trein. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met een conducteur (gelukkig maar) , maar ik denk dat die vriendelijke, aardige en vooral hulpvaardige mensen alleen op dat traject rijden. Van de week ook zoiets idioots gezien.
Maar waar het mij omgaat is dat ze de kaartverkoop via de automaat stimuleren, maar er nauwelijks of geen moeite voor doen om het de reizigers ook een beetje makkelijk te maken. Ik zou zeggen dat je er genoeg voor moet betalen, dus mag je toch ook wel een beetje service bij verwachten.
Voor de duidelijkheid, anders krijg je weer vervelende opmerkingen dat ik onzin vertel en gemakzuchtig zou zijn, ik heb een abonnement, dus hoef normaal gesproken zelf helemaal geen kaartje te kopen.
Maar waar het mij omgaat is dat ze de kaartverkoop via de automaat stimuleren, maar er nauwelijks of geen moeite voor doen om het de reizigers ook een beetje makkelijk te maken. Ik zou zeggen dat je er genoeg voor moet betalen, dus mag je toch ook wel een beetje service bij verwachten.
Voor de duidelijkheid, anders krijg je weer vervelende opmerkingen dat ik onzin vertel en gemakzuchtig zou zijn, ik heb een abonnement, dus hoef normaal gesproken zelf helemaal geen kaartje te kopen.
Re: missen trein door kaartautomaat
Dollie, in je eerste bijdrage schrijf je dat het al de vierde keer in korte tijd is dat je dit gebeurt. Je bent dus een gewaarschuwd mens en als je inderdaad een beetje meer verstand had dan het schaap waarna je genoemd bent, had je kunnen weten dat je beter wat eerder naar het station had kunnen gaan om een kaartje te kopen uit die ene automaat die er staat. Een stationsperron is misschien wel niet de meest gezellige plaats om te wachten, maar een paar minuutjes wachten is minder erg dan een half uur op de volgende trein. Dus wat leer ons dit lesje? Volgende keer iets eerder van huis of wat harder fietsen of lopen.....................
Re: missen trein door kaartautomaat
Lezen schijnt bij bepaalde bezoekers erg moeilijk te zijn. IK HEB GEEN TREIN GEMIST MAAR DE MENSEN NÁ MIJ.En dat het al de vierde keer binnen korte tijd is dat ik dat ZIE GEBEUREN.
Ik probeer een oplossing te krijgen. Want je kan toch niet verlangen dat mensen 20 minuten van te voren al op een (tochtig) perron gaan staan, omdat de (kaartverkoop) voorziening verschrikkelijk slecht is.
Ik heb geprobeerd bij een conducteur te informeren waar ik met dit soort opmerkingen bij de NS terecht kan. Nou die wist eigenlijk ook niet waar je daarvoor terecht kan. Ook via de site van de NS kom je niet verder.
Maar ik hou er hier over op. Ik had gehoopt dat de bezoekers je zouden helpen met een oplossing te bedenken. maar je wordt hier alleen maar voor van alles en nog wat uitgemaakt. (gemakzuchtig, dom, ik was zelf niet op tijd, ik vertel onzin)
Ik probeer een oplossing te krijgen. Want je kan toch niet verlangen dat mensen 20 minuten van te voren al op een (tochtig) perron gaan staan, omdat de (kaartverkoop) voorziening verschrikkelijk slecht is.
Ik heb geprobeerd bij een conducteur te informeren waar ik met dit soort opmerkingen bij de NS terecht kan. Nou die wist eigenlijk ook niet waar je daarvoor terecht kan. Ook via de site van de NS kom je niet verder.
