LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uw vragen beantwoord
Uw vragen beantwoord
Als ervaren keukenadviseur zal ik trachten antwoord te geven op al uw vragen in dit forum.
Even voor de critici : geheel onafhankelijk. Ik ben niet verbonden aan een keukenzaak / keukenmerk maar hou mij dahelijks bezig met begeleiden van keukenkopers. Ik kom hier niet om klanten te winnen
Vriendelijke groet,
Mr.P.
Even voor de critici : geheel onafhankelijk. Ik ben niet verbonden aan een keukenzaak / keukenmerk maar hou mij dahelijks bezig met begeleiden van keukenkopers. Ik kom hier niet om klanten te winnen
Vriendelijke groet,
Mr.P.
Re: Uw vragen beantwoord
Nou, Drs.P, begin dan eerst maar eens met een CV.
Iedereeen kan wel zeggen dat hij/zij een ervaren keukenadviseur is.
Dat zegt DE man van Keukenadvies ook en hij ligt toch aardig onder vuur op deze site. Dus alvorens waarde aan uw woorden te kunnen hechten willen we toch echt eerst weten wat voor een vlees wij in de kuip hebben. MvB verschuilt zich in iedergeval niet achter een schuilnaam. Dat maakt hem alvast geloofwaardiger in mijn ogen. Als u volledig onafhankeijk bent heeft u toch niets te verbergen?
Ben zeer benieuwd!
Iedereeen kan wel zeggen dat hij/zij een ervaren keukenadviseur is.
Dat zegt DE man van Keukenadvies ook en hij ligt toch aardig onder vuur op deze site. Dus alvorens waarde aan uw woorden te kunnen hechten willen we toch echt eerst weten wat voor een vlees wij in de kuip hebben. MvB verschuilt zich in iedergeval niet achter een schuilnaam. Dat maakt hem alvast geloofwaardiger in mijn ogen. Als u volledig onafhankeijk bent heeft u toch niets te verbergen?
Ben zeer benieuwd!
Re: Uw vragen beantwoord
Mr.P.
Mijn man en ik overwegen om een Goldreiff keuken aan te schaffen. Doen wij hiermee een goede keuze?
Graag een objectief antwoord en tevens een verzoek aan andere deelnemers. Ik stel deze vraag aan Mr.P. en ik zit niet te wachten op negatieve of grond in borende antwoorden of opmerkingen van andere deelnemers, die alleen maar iemand in de z e i k willen nemen!
Mijn man en ik overwegen om een Goldreiff keuken aan te schaffen. Doen wij hiermee een goede keuze?
Graag een objectief antwoord en tevens een verzoek aan andere deelnemers. Ik stel deze vraag aan Mr.P. en ik zit niet te wachten op negatieve of grond in borende antwoorden of opmerkingen van andere deelnemers, die alleen maar iemand in de z e i k willen nemen!
Re: Uw vragen beantwoord
Lijkt mij geen verstandige keuze!
Daar de vraag echter gesteld is aan Drs. P zal ik hem laten uitleggen waarom het geen verstandige keuze is.
Is meteen een mooie test, hahahahaha
Ben zeer benieuwd naar het antwoord van deze ervaren keukenadviseur. Let wel; deze test is wel heel simpel dus 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Daar de vraag echter gesteld is aan Drs. P zal ik hem laten uitleggen waarom het geen verstandige keuze is.
Is meteen een mooie test, hahahahaha
Ben zeer benieuwd naar het antwoord van deze ervaren keukenadviseur. Let wel; deze test is wel heel simpel dus 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Re: Uw vragen beantwoord
Ik heb de vraag gesteld aan Mr.P.!
Hetgeen ik vroeg in mijn vraag, wordt meteen dor gastronoom gebombardeerd tot een test, terwijl ik alleen maar objectief antwoord wil op mijn vraag!
Hetgeen ik vroeg in mijn vraag, wordt meteen dor gastronoom gebombardeerd tot een test, terwijl ik alleen maar objectief antwoord wil op mijn vraag!
Re: Uw vragen beantwoord
U vraagt of u wel of niet een goldreif keuken moet aanschaffen.
Ik ga er van uit dat u doelt op een showroommodel bij een dealer en wel om de volgende reden;
Goldreif maakt sinds een paar jaar deel uit van de Nobia groep, een wereldspeler op gebied van toelevering/afbouw in de woningbouw.
Toen Nobia de bedrijvengroep waartoe Goldreif behoorde overnam, heeft Goldreif te horen gekregen dat zij niet als levensvatbaar beschouwd werden. De fabriek heeft een twee jaar gekregen om dit alsnog te bewijzen. Toen dit niet zo bleek heeft de Nobia groep besloten Goldreif als fabrikant te sluiten.
