Pagina 1 van 1
Skytours International
Geplaatst: 25 sep 2004 12:24
door S.Ellenbroek
Ik ben met deze touroperator naar Egypte geweest voor 12 dagen. In het begin ging het al fout want we hebben in totaal 5 tickets in handen gehad. Het vliegtuig waar wij mee zouden vliegen had problemen dus we moesten een andere (eerdere)vlucht nemen, maar die vlucht ging niet naar luxor maar naar hurghada. Op zich geen probleem want we zouden de volgende dag met de bus vertrekken naar Luxor. Maar in hurghada aangekomen moesten we 15 euro per persoon betalen voor fooiengeld, terwijl wij daar maar 10 uurtjes verbleven. De volgende ochtend vertrokken we inderdaad naar Luxor, maar ook toen we in Luxor aankwamen in het hotel moesten we nog eens 20 euro per persoon betalen voor fooiengeld, als wij dit niet zouden betalen zouden we een ander hotel moeten zoeken.
We kregen de laatste dag in Luxor op 5 juli 2004 geen diner, terwijl wij daar op halfpension verbleven. In Luxor werd ons verteld door onze reisleider dat een halfpension begint met een diner en dat je alleen een diner krijgt als je daar overnacht. Dit is ons voor vertrek niet verteld. Ook moesten we al om 12 uur ’s middags uitchecken terwijl we pas om 10 uur ’s avonds zouden vetrekken naar het station voor de treinreis naar Caïro.
We zouden met de nachttrein naar Cairo gaan maar er ging geen reisleider mee met de nachttrein. Dit vind ik erg onverantwoord, want we moesten zelf maar opletten bij welk station we uit moesten stappen. Toen wij op 6 juli 2004 aankwamen om half 10 ’s ochtends kregen we ook nog eens te horen dat we geen ontbijt kregen in het hotel, hier moesten we zelf voor zorgen, terwijl we ook hier op halfpension zaten.
Op één van del aatste dagen hebben wij een extra excursie aangeboden gekregen naar het Oud Egyptisch Museum. Dit hadden we toch wel willen doen dus we maakten gebruik van deze “aanbieding”. Hiervoor moesten we 15 euro per persoon betalen, dit bedrag was inclusief vervoer en gids. Het probleem bij deze excursie was dat we voordat we naar het museum gingen eerst naar de Piramides geweest zijn, daardoor zaten er ook mensen in de bus die niet naar het museum wilden. Tot onze verbazing mochten zij, als ze dat wilden, met de bus meerijden naar het museum en dan konden zij dus voor 20 Egyptische pond (0,26 eurocent) het museum in.
Over al deze problemen/klachten heb ik een biref gestuurd naar skytours op 12 juli maar daarop nog geen antwoord mogen ontvangen. Ook heb ik meerdere malen geprobeerd te bellen, maar je komt er gewoonweg niet doorheen. Daarom heb ik een e-mail gestuurd en ook daarop nooit een antwoord gekregen.
Re: Skytours International
Geplaatst: 25 sep 2004 14:12
door bridgetvh
Een halfpension overnachting in een hotel begint met een diner, dan de overnachting en dan het ontbijt. Als je eerder of later in het hotel bent kan het hotel je weigeren.
De overnachting die je in de trein maakt heeft dus geen diner vooraf en een ontbijt achteraf.
Sommige reizen bieden de reis wel 'volledig' halfpension aan maar dat is dan een betere organisatie. En dan ga je met de groep met een gids naar een restaurant op kosten van die organisatie. Dat zal in de brochure wel staan hoe dat gaat.
Deze reis was dus duidelijk een reis zonder gids. Alleen op plaatsen van bestemming was er steeds een excursieleider, maar die bleef in die plaats. Dus gaat er ook niemand mee in de trein. Lastig, maar dat kan je dan van te voren wel inschatten.
Kwestie van brochure goed lezen, ook tussen de regels door lezen en desnoods informeren bij het reisbureau waar je boekt.
Dat je veel fooien in Egypte betaald is erg schandalig, maar ik denk dat de organisatie hier buiten staat en dat ze dat er gewoon ter plaatse erbij verzinnen in zo'n land om toeristen af te zetten.
Dat die excursie zo raar verliep, de andere mensen betaalden niet voor die extra excursie maar konden wel gratis mee? En ook op het gemak een uurtje het museum in? Belachelijk. Door wie werd die excursie eigenlijk aangeboden en uitgevoerd? Over zoiets moet je dan ter plaatse bij de gids of hostess klagen (o nee zo iemand was er niet).
die excursie vind ik een klacht waard, de rest is denk ik een kwestie van beter lezen, beter voorbereiden op zo'n reis.
Re: Skytours International
Geplaatst: 27 sep 2004 11:05
door S.Ellenbroek
We hadden alles heel goed gelezen en ook meedrere malen op de internetsite gelezen dat er 10 % fooi gevraagd werd. Maar ik vind dat je dat zelf hoort te geven en niet hoort te eisen als je in een hotel aankomt. Sindskort hebben ze het gewijzigd op hun site, nu staat er inderdaad dat je moet betalen bij aankomst.
En die excrusie was georganiseerd door de hostess van het hotel. In ieder hotel hadden we wel iemand die ons kon helpen met problemen. Daar hebben we ook meerdere malen geklaagd dat het niet klopt. Daarom heb ik dus een brief naar sky zelf.
Re: Skytours International
Geplaatst: 19 okt 2004 12:48
door Itsmelee
Eind april vertrokken met Sky Tours naar Hurghada op basis van all-inclusive.
Als je bij elk ontbijt/lunch/diner 6x je hand op moet steken om een mini glaasje drinken te bemachtigen dan ervaar ik dat na een week als bedelen voor iets waarvoor je al hebt betaald.
'Zwembadbar' met snacks'. Klinkt luxe. Een houten barretje waar je cola, limonade en ijsjes kon krijgen, met als snacks uitgedroogde koekjes (over van het ontbijt of lunch), bleek de realiteit.
Dus klacht ingediend bij Sky. Zes maanden en een aantal brieven en telefoontjes verder (,,Wij gaan er onmiddelijk naar kijken'') later wacht ik nog steeds op enige reactie van Sky...
Re: Skytours International
Geplaatst: 20 okt 2004 22:37
door eliane
ik zou graag willen weten wat jullie voor deze reis hebben betaald?
Kwamen voor jullie het prijs en kwaliteit wel redelijk tot overeen?
Re: Skytours International
Geplaatst: 25 okt 2004 17:49
door JR
Alle waar naar zijn geld denk ik, verschillende keren met sky weggeweest en tot nu altijd keurig geregeld.
ben ook wel benieuwd of die klachten van een goedkoop hotel zijn.

Re: Skytours International
Geplaatst: 01 nov 2004 13:34
door S.Ellenbroek
Wij hebben met zn tweeen +/- 1300 euro betaald voor 8 dagen op basis van halfpesion. Maar op dit moment gaat het daar even niet om, het gaat erom dat ik meteen na terugkomst een brief geschreven heb hierover (op 27 juli) en daar nog steeds geen reactie op heb ontvangen. Ook al zou mn brief onterecht zijn dan kunnen ze alsnog wel een antwoord geven. Telefonisch is er niet doorheen te komen, dus ik wacht nog steeds af.
Re: Skytours International
Geplaatst: 01 nov 2004 14:17
door S.Ellenbroek
Sorry, ik heb die brief dus al op 12 juli gestuurd. Dat was meteen de dag dat ik thuisgekomen ben.
Re: Skytours International
Geplaatst: 01 nov 2004 17:03
door eliane
s. ellenbroek, ben je nou 12 of 8 dagen weggeweest, heb je t over dezelfde reis?
Re: Skytours International
Geplaatst: 01 nov 2004 23:24
door S.Ellenbroek
Ja ik heb het over dezelfde reis. We hebben 8 dagen betaald maar door omstandigheden door de touroperator zijn we daar 12 dagen geweest op kosten van hen. Maar ik wil gewoon een normaal antwoord van hen. Als je maar 10 uurtjes verblijft in een hotel omdat dat niet anders kon vanwege hun "fout" dan hoef je daarvoor toch niet 15 euro fooi te geven?
Re: Skytours International
Geplaatst: 02 nov 2004 20:36
door eliane
hebben jullie daar een kamer voor de dag gehad dat je die 15 euri's moest betalen.
Die egyptenaren wilden gewoon wat geld aan jullie verdienen vandaar dat geleuter om geld de vraag was of ze uberhaupt iets van skytours zouden hebben gekregen voor jullie verblijf. Die dachten waarschijnlijk, eerst maar wat geld verdienen voordat wij moeten gaan leuren bij skytours.
Ze hebbn trouwens wel erg in de knoop gezeten hoor dat ze jullie van 8 naar 12 hebben geboekt, niet dat t wat hielp zie ik want de reis werd er een zooitje van. Balen zeg.
Als met al een rommelige reis en heel slecht uitgevoerd door skytours.
Als je nog eens een reis boekt naar een 'ver' land, boek dan bij een gerenomeerde touroperator die je heel goed uitlegt wat te doen en te verwachten.
Re: Skytours International
Geplaatst: 16 nov 2004 13:01
door S. Ellenbroek
Dat ga ik zeker doen, we willen namelijk nog een keer naar Egypte maar dan zeker niet met Skytours. En of die 15 euro voor de kamer was weet ik niet, ons werdt vertelt dat die 15 euro voor de fooien gebruikt zou worden. Maarja ze hadden dan in ieder geval wel een normaal antwoord op mijn brief kunnen sturen.....
Re: Skytours International
Geplaatst: 25 nov 2004 11:29
door Gast
hallo
Ook wij hebben een klacht ingediend bij sky. Overboeking ter plaatse naar een hotel i.v.m. overboeking. Het hotel voldeed niet aan onze verwachtingen was duidelijk minder dan we hadden geboekt. Een klacht ingediend bij sky via d-reizen is onze brief naar sky gestuurd. We hebben binnen 6 weken reactie terug gehad. we krijgen een geld bedrag terug pp.

Re: Skytours International
Geplaatst: 29 nov 2004 23:55
door StevieB
Tja Skytours,
Buiten de 2x vertraging van meer dan 5 uur waar welgeteld 1 kopje koffie voor werd verstrekt, terwijl beide keren Skytours ruim vantevoren op de hoogte was nog iets ' raars' en iets waar toekomstige Egypte gangers op moeten letten:
Bij aankomst op het vliegveld door Skytours-reps in een rij gezet voor wat je denkt dat de douane is. Iedereen 2 stickers in het paspoort en dan moet je dus nog door de douane. Keurig een voor een. Stempel erop en klaar....denk je....
In de bus moet je dan opeens 25 euro per persoon betalen aan de Skytours reps. 20 euro voor een visum en 5 euro vastgestelde fooi. Dat visum is iedereen ok mee want dat heb je toch nodig (denk je). 5 euro fooi verplicht klinkt ons wat raar maar zo blijkt dat daar te gaan. Voor een vliegtuig vol wel even 1000-1500 euro fooi wat daar een klein vermogen is dus ernstige twijfel wel......maar goed.
Echter, achteraf van Egyptenaren begrepen dat je alleen een visum nodig hebt als je binnen Egypte wil reizen met excursies/ tours etc. Als je op je resort blijft heb je dus helemaal geen visum nodig. Bedankt Skytours, voor 2 man, 50 euro voor helemaal niks! Skytours en hun locale reps weten dit/ hadden dit kunnen weten/ zouden dit moeten weten/ melden. Kan je het nog beter in het zwembad gooien, zie je tenminste nog kringetjes......pfffff....rip-off....lekker begin.
Re: Skytours International
Geplaatst: 30 nov 2004 00:10
door Gast
Wat een suk.kelaars zijn jullie toch zeg! Waarom moet dat nou georganiseerd gebeuren. Ga er gewoon naar toe en regel alles zelf!
Re: Skytours International
Geplaatst: 06 dec 2004 21:57
door henk en marielle
Wij zijn van 23 juli t/m 6 augustus met Sky Tours (geboekt via Go Mundo) naar Egypte geweest. We hebben eerst een cruise gemaakt over de Nijl, toen naar Cairo en ten slotte naar Hurghada.
De eerste misleiding van de reis begon al met de reisgids. Daar stond in dat wij voor de fooien en visumkosten 35 dollar kwijt zouden zijn. Hiervoor dus extra dollars gewisseld bij het grenswisselkantoor. Ter plaatse bleek echter dat wij deze kosten in euro's moesten betalen. En wel € 45 per persoon. Omgerekend dus € 17 meer per persoon.
De eerste week van onze reis verliep redelijk. Wij dachten een excursiepakket te hebben geboekt, maar ter plekke bleek dat je optionele excursies moest bijboeken, om het hele programma mee te maken. Wij hebben onder andere bijgeboekt voor een excursie naar Abo Simbel (€ 60 per persoon). Hierbij zouden wij volgens de gids een luxe airconditioned bus krijgen. Dit is ook wel nodig, aangezien we vier uur door een snikhete woestijn dienden te reizen in konvooi. De airco deed het echter niet goed en het konvooi hebben we onderweg niet meer teruggezien. De bus was te traag en oud om het konvooi bij te kunnen houden. Daar betaal je dus wel € 60 voor.
Onze grootste teleurstelling van de reis beleefden we echter in Hurghada. Wij zouden in een luxe viersterren (speciaal bijgeboekt en bijbetaald op advies van de reisorganisatie) accommodatie verblijven. Deze accommodatie was echter volgeboekt en op het laatste moment kregen we te horen dat we naar een andere accommodatie zouden moeten. Dit was ook een viersterenaccommodatie, maar wel een verouderde accommodatie en niet te vergelijken met de accommodatie (Hilton Villa Resort), die wij hadden geboekt. Achteraf in Nederland bleek dit hotel ook € 100 goedkoper te zijn bij boeken van 8 dagen. We zijn dus duidelijk in een minder goede accommodatie terecht gekomen. Een fatsoenlijk zwembad had dit hotel niet eens.
Waar we ons echter nog het meest kwaad over hebben gemaakt is dat Sky International Tours wekelijks deze acties uitvoert. Dit hoorden wij van de plaatselijke vertegenwoordiger van Sky Tours. Op het moment dat wij in Nederland een reis boeken weet Sky al dat het hotel waar we voor boeken overboekt is. De mensen, die dan voor vijfsterren hebben geboekt gaan terug naar vier sterren (of worden “gedumpt” in een plaats 200 km. verderop) en de mensen die vier sterren geboekt hebben gaan dan nog weer naar een lagere accommodatie. Sky weet van tevoren al, dat zij niet aan de eisen van de toeristen kan voldoen, maar haalt deze actie wekelijks uit. Op het moment dat wij vertrokken stonden er weer mensen in het hotel, die in de verkeerde accommodatie waren beland. Het stelt ons dan ook teleur dat een reisbureau dat is aangesloten bij de ANVR zulke acties kan uithalen en hiervoor niet officieel een klacht krijgt. Ze misleiden moedwillig toeristen om er zelf beter van te worden.
Ter plekke in Hurghada hebben wij een klachtenbrief geschreven naar Sky Tours en deze is ook door de plaatselijke agent van Sky Tours gefaxt. De enige reactie, die wij hierop kregen was echter dat wij niet gebruikt hadden gemaakt van een officieel klachtenformulier. Het duurde daarna nog twee dagen voor we dit formulier kregen.
Terug in Nederland hebben we direct een klacht ingediend bij het reisbureau en op 23 augustus kregen we de bevestiging van GoMundo dat de klacht was doorgestuurd.
Om de klacht in behandeling te geven bij de Geschillencommissie moesten we binnnen drie maand na afloop van de reis een klacht bij hun indienen en € 60 aan hun betalen. Onze voorkeur ging dan ook uit naar een afhandeling van de klacht in goed overleg. Sky reageerde echter in het geheel niet op onze brief en enkele mailtjes. Ook op vragen van GoMundo werd niet gereageerd. Wij hebben onze klacht vervolgens op 6 november ingediend bij de SGR. Zij gaven ons nog een maand extra de tijd om te reageren tot 6 december.
Ook deze termijn liep inmiddels ten einde. Daaropvolgend hebben wij geprobeerd om Sky Tours nog weer te bellen over de stand van zaken met betrekking tot de afhandeling van de klacht. Er was echter niemand die mij kon vertellen hoe het met de klacht stond. Dit terwijl in de voorwaarden van de ANVR staat, dat een adequaat dossier moet worden opgesteld inzake klachtenafhandeling. Bovendien wilde degene, die over de klachtenafhandeling gaat, mij niet te woord staan. Van diverse callcentermedewerkers vernam ik, dat zij vandaag 6 december wel gewoon aanwezig was, maar de telefoon niet opnam.
Vervolgens hebben wij naar de directie van Sky Tours gevraagd, maar ook zij bleken gewone particuliere klanten niet te woord te willen staan. Bovendien werd tijdens het bellen ook nog een aantal keren de telefoon op de haak gegooid. Zo denkt men blijkbaar over hun klanten. We hebben onze klacht vandaag dus ook maar voorgelegd aan de geschillencommissie.
Wij hopen door middel van deze mail andere toekomstige reizigers te waarschuwen om niet met Sky Tours op reis te gaan. Hopelijk wordt ook in een uitzending van Radar aandacht geschonken aan deze problematiek. Sky Tours voert namelijk het ANVR keurmerk, waar zij in onze ogen geen recht op hebben. Dit keurmerk staat hopelijk nog steeds voor kwaliteit en dat hebben wij bij Sky Tours niet kunnen ontdekken.
Re: Skytours International
Geplaatst: 07 dec 2004 23:38
door S.Ellenbroek
Ik heb nog steeds geen reactie gehad van skytours en kan dus wel fluiten naar mn centen. Ik hoop echt dat er een keer aandacht wordt geschonken op tv in het programma.
Dit kan echt niet zo....en ik hoop dus op deze manier andere mensen te waarschuwen voor dit soort reisorganisaties.