Maar ik hou er hier over op. Ik had gehoopt dat de bezoekers je zouden helpen met een oplossing te bedenken. maar je wordt hier alleen maar voor van alles en nog wat uitgemaakt. (gemakzuchtig, dom, ik was zelf niet op tijd, ik vertel onzin)
Re: missen trein door kaartautomaat
Hoi Dollie,
Ik begrijp je frustratie, maar bedenk wel dat voor ieder stukje extra service jij ook meer moet betalen. Als de prijs van de kaartjes dan omhoog gaat is er ook commentaar. Iedereen weet hoe laat een trein vertrekt, het maakt dus niet uit of die op een tussenstation drie of vier minuten wacht op aansluitende treinen. Ook dan zouden de mensen 5 minuten later vertrekken, en tegen hetzelfde probleem oplopen.De Nederlander wil overal voor een dubbeltje op de eerste rang. Veel service en weinig betalen. Ik kan het weten, ik werk zelf in een dienstverlenend bedrijf. Het is nooit goed, hoe je het ook doet. Als ze moeten wachten, moet er personeel bij. Als dat gebeurt en de prijzen stijgen dan hoor je dat ook 100 keer op een dag.
Ik begrijp je frustratie, maar bedenk wel dat voor ieder stukje extra service jij ook meer moet betalen. Als de prijs van de kaartjes dan omhoog gaat is er ook commentaar. Iedereen weet hoe laat een trein vertrekt, het maakt dus niet uit of die op een tussenstation drie of vier minuten wacht op aansluitende treinen. Ook dan zouden de mensen 5 minuten later vertrekken, en tegen hetzelfde probleem oplopen.De Nederlander wil overal voor een dubbeltje op de eerste rang. Veel service en weinig betalen. Ik kan het weten, ik werk zelf in een dienstverlenend bedrijf. Het is nooit goed, hoe je het ook doet. Als ze moeten wachten, moet er personeel bij. Als dat gebeurt en de prijzen stijgen dan hoor je dat ook 100 keer op een dag.
Re: missen trein door kaartautomaat
Hallo
Ik werk zelf bij een winkel op een NS station. Vanaf de eerste dag dat de NS de kaartverkoop per automaat verplicht wil ik bijna zeggen, omdat je extra moet betalen voor een kaartje aan de balie zie ik de reizigers steeds bozer worden. Wisselen proberen de mensen bij ons te doen, wat ons veel wisselgeld kost en tijd, wisselen bij de ticket & service kost ook geld! Pinnen durven de reizigers niet omdat er vaak dubbel wordt afgeschreven of het werkt totaal niet. Reizigers klagen heel erg, duurt te lang, ergens anders wisselen, waar staat de service voor bij de ticket & service balies. En missen hierdoor vaak de trein. En vergeet de ouderen niet; zien slecht, te moeilijk, durven niet te pinnen ect...
Ik vindt dit ook geen service, ik ga wel met de auto.
Mijn klanten zeggen gewoon; Ik ga zonder kaartje de trein in, personeel om treinkaartjes te controleren hebben ze toch niet. En hoe vaak wordt je nou gecontroleerd!?
Met vriendelijke groet,
Ik werk zelf bij een winkel op een NS station. Vanaf de eerste dag dat de NS de kaartverkoop per automaat verplicht wil ik bijna zeggen, omdat je extra moet betalen voor een kaartje aan de balie zie ik de reizigers steeds bozer worden. Wisselen proberen de mensen bij ons te doen, wat ons veel wisselgeld kost en tijd, wisselen bij de ticket & service kost ook geld! Pinnen durven de reizigers niet omdat er vaak dubbel wordt afgeschreven of het werkt totaal niet. Reizigers klagen heel erg, duurt te lang, ergens anders wisselen, waar staat de service voor bij de ticket & service balies. En missen hierdoor vaak de trein. En vergeet de ouderen niet; zien slecht, te moeilijk, durven niet te pinnen ect...
Ik vindt dit ook geen service, ik ga wel met de auto.
Mijn klanten zeggen gewoon; Ik ga zonder kaartje de trein in, personeel om treinkaartjes te controleren hebben ze toch niet. En hoe vaak wordt je nou gecontroleerd!?
Met vriendelijke groet,
Re: missen trein door kaartautomaat
De personeelsleden kennen het woor service nog wel maar de NS zelf niet meer.
Die hebben al lang geleden de woorden
service,
optijdrijden,
terugbetaling,
klantvriendelijk
excuus
GESCHRAPT.
nu de volgende woorden schrappen:
vertraging
verhoging
omleiding en
storing.
Die hebben al lang geleden de woorden
service,
optijdrijden,
terugbetaling,
klantvriendelijk
excuus
GESCHRAPT.
nu de volgende woorden schrappen:
vertraging
verhoging
omleiding en
storing.
Re: missen trein door kaartautomaat
Dollie ik ben het helemaal met je eens het is gewoon waardeloos.Ik ga altijd met de bus naar het station de aankomsttijd sluit aan met het vertrek van de trein. Als het dan een beetje druk is in de bus zit je al met de zenuwen of je het wel haalt de trein staat er vaak al en veel mensen bij de automaat. Als je naar Utrecht gaat moet je een tunneltje onderdoor. Voor ouderen en mensen met kleine kinderen is het een hele klus. Hoezo gast voor een dubbeltje op de eerste rang? Weinig betalen? Voor het personeel is het ook een achteruitgang begrijp ik.
Re: missen trein door kaartautomaat
Ik zorg dat ik op tijd ben met kaartjes te kopen, maar ik heb een ander probleem. Ik heb er af en toe last van dat hij mijn giropas niet herkent. Soms moet ik het een tweede keer proberen en dan herkent hij het wel. Een keer heeft hij hem 4 keer niet herkent. Ik heb het bij de contucteur uitgelegt en heb wel zonder extra kosten een kaartje kunnen kopen. Hij zij dat het bij een giropas wel vaker voorkomt dat de automaat de giropas niet herkent.
Groeetjes Mark
Groeetjes Mark
Re: missen trein door kaartautomaat
Eerlijk gezegd, ik woon in een dorp, en omdat ik vaak nog vergeet geld gepast mee te nemen. En de mogelijkheid niet heb, met een kaart te betalen. Gebeurt het mij nog al eens dat ik er ben,wel met papiergeld! Sta ik er omdat we met de tijd mee moeten! Er niemand meer op stations staat, je niet meer kan vragen mag ik een retourtje. Ik weet zeker dat deze automaten duurder zijn, als een menselijk persoon+ weer minder werkeloze! , ik zeg je waar blijft het menselijk kontact! De NS maakt het duurder en nog duurder! Ik heb veel geluk met de partecipatie van de conducteur(s). IK VIND DAT DE NS MOET ZORGEN VOOR EEN 2DE KAARTAUTOMAAT, EN DIE JONGELUI DIE REAGEREN, DIE KENNEN DE SERVICE VAN DE NS NIET! JAMMER OCH HUN LEVEN BESTAAT UIT AUTOMATISCHE WERELD! WAT IS ER MIS MET DE HARTELIJKHEID VAN DE MEDEMENS!
STA EEN UUR EERDER OP, OF GA EEN DAG EERDER, BELACHELIJK, JE WEET NIET WAT JE ZEGT!
STA EEN UUR EERDER OP, OF GA EEN DAG EERDER, BELACHELIJK, JE WEET NIET WAT JE ZEGT!
Re: missen trein door kaartautomaat
Een ramp die nieuwe automaten. Bij herkent ie de giropas weer wel, maar niet mijn ABNpas. Moet dus altijd 2 passen bij me hebben. Een ander groot probleem is dat je bij de automaat op jouw station geen kaartje kunt kopen met vertrek vanaf een ander station. Het probleem was wel bij de conducteur bekend. Hij zei dat je daarvoor de oude automaten moet gebruiken. Maar staan die nog wel overal?
Wordt er niet beter op bij de NS!
Wordt er niet beter op bij de NS!
Re: missen trein door kaartautomaat
De gasten die jou hier voor een aantal onplezierige dingen uitmaken zijn duidelijk geen klant bij de NS.
Wij zijn dat, bij gebrek aan een auto, helaas wel.
Ik kan mij de frustaties levendig voorstellen, we hebben twee kleine kinderen, dus nog even snel de trein in is er voor ons niet bij en ik kan je verzekeren dat nog een half uur wachten dan niet leuk is. Ook bij ons staat de trein bij de volgende halte minuten te wachten.
En de toenemende klachten zijn ook te begrijpen als je de hoge prijzen
voor de kaartjes ziet, de prijs/kwaliteit verhouding is hier ver te zoeken.
helaas is het praktisch onmogelijk om een klacht in te dienen, vandaar dat er zo weinig klachten zijn, veel succes bij het vinden van een plek om klachten te deponeren!!!!
Mocht je het vinden, meld het dan op deze pagina ik denk dat het aantal klachten bij de NS dan sterk toeneemt.
PS: Petje af voor de conducteurs, die moeten toch maar mooi de klanten opvangen en de ergenissen over de baas aanhoren
Wij zijn dat, bij gebrek aan een auto, helaas wel.
Ik kan mij de frustaties levendig voorstellen, we hebben twee kleine kinderen, dus nog even snel de trein in is er voor ons niet bij en ik kan je verzekeren dat nog een half uur wachten dan niet leuk is. Ook bij ons staat de trein bij de volgende halte minuten te wachten.
En de toenemende klachten zijn ook te begrijpen als je de hoge prijzen
voor de kaartjes ziet, de prijs/kwaliteit verhouding is hier ver te zoeken.
helaas is het praktisch onmogelijk om een klacht in te dienen, vandaar dat er zo weinig klachten zijn, veel succes bij het vinden van een plek om klachten te deponeren!!!!
Mocht je het vinden, meld het dan op deze pagina ik denk dat het aantal klachten bij de NS dan sterk toeneemt.
PS: Petje af voor de conducteurs, die moeten toch maar mooi de klanten opvangen en de ergenissen over de baas aanhoren
Re: missen trein door kaartautomaat
Wat een ongelooflijke kletskoek wordt hier uitgekraamd door mensen die een bericht niet eens foutloos kunnen lezen.
IEDEREEN weet hoe laat de trein gaat? Nou, ik niet, in een vreemde plaats. Dus ga ik op de bonnefooi.
Vroeger kon ik op ons station een kaartje kopen. Nu niet meer, alleen in de automaat die mijn giropas als regel weigert. Dus je moet maar net genoeg gepast geld op zak/in huis hebben. Het postkantoor verkocht ook spoorkaartjes, maar is nu gesloten. Dus moet ik nu 3 kilometer fietsen om bij een winkel/postagentschap in een buitenwijk de kaartjes te halen. Maar zo gek ben ik niet, met rotweer. Ik gok er dan maar liever op, dat de conducteur weer niet uit zijn hok durft te komen. Op de eerste rit van Schiphol, via Amsterdam en Utrecht naar Bussum, had ik geen enkele controle. Wanneer de NS meent dat zij graag wat van de klanten hoort, moet ze eerst maar een e-mail mogelijkheid openen. Maar dat durven ze kennelijk niet!
IEDEREEN weet hoe laat de trein gaat? Nou, ik niet, in een vreemde plaats. Dus ga ik op de bonnefooi.
Vroeger kon ik op ons station een kaartje kopen. Nu niet meer, alleen in de automaat die mijn giropas als regel weigert. Dus je moet maar net genoeg gepast geld op zak/in huis hebben. Het postkantoor verkocht ook spoorkaartjes, maar is nu gesloten. Dus moet ik nu 3 kilometer fietsen om bij een winkel/postagentschap in een buitenwijk de kaartjes te halen. Maar zo gek ben ik niet, met rotweer. Ik gok er dan maar liever op, dat de conducteur weer niet uit zijn hok durft te komen. Op de eerste rit van Schiphol, via Amsterdam en Utrecht naar Bussum, had ik geen enkele controle. Wanneer de NS meent dat zij graag wat van de klanten hoort, moet ze eerst maar een e-mail mogelijkheid openen. Maar dat durven ze kennelijk niet!
Re: missen trein door kaartautomaat
wat mij ontzettend kan storen is het feit dat je, als je de moeite hebt genomen om vroeg je kaartje te halen, en als dat snel ging , na een hele poos wachten op een tochtig perron, wel druk pratende controleurs langs ziet komen, die dan vervolgens verdwijnen zonder ook maar iets gecontroleerd te hebben.