LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] espesso apparaat krups

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
albertha

espesso apparaat krups

Ongelezen bericht door albertha »

ik heb een espresso apparaat van krups heb hem nog niet 1 jaar heb er 2 jaar garantie op maar hij ging stuk heb hem naar de block gebracht moest 120 euro betalen aan krups omdat het slijtage was omdat ik meer dan 5000 kopjes koffie had gezet is het versleten moest dus een nieuw aparaatje in gedaan worden als ik dat niet betaalde werd die niet gemaakt ik wil weten of meer mensen dat hebben gehad en of ik verplicht ben om dat te betalen ik heb toch 2 jaar garantie heb het wel betaald omdat ik 500 euro voor dat aparaat heb betaald aan een stukkende heb ik helemaal nix met vriendelijk groet ineke

simonne

Re: espesso apparaat krups

Ongelezen bericht door simonne »

werk zelf op een klantenservice van een andere winkel en dit is inderdaad een probleem met de krups, maar ook bij alle andere espressoapp. Het vervangen van het onderdeel de zogenoemde grote beurt is nodig indien er inderdaad een bepaald aantal kopjes mee is gezet. Krups oordeelt dat dit niet onder garantie valt omdat het door veelvuldig gebruik komt en niet door een fabricagegout bijvoorbeeld. Als het goed is vermelden ze het ook in hun gebruiksaanwijzing. Het is inderdaad een hoop geld, maar ik heb het al bij heel veel van dit soort app gezien

het hof

Ongelezen bericht door het hof »

Zie mijn eerdere melding van 28 augustus. Het ligt aan SEB in Nederland, want in Duitsland gaat men er heel wat soepeler mee om. Duitsland is mij te gortig voor een onderhoudsbeurtje, maar je verhaal is wel waar. Bij helemaal geen abnormaal hoog verbruik zit een particuliere consument binnen anderhalf jaar aan de 5.000 kopjes en dus ben je voor dat dure apparaat elke anderhalf jaar 150 euro kwijt aan onderhoud. Een volslagen belachelijke zaak. Want dat aantal van 5000 mag dan wel in de gebruiksaanwijzing staan, niemand realiseert zich bij aanschaf dat het om zulke belachelijk hoge bedragen gaat.
Mijn buurman, die een snackbar heeft, had het ook helemaal gehad met Krups en gebruikt nu een Senseo (je hebt zes Senseo's voor de prijs van één Krups) en hij heeft ondanks bedrijfsmatig gebruik nog geen enkel onderhoud hoeven te plegen. Oh ja, hij verkoopt meer dan 5.000 kopjes in anderhalf jaar.....

groen

Ongelezen bericht door groen »

Heb een orhestro uit maart 2002,

Apparaat kostte toen ongeveer 1600,= gulden.
Koffie is altijd te lauw geweest en heb vaak storingen aan het apparaat.
Continu knipperende stoomlampjes, verstopte filters, eenmalig werkelijk fel blauwe druppels hangend aan het opschuimpijpje en nu alleen nog maar koffie in het afvalbakje in plaats van in de kopjes. (We hebben uiteraard altijd netjes alle ontkalkings en schoonmaakbeurten uitgevoerd.)
Even gekeken op het internet (www.kieskeurig.nl) en geschrokken van de enorme hoeveelheid herkenbare klachten van lotgenoten.

Het is niet vreemd onderhoud te moeten laten verrichten aan een apparaat, maar een servicebeurt voor het vervangen van aan slijtage onderhevige onderdelen (die alleen door de leverancier is uit te voeren) en welke minimaal 120 euro kost vind ik niet passen bij een apparaat in deze prijsklasse. Zeker als je weet dat de beurt sowieso noodzakelijk is na 5000 kopjes (1,5 tot 2 jaar normaal gebruik)

Vooral de houding van Krups' service-afdeling in Veenendaal is interessant: "stuur maar op dan hoort u van ons wat de kosten zijn." "Hadden ze u in de winkel maar moeten vertellen dat de servicebeurt na 5000 kopjes noodzakelijk is."

