LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankpasje gestolen en geld van de rekening, wat nu ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Wolliewobbel

Bankpasje gestolen en geld van de rekening, wat nu ?

Ongelezen bericht door Wolliewobbel »

Mijn oma is op klaarlichte dag met een gesloten tas van haar portemonee bestolen. Binnen 20 minuten heft ze haar bank (SNS) kunnen bereiken en alles laten blokkeren. Toch blijkt er die middag 1000 euro te zijn gepint. Wat kan ze/we doen om deze financiele strop te boven te komen. Zijn er regels, fondsen , verzekeringen of instanties? Bank zegt: pech geld weg.. Er is geen camera bij de pinautomaat en volgens de bank is het niet verplicht bij ieder pinautomaat een camera te hebben. anders waren er beelden van deze daders geweest. Wie heeft tips en adviezen hoe nu te handelen (politie en bank zijn uiteraardt al ingelicht).

Gast

Re: Bankpasje gestolen en geld van de rekening, wat nu ?

Ongelezen bericht door Gast »

Zat de pincode in de tas?

Wolliewobbel

Nee. Vermoedelijk is ze langdurig in de gaten gehouden, want ze heeft zelfs dezelfde dag niet gepint. Maar gezien dit bedrag niet te missen valt zou ik graag achter komen of er wegen zijn die we kunnen bewandelen om op verzekering of op bank te kunnen verhalen.
En ervaringen uit te wisselen.

Piet81

Ongelezen bericht door Piet81 »

Normaliter zijn banken daar niet echt ontvankelijk voor. Das behoorlijk zuur voor je oma helaas. Banken kunnen de waarheid van verhalen als 'waarschijnlijk is ze al langere tijd in de gaten gehouden' niet controleren.

Wolliewobbel

Dat klopt. Maar omdat we nooit eerder met zon situatie te maken hebben gehad ben ik benieuwd of er mensen zijn die dit wel hebben en nogmaals of zij tips hebben waar aan te kloppen..

berendjan

Ongelezen bericht door berendjan »

Ik heb 2 keer zo'n geval meegemaakt. Niet zelf, maar een keer bij een oud collega die in het ziekenhuis lag en wiens pasje uit het nachtkastje werd gestolen terwijl hij zijn bezoek na het bezoekuur naar buiten begeleidde en een keer bij de moeder van een collega van wie het pasje gestolen werd terwijl ze bij haar kleinkinderen een ritje liet maken op een speeltoestel dat bij een winkelcentrum stond. Bij beiden werd een bedrag gepind voordat zij het verlies in de gaten hadden en dus aangifte konden doen. Beiden heb ik geholpen met een beroep te doen op de bank. De ene heeft de helft van het gepinde bedrag teruggekregen, de andere alles. Ik kan slechts adviseren een beroep te doen op de vestiging van de bank waar mevrouw haar rekening heeft. Ik denk wel dat het verschil maakt of het een (relatief) klein kantoor is waar men nog dicht bij de rekeninghouder staat of een groot kantoor waar de rekeninghouder niet meer dan een 9 cijferig nummer is.

Frans S

Ongelezen bericht door Frans S »

Je zegt dat ze binnen 20 minuten haar pas had geblokkeerd. Ken je het precieze tijdstip(of is dit te achterhalen?) en het tijdstip van de opnamen(n)?? Als dat na de blokkade ligt, heeft de bank een probleem.

Gesloten