Pagina 1 van 2
NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 02 okt 2004 12:14
door InekeKoot
Wat doe je nu als NUON het afgesproken maandbedrag met ruim 60% verhoogt?
Kwaad worden? Diep zuchten?
Ik heb geen enkele waarschuwing of verklaring hiervoor gekregen.
Ik heb al jaren moeilijkheden met de NUON en was er net een jaar vanaf. Nu flikken ze me dit weer.
Gelukkig mogen ze niet meer aan mijn girorekening komen, anders was ik ruim 40 euro kwijt geweest.
Ik heb natuurlijk alleen het normale maandbedrag betaald.
Vandaag kreeg ik een dreigbrief dat ik het restant van de vorige maand moet betalen anders krijg ik te maken met € 10,- extra "aanmaankosten".
Zou je ze niet van het dak smijten?
Antwoorden op mijn email doen ze ook al niet.
Ben ik even blij dat de automatische incasso eruit is geknikkerd.
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 02 okt 2004 12:31
door Eddy46
Tja, dat is de Nuon, heb ik ook gehad met hun.
Boven het feit dat ze niet kunnen rekenen, is de klantenservice een regelrechte aanfluiting. Ik moest het maar aangetekend opsturen , heb ik gedaan, maar het komt gewoon niet aan????!!! Om uit je vel te springen, en als je erover belt, gooien ze je er gewoon uit.
Ik heb het helemaal gehad met de NUONmaffia, dan maar geen stroom, beter dan die ellende.
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 02 okt 2004 12:45
door InekeKoot
Ik ben al overstapt naar de Cogas voor mijn electriciteitsvoorziening, maar voor gas was ik nog met handen en voeten gebonden aan de NUON. Sinds vorige week biedt Cogas ook de administratie voor het gas aan. En dat ga ik onmiddellijk doen. Maar ondertussen flikken ze dit weer.
Ik ga wel ff de Cogas waarschuwen.
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 02 okt 2004 12:51
door studex
Ik ben al pas geen klant meer van nuon en heb nu een andere energieleverancier...en stuk goedkoper , van gas en stroom.
Daaaaaaag nuon.
Het kontrakt is per 31-07 beeindigd en nu sturen me nog een maandbedrag per acc.!!
Dat kan toch niet???
M. vr. Gr.
Studex.
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 02 okt 2004 12:56
door Gast
Blijkbaar wel. Je hebt een opzegtermijn van 3 manden.
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 02 okt 2004 12:59
door studex
Het contract is BEEINDIGD en het termijnbedrag is 0,00.
Dus dan kunnen ze mij niet meer acc. sturen.
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 02 okt 2004 13:05
door Gast
Ze hebben een acceptgiro gestuurd ten onrechte gewoon aangetekend terug sturen.
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 05 okt 2004 10:31
door Paul209
Mensen geniet van de vrije markt!
Laat je ongenoegen (misschien wel van jaren?) blijken door op te stappen bij Nuon.
Dat zal ze leren.
Ik moet u wel waarschuwen: zorg voor doorzettingsvermogen en een sterk hart.
Maar uiteindelijk gaat u zich baden in een oase van rust bij de concurrentie.
Dat maar door blijven sturen van acceptgiro's terwijl u officieel geen klant meer bent van Nuon, da's een vaste gewoonte van Nuon.
Zorg daarom dat u ALTIJD correspondentie (b.v. email) blijft voeren met Nuon hierover.
Als u uiteindelijk de bedreigingen van Intrum Justitia ontvangt kan de -zorgvuldig bewaarde- correspondentie uiteindelijk ook Nuon bewegen de belachelijkheid/onzin hiervan in te zien.
(Is mij ook gelukt.)
Maar nogmaals ...... u moet wel een sterk hart hebben.
Onterechte fakturen, aanmanings- en incassokosten zijn voor mij geen reden geweest om geen afscheid te nemen van Nuon met de gas- en elektriciteitsleveringen.
Het lucht op (ook bij m'n hele naaste familie), kan ik u verzekeren.
Succes.
Paul.
Inmiddels een halve professor in de (groene) energie.
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 09 okt 2004 10:39
door w hofman
Tot mijn verrassing zag ik op de laatste jaarafrekening (2004) van NUON een verschil in energieverbruik onder het kopje "Inzicht in uw verbruik" ten opzichte van dat overzicht van een jaar daarvoor. Zo staat bijvoorbeeld op de jaarafrekening van 2004 dat ik in de periode 2001 - 2002 ongeveer 100 KWh minder heb verbruikt dan op de jaarafrekening van 2003 staat bij datzelfde overzicht.
