LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contracten RWE Obragas
-
Contracten RWE Obragas
Afgelopen week een verkoper van RWE Obragas aan de deur gehad met een contract: ik kan de gasprijs 1, 2 of 3 jaar vastzetten (of vrij laten), de prijs zou komend jaar 10% stijgen. Tarieven behalve vastrecht a EURO 1,34 p mnd: 0,2323 variabel; 0,2780 1 jr vast; 0,2765 2 jr en 0,2748 3 jr ofwel 19,7%, 19,0% en 18,3% duurder. Ik betaal nu 0,2323. 1 jaar vast lijkt me dus niet zo slim, maar verder? Bij een var. tarief kan de gasprijs ieder kwartaal aangepast worden staat erbij. Zonder nieuw contract (leert een telefoontje) wordt de prijs halfjaarlijks herzien. Je weet niet wat de prijs gaat doen, maar 1 jaar vast lijkt me te duur, 2 jaar vast ook nog, en 3 jaar zou iets op kunnen leveren. In ieder geval levert het RWE vaste klanten op. Wat is nu verstandig om te doen?
Re: Contracten RWE Obragas
Ik heb het aanbod van RWE ook gehad. Je mag ervan uitgaan dat ze zelf niet teveel financieel risico willen lopen waardoor de bedragen relatief hoog zijn.
Je weet inderdaad voor een langere termijn maar je aan toe bent. Aan de andere kant weet je ook dat je per saldo waarschijnlijk teveel betaald.
Gezien de snelle veranderingen in de energiemarkt heb ik zelf besloten ervan af te zien en me niet voor een lange termijn voor een relatief hoog bedrag aan een leverancier te binden...
Je weet inderdaad voor een langere termijn maar je aan toe bent. Aan de andere kant weet je ook dat je per saldo waarschijnlijk teveel betaald.
Gezien de snelle veranderingen in de energiemarkt heb ik zelf besloten ervan af te zien en me niet voor een lange termijn voor een relatief hoog bedrag aan een leverancier te binden...