Omdat de garantieperiode op de Goldreif keukens 5 jaar bedroeg heeft men wel besloten gedurende 5 jaar na de beeindiging de service te blijven verlenen. Zo worden nog deuren en andere onderdelen nageleverd.
Een nieuw te leveren Goldreif keuken wordt dus niet meer geleverd. Daarom denk ik dat u een showmodel aangeboden heeft gekregen.
Kwalitatief is het een goede keuken (moet ik wel zeggen want in 2000 heb ik zelf een Goldreif gekocht). Wat u zich dus terdege moet realiseren is dat het op een gegeven moment afgelopen is met naleveringen. Zeker als u een showmodel bijvoorbeeld wilt aanpassen.
Is het een keuken met een massief houten front dan is dat bij beschadiging natuurlijk altijd door een meubelmaker na te maken. Hetzelfde geldt voor het hang- en sluitwerk, dit is toegeleverd door o.a. Hettich en eenvoudig te vervangen indien noodzakelijk.
Ik hoop dat u met dit antwoord iets kunt doen. Mochten er nog vragen zijn dan kunt u mij altijd vragen.
Vriendelijke groet,
Mr.P.
p.s. jammer dat sommige mensen direkt zeer negatief zijn. Heren, als u het zo goed weet allemaal waarom geeft u dan niet een goed antwoord in plaats van elkaar te beschimpen. Dit komt het imago van uw branche niet echt ten goede.
Het feit dat ik niet met mijn eigen naam opereer is omdat ik geen reclame wil maken voor mijn activiteiten.
U vergelijkt mij met de heer 'MvB', echter hiervan wilik mij distancieren. Ik ken deze persoon niet behalve van de berichten hier, zij eigen site e de media. Iemand die een keukenzaak met minder dan 40 opstellingen niet als een volwaardige keukenzaak beschouwt lijkt mij geen verstand van zaken te hebben.
Naast mijn adviserende taak, het begeleiden van keukenkopers wordt ik vaak ingeschakeld door curatoren om bij een faiilissement de gedupeerde consument verder te helpen. Het lukt niet altijd om iemand die soms 20 tot 50% heeft aanbetaald een keuken te leveren zonder dat men er bij inschiet, maar in 60% van de gevallen kan de schade flink beperkt worden door belangeloze inzet van diverse mensen.
Ik ga er van uit dat u doelt op een showroommodel bij een dealer en wel om de volgende reden;
Goldreif maakt sinds een paar jaar deel uit van de Nobia groep, een wereldspeler op gebied van toelevering/afbouw in de woningbouw.
Toen Nobia de bedrijvengroep waartoe Goldreif behoorde overnam, heeft Goldreif te horen gekregen dat zij niet als levensvatbaar beschouwd werden. De fabriek heeft een twee jaar gekregen om dit alsnog te bewijzen. Toen dit niet zo bleek heeft de Nobia groep besloten Goldreif als fabrikant te sluiten.
Omdat de garantieperiode op de Goldreif keukens 5 jaar bedroeg heeft men wel besloten gedurende 5 jaar na de beeindiging de service te blijven verlenen. Zo worden nog deuren en andere onderdelen nageleverd.
Een nieuw te leveren Goldreif keuken wordt dus niet meer geleverd. Daarom denk ik dat u een showmodel aangeboden heeft gekregen.
Kwalitatief is het een goede keuken (moet ik wel zeggen want in 2000 heb ik zelf een Goldreif gekocht). Wat u zich dus terdege moet realiseren is dat het op een gegeven moment afgelopen is met naleveringen. Zeker als u een showmodel bijvoorbeeld wilt aanpassen.
Is het een keuken met een massief houten front dan is dat bij beschadiging natuurlijk altijd door een meubelmaker na te maken. Hetzelfde geldt voor het hang- en sluitwerk, dit is toegeleverd door o.a. Hettich en eenvoudig te vervangen indien noodzakelijk.
Ik hoop dat u met dit antwoord iets kunt doen. Mochten er nog vragen zijn dan kunt u mij altijd vragen.
Vriendelijke groet,
Mr.P.
p.s. jammer dat sommige mensen direkt zeer negatief zijn. Heren, als u het zo goed weet allemaal waarom geeft u dan niet een goed antwoord in plaats van elkaar te beschimpen. Dit komt het imago van uw branche niet echt ten goede.
Het feit dat ik niet met mijn eigen naam opereer is omdat ik geen reclame wil maken voor mijn activiteiten.
U vergelijkt mij met de heer 'MvB', echter hiervan wilik mij distancieren. Ik ken deze persoon niet behalve van de berichten hier, zij eigen site e de media. Iemand die een keukenzaak met minder dan 40 opstellingen niet als een volwaardige keukenzaak beschouwt lijkt mij geen verstand van zaken te hebben.
