LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
RiaB

[b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door RiaB »

Wij hebben afgelopen zomer een hele slechte ervaring opgedaan met SRC cultuurreizen! :cry:
We hadden een reis geboekt (niet onze eerste!) bij deze organisatie naar Santiago de Compostela. Een aantal dagen voor vertrek kregen we een mapje met een setje folders en brieven en op 7 juni zouden we vertrekken met de bus vanaf het Jaarbeursplein in Utrecht. Toen wij daar ruimschoots op tijd arriveerden troffen wij daar nog twee dames die ook met de SRC zouden vertrekken (naar Roemenië).
Wij alle (al met al zo'n vijftien!!) bussen afgelopen op zoek naar een bordje met SRC of Santiago de Compostela of Lage Zwaluwe (het overstappunt). Niets te vinden dus. :?
Gezamenlijk staan we te wachten ... en te wachten ... en te wachten ... en die bus komt maar niet.
Na een hele tijd gaan we eens in onze papieren zoeken naar een telefoonnummer om te bellen (vonden we onder op de hotellijst, maar goed!!!).
Bellen we dat nummer, blijkt dat onze bussen al lang (zonder ons zijn vertrokken). Worden we door een onvriendelijke jongeman voor het blok gezet: of u neemt op eigen kosten een taxi naar Lage Zwaluwe of gaat toch maar lekker niet op vakantie!!! Fijne keuze (laten we het maar gewoon chantage noemen!).
Enfin, we hebben een taxi genomen en sedertdien proberen we ons geld (130 euro voor de taxi!) en een schadevergoeding te krijgen, zonder resultaat.
We worden arrogant behandeld. SRC vindt dat we op het Jaarbeursplein maar alle tientallen bussen met onze bagage af hadden moeten lopen om elke chauffeur te vragen of de bus soms voor SRC rijdt! Nou vraag ik je, wat een service!
- De bussen waren absoluut niet herkenbaar
- Er is ons geen fatsoenlijke instapprocedure gecommuniceerd bij alle briefjes, foldertjes en catalogus
- De buschauffeurs waren te beroerd om even op de stoep te kijken of daar soms hun ontbrekende passagiers stonden (netjes, als groepje, zoals gevraagd met de labeltjes van SRC aan de koffers en tassen).

Wij voelen ons gewoon opgelicht door SRC-cultuurreizen

DUS hierbij onze waarschuwing : Als u liever niet in de kou wilt blijven staan, kunt u beter maar niet mee met de SRC!!!!

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door berendjan »

Als je met een groepje bij elkaar staat en niemand weet welke van de 15 bussen genomen moet worden, dan is de oplossing toch heel simpel. Eentje, de meest viefe van het groepje loopt de bussen af en vraagt aan de chauffeur wat hun bestemming is, de overige blijven bij de bagage wachten. Als dan de bus gevonden is, worden de anderen gewenkt en die lopen dan met de bagage naar de betreffende bus. En als je niet de inhoud van de complete garderobekast inlaadt is de bagage ook nog handelbaar. Ik neem bovendien aan dat de 15 bussen niet in een lange rij achter elkaar stonden, maar naast elkaar. Dan is de rij niet echt zo lang dat die niet te behappen is.

Gast

Re: [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door Gast »

Vaak kun je aan de kleur van de bus de bestemming bepalen.

Gast

Re: [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door Gast »

Wit gaat naar Zwitserland, Rood naar Rusland enz.

Gast

Re: [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zie alleen maar gele bussen en reis met een wit/blauwe bus. Geen ideen waar die naar toe gaat. Ik stap gewoon ergens in/uit en neem de volgende bus weer terug. :shock:

Gast

Re: [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door Gast »

Een blauwe bus gaat altijd naar een horeca gelegenheid meestal de kroeg.

Gast

Re: [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door Gast »

Geel gaat naar Spanje, zwart gaat naar Duitsland.

wolfje89

Re: [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door wolfje89 »

Beste Mevrouw RiaB.

Natuurlijk is het erg vervelend als je op deze manier een bus mist, maar om nu meteen zo hard van leer te trekken is volgens mij ook niet de juiste oplossing.
Als chauffeur ben je gebonden aan een ophaalschema, die over het algemeen best wel strak in elkaar zit omdat er nu eenmaal meerdere opstapplaatsen zijn af te handelen. Heb je ook nog de pech dat je tijdens het spitsverkeer over een langere afstand passagiers moet ophalen komt het tijdschema vaak onder druk te staan. Nu ben ik heel vaak op Utrecht (Jaarbeursplein) geweest en daar zijn ongeveer 12 opstapperrons voor touringcars en vier aan de inrijkant, tevens kun je met twee bussen achter elkaar bij het perron staan. Mits je de zaak niet teveel ophoud. Nu zegt u dat er ongeveer 15 bussen stonden dus best wel druk, maar dit betekend ook dat het dus druk was met passagiers die met een bus meegaan. Ik weet bijna zeker dat op de meeste touringcars een bordje achter het voorraam zit van de maatschappij waarvoor zij rijden. Want indien er gebruik gemaakt is van een servicelijn zal er aan de zijkant echt geen SRC, staan. Dus is het inderdaad even de bedoeling dat u aan de chauffeur vraagt wat zijn bestemming is. Hierbij valt zowieso al een gedeelte af omdat deze duidelijk zichtbaar zijn aan de tekst Arke, Oad etc.
Als u de moeite had genomen om uw reispapieren voor vertrek door te nemen had u kunnen ontdekken dat er vast wel had gestaan hoe te handelen bij vertraging. Normaal dient u na 15/20 minuten na de geplande tijd te bellen, en dus niet na een hele tijd gingen we maar eens in onze papieren kijken. Terecht dat u nu op eigen kosten met de taxi kon. Indien u op tijd was had het bedrijf de chauffeur kunnen bereiken en was of terug gekomen of u was met de taxi op kosten van de zaak naar het volgende opstappunt gebracht, indien de chauffeur een fout had gemaakt. U kunt niet verwachten dat bij grote drukte de chauffeur het volledige Jaarbeursplein afzoekt naar passagiers.
Over het verblijf en uw vakantiereis heeft u geen klachten want daar zie ik niets van staan, dus op de servicelijn na een tevreden mens.
Jammer dat u door eigen toedoen nu ineens de medewerkers arrogant vind, de chauffeurs te beroerd om u te zoeken, en opgelicht door SRC.