RADAR kunnen jullie al deze klachten (zie ook o.a die van kieskeurig.nl) niet bundelen, en hier iets aan doen. Als consument ben je machteloos, een apparaat van 1500,= gulden na 2 jaar op straat zetten of toch dan maar een beurt, maar ook na deze beurt heb je geen enkele garantie zo leert de ervaring van anderen. Ik hoop dat jullie iets kunnen doen.

ilseb

Ongelezen bericht door ilseb »

Elke volautomatische spressomachine heeft om de 3000-4000 kopjes service nodig. Waneer dat exact is weet niemand. Een machine die veelvuldig gebruikt wordt zal eerder slijtage vertonen dan een machine die weinig gebruikt wordt. Daarin tegen drogen de rubber ringen in een machine eerder uit als een machine weinig wordt gebruikt. Bijna alle fabrikanten zetten in hun garantie voorwaarden dat slijtage niet onder garantie valt. Vaak weet of beseft de koper niet wat dat inhoud. Koffie is een produkt wat zeer snel aanslaat. De molen wordt vettig, de zeefjes slippen dicht en de ringen drogen uit. Hier kan de fabrikant noch de gebruiker wat aan doen. Bij witgoed zaken weten de verkopers vaak niet wat zo'n machine nou eigenlijk helemaal kan en doet en vooral nodig heeft. Zonder goede voorlichting wordt goedkoop vaak duurkoop.

De enige oplossing is een servicebeurt geven. 120 euro is heel normaal en de machine kan weer een hele tijd prima koffie zetten. De aanschaf van zo'n machine is niet gering, met een service beurt 1 maal in de 1.5-2 jaar heb je er ook lang plezier van.
Een machine zonder onderhoudt bestaat niet. Daarintegen heeft een handmatige ( piston) machine geen servicebeurt nodig omdat het onderhoudt zelf door de gebruiker gedaan kan worden.

mgo

Ongelezen bericht door mgo »

Kocht 5 jaar geleden eenvoudig Krups espressoapparaat. Altijd problemen mee gehad. Vaak naar Krups terug geweest via onze (uitstekende) dorpswinkel. Uiteindelijk na 3,5 jaar pikte ik het niet meer om - naar mijn gevoel - afgescheept te worden. (Overigens nooit dure reparatiekosten hoeven betalen!) Het was even volhouden bij de winkel, en voor de winkel was het even volhouden bij Krups, maar het resultaat ruim een jaar geleden was een geheel nieuwe versie van het eenvoudige apparaat. Dat werkt uitstekend, en ik ben nu een heel tevreden klant. Van onze Jan Hamers in Vught, maar nu ook weer van Krups.

Erikkie

Ongelezen bericht door Erikkie »

Ik heb een winkel waar wij deze apparaten hebben verkocht en inderdaad geven ze allemaal dezelfde storingen. Knipperende lampjes, dat overigens met een beetje geluk en geduld op te lossen is, en inderdaad is de koffie niet erg heet. Dit is ook niet instelbaar, iets wat bij Jura bijvoorbeeld wel kan. Inmiddels komen er bij ons meerdere apparaten terug die toe zijn aan een grote beurt. Deze kostte voor het faillissement van Krups 90 Euro, inmiddels is dat inderdaad 120 euro.
Ik heb aan Krups gevraagd waarom dit zo duur is, maar het schijnt de kostprijs te zijn van het binnenwerk dat vervangen wordt.
Dat is erg veel geld wanneer dat elke 2 jaar nodig is. Dit wordt niet vooruit verteld. Aan de andere kant is het apparaat natuurlijk ook wel heel erg handig en alles wat gemak geeft kan stuk gaan of zal slijten. Het is wat dat betreft net een auto, alleen weet je daar van te voren waar je aan toe bent als het om onderhoud gaat.
Het zou prettig zijn wanneer Krups deze grote beurt wat minder kostbaar zou maken, ik schaam me als winkelier ook behoorlijk wanneer ik moet zeggen dat een grote beurt 120 Euro + verzendkosten kost.

fons

Ongelezen bericht door fons »