Ik heb NUON daarover en over nog enkele andere zaken schriftelijk vragen gesteld. Met de beantwoording daarvan is het droevig gesteld. Ik ben nu met m'n VIERDE brief bezig omdat NUON de vraag over dat verschil van die 100 KWh maar niet beantwoord.
Je gaat bijna geloven dat ze daar om welke reden dan ook geen antwoord op willen geven.
Kortom, ik heb het gevoel dat ik momenteel meer energie in NUON steek dan zij bij mij afleveren.
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 09 okt 2004 10:44
door w hofman
Dit is wat NUON in haar website schrijft over verlaging van het termijbedrag:
"
U kunt uw termijnbedrag één keer per jaar met maximaal € 5 per maand verlagen, als u verwacht minder energie te gebruiken. Bij uitzondering kan het termijnbedrag met meer dan € 5 worden verlaagd. Hiervoor is het wel nodig dat u aangeeft waarom u dit wilt. Tot slot willen wij u er op wijzen dat het na een verlaging van het termijnbedrag niet meer mogelijk is om een betalingsregeling met Nuon te treffen indien dit nodig is.
"
Via hun website heb ik NUON gevraagd om mijn termijnbedrag te verlagen van €128 naar €100 . Als reden heb ik opgegeven dat ik de laatste jaren structureel een te hoog termijnbedrag heb betaald. Zonder enig protest is mijn verzoek ingewilligd.
WH
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 11 okt 2004 19:54
door Marco B.
Ik heb gebeld met Nuon dat ik mijn maandbedrag van 180 euro (ik schrok me een hoedje) toch wel erg hoog vond. Ze vroegen inderdaad waarom ik hem wilde verlagen. Als antwoord kregen ze, omdat het bedrag volledig irreëel is.
Nu staat het bedrag op 100 euro. Het kan dus wel, maar je moet even doorzetten. Met de eindafrekening wordt het te veel of weinig betaalde bedrag verrekend.
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 27 okt 2004 17:24
door ikkes
ik werk nu sinds 4 weken bij nuon op het callcenter (dont shoot me) en ik kan wel een paar dingen toelichten
allereerst heeft nuon om het callcenter beter te maken ongeveer 100 nieuwe mensen aangetrokken, deze moeten natuurlijk ook nog opgeleid worden.
maar ik denk dat het callcenter de komende tijd toch beter bereikbaar zal zijn
op de opmerking dat het maandbedrag met 60% is verhoogt kan ik het volgende zeggen
het maandbedrag is een voorschot op de jaarafrekening en dus nergens anders op gebaseerd dan us jaar gebruik en de varwachting voor dit jaar.
betaalt u te veel dan krijgt u dit terug (na te rekenen vanuit de meterstanden)
de verhoging komt omdat
1) de olieprijs behoorlijk hoog is en dus ook de prijs voor electra en gas
2) we vorig jaar een slappe winter hebben gehad en dus iedereen die nu uitkwam of zelfs een beetje bij moest betalen, bij een normale winter ruim tekort gaat komen
nu het belangrijkste
wat te doen als je het er niet mee eens bent
bel ons op 0900-0808 en vraag of we je termijnbedrag kunnen verlagen.
als je het echt wil dan gebeurt dat (het is tenslotte een voorschot) maar er staat wel wat tegen over
als je tegen het advies van de nuon in toch kiest voor een verlaging van je termijn bedrag dan is er bij een hoge jaar rekening geen betalingregeling mogelijk.
ik hoop dat dit iets aan duidelijkheid heeft geschept
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 27 okt 2004 20:22
door Gast
*pang* shot you..............................collega
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 28 okt 2004 18:46
door Erg handig
uhmm meneer die 1 maand bij nuon werkt, alles flex?
jij voelt je na 1 maand werkervaring wel even geroepen...
hoe heet je eigenlijk?
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 28 okt 2004 19:30
door Gast
100 meter figuurzagen met hindernisen
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 28 okt 2004 21:12
door Gast
Bij Nuon gaan ze ervan uit dat je elke willekeurige job met een maand kan runnen dus met die 4 weken is Ikke al een eind op streek
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 29 okt 2004 00:22
door ikkes
nee hoor, ik heb even intern gebeld om dit uit te zoeken
want na 4 weken weet ik noglang niet alles
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 29 okt 2004 18:19
door Gast
Geen wonder dat het altijd zolang duurt als je iemand van de klantenservice te pakken wilt krijgen; zitten allemaal met elkaar te bellen
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 29 okt 2004 23:47
door ikkes
positief
Re: NUON verhoogt mijn maandbedrag net 60%
Geplaatst: 29 okt 2004 23:50
door Gast
Weet niet of onze externe klanten dat ook zo zien