Een touringcar chauffeur.

eliane

Re: [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door eliane »

ik denk dat u in dit geval wordt verweten dat u niet zelf aan de buschauffeurs bent gaan vragen welke bus u moest hebben, De eesrte die u het gevraagd zou hebben had u de goede bus al kunnen wijzen, ze kennen elkaar.
Jammer maar helaas, dat iemand u onbeschoft tegemoet treedt is niet juist maar de oplosssing wel. Dat u de bus gemist heeft is niet de schuld van de SRC.
Reizen betekent ook dat u eigen initiatief kunt tonen, ook omdat u met z'n 15nen was. Een ieder had een buschaffeur kunnen vragen wat en hoe en waar. U wist dat dit de ophaalroutes waren en dat de reisbegeleiding pas vanaf de overstap gerealiseerd zou worden.

Reintje Vitesse

Re: [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door Reintje Vitesse »

SRC is een prima reisorganisatie die men onmogelijk een door jezelf begane stommiteit kunt verwijten. Even iemand aanspreken Ria da's toch niet zo moeilijk. :roll:

Gast

Re: [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door Gast »

Een verhaal dat velen wel kunnen herkennen... Natuurlijk is het niet uw schuld dat u de bus hebt gemist. Wanneer ik met de bus reis (dan niet voor vakantie, maar voor een 'simpele' kerstmarkt in Duitsland), dan kijkt de chauffeur ALTIJD of iedereen aanwezig is. De bus is netjes op tijd, staat HERKENBAAR op een bepaald terrein opgesteld en vertrekt na enige tijd gewacht te hebben. De chauffeur rijdt pas weg als iedereen op zijn lijstje aanwezig is (wanneer het niet al te lang duurt uiteraard).
Bij een reis van meerdere dagen (en wel duurder dan 15 euro), mag je toch zeker een stuk service verwachten!!! Helemaal als het om een grotere groep passagiers gaat! Een man of 15, misschien wat overdreven genomen, ik ga uit van 9 a 10 man, is toch niet niks! Dan ga je als chauffeur/reisorganisatie toch na of er alsnog annuleringen zijn binnengekomen? Zo niet, dan kijk je zelf nog even, of wacht je op de passagiers...
Uiteraard is het nu ook een wijze les voor wachtenden: ga de bussen af en/of bel naar de reisorganisatie!

chauffeur

Re: [b]Nooit meer mee met de SRC!!!![/b]

Ongelezen bericht door chauffeur »

Geachte mevrouw,
mijn collega chauffeur hierboven heeft u al het 1 en ander uitgelegt hoe het er aan toe gaat op een servicelijn.toch wil ik hier iets aan toevoegen.
ik vind het vreemd dat u de schuld op SRC durft te schuiven terwijl u gewoon de reispapieren niet door heeft gelezen!!! als u dit namelijk wel had gedaan dan had u gelezen in de papieren dat de servicelijn een bus van OAD of SRC of BEX reizen kan zijn. danzijn er dus al weer een heleboel touringcars uitgesloten en had u dus niet voor een probleem gestaan. tevens staat er ook in u papieren dat u 10 minuten voor vertek aanwezig dient te zijn op de opstap plaats!!!!dan had u dus ook de bus aan kunnen zien komen!!!!!!mocht het dan zo zijn dat u er alsnog niet bent dan zijn wij als chauffeurs verplicht om nog 10 minuten extra te wachten(na vertektijd) nadat wij al kontakt hebben gehad met het bedrijf en die gaan in de tussentijd u proberen te bereiken. dat is de proceduren zoals wij die gewend zijn en ook zoals we deze uitvoeren.
met al deze dingen opgesomt kom ik tot de conclusie dat u zelf in gebreken bent gebleven en vind ik het heel erg laag om dan een reisorganisatie de schuld te geven!!!! tevens beseft u waarschijnlijk ook niet dat als u er niet bent dat we niet 45 minuten gaan wachten op u omdat we dan gemiddeld 10 bussen op de overstapplaats met grote vertraging zien vertrekken(10 x 50 mensen=500). het is namelijk zo dat er met de servicelijn allemaal mensen van verschillende reizen in 1 bus zitten!! ik heb mijn zegje gedaan. wat u er mee doet dat is aan u zelf.
vriendelijke groet .

Gesloten