Naast mijn adviserende taak, het begeleiden van keukenkopers wordt ik vaak ingeschakeld door curatoren om bij een faiilissement de gedupeerde consument verder te helpen. Het lukt niet altijd om iemand die soms 20 tot 50% heeft aanbetaald een keuken te leveren zonder dat men er bij inschiet, maar in 60% van de gevallen kan de schade flink beperkt worden door belangeloze inzet van diverse mensen.
Re: Uw vragen beantwoord
Het gaat inderdaad om een showroommodel.
Bedankt voor je antwoord.
Bedankt voor je antwoord.
Re: Uw vragen beantwoord
Onze goldreif keuken is op 10-07-2001 geleverd en geplaatst.
Deze keuken is gekocht bij de Boo in Rotterdam.
Vorige week begon de folie los te laten en hebben we de Boo gebelt
met de vraag hoe dit opgelost wordt.
Vandaag een brief ontvangen van de Boo dat ze niets doet omdat Goldreif dus failliet is.
Is de garantie werkelijk 5 jaar en wie kan mij vertellen wat te doen??????
Deze keuken is gekocht bij de Boo in Rotterdam.
Vorige week begon de folie los te laten en hebben we de Boo gebelt
met de vraag hoe dit opgelost wordt.
Vandaag een brief ontvangen van de Boo dat ze niets doet omdat Goldreif dus failliet is.
Is de garantie werkelijk 5 jaar en wie kan mij vertellen wat te doen??????
Re: Uw vragen beantwoord
Hallo,
Toen Nobia de bedrijvengroep waartoe Goldreif behoorde overnam, heeft Goldreif te horen gekregen dat zij niet als levensvatbaar beschouwd werden. De fabriek heeft een twee jaar gekregen om dit alsnog te bewijzen. Toen dit niet zo bleek heeft de Nobia groep besloten Goldreif als fabrikant te sluiten.
Omdat de garantieperiode op de Goldreif keukens 5 jaar bedroeg heeft men wel besloten gedurende 5 jaar na de beeindiging de service te blijven verlenen. Zo worden nog deuren en andere onderdelen nageleverd.
het getuigt niet van service dat uw dealer geen moeite wil doen om een oplossing voor uw probleem te vinden.Tenslotte mag u van een dergelijke aanschaf verwachten dat de levensduur wel langer is dan een paar jaar. Misschien dat u via onderstaand nummer wat meer informatie kunt krijgen. Ik weet niet zeker of dit nummer nog in werking is.
of probeer eens via een andere oud dealer.
Bijvoorbeeld Keukencentrum Den Bosch
Zandzuigerstraat 18
5222 AH Den Bosch
Dit is een willekeurige oud dealer.
Misschien dat zij u verder willen helpen.
Lukt dit niet, neem dan nog even contact op.
Mr.P.
Toen Nobia de bedrijvengroep waartoe Goldreif behoorde overnam, heeft Goldreif te horen gekregen dat zij niet als levensvatbaar beschouwd werden. De fabriek heeft een twee jaar gekregen om dit alsnog te bewijzen. Toen dit niet zo bleek heeft de Nobia groep besloten Goldreif als fabrikant te sluiten.
Omdat de garantieperiode op de Goldreif keukens 5 jaar bedroeg heeft men wel besloten gedurende 5 jaar na de beeindiging de service te blijven verlenen. Zo worden nog deuren en andere onderdelen nageleverd.
het getuigt niet van service dat uw dealer geen moeite wil doen om een oplossing voor uw probleem te vinden.Tenslotte mag u van een dergelijke aanschaf verwachten dat de levensduur wel langer is dan een paar jaar. Misschien dat u via onderstaand nummer wat meer informatie kunt krijgen. Ik weet niet zeker of dit nummer nog in werking is.
of probeer eens via een andere oud dealer.
Bijvoorbeeld Keukencentrum Den Bosch
Zandzuigerstraat 18
5222 AH Den Bosch
Dit is een willekeurige oud dealer.
Misschien dat zij u verder willen helpen.
Lukt dit niet, neem dan nog even contact op.
Mr.P.
Re: Uw vragen beantwoord
5 jaar garantie op alles?
5 jaar garantie op hang en sluitwerk zal je bedoelen, P.
5 jaar garantie op folie is onzin! Coulance wellicht, maar garantie nee.
Coulance kan ook van de keukenzaak komen overigens.
Galla is volgens mijn info, nog aanwezig.
Of hij hier gelukkig van wordt is nog de vraag.
Ben zeer benieuwd hoe dit afloopt.
5 jaar garantie op hang en sluitwerk zal je bedoelen, P.
5 jaar garantie op folie is onzin! Coulance wellicht, maar garantie nee.
Coulance kan ook van de keukenzaak komen overigens.
Galla is volgens mijn info, nog aanwezig.
Of hij hier gelukkig van wordt is nog de vraag.
Ben zeer benieuwd hoe dit afloopt.
Re: Uw vragen beantwoord
Goedendag,maart 98 heb ik een nieuwe keuken gekocht en laten installeren door BRUGMAN KEUKENS,nu reeds komt de folie los van de mdf en heb brugman daarvan op de hoogte gesteld,het antwoord van hun kant was:uw garantie termijn van 5 jaar is verlopen dus komt dit voor eigen rekening.
Bij het kopen van de keuken bedrag 11.000 gulden,mocht ik er vanuit gaan dat de folie op de kastjes geenzins los zouden laten ,toch?
Volgens BRUGMAN KEUKENS komt deze klacht zelden voor,kortom domme pech dus.ja daag daar laat ik het echter niet bij zitten!
Hebt u nog een raad voor mij?
mvrgr verblijf ik,Theo Uzeel
Bij het kopen van de keuken bedrag 11.000 gulden,mocht ik er vanuit gaan dat de folie op de kastjes geenzins los zouden laten ,toch?
Volgens BRUGMAN KEUKENS komt deze klacht zelden voor,kortom domme pech dus.ja daag daar laat ik het echter niet bij zitten!
Hebt u nog een raad voor mij?
mvrgr verblijf ik,Theo Uzeel
Re: Uw vragen beantwoord
hallo,
een uitspraak van de rechter stelde een consument in het gelijk toen na 8 jaar de deuren van zijn massief houten fronten vreemde vlekken begonnen te vertonen. De fabrikant is toen veroordeeld tot het plaatsen van nieuwe deuren. Een en ander omdat het aannemelijk is dat een dergelijk duur produkt wel, in uw geval, een langere leversduur heeft dan 5 jaar.
Informeer eens bij de consumentenbond hier naar. Of schakel uw rechtsbijstand in. Uiteraard kunt u zelf ook eerst de leveranicer in gebreke stellen en mededelen dat u hogerop gaat als er geen oplossing komt. Doe dit altijd schriftelijk.
Houdt er wel rekening mee dat bij vervanging de leverancier een vergoeding mag vragen omdat u toch 5 jaar van uw deuren genoten heeft, economisch belang heeft dat geloof ik.
Nog vragen? Stel ze gerust.
Mr.P.
een uitspraak van de rechter stelde een consument in het gelijk toen na 8 jaar de deuren van zijn massief houten fronten vreemde vlekken begonnen te vertonen. De fabrikant is toen veroordeeld tot het plaatsen van nieuwe deuren. Een en ander omdat het aannemelijk is dat een dergelijk duur produkt wel, in uw geval, een langere leversduur heeft dan 5 jaar.
Informeer eens bij de consumentenbond hier naar. Of schakel uw rechtsbijstand in. Uiteraard kunt u zelf ook eerst de leveranicer in gebreke stellen en mededelen dat u hogerop gaat als er geen oplossing komt. Doe dit altijd schriftelijk.
Houdt er wel rekening mee dat bij vervanging de leverancier een vergoeding mag vragen omdat u toch 5 jaar van uw deuren genoten heeft, economisch belang heeft dat geloof ik.
Nog vragen? Stel ze gerust.
Mr.P.
Re: Uw vragen beantwoord
Goldreiff keuken is al meer dan een halfjaar niet meer leverbaar.
zaak is opgehven door de poggenpolh groep.
zaak is opgehven door de poggenpolh groep.
Re: Uw vragen beantwoord
Voor en goed advies moet je echt naar Quattro keuken en bad
in Barendrecht, want daar wordt je goed geholpen.
Al het gezeik met gerenomeerde keuken bedrijven,kijk maar naar HORN 28 filialen en HANS VERKERK 53 filialen, hadden de meeste filialen, maar toch op de fles.
Neem gewoon een kleine keuken bedrijf daar wordt je teminste goed geholpen.
ga gewoon een keer langs voor advies en je merkt het verschil.
Gr. Klant omgeving R'dam
in Barendrecht, want daar wordt je goed geholpen.
Al het gezeik met gerenomeerde keuken bedrijven,kijk maar naar HORN 28 filialen en HANS VERKERK 53 filialen, hadden de meeste filialen, maar toch op de fles.
Neem gewoon een kleine keuken bedrijf daar wordt je teminste goed geholpen.
ga gewoon een keer langs voor advies en je merkt het verschil.
Gr. Klant omgeving R'dam
Re: Uw vragen beantwoord
Van Wever en Groen uit Den Haag?Hee, pascal wever hoe gaat het met jou??
Re: Uw vragen beantwoord
Keukenspecialist gebruikt nu de naam Mr. P.
Een vriendelijker alter-ego!
Een vriendelijker alter-ego!