Mijn eerste espressomachine was een SEB (=Tefal). Niet bepaald goede ervaringen. Toen een Krups 2000 NOVO. Echt super. Dat ding heeft het uiteindelijk bijna 5 jaar uitgehouden. Is voor een eenvoudig espressoapparaat van toen 299 gulden een geweldige prestatie. Dus weer een soortgelijke aangeschaft. Nu lijkt het, dat men altijd moet veranderen aan die apparaten, maar verbeteringen zijn het vaak niet. Ook nu dus. Alleen maar ellende. Deed het niet, te lauw, weinig druk, enz. Via de firma Beerepoot in Hoorn diverse keren retour. Altijd keurige service - ook van Krups. Maar veel hielp het niet. Toen kregen we van Krups een geheel nieuw apparaat. Duurder, een nieuw model. Prima service dus. Helaas ging dit apparaat ook kuren vertonen. Uiteindelijk maar "ingeruild" en met fikse korting bij de firma Beerepoot een nieuwe machine aangeschaft. Een Gaggia Classic Coffee. Een strak en eenvoudig apparaat zonder enige toeters en bellen. Maar doet wat ie moet doen: lekkere espresso maken. En als er eens iets stuk is, kan de reparatie snel en eenvoudig worden uitgevoerd in de werkplaats van de importeur in Lelystad. Je kunt, na een telefonische afspraak, er zelfs op wachten! Elk onderdeel is vervangbaar, zelfs het handvat van de piston. Een nieuwe piston is vrij prijzig, maar als je slechts het handvat moet hebben, is dat geen probleem. Wij zijn dus klaar met Krups. Gaggia is echt een ontdekking. :D

Kroeze25

Ongelezen bericht door Kroeze25 »

Ik heb ook een espresso apparaat maar dan van Jura. Deze worden in dezelfde fabriek gemaakt in Zwitserland als Krups maar mijn ervaringen zijn beter. Heb hem nu een jaar of drie en geen enkel probleem. De importeur zit in Zoetermeer en is dus een ander dan Krups.

kru..pst

Ongelezen bericht door kru..pst »

ik heb nu bijna 8 jaar krupps espressomachines en zit al aan mijn derde krups, Bij de eerste, de voorloper van de novo 2000 ging na 3 jaar de verf eraf. Koffie met verfschilfers dus. De twee was een novo 2100 plus met electrische toetsen. Vaak kouwe koffie. Maar de filterhouder brak net na een jaar in tweeën. Ik woon in Gouda en dus op naar krups in Gouda, Bleek net uit Gouda vertrokken te zijn. Bij SEB in Veenendaal een nieuwe filterhouder besteld. (niet direct betaald) Kostte een kapitaal (bijna fl. 100) De bestelling kwam maar niet binnen. Bellen mailen, niets hielp. Uit arrenmoede een nieuwe eenvoudige novo 2100 plus gekocht. Voor een opruimprijsje van € 100. Onderwijl een zeer boze mail gestuurd naar Krups in Duitsland. En ja hoor, na 26 (!) weken een reactie van SEB. Zouden gratis een nieuwe koffiefilter opsturen. En wat bleek toen dat ding binnenkwam? Het was een gerbuikte die niet schoongemaakt bleek te zijn. Nou ja, onbereikbaarheid, niet reageren, medewerkers van wie de naam niet bekend waren: ik had er genoeg van en liet het maar zo zitten. Nu heb ik dus twee machines. De een staat noodgedwongen in de kast te wachten tot de ander kapot gaat. En het valt me mee. Hij doet het al bijna 4 jaar. Maar eerlijkk gezegd. Ik nam steeds een krups omdat de serviceafdeling in Gouda zat. Ik had zo af en toe een ringtje nodig en ging dat even halen. Geen probleem. Maar nu deze service bij SEB ligt,, neem ik beslist geen Krups meer. Ik had verwqcht dat de apparaten wat langer zouden meegaan. Het bedieningsgemak van de krups vind ik niet zo slecht. De service is zeer slecht geworden.
:?

koffiegek

Ongelezen bericht door koffiegek »

Nog meer koffieliefhebbers! Jammer dat die Orchestra's zo gevoelig zijn qua onderhoud. Het is beslist niet zo dat alle andere espresso-automaten regelmatig de werkplaats zien. Dat voorrecht is met name voorbehouden aan alle Krups Jura Siemens AEG Bosch Magimix Etna, Prinsess en vele Saeco-modellen. Wat blijft er dan nog over?

Als u als consument weinig kans wil lopen op flinke reparatiekosten, neem dan geen automaat. Koop een GOEDE espresso-machine voor losse koffie. Tussen de €250 en €350 kun je de beste machines kopen. Meer kan ook, maar dan koop je alleen maar extra status.

Maarrrr... Wat doen we met de Krups die we al hebben staan? Er zijn buiten Krups/Jura een handjevol bedrijven die weten waar de schoen wringt. Belangrijkste is de interne zetgroep die 2 O-ringen bevat die snel afslijten/uitlubberen. Na 5000 handelingen wordt dan de hele zetgoep vervangen, daar het vervangen van de 2 ringen veel tijd kost en de zetgroep door interne wrijving beschadigt of versleten kan zijn. Dus kiest men voor zekerheid: zetgroep vervangen. Gecombineerd met de andere werkzaamheden in het toestel is €120 is geen onredelijk bedrag hiervoor.

Alternatief:
1. U vervangt de O-ringen en doet het overig onderhoud zelf. Er zijn speciale websites voor. Maar, het is onveilig, kost u veel tijd en er is grote kans dat u het toestel molt.
2. De speciaalzaak waar u het toestel heeft gekocht doet deze klus voor u. Reparatietijd ca.45 minuten.

Advies...
Laat het toestel maximaal 2x een grote beurt geven. Daarna afdanken. Als u ooit nog een automaat koopt, let dan vooral op het onderhoud.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Een service beurt aan de auto vinden we allemaal normaal, maar aan een koffie machine niet?????????

het hof

Ongelezen bericht door het hof »

Is een onderhoudsbeurt voor een auto ook 1/3 van de nieuwwaarde? Lekker kromme vergelijking.

inxsnl

Dat weet je toch als je zo`n machine koopt.
En als je de gebruikershandleiding leest.
En als je niet weet en je niet goed hebt laten informeren , moet je ook niet zeuren maar eens achter je oren krabben

j.bot

Ongelezen bericht door j.bot »

ik vind de vorige maar erg negatief ook op andere forums.
als je de handleiding leest heb je hem al gekocht en kan je niet meer
terug verder bestaat de normale onderhoud van een koffiemachine
uit ontkalken doet hij het dan niet dan is er wat stuk maar om dan zo veel
geld te moeten betalen voor zg. onderhoud en rep. is misdadig.
vergelijking met een auto slaat nergens op.

inxsnl

Het blijkt aangezien de reacties dat er veel consumenten zijn met aankoopspijt.
Ik ben absoluut niet negatief maar ben een realist.
sorry dat ik eerlijk, gezien mijn ervaring voor mijn mening uit kom
vrgr Tim

j.bot

Ongelezen bericht door j.bot »

even nog dit .je komt niet voor je mening uit maar je dringt hem op
er zijn namelijk ook mensen die anders denken dan jij.
wat aankoop spijt aangaat dat bestaat niet. je wordt gewoon in de winkel
fout voor gelicht en ook belazerd dan heb je naderhand gewoon spijt dat je
hem gekocht hebt omdat ze je belazerd hebben . zeg niet dat het niet zo is
want als je als leek iets koopt moet je afgaan op de verkoper en die wil wel verkopen.vr.gr. hans.
niet die hans die er al op staat.

inxsnl

Geachte Bot
U slaat de handleiding over, en er zijn er velen die aankoopspijt hebben vooral nu het slecht gaat in ons landje .
Vraagje bent u ook actief in de verkoop/reparatiebranche.
Het woord negatief mag u in geen geval meer tegen mij gebruiken ,
Immers alhier ben ik de klantvriendelijkste winkelier/reperateur van het jaar.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is er mis met filterkoffie?

inxsnl

Hi you all

Volgens de reacties van bot[ ben ik negatief wat ik niet ben] , maar bent u er niet allen bij als u een appie koopt , en vraag door als u zo`n duur appie koopt.
Wees niet zo naief met zijn allen .
Vraagt u ook wel eens hoe duur de stofzuigerzakken zijn als u een nieuwe stozuiger aanschaft .
NEEN is mijn antwoord

Gesloten