snoeyink busreizen benidorm
Geplaatst: 23 sep 2004 22:00
Wij hebben hele slechte ervaring met busreis van snoeyink naar Benidorm. In 1995 hadden we ook een busreis naar Spanje met Snoeyink maar die was toen veel beter.
We hebben een klachtenbrief geschreven. Wat nog het ergste is de brief die we als antwoord terugkregen. Alles werd ontkent. Hieronder de tekst van de brief die we verstuurd hadden:
Geachte heer / mevrouw,
Op 30 april j.l. hadden wij een busreis naar Benidorm geboekt.
Wij hadden al eens eerder een busreis naar Spanje bij u geboekt. Wij hebben helaas moeten constateren dat de service en de busreis behoorlijk is achteruit gegaan.
Klacht 1.
Ons opstapplaats was Maastricht, dat is ook de wisselplaats. In de papieren staat dat we om 11.30 aanwezig moesten zijn.
Onze bus no 42 vetrok uiteindelijk pas om 14.00 uur. Dat kwam omdat een bus mensen uit Eindhoven was vergeten op te halen. Die bus is toen teruggereden met als gevolg dat minstens 8 andere bussen moesten wachten! Dat had volgens mij ook op een andere manier opgelost kunnen worden.
Klacht 2.
Omdat de bus laat was werd er veel te hard gereden om de tijd in te halen. Zeker in Zuid Frankrijk want daar waaide het vrij stevig.
Ook werd er om tijd in te halen slechts 3x gestopt, waarvan 2x een kwartiertje en 1 keer amper 25 minuten.
Klacht 3.
Het is ontzettend tijdrovend dat de bus in Luxemburg op de heenreis perse bij het Shell station aan de andere kant van de snelweg moet tanken.
Dit keer stond er weer een file in de richting van Frankrijk en voordat we de afrit bereikten hadden we al 30 minuten in de file gestaan.
Toen weer de autosnelweg op maar nu in tegengestelde richting want we moesten zoals ik al zei perse daar tanken.
Inmiddels was aan die kant van de autosnelweg ook een file ontstaan. Toen de bus getankt had en weer verder wilde stonden we weer drie kwartier in de file voordat we de eerstvolgende afrit weer naar de andere kant van de autoweg op konden. Maar aan de andere kant stond nog steeds de file van op de heenweg.
Uiteindelijk reden we 1 1/2 uur later pas het tankstation weer voorbij richting Frankrijk!!
Klacht 4.
In de bus werd niets meer ondernomen, geen bingo geen spellen meer voor de kinderen en de buschauffeur wilde niet eerder als 22.00 uur de videofilm draaien, want anders zouden we ons een half uur voor de nachtstop misschien vervelen. Ronduit belachelijk dat er maar 1 film gedraaid wordt en dan was het ook nog een derderangs film wat nergens op sloeg.
Tot onze verbazing werd op de terugweg dezelfde film gedraaid en wederom niet eerder als 22.00 uur! (Zelfde chauffeur!?)
klacht 5.
Warme maaltijd: Natuurlijk kun je niet een driegangen diner serveren tijdens de reis. Maar de warme hap in een aluminium bakje waarbij alles door elkaar heen ligt met de saus die in alle producten is opgezogen is het andere uiterste. Het smaakte werkelijk nergens naar. Bovendien is een gepaneerde schnitzel het allerlaatste product, wat geschikt is om samen met saus en natte aardappelen in een aluminium gesloten verpakking te doen. Dat doe je met gebakken patat toch ook niet! Lasagne of macaroni of spaghetti zou veel geschikter zijn mits die goed op smaak is gebracht. Een beter alternatief zou zijn om om niet een keer langer een stop te maken en dan gezamenlijk eten in een van de vele restaurants tegen een gereduceerde prijs.
Ontbijt: We kregen 2 droge broodjes zonder boter! We hadden een keuze van aardbeienjam of aardbeienjam op de heenweg.
Op de terugweg kregen we wederom 2 broodjes dit keer met boter! Helaas niet te eten want ze waren zo plat als een dubbeltje en ze stonken een uur in de wind naar cervelaatworst?
Omdat we de koffie niet lekker vonden hebben we cappuccino gevraagd, deze moesten dan zelf betalen. Het gaat ons echt niet om de € 1.20 (al bij al toch nog fl 2.75) maar het zou gastvriendelijker zijn om alleen de toeslag of zelfs helemaal niets extra's te berekenen.
Op de terugweg kozen we jus d'orange, helaas de jus d’orange was op en we kregen slechts 1 slokje in een bekertje !!!! Net als alle andere passagiers die jus d'orange hadden gekozen.
We hebben er maar smakelijk om gelachen maar ja........
Bovendien zou er versnaperingen en snacks te verkrijgen zijn op de bus maar toen we een snack wilde bestellen bleek dat er niets te bestellen viel.
Klacht 6:
Op de terugweg was de toilet defect, er kon geen gebruik van worden gemaakt.
Er zou geprobeerd worden om de toilet in Salou te maken.
Helaas dat lukte niet helemaal we moesten er maar zo min mogelijk gebruik van maken.
Na een hele korte stop, ging een meisje naar de wc in de bus omdat door de veel te korte stop geen gelegenheid had om te plassen. (lange wachttijd voor de dames wc).
Zij werd door de buschauffeur via de intercom behoorlijk vernederd, Letterlijk zei hij: “kijk degene die nu naar bovenkomt maakte gebruik van de wc terwijl we net weer aan het rijden zijn” en met luide stem zei de buschauffeur dat ze niet mee wou werken en dat zulk gedrag schandalig was en a-sociaal ten opzichte van de andere reizigers.
Klacht 7:
Onze uitstapplaats was Maastricht. Eenmaal daar aangekomen wilde we onze koffers hebben.
De chauffeur weigerde de koffers aan ons te geven we moesten maar 1 ½ uur wachten totdat de wisseling plaats vond. Als we de koffers direct wilden hebben dan hadden we dit moeten aangeven in Benidorm.
Hoe moeten wij dat weten dat we bij vertrek moeten vermelden dat Maastricht onze uitstapplaats is????
Deze chauffeur ging er vanuit dat iedere passagier al vaker mee is geweest met de bus en van alles op de hoogte is. Ik heb in Maastricht gevraagd naar de coördinator en met veel ongenoegen werd na een half uur discuseren uiteindelijk dan toch de koffers voor ons eruit gehaald.
Klacht 8:
De hostesses die meegaan zijn gewoon nog onervaren jonge kinderen.
Ze lopen stage, maar van wie krijgen ze begeleiding??
Als een gast of reiziger bijvoorbeeld vraagt waar ze het vuilniszakje kan weggooien wordt er raar gekeken en ipv dat ze hulpvaardig is wijst ze met de sigaret in de mond naar een bepaalde richting. Echte klantvriendelijkheid zou zijn dat ze het vuilniszakje overneemt en weggooid voor de reiziger / gast.
De hostesses zijn wel aardig maar ze kunnen geen service verlenen en er gaat van alles mis zoals bijvoorbeeld de koffers, de maaltijden, en de drankvoorzieningen en de snacks.
Het is een vrij lange klachtenbrief geworden en ik zou nog veel meer op kunnen noemen.
Maar kortom, dit is de laatste keer geweest dat wij met uw busmaatschappij naar Spanje gaan als aan bovenstaande feiten niets wordt gedaan. Dit wilde ik toch even laten weten.
Met vriendelijke groet,
Ontevreden reizigers.
We hebben een klachtenbrief geschreven. Wat nog het ergste is de brief die we als antwoord terugkregen. Alles werd ontkent. Hieronder de tekst van de brief die we verstuurd hadden:
Geachte heer / mevrouw,
Op 30 april j.l. hadden wij een busreis naar Benidorm geboekt.
Wij hadden al eens eerder een busreis naar Spanje bij u geboekt. Wij hebben helaas moeten constateren dat de service en de busreis behoorlijk is achteruit gegaan.
Klacht 1.
Ons opstapplaats was Maastricht, dat is ook de wisselplaats. In de papieren staat dat we om 11.30 aanwezig moesten zijn.
Onze bus no 42 vetrok uiteindelijk pas om 14.00 uur. Dat kwam omdat een bus mensen uit Eindhoven was vergeten op te halen. Die bus is toen teruggereden met als gevolg dat minstens 8 andere bussen moesten wachten! Dat had volgens mij ook op een andere manier opgelost kunnen worden.
Klacht 2.
Omdat de bus laat was werd er veel te hard gereden om de tijd in te halen. Zeker in Zuid Frankrijk want daar waaide het vrij stevig.
Ook werd er om tijd in te halen slechts 3x gestopt, waarvan 2x een kwartiertje en 1 keer amper 25 minuten.
Klacht 3.
Het is ontzettend tijdrovend dat de bus in Luxemburg op de heenreis perse bij het Shell station aan de andere kant van de snelweg moet tanken.
Dit keer stond er weer een file in de richting van Frankrijk en voordat we de afrit bereikten hadden we al 30 minuten in de file gestaan.
Toen weer de autosnelweg op maar nu in tegengestelde richting want we moesten zoals ik al zei perse daar tanken.
Inmiddels was aan die kant van de autosnelweg ook een file ontstaan. Toen de bus getankt had en weer verder wilde stonden we weer drie kwartier in de file voordat we de eerstvolgende afrit weer naar de andere kant van de autoweg op konden. Maar aan de andere kant stond nog steeds de file van op de heenweg.
Uiteindelijk reden we 1 1/2 uur later pas het tankstation weer voorbij richting Frankrijk!!
Klacht 4.
In de bus werd niets meer ondernomen, geen bingo geen spellen meer voor de kinderen en de buschauffeur wilde niet eerder als 22.00 uur de videofilm draaien, want anders zouden we ons een half uur voor de nachtstop misschien vervelen. Ronduit belachelijk dat er maar 1 film gedraaid wordt en dan was het ook nog een derderangs film wat nergens op sloeg.
Tot onze verbazing werd op de terugweg dezelfde film gedraaid en wederom niet eerder als 22.00 uur! (Zelfde chauffeur!?)
klacht 5.
Warme maaltijd: Natuurlijk kun je niet een driegangen diner serveren tijdens de reis. Maar de warme hap in een aluminium bakje waarbij alles door elkaar heen ligt met de saus die in alle producten is opgezogen is het andere uiterste. Het smaakte werkelijk nergens naar. Bovendien is een gepaneerde schnitzel het allerlaatste product, wat geschikt is om samen met saus en natte aardappelen in een aluminium gesloten verpakking te doen. Dat doe je met gebakken patat toch ook niet! Lasagne of macaroni of spaghetti zou veel geschikter zijn mits die goed op smaak is gebracht. Een beter alternatief zou zijn om om niet een keer langer een stop te maken en dan gezamenlijk eten in een van de vele restaurants tegen een gereduceerde prijs.
Ontbijt: We kregen 2 droge broodjes zonder boter! We hadden een keuze van aardbeienjam of aardbeienjam op de heenweg.
Op de terugweg kregen we wederom 2 broodjes dit keer met boter! Helaas niet te eten want ze waren zo plat als een dubbeltje en ze stonken een uur in de wind naar cervelaatworst?
Omdat we de koffie niet lekker vonden hebben we cappuccino gevraagd, deze moesten dan zelf betalen. Het gaat ons echt niet om de € 1.20 (al bij al toch nog fl 2.75) maar het zou gastvriendelijker zijn om alleen de toeslag of zelfs helemaal niets extra's te berekenen.
Op de terugweg kozen we jus d'orange, helaas de jus d’orange was op en we kregen slechts 1 slokje in een bekertje !!!! Net als alle andere passagiers die jus d'orange hadden gekozen.
We hebben er maar smakelijk om gelachen maar ja........
Bovendien zou er versnaperingen en snacks te verkrijgen zijn op de bus maar toen we een snack wilde bestellen bleek dat er niets te bestellen viel.
Klacht 6:
Op de terugweg was de toilet defect, er kon geen gebruik van worden gemaakt.
Er zou geprobeerd worden om de toilet in Salou te maken.
Helaas dat lukte niet helemaal we moesten er maar zo min mogelijk gebruik van maken.
Na een hele korte stop, ging een meisje naar de wc in de bus omdat door de veel te korte stop geen gelegenheid had om te plassen. (lange wachttijd voor de dames wc).
Zij werd door de buschauffeur via de intercom behoorlijk vernederd, Letterlijk zei hij: “kijk degene die nu naar bovenkomt maakte gebruik van de wc terwijl we net weer aan het rijden zijn” en met luide stem zei de buschauffeur dat ze niet mee wou werken en dat zulk gedrag schandalig was en a-sociaal ten opzichte van de andere reizigers.
Klacht 7:
Onze uitstapplaats was Maastricht. Eenmaal daar aangekomen wilde we onze koffers hebben.
De chauffeur weigerde de koffers aan ons te geven we moesten maar 1 ½ uur wachten totdat de wisseling plaats vond. Als we de koffers direct wilden hebben dan hadden we dit moeten aangeven in Benidorm.
Hoe moeten wij dat weten dat we bij vertrek moeten vermelden dat Maastricht onze uitstapplaats is????
Deze chauffeur ging er vanuit dat iedere passagier al vaker mee is geweest met de bus en van alles op de hoogte is. Ik heb in Maastricht gevraagd naar de coördinator en met veel ongenoegen werd na een half uur discuseren uiteindelijk dan toch de koffers voor ons eruit gehaald.
Klacht 8:
De hostesses die meegaan zijn gewoon nog onervaren jonge kinderen.
Ze lopen stage, maar van wie krijgen ze begeleiding??
Als een gast of reiziger bijvoorbeeld vraagt waar ze het vuilniszakje kan weggooien wordt er raar gekeken en ipv dat ze hulpvaardig is wijst ze met de sigaret in de mond naar een bepaalde richting. Echte klantvriendelijkheid zou zijn dat ze het vuilniszakje overneemt en weggooid voor de reiziger / gast.
De hostesses zijn wel aardig maar ze kunnen geen service verlenen en er gaat van alles mis zoals bijvoorbeeld de koffers, de maaltijden, en de drankvoorzieningen en de snacks.
Het is een vrij lange klachtenbrief geworden en ik zou nog veel meer op kunnen noemen.
Maar kortom, dit is de laatste keer geweest dat wij met uw busmaatschappij naar Spanje gaan als aan bovenstaande feiten niets wordt gedaan. Dit wilde ik toch even laten weten.
Met vriendelijke groet,
Ontevreden reizigers.