nak,
Dat is een stelregel waar ik best begrip voor hebben kan.
Wat u schrijft klopt echter niet helemaal.
Ik zal het als ondernemer proberen uit te leggen.
Als een stoel in 3 kleuren te leveren is loop je als ondernemer weinig risico.
Kun je een model in meer kleuren en eventueel honderden verschillende stoffen leveren is de kans zeer gering dat je dezelfde combinatie ooit nog eens kunt verkopen.
Wat betreft de aanbetaling en de handtekening......
Ik heb ze het liefst allebei en ik zal ook uitleggen waarom.
Klanten hebben soms de meest belachelijke redenen om iets te annuleren. Soms ook wel begrijpelijk, maar niet het probleem van de ondernemer. Die hoeft natuurlijk niet voor de persoonlijke(financiele) situatie van een klant op te draaien.
U weet waarschijnlijk ook dat het moeilijk is een klant juridisch aan te pakken en zelfs bij een gewonnen zaak, je vaak nog geen geld ziet.
Die handtekening zegt dus niet zo veel.
Die aanbetaling wil men niet kwijt en dus geen annulering en geen probleem.
Dit is voor de ondernemer de praktijk. U begrijpt dat kennelijk niet echt.
Nu komt het misschien over alsof ik in mijn zaak met het mes op tafel werk, maar dat is juist niet het geval. Het vertrouwen en begrip moet van beide kanten komen denk ik.
16again,
In het voorbeeld dat je hierboven geeft staat dat de voorwaarden aangepast dienen te worden en dus niet meer up-to-date zijn.
Dit zou inderdaad best vlotter aangepast mogen worden, maar gezien het feit dat dit bericht op de site voor de ondernemers staan geeft het aan dat er de wil is de ondernemer goed voor te lichten en is de klant dus beter af.
Ik heb geen idee hoe mijn collega's het doen, maar bij mij is 3 jaar garantie ook echt 3 jaar volledige garantie. Zelfs daarna vind ik dat een stoel niet mag instorten en doe dan nog heel veel voor een klant. Misschien bestaat mijn winkel daarom al bijna 80 jaar.
Ik ben dan ook nog nooit met de geschillencommissie in aanraking geweest.
Wat mij ook opvalt is het volgende: Er is een grote groep mensen in Nederland die graag belazerd
wil worden.
Na het lezen van al die nare ervaringen met seatsandsofas wilde ik eigenlijk niks kopen bij ze. Ik ben toch wezen kijken en vond de verkoper zeer opdringerig. Kijk ik ben een student en heb net een huisje gekregen. Ik moest overal 6 tot 12 wkn w8en op een bankstel, alleen bij seat en sofas hadden ze er eentje liggen, ik deed net of ik de kleur niet erg mooi vond en kreeg een fikse korting. De enige reden dat ik gekocht heb bij ze is omdat ze mijn bankstel hadden liggen en ik het de week erop kon ophalen. Nu ik het bankstel thuis heb staan merk ik dat de rugleuning een beetje weinig vulling heeft, je voelt als het ware de steun/balk zitten. Voor velen kan dit heel kwalijk zijn, ik vind het niet zo erg, ik ben toch weinig thuis en als ik thuis ben lig ik op de bank, zitten doe ik weinig. Maar als er serieuze mensen zijn die stappen gaan ondernemen meldt ik me direct aan.
Hier gevonden:
http://www.trosradar.nl/?url=forum/prof ... b6657dc166
En zo kan ik er meer opnoemen.
Beetje korting of een fiets kado en de koop is gesloten. Niet snappend dat je die fiets zelf dubbel betaald. Veel plezier ermee hoor.